2017-08-04, 01:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Vad svarar du på nu?

Ditt inlägg givetvis, dina teorier är inte aktuella i dagsläget, kontakta polisen om den vita "sportbil" som sågs cirkulera i Mariestad - 92 istället!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-04 kl. 02:03.
Citera
2017-08-04, 02:03
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det mest rationella är väl att du går rakt på sak och talar om vilket bilmärke det var, vilken modell, vad killen hette och vad de andra killarna hette. Varför trassla med en massa omvägar och gåtor?
Jag frågade om detta kändes igen utan att jag skulle behöva beskriva det närmre då det räcker med namn nu. Kommer inte ihåg vad det var för märke på bilen men är övertygad om att boende i Mariestad, som var i utesvängen, skulle känna igen. Kom att tänka på dessa och blev nyfiken på OM de barit uppe på tapeten. Namn är oviktigt då de ej har med "Klasse" att göra eller kanske ens med detta. Menade ej att vara "gåtfull" bara återhållsam men beskrivande så att de skulle kunna identifieras ändå, utan fler namn i onödan.
Men jag utifrån ifrån att du lyckats missa dem och att pudelfrillan vet med sig att de hade alibi/var ointressanta. Det var det jag ville veta, om det nu var den frågan pudelfrillan svarade klart och tydligt på.
Senast redigerad av Rudge 2017-08-04 kl. 02:12.
Citera
2017-08-04, 02:04
Medlem
Karin B och Helena gick vårdlinjen på gymnasiet så kallades den i folkmun!! För oss som inte gick nere på vårdgymnasiet och gick på Vadsbo. Där hade de utbildningar till undersköterska och vad som hette barnskötare på den tiden och något annat inom vård och omsorg.

Detta var absolut inte en högskola och man kunde inte utbilda sig till sjuksköterska! Jag vet med säkerhet att Karin och Helena gick i samma klass vad jag inte om de båda två hoppade över ett år eller började ett år tidigare eller vad dom gjorde!!
Däremot så vet jag att det är lika gamla och Helena ändrade sig och ville bli lärare Efter att hon hade gått gymnasiet den tvååriga linjen vårdlinjen ...

Och hon läste senare på Komvux för att plugga in några ämnen som fattades från vårdskolan för att kunna få behörighet att söka till lärarlinjen senare.

Men dom drömmarna blev aldrig av som ni vet.
Citera
2017-08-04, 02:07
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ditt inlägg givetvis, dina teorier är inte aktuella i dagsläget, kontakta polisen om den vita "sportbil" som sågs cirkulera i Mariestad - 92 istället.
Du vet inget om mina teorier och jag ber om ursäkt om jag trampade på en öm tå. Här får vi lov att spekulera. Polisen tar nog hellre emot mer bearbetade tips än mina, kanske dina? Var det du som tyckte att tråden varit styrd tidigare? Den är fri för alla. Tack för ditt råd!
Citera
2017-08-04, 02:23
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nja, jag kände väl mer att din agenda var att rikta misstankarna mot BW, men det kanske var en ren inbillning...
Faktiskt! Om du hängt med så står jag kvar vid BB och BW var ett nära exempel på hur enkelt man kan vända allt utan fakta. Vips! Så lite inbillningssjuk är du!
Citera
2017-08-04, 02:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Faktiskt! Om du hängt med så står jag kvar vid BB och BW var ett nära exempel på hur enkelt man kan vända allt utan fakta. Vips! Så lite inbillningssjuk är du!

Ok, men i dagsläget så finns det väl inget som pekar på dessa två herrar, eller sitter du möjligen på mer info?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-04 kl. 02:52.
Citera
2017-08-04, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Jo, så tänkeri jag - att båda två är lite "överåriga" på utbildningen. Men vet inte säkert. Ska höra mig för lite grann med ett par kontakter. Återkommer.
Kan stämma med överårig eftersom Helena studerat på komvux enligt en av männen som intervjuas då under sökningen efter Helena.

Någon som vet vem den blonda killen är, som säger att han känner Helena från Komvux?
Citera
2017-08-04, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Karin B och Helena gick vårdlinjen på gymnasiet så kallades den i folkmun!! För oss som inte gick nere på vårdgymnasiet och gick på Vadsbo. Där hade de utbildningar till undersköterska och vad som hette barnskötare på den tiden och något annat inom vård och omsorg.

Detta var absolut inte en högskola och man kunde inte utbilda sig till sjuksköterska! Jag vet med säkerhet att Karin och Helena gick i samma klass vad jag inte om de båda två hoppade över ett år eller började ett år tidigare eller vad dom gjorde!!
Däremot så vet jag att det är lika gamla och Helena ändrade sig och ville bli lärare Efter att hon hade gått gymnasiet den tvååriga linjen vårdlinjen ...

Och hon läste senare på Komvux för att plugga in några ämnen som fattades från vårdskolan för att kunna få behörighet att söka till lärarlinjen senare.

Men dom drömmarna blev aldrig av som ni vet.

Om jag inte är helt knäpp så såg jag Helena i samhäll år 1 i en äldre katalog så kan hon ha bytt över senare?
Citera
2017-08-04, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Står det något i marginalen om att KB är frånvarande på skolfotot?

Enligt uppgifter ska Helena och KB ha gått gymnasiet tillsammans och/eller vårdlinjen/vårdprogrammet. Kan gymnasiet ha varit en sak och "vårdgrejen" en annan som kom efter gymnasiet? Finns det fler program i skolkatalogen som kan liknas vid "vård"? En annan variant är ju att vårdprogrammet gick separat på ett annat ställe än på Vadsbogymnasiet?

Tror bestämt att Marieholmsskolan hade kursstart både Ht och Vt för vissa linjer på -80 talet. Däribland Vårdlinjen.

Det skulle förklara att KB kom med bil sista terminen t.ex.
Citera
2017-08-04, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Hej och välkommen! Då kände du Helena också!? För de gick ju i samma klass.

Nej, där har ni fel!
Senast redigerad av trunhem 2017-08-04 kl. 07:20. Anledning: Fel av skribent!
Citera
2017-08-04, 07:24
Medlem
KB och HA gick inte i samma klass på gymnasiet.
Citera
2017-08-04, 07:42
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trunhem
KB och HA gick inte i samma klass på gymnasiet.

Vilken linje är det som du menar?? Årtal??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in