2017-07-24, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men att döma av de PM som bland andra jag har fått med tipset om KGM samt bidrag från andra med insikt i Helenas umgängeskrets känns KGM som den hetaste kandidaten hittills. Lägg därtill att Pernilla Wadebäck inte längre vill dementera att "pilotmannen" inte ska ha nämnts i tråden. Detta betyder inte automatiskt att KGM är "pilotmannen", men varför ändå inte börja där och nysta och se vart det leder?

Det blev väldigt tyst det senaste dygnet om KGM känns lite annorlunda i tråden undrar varför!?
Jag håller med dig!
Låt oss utgå ifrån KGM.
Citera
2017-07-24, 01:52
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det blev väldigt tyst det senaste dygnet om KGM känns lite annorlunda i tråden undrar varför!?
Jag håller med dig!
Låt oss utgå ifrån KGM.
Exakt!
Hur mordet gått till har ju ehhh "diskuterats" i tja 10 år el mer!
En del av oss vill se en LÖSNING så långt det är möjligt,inte ha detta som FRITIDSNÖJE!!!
Så fokus KGM tillsvidare!
Citera
2017-07-24, 03:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Helt omöjligt att svara glasklart på de frågorna. Jag vill tro att det som hände var oavsiktligt. Men man vet ju inte. Det behöver inte ha funnits något motiv. Något gick bara fel av egentligen ingenting. Kanske. Jag menar, till exempel ett närmande är ju inget motiv. Det bara händer.

Om "pilot" nu klängde på HA på hotellet som det sägs och hon i sin tur avvisade honom, så känns det som att det redan var där och då som det på något sätt "slog slint" för pilot. Han kanske hade svårt att ta ett nej och kanske även kände sig kränkt? Någonting måste det ju ha varit eftersom han bestämde sig för att följa efter Helena trots att han bodde åt motsatt håll och trots att han hade flickvän. Det är ju fullkomligt uppenbart att han inte hade goda avsikter, jag börjar undra om Helena kanske sa något till den här "tönten" som KGM på den tiden ansågs vara, något som han tog väldigt illa vid sig av och som han sedan inte kunde släppa? han kanske kokade av ilska inombords vem vet? Tjejer kan också kasta ur sig elakheter och Helena var väl knappast perfekt hon heller. Jag tror inte att det här var något som "bara hände", nej "pilot" visste nog mycket väl varför han följde efter henne vid den tidpunkten på natten...

KGM beskrivs som blyg, tystlåten och töntig, kan han kanske även ha haft svårt att uppfatta och tolka det sociala samspelet och dom sociala koderna? (jag bara spekulerar). Sammanfattningsvis kan man konstatera att Pilot uppvisar ett onormalt beteende, han fortsätter att förfölja en tjej som han har noll chans att få och som tydligt har visat att hon inte vill ha något med honom att göra, det kan bara sluta illa...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-24 kl. 04:07.
Citera
2017-07-24, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Jag repeterar!
Allt hänger ihop, det är klart att man måste få diskutera hur det har gått till.
Brovittnet har man bara känt sista tiden.
Dessutom är förloppet utifrån pilot:s perspektiv väldigt intressant, speciellt
Om det är KGM som är pilot
Citera
2017-07-24, 08:18
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Allt hänger ihop, det är klart att man måste få diskutera hur det har gått till.
Brovittnet har man bara känt sista tiden.
Dessutom är förloppet utifrån pilot:s perspektiv väldigt intressant, speciellt
Om det är KGM som är pilot
Du tycker inte det har diskuterats hur det gått till???
Återigen,en del vill ha lösning andra har detta som fritidsintresse.
Jag skulle inte säga nåt om det inte diskuterats;men det är ju det det gjorts i 10 år och noll i resultat.
Finns nog en ORSAK till att tom Moderator öppet sagt till att upprepa samma förlopp om och om igen är meningslöst.
Jag vill bara inte att fokus tappas på det VIKTIGA!
Citera
2017-07-24, 09:21
Medlem
BlurryFace69s avatar
Som Greensky tidigare sa i tråden eftersom det verkar vara
måmga som känner till den som nu misstänks vara PILOT:

Varför tar ingen och frågar honom, och berättar att han är
misstänkt som Pilot så kanske han kan komma med svaret
hur det ligger till om han är oskylidig!!
Skulle han ha med saken på nått vis kanske han kan komma
med info, det behöver ju inte vara pilot som bragde Helena om livet
men det finns nog klart ett och annat han kan berätta.....?
Citera
2017-07-24, 09:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Ett tänkbart scenario?

Helena dansar och har roligt på Stadt. Hon är glad och har en trevlig kväll, delvis med killen som hon är "glad i". Mannen med pilotglasögon är attraherad av Helena och visar henne detta, men hon är inte intresserad av honom och avvisar honom flera gånger under kvällen. Mannens frustration stiger under kvällens/nattens gång - både av att han blir avvisad ett flertal gånger samt att hon visar intresse för en annan kille - en kanske snyggare och mer populär kille, än vad han själv är.

Killen som Helena är intresserad av är dock inte intresserad av Helena på samma sätt som hon är av honom. (Om denne kille är den jag tror det kan vara, så verkar det vara på det viset.) Detta visar han genom att undvika henne efter Stadts stängning. Helena börjar därför gå själv, och killen hon är intresserad av går med en kompis till en efterfest.

Killen som varit på Helena på ett negativt sätt under kvällen/natten ser sin chans och går efter Helena - trots att han inte bor åt samma håll - alternativt så frågar han om de ska gå tillsammans, för han påstår att han ska till en efterfest, har sin/en bil parkerad åt det hållet el. dyl. Eftersom Helena känner denne kille och inte kan tro något elakt om honom, så går hon (i alternativ 2) med på att promenera hemåt med honom. Mannen kanske säger att han ska på efterfest vid badet/campingen och föreslår därför att de ska gå ner till höger efter bron. Kanske har han sagt att han har bilen parkerad där nere, för att han "har varit" på förfest där innan Stadt. Han har dock en annan tanke i huvudet, något som Helena inte har. Han blir därför avvisad/ratad åter igen. Det "slår runt" för mannen och någonting inte planerat händer.

Efteråt

1. tar han sin bil som han har parkerad i området.

2. tar han sig hem och hämtar tillgänglig bil.

3. tar han sig till/möter en vän/familjemedlem, som han får att hjälpa honom med "efterarbetet. Om detta är fallet, så bör detta ha varit en god vän eller familjemedlem, då en enbart bekant knappast torde vilja hjälpa till vid en sådan här händelse.

4. ringer han efter hjälp.

5. Annat alternativ.

Oavsett, han torde ha haft en medhjälpare i "efterarbetet", även om han var ensam i inledningsskedet. Var det hjälp han ordnade genom telefonsamtal från torget? Ringde han även någon annan än flickvännen, eller var det bara till henne?

Händelsen var inte planerad eller med vilje, och mannen har i alla år haft ångest över det som hände.

Han kan också vara en man utan samvete och empati, och kan då ha rationaliserat det som skedde med att hon fick "skylla sig själv" som avvisade honom osv.

Vad tror ni andra?
Citera
2017-07-24, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Du tycker inte det har diskuterats hur det gått till???
Återigen,en del vill ha lösning andra har detta som fritidsintresse.
Jag skulle inte säga nåt om det inte diskuterats;men det är ju det det gjorts i 10 år och noll i resultat.
Finns nog en ORSAK till att tom Moderator öppet sagt till att upprepa samma förlopp om och om igen är meningslöst.
Jag vill bara inte att fokus tappas på det VIKTIGA!

Tror fokus kommer på KGB när mer info har kommit fram här på tråden. Men så länge kan man väl diskutera händelseförloppet, för eller senare ska de ändå pusslas ihop
Citera
2017-07-24, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ett tänkbart scenario?

Helena dansar och har roligt på Stadt. Hon är glad och har en trevlig kväll, delvis med killen som hon är "glad i". Mannen med pilotglasögon är attraherad av Helena och visar henne detta, men hon är inte intresserad av honom och avvisar honom flera gånger under kvällen. Mannens frustration stiger under kvällens/nattens gång - både av att han blir avvisad ett flertal gånger samt att hon visar intresse för en annan kille - en kanske snyggare och mer populär kille, än vad han själv är.

Killen som Helena är intresserad av är dock inte intresserad av Helena på samma sätt som hon är av honom. (Om denne kille är den jag tror det kan vara, så verkar det vara på det viset.) Detta visar han genom att undvika henne efter Stadts stängning. Helena börjar därför gå själv, och killen hon är intresserad av går med en kompis till en efterfest.

Killen som varit på Helena på ett negativt sätt under kvällen/natten ser sin chans och går efter Helena - trots att han inte bor åt samma håll - alternativt så frågar han om de ska gå tillsammans, för han påstår att han ska till en efterfest, har sin/en bil parkerad åt det hållet el. dyl. Eftersom Helena känner denne kille och inte kan tro något elakt om honom, så går hon (i alternativ 2) med på att promenera hemåt med honom. Mannen kanske säger att han ska på efterfest vid badet/campingen och föreslår därför att de ska gå ner till höger efter bron. Kanske har han sagt att han har bilen parkerad där nere, för att han "har varit" på förfest där innan Stadt. Han har dock en annan tanke i huvudet, något som Helena inte har. Han blir därför avvisad/ratad åter igen. Det "slår runt" för mannen och någonting inte planerat händer.

Efteråt

3. tar han sig till/möter en vän/familjemedlem, som han får att hjälpa honom med "efterarbetet. Om detta är fallet, så bör detta ha varit en god vän eller familjemedlem, då en enbart bekant knappast torde vilja hjälpa till vid en sådan här händelse.

5. Annat alternativ.

Oavsett, han torde ha haft en medhjälpare i "efterarbetet", även om han var ensam i inledningsskedet. Var det hjälp han ordnade genom telefonsamtal från torget? Ringde han även någon annan än flickvännen, eller var det bara till henne?

Händelsen var inte planerad eller med vilje, och mannen har i alla år haft ångest över det som hände.

Han kan också vara en man utan samvete och empati, och kan då ha rationaliserat det som skedde med att hon fick "skylla sig själv" som avvisade honom osv.

Vad tror ni andra?
Detta är helt i linje med vad jag tror.
Om vittnet Hanna är trovärdigt så var det fler än en gm.
Det gäller att få fram ett tänkbart alternativ på släkting eller vän.
Jag tycker att PU är en kandidat, finns det inget som tyder på att KGM och PU kände varandra?
Citera
2017-07-24, 09:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Detta är helt i linje med vad jag tror.
Om vittnet Hanna är trovärdigt så var det fler än en gm.
Det gäller att få fram ett tänkbart alternativ på släkting eller vän.
Jag tycker att PU är en kandidat, finns det inget som tyder på att KGM och PU kände varandra?

Nej, det behöver inte vara "svårare" än svartsjuka/upplevelse av att ha blivit krängt inledningsvis; det är ju i så fall inte helt ovanligt motiv vid brottsfall.

Jag vet inte om KM och PU kände varandra.
Citera
2017-07-24, 10:00
Medlem
Citat:
Ett tänkbart scenario?

Efteråt

5. Annat alternativ.

Vad tror ni andra?

Min fetning!

Detta är felaktigt om man ska tro HA:s syster.
Iaf om man lyssnar på vad hon säger i p4 dokumentären del 1 cirka 6min in i programmet!
Citera
2017-07-24, 10:07
Medlem
Citat:
Nej, det behöver inte vara "svårare" än svartsjuka/upplevelse av att ha blivit krängt inledningsvis; det är ju i så fall inte helt ovanligt motiv vid brottsfall.

Jag vet inte om KM och PU kände varandra.
Jag tycker denna lösning där gm känt sig kränkt ligger betydligt närmare än andra lösningar.
LGWP tror inte på pilotmannen av någon anledning men enligt den berömda rakkniven ligger den närmast.
Om man bortser från Hannas vittnesmål så kan det mycket väl vara en ensam gm.

PS tack prinzzezan att du håller en lugn och saklig ton
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in