Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Helt omöjligt att svara glasklart på de frågorna. Jag vill tro att det som hände var oavsiktligt. Men man vet ju inte. Det behöver inte ha funnits något motiv. Något gick bara fel av egentligen ingenting. Kanske. Jag menar, till exempel ett närmande är ju inget motiv. Det bara händer.
Om "pilot" nu klängde på HA på hotellet som det sägs och hon i sin tur avvisade honom, så känns det som att det redan var där och då som det på något sätt "slog slint" för pilot. Han kanske hade svårt att ta ett nej och kanske även kände sig kränkt? Någonting måste det ju ha varit eftersom han bestämde sig för att följa efter Helena trots att han bodde åt motsatt håll och trots att han hade flickvän. Det är ju fullkomligt uppenbart att han inte hade goda avsikter, jag börjar undra om Helena kanske sa något till den här "tönten" som KGM på den tiden ansågs vara, något som han tog väldigt illa vid sig av och som han sedan inte kunde släppa? han kanske kokade av ilska inombords vem vet? Tjejer kan också kasta ur sig elakheter och Helena var väl knappast perfekt hon heller. Jag tror inte att det här var något som "bara hände", nej "pilot" visste nog mycket väl varför han följde efter henne vid den tidpunkten på natten...
KGM beskrivs som blyg, tystlåten och töntig, kan han kanske även ha haft svårt att uppfatta och tolka det sociala samspelet och dom sociala koderna? (jag bara spekulerar). Sammanfattningsvis kan man konstatera att Pilot uppvisar ett onormalt beteende, han fortsätter att förfölja en tjej som han har noll chans att få och som tydligt har visat att hon inte vill ha något med honom att göra, det kan bara sluta illa...