2017-08-03, 19:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag håller med dig, och det därför som jag tidigare idag ställde frågan om att det skulle vara mycket intressant att få veta exakt när bilen skrotades, eftersom skrotningsdatumet skulle kunna ge värdefull information om Kl*s är "pilotmannen".

Ja exakt, men jag antar att det är svårt att kolla upp när en bil skrotades, kanske t.o.m. omöjligt?
Men det vore ju som sagt oerhört intressant att få veta, ponera att KM var på förhör i början av mars -98 och systerns vita Nissan Micra skrotades i slutet av mars -98. En omständighet som vore ganska graverande tycker åtminstone jag.

När den här bilen än skrotades så finns det all anledning att undra varför just bilen som KM hade tillgång till -92 skrotades?...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-03 kl. 19:36.
Citera
2017-08-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Så kan det vara. Men tar vi en Nissan Micra av till exempel 1982 eller 1984 års modell ser den i stort sett likadan ut. Nissan Micra kom 1982 och lanserades som 1983 års modell, har jag för mig.
Ahaa.. okej, trodde de gjordes på 70 talet. Fel av mig.
Citera
2017-08-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kanske BW kan kvala in på delad första plats som pilot?
Hans iakttagelser och uppgifter vid kontakten med Helena, tillförde inte utredningen något enlig PW!
Lite underligt kan tyckas. Om han är pilot då förstår jag läget att inte ta med honom i serien.
Eller så har han bett att inte bli omnämnd. Eftersom han är vän med de berörda och att de som höll i serien inte är opartiska, då respekterades önskemålet.
Eller vad tror ni ?

Det jag menar är att jag undrar varför vittnesuppgifter från en person som talade med Helena i anslutning till utgången på statt innan hon begav sej, kunde uteslutas från serien?
Svaret från PW var att det inte skulle tillföra något. Hur kan det sista kända vittnet som var i direkt kontakt med H inte tillföra något i serien, när mycket annat sido plock togs med? Ett svar som väckte mer frågor hos mej. Denna fråga ställs till alla.
Framför allt till Pudelfrillan, Freja, Ugglan. Ni har gjort en bra granskning av KM.
Vad har ni att tillföra ang detta. Det är av intresse eftersom Freja känner till personerna väl, vad tror ni?
Citera
2017-08-03, 19:46
Medlem
Pajosvs avatar
Varifrån kommer uppgiften om just en Nissan Micra?

Och... Är det relevant för ämnet?
Citera
2017-08-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Om man har fraktat ett lik i bilen så kanske man blir riktigt nojig när man plötsligt inser att polisen är en på spåren... Tipset från "brovittnet" hade hittats och KM kallades med anledning av detta in på förhör 1998 (vet man verkligen med säkerhet att bilen skrotades innan 1998?). Annars finns det ju en möjlighet att det är polisens ökade misstankar som är orsaken till att bilen skrotades, antingen strax innan förhöret eller kanske mer troligt, direkt efter förhöret, när han blev varse att ett vittne hade sett honom tillsammans med HA på Marieholmsbron. Plötsligt var KM en av de huvudmisstänkta i utredningen, säkrast då att göra sig av med bilen som ev. skulle kunna binda honom till mordet.
I dokumentären i P4 sa de att bilen tyvärr var skrotad när pilot togs in på förhör 1998.
Citera
2017-08-03, 20:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det jag menar är att jag undrar varför vittnesuppgifter från en person som talade med Helena i anslutning till utgången på statt innan hon begav sej, kunde uteslutas från serien?
Svaret från PW var att det inte skulle tillföra något. Hur kan det sista kända vittnet som var i direkt kontakt med H inte tillföra något i serien, när mycket annat sido plock togs med? Ett svar som väckte mer frågor hos mej. Denna fråga ställs till alla.
Framför allt till Pudelfrillan, Freja, Ugglan. Ni har gjort en bra granskning av KM.
Vad har ni att tillföra ang detta. Det är av intresse eftersom Freja känner till personerna väl, vad tror ni?

Jag tycker det är mycket märkligt och anmärkningsvärt att man inte tar upp BW som var den sista som såg HA i livet. Ett sådant vittne är alltid av största intresse i alla mordutredningar, jag har faktiskt inget bra svar på varför han utelämnades i programmet. Han är väl förmodligen noggrant utredd och hade troligen även alibi för den kritiska tidpunkten MEN, det ska ju inte hindra att man tar upp honom i programmet, han är ju dessutom helt anonym. Det är möjligt att han personligen har sagt att han inte vill medverka, men han måste ändå ingå i berättelsen tycker jag för historien kan inte skrivas om med anledning av att någon inte vill vara med i programmet. BW är och förblir den sista som pratade med Helena utanför Stadt och sedan dess har hon inte setts i livet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-03 kl. 20:33.
Citera
2017-08-03, 20:04
Medlem
Citat:
Kan det vara så att denne person plötsligt berättat att han sett pilot gå efter Helena? Då kanske plötsligt denne person vara ett viktigt vittne som man inte vill röja?
Citera
2017-08-03, 20:14
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
I dokumentären i P4 sa de att bilen tyvärr var skrotad när pilot togs in på förhör 1998.

Framkommer det nånstans att just DENNA skrotade bil var vit? Hittar inte det i.s.f. Däremot var ju den bilen vid braxbolet, som var intressant senare, vit. (Volvo).
Citera
2017-08-03, 20:15
Medlem
Citat:
Kan det vara så att denne person plötsligt berättat att han sett pilot gå efter Helena? Då kanske plötsligt denne person vara ett viktigt vittne som man inte vill röja?
Det kan ju ändå vara misstänkt.
Citera
2017-08-03, 20:15
Medlem
Citat:

Jag tycker också att det var märkligt att det inte togs upp!! Tror inte att BW har sagt nej jag vill inte vara med, det är jag övertygad om. De skulle ju inte använt hans namn ändå... ja, knepigt att det inte togs upp! Måste nog lyssna nu direkt på hur dom berättade.
Citera
2017-08-03, 20:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Ok, men frågan är om det verkligen är polisen som har kommit fram till detta eller om KM vid förhör svarade att bilen var skrotad och att Kling och Klang då bara svarade: Jaha skrotad.. ok.. och när skedde detta?" varpå KM svarade: "nångång förra året". Kling och Klang skriver då ner detta och det blir till en sanning. Jag litar inte en sekund på att polisen har skött det här som man ska, tvärtom, det finns nog många missar, brister och luckor i utredningsarbetet. Och det är just därför man inte har lyckats gripa rätt GM.
Citera
2017-08-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Framkommer det nånstans att just DENNA skrotade bil var vit? Hittar inte det i.s.f. Däremot var ju den bilen vid braxbolet, som var intressant senare, vit. (Volvo).
Nä, de sa bara att den bilen pilot kunnat ha tillgång till -92 redan var skrotad när pilot förhördes -98.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in