2017-07-27, 15:15
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ok allihop, bekräftat från säker källa att pilot ÄR KGM, jag kan under inga omständigheter gå in på hur jag vet.

Om vi då för stunden utgår i från att detta stämmer......på vilket sätt är det också styrkt att Brovittnet pekat ut samma man? Har du koll på detta, månntro?
Pudelfrillan påstår detta, men undviker tydligen att bringa klarhet i sitt påstående.
Citera
2017-07-27, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Om vi då för stunden utgår i från att detta stämmer......på vilket sätt är det också styrkt att Brovittnet pekat ut samma man? Har du koll på detta, månntro?
Pudelfrillan påstår detta, men undviker tydligen att bringa klarhet i sitt påstående.

Det vågar jag inte svara på, någon annan kanske? Det är verkligen dags att de plockar in honom på nya förhör.
Citera
2017-07-27, 15:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero

Det är förmodligen som Ugglan skrev igår, att brovittnets iakttagelse gav ett bra signalement som man sedan kunde samköra med vittnesmålen från besökare på Stadt, t.ex. beskrivningen av den man som sågs klänga på Helena och det visade sig ge en träff.

Struntprat! jag undviker inte att bringa klarhet i detta, det är bara ingen som har ställt frågan.
Men nu gjorde ju du det och du fick ett svar.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-27 kl. 15:27.
Citera
2017-07-27, 15:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Om det nu då är KGM som är ”pilotmannen” är det ju uppenbart att han var livrädd för att hans röst skulle kunna kännas igen om den hade spelats upp i Radio Skaraborg och han verkar vara livrädd för att synas: Inte en bild på Facebook, sambon låser sin Facebook, syskon likaså. Det är ett sådant hemlighetsmakeri att bara det är misstänksamt.

Jag fick idag en bild skickad till mig från en "hjälpreda". Bilden är från Tunaholmsskolans skolkatalog för 1980/1981 och där går KGM i klass 8C och bär glasögon av "pilotmodell". Nu hade visserligen väldigt många glasögon av "pilotmodell" enligt hjälpredan, men vi kan i vart fall konstatera att KGM bar glasögon under 1980-talets första år (så långt som han kan kollas upp i skolkataloger).
Citera
2017-07-27, 15:27
Medlem
Twiggygirls avatar
[quote=cleolin|

Du skriver i ett annat inlägg att brovittnet ej är namngivet till skillnad mot andra vittnen? Tror du att det är ett anonymt vittne? Kan ett sådant vittnesmål användas i en eventuell rättegång tro?[/QUOTE]

Jag funderar på hur namnen på vittnen kan ha kommit fram? Måste ju vara nån som har insyn i polisutredningen, eller nån som känner vittnena. Vittnet "Hanna" t.ex har jag aldrig hört namn eller initialer på förrän senaste dagarna. S.E. Någon visste att hennes man och även son är döda idag? Någon har mer koll än oss vanliga.
Citera
2017-07-27, 15:28
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är förmodligen som Ugglan skrev igår, att brovittnets iakttagelse gav ett bra signalement som man sedan kunde samköra med vittnesmålen från besökare på Stadt, t.ex. beskrivningen av den man som sågs klänga på Helena och det visade sig ge en träff.

Vad är det för snack? jag undviker inte att bringa klarhet i detta, det är bara ingen som har ställt frågan.
Men nu gjorde ju du det och du fick ett svar.

Nu var jag ju inte ensam om att ställa frågan direkt, men tack för svar.
Det är alltså fortfarande inte så att att brovittnet pekat ut den misstänkta personen.
Citera
2017-07-27, 15:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag funderar på hur namnen på vittnen kan ha kommit fram? Måste ju vara nån som har insyn i polisutredningen, eller nån som känner vittnena. Vittnet "Hanna" t.ex har jag aldrig hört namn eller initialer på förrän senaste dagarna. S.E. Någon visste att hennes man och även son är döda idag? Någon har mer koll än oss vanliga.

Det är jag som har skrivit om S.E. som "Hanna" samt om hennes man och son. Nu är detta inte hemligstämplat material, utan halva Mariestad vet vem hon är. Jag har för mig att hennes son dog blodig i en trappuppgång i Mariestad (knivskuren, tror jag). Stod att läsa i Mariestads-Tidningen för många år sedan. Tror att "rattugglan" har bättre koll på just den saken än vad jag har.
Citera
2017-07-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Vad heter han?
Men herre gud. Använd söken:
https://www.flashback.org/p61148177#p61148177
Citera
2017-07-27, 15:46
Medlem
Undrar om jag förstått rätt?

Det som framkommit är att det är konstaterat att KGM är pilot?
Mannen på bron kan vara någon annan?

Eller är det samma person, pilot som brovittnet sett alltså KGM?
Svänger fort här, hoppas på svar, anser det är vesäntligt.
Citera
2017-07-27, 15:57
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är jag som har skrivit om S.E. som "Hanna" samt om hennes man och son. Nu är detta inte hemligstämplat material, utan halva Mariestad vet vem hon är. Jag har för mig att hennes son dog blodig i en trappuppgång i Mariestad (knivskuren, tror jag). Stod att läsa i Mariestads-Tidningen för många år sedan. Tror att "rattugglan" har bättre koll på just den saken än vad jag har.

Ok. Tack för svar. Hade jag ingen aning om. Har missat det totalt om det nämnts i tråden tidigare. Antagligen inget viktigt för fallet.
Citera
2017-07-27, 15:59
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Om det nu då är KGM som är ”pilotmannen” är det ju uppenbart att han var livrädd för att hans röst skulle kunna kännas igen om den hade spelats upp i Radio Skaraborg och han verkar vara livrädd för att synas: Inte en bild på Facebook, sambon låser sin Facebook, syskon likaså. Det är ett sådant hemlighetsmakeri att bara det är misstänksamt.

Jag fick idag en bild skickad till mig från en "hjälpreda". Bilden är från Tunaholmsskolans skolkatalog för 1980/1981 och där går KGM i klass 8C och bär glasögon av "pilotmodell". Nu hade visserligen väldigt många glasögon av "pilotmodell" enligt hjälpredan, men vi kan i vart fall konstatera att KGM bar glasögon under 1980-talets första år (så långt som han kan kollas upp i skolkataloger).

Hmm, jag hade fått den bestämda uppfattningen att vi numera antog att det var pilotSOLglasögon som avsågs när det gäller Pilotmannen. Kanske mest med tanke på de pilotSOLglasögon som fanns på bild i anknytning till radioserien.
Citera
2017-07-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Hade en tanke om detta. Han kanske är något av en psykopat? En psykopat kanske inte har empati på samma sätt som andra, men de vet ofta hur empati fungerar och spelar ofta på detta för att manipulera andra.
Det kan vara ett försök att försöka avleda misstankar, att spela offer, visa lite känslor. Om personen i fråga inte alls är nervös utåt, eller uppfattas så av omgivningen, så kan man spela att man är bruten, nervös mm för att de nära inte ska förstå att det är han.
Jag tänker att om han har autistiska drag som hans son verkar ha, så har man väl oftast svårt att leva sig in i andra människors känslor, däremot kan man ha egna känslor på sånt som händer i ens omgivning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in