2017-07-23, 14:00
Medlem
Oranginas avatar
Tyst på transferfronten.

3:e träningsmatchen spelades igår. 2-1 förlust mot Heidenheim. Tidigare har det även blivit en 2-1 förlust mot Dynamo Dresden och 1-1 mot Stuttgarter Kickers.

Självklart är det ju bara träningsmatcher, och Vfb kör med 2 olika startelvor per halvlek så man ska självklart inte dra alltför stora växlar.

Men när vi startar andra halvlek med Grgic och Werner som mittbackspar...

Ja, då är det väldigt svårt att inte bli oroad! Yes, vi har ett par småskador på våra franska mittbackar. Men om ett par skador innebär att Werner är den som tar hand om mittbacksplatsen så säger det volymer om mittbackssituationen i Stuttgart just nu.

Diego Reyes är den som det ryktas om just nu. Om vi verkligen menar allvar och inte har tänkt att ta ett depåstopp i BL för att sedan återvända till Zweite så är det bara att punga ut pengarna för en sådan klassmittback eller någon annan.
Citera
2017-07-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Dritte Liga börjar som man hade hoppas på

Jag gillar med dritte, men tycker det mycket trist att lag som

Rostock, Duisburg, Padeborn borde ligga där. Det är sorgligt.
Citera
2017-07-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Jaha men du skrev att jag var rolig så jag undrade vad det var som var kul.
Det är faktiskt rätt vanligt att man kallar spelare för Herthaner som spelar för Hertha.
"Davie Selke wird Herthaner!" eller "Herthaner bleibt Herthaner!" när t.ex. Mittelstädt förlängde sitt kontrakt.

//Siegestor

Jaså, så de kallas "Harthaner", då lärde man sig något nytt. Har följt Bundesliga & även varit och kollat på en del matcher: Så som Hertha mot AC Milan i Champions League 1999, 77 tusen på plats. Andra matcher har exempelvis varit Hamburg mot Freiburg 5:0. Men, aldrig sett mitt FC Bayern live, tyvärr.
Citera
2017-07-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Jag gillar med dritte, men tycker det mycket trist att lag som

Rostock, Duisburg, Padeborn borde ligga där. Det är sorgligt.
Paderborn verkligen? Bara för att effenberg tränade dom tidigare eller? Vad har Paderborn nånsin bidragit med?
Citera
2017-07-23, 23:05
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kEybase
Paderborn verkligen? Bara för att effenberg tränade dom tidigare eller? Vad har Paderborn nånsin bidragit med?

Billigt öl i gränsbutikerna

http://static.winestyle.ru/images_gen/52187/0_0_orig.jpg
Citera
2017-07-23, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hannover slår på stort och värvar två forwards på en gång: Niklas Füllkrug och Martin Harnik! Speciellt den sistnämnde kommer förhoppningsvis att bli enormt giftig i Zweite. Bara han nu inte redan har sina bästa tid bakom sig...

Martin Harnik sviker inte, han ger alltid 100 procent. Hoppas däremot som du nämner att inte åldern tagit ut sin rätt. Efter en snabb koll ser jag att Harnik endast är 30 år, nyss fylld till och med. Ja, han kommer hur som helst att göra ett och annat mål för H96. Hoppas inte mot mitt FC Bayern
Citera
2017-07-24, 00:00
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Martin Harnik sviker inte, han ger alltid 100 procent. Hoppas däremot som du nämner att inte åldern tagit ut sin rätt. Efter en snabb koll ser jag att Harnik endast är 30 år, nyss fylld till och med. Ja, han kommer hur som helst att göra ett och annat mål för H96. Hoppas inte mot mitt FC Bayern
Det där skrevs alltså förra sommaren. Harnik var nyss fyllda 29 år. 17 mål i 2. BL 2016/2017 och därmed tvåa i skytteligan får väl anses vara åtminstone godkänt.

Nu är han ett år äldre och senast han gjorde en riktigt bra säsong (målmässigt) i 1. BL var 2011/2012. Även då 17 mål. Därefter 5, 10, 9, 2 (dock spelade han inte särskilt mycket 15/16).
Citera
2017-07-24, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kEybase

Jag har följt Bundesliga hela livet, eftersom jag är Bayern-fan, och håller med dig, Padeborn är skandal att ens nämna. Tror jag gjorde det, eftersom de var uppe i 1.Bundesliga tre år sen om jag minns rätt.

Det finns värre problem i världen, än diskutera Padeborn Men, jag förstår att du undrar givetvis och hoppas svaret räcker gott & väl - annars får du gärna höra av dig igen. Ha det fint.
Citera
2017-07-24, 01:14
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

FC Chemnitz - FSV Zwickau

Det här bara skriker öst. Derby i Sachsen nära tjeckiska gränsen. Chemnitz vann med 1-0 efter mål av Daniel Frahn. Chemnitz som ju hette Karl Marx-Stadt tidigare.

I Zwickau byggdes förr den billiga småbilen Trabant, medan skåpbilen Barkas byggdes i Karl Marx-Stadt. Under DDR-regimen så körde väl polisen ofta Barkas-bussar för att kunna gripa folk.

Polizei Barkas:
https://c1.staticflickr.com/8/7280/7845246176_26af892de7_z.jpg
Citera
2017-07-24, 02:24
Medlem
Oranginas avatar
Harnik kommer inte uträtta mycket i BL. Skulle bli extremt förvånad om han mäktar med mer än 8 baljor.

Däremot ser jag framemot alla fantastiska missar han står för. Hade han inte haft träben så hade han legat på 15+ mål.

Här är ett par klipp. Konstigt nog så hittar jag inte fler, men mitt minne säger att det finns minst 10 lika chanser som han brände under hans sista två säsonger.

https://www.youtube.com/watch?v=WjPSdNAe88s

https://www.youtube.com/watch?v=pa3eIrgwPAQ (notervärt är att dessa två missar sker inom loppet av 1 minut)

Nä, Tors hammer var bra för ett bra tag sedan

Gillade faktiskt Harnik väldigt mycket förut. Men ett tjugotal situationer som klippen ovan gör att jag har få goda minnen kvar, tyvärr.
Citera
2017-07-24, 09:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Dritte Liga börjar som man hade hoppas på

Kul med en bra start för ditt lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ett nytt milan krossar (får man väl ändå säga) Bayern med 4-0. Jag vaknade för sent för att se något men vad hände egentligen?

Mycket bollinnehav inga chanser Milan försvarar sig helt rätt och vann rättvist dock så speglar inte resultatet matchen men men.
Citera
2017-07-24, 09:54
Medlem
cyberkalles avatar
Uli Hoeneß säger att inom 6 veckor så kommer det att presenteras en ny sportchef och Oliver Kahn spås vara den som tar över.
Sedan så pratar lite om man kanske måste tänka om att göra en sådan här asientripp som man är ute på nu med 4 matcher så tätt inpå varandra den hemska värmen (40 grader) och att med så mycket matcher så ökar skaderisken nu har ju Thiago och Bernat flugit hem till München med skador.

http://www.bild.de/sport/fussball/uli-hoeness/spricht-klartext-52640380.bild.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in