2017-07-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kujovic klar för Düsseldorf i andra ligan alltså. Vad vet ni om den klubben? Seriös satsning uppåt i seriesystemet?
Edit; börjar bli en del svenskar i Zweite nu.

Grymt med svenskar i Zweite Bundesliga, då får man börja kolla även på Zweite. Blir intressant att följa svenskarna. Men, 1.Bundesliga är ju alltid rätt så mycket roligare att titta på, högt tempo samt många mål.
Citera
2017-07-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Ser bra ut. Förhoppningsvis blir Lazaro en "herthaner" snart.

http://www.salzburg.com/nachrichten/salzburg/sport/fussball/fc-red-bull-salzburg/sn/artikel/hertha-berlin-macht-jetzt-bei-lazaro-ernst-257234/

//Siegestor

Ja, haha du är rolig "siegestor", en "herthaner" tog priset
Citera
2017-07-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Pascal Köpke?? Kan det möjligtvis vara sonen till stormålvakten Andreas Köpke!

Ja det stämmer.

Citat:
Ja, haha du är rolig "siegestor", en "herthaner" tog priset

Vad är det som är roligt?

//Siegestor
Citera
2017-07-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ja det stämmer.

Vad är det som är roligt?

//Siegestor

Det är inget som är roligt, ibland är man glad, men jag brukar ALDRIG använda "smiley's".
Nu när man råka göra det, så blev det uppfattat som om det var något som var roligt. Jag var
glad, samt jag gillar Hertha BSC Berlin, mormor är från Berlin och brukar bli glad över att
höra om Hertha BSC. Sedan "Herthaner", tyckte jag var häftigt sagt, "Dortmunder", "Hamburger",
"Karlsruher", men "Herthaner" hade jag ALDRIG hört. Hoppas du fick svar, på din fråga.
Citera
2017-07-21, 18:39
Medlem
Citat:
Det är inget som är roligt, ibland är man glad, men jag brukar ALDRIG använda "smiley's".
Nu när man råka göra det, så blev det uppfattat som om det var något som var roligt. Jag var
glad, samt jag gillar Hertha BSC Berlin, mormor är från Berlin och brukar bli glad över att
höra om Hertha BSC. Sedan "Herthaner", tyckte jag var häftigt sagt, "Dortmunder", "Hamburger",
"Karlsruher", men "Herthaner" hade jag ALDRIG hört. Hoppas du fick svar, på din fråga.

Jaha men du skrev att jag var rolig så jag undrade vad det var som var kul.
Det är faktiskt rätt vanligt att man kallar spelare för Herthaner som spelar för Hertha.
"Davie Selke wird Herthaner!" eller "Herthaner bleibt Herthaner!" när t.ex. Mittelstädt förlängde sitt kontrakt.

//Siegestor
Citera
2017-07-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Det här måste vi diskutera. Götze tillbaka i BVB.....

VM-avgöraren får betraktas som en stor tillgång för Dortmund, så länge han inte är skadad och jag helt ärligt inte riktigt har kännedom, hur det står till på den fronten.
Citera
2017-07-21, 20:32
Medlem
Citat:
Jaha men du skrev att jag var rolig så jag undrade vad det var som var kul.
Det är faktiskt rätt vanligt att man kallar spelare för Herthaner som spelar för Hertha.
"Davie Selke wird Herthaner!" eller "Herthaner bleibt Herthaner!" när t.ex. Mittelstädt förlängde sitt kontrakt.

//Siegestor

Där ser man, det visste jag faktiskt inte förut. Du anar inte hur glad jag är, inte bara för Bayern & Hertha, utan hela Bundesliga gillar jag på ett & annat sätt & nu har man lärt sig "Herthaner".
Citera
2017-07-21, 22:34
Medlem
http://www.berliner-kurier.de/sport/hertha-bsc/valentino-lazaro-kaum-da--schon-wieder-zu-hause-28012360

Citat:
Es kann sich nur noch um Tage handeln. Hertha BSC wird nächste Woche Valentino Lazaro (21) von Red Bull Salzburg verpflichten. Der Ablöse-Poker ist so gut wie abgeschlossen. Rund 4,7 Millionen Euro werden die Blau-Weißen für das Ösi-Talent wohl zahlen.

Manager Michael Preetz war zu Verhandlungen in Salzburg. Beide Seiten sind sich erheblich näher gekommen. Mit Lazaro ist sich Hertha über das Gehalt einig. Der offensive Mittelfeldspieler wird wahrscheinlich am Montag aus Salzburg einfliegen. Medizin-Check und danach geht es gleich mit dem Training los.

Om allt går enligt planerna så kommer Lazaro bli en Herthaner på måndag. Hertha betalar omkring 4.7 miljoner Euro.

//Siegestor
Citera
2017-07-22, 20:31
Medlem
fchansas avatar
Dritte Liga börjar som man hade hoppas på
Citera
2017-07-22, 20:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Dritte Liga börjar som man hade hoppas på
Har den redan dragit igång...? Mitt i sommarn...
Citera
2017-07-22, 20:43
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har den redan dragit igång...? Mitt i sommarn...

Första omgången:

Fredag 21/7
SC Karlsruhe - Osnabrück 2 - 2
Lördag 22/07
Wiesbaden Wehen - Carl Zeiss Jena 1 - 0
Fortuna Köln - Aalen VfR Aalen 1 - 0
FC Halle - SC Paderborn 07 4 - 4
SV Meppen - Würzburger Kickers 2 - 2
Sportfreunde Lotte - Hansa Rostock 0 - 2
Rot-Weiß Erfurt - Preußen Münster 1 - 1
SV Werder Bremen II - SpVgg Unterhaching 3 - 0
Söndag 23/07
Großaspach - 1. FC Magdeburg
FC Chemnitz - FSV Zwickau
Citera
2017-07-22, 22:18
Avstängd
Halloween2s avatar
Ett nytt milan krossar (får man väl ändå säga) Bayern med 4-0. Jag vaknade för sent för att se något men vad hände egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in