2018-05-12, 19:04
Medlem
regndroppens avatar
Får se det som en omstart i zweite , har ju haft kniven mot strupen sedan 2011/2012. 2 säsonger med kval dessutom. Hoppas man hänger mer från start nästa säsong och lägger sig i toppen.
Citera
2018-05-12, 19:28
Medlem
Steff83s avatar
Tror detta är ändå nödvändigt för HSV på sikt. Att kunna göra en total omstart för att kunna få ut all potential av klubben som möjligt istället för att behöva gasa och bromsa hela tiden med konstgjord andning som varit fallet sista åren.
Citera
2018-05-12, 20:00
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Klose tillbaka till Bayern som tränare för u17.
Citera
2018-05-12, 20:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Får se det som en omstart i zweite , har ju haft kniven mot strupen sedan 2011/2012. 2 säsonger med kval dessutom. Hoppas man hänger mer från start nästa säsong och lägger sig i toppen.
Sakai ska enligt uppgifter stanna, men frågan är hur många som lämnar. Hamburgs ekonomi är väl inte så jättebra? De lär sälja en del "stjärnor" för att kompensera för inkomstbortfallet från TV-rättigheterna i BL. Ska bli intressant att se hur det blir med Ekdahl.
Citera
2018-05-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Sakai ska enligt uppgifter stanna, men frågan är hur många som lämnar. Hamburgs ekonomi är väl inte så jättebra? De lär sälja en del "stjärnor" för att kompensera för inkomstbortfallet från TV-rättigheterna i BL. Ska bli intressant att se hur det blir med Ekdahl.
Det mest säkra för Ekdahl är väl att han alltid är skadad?
Platsar han inte i Hamburg, med tanke på inhopp i dag?
Citera
2018-05-12, 20:36
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Den privata investeraren hoppar ju av nu som Cyberkalle nämnde tidigare. Känns som de flesta kommer söka sig till nya klubbadresser. Ekdal har väl varit en av de bättre de matcher han spelat. Tror inte han är så sugen på att lira i zweite, Italien tror jag han hamnar i.
Citera
2018-05-13, 10:12
Medlem
fchansas avatar
Vad gör HSV med stadionklockan nu? Säljer den lite modifierad till Celtic eller startar om den från noll nästnästa säsong?

Edit: Jag kan köpa den och ändra till: "In 3.Liga seit 6 jahren......"
Senast redigerad av fchansa 2018-05-13 kl. 10:15.
Citera
2018-05-13, 11:30
Medlem
Vilka scener vi fick se i Hamburg igår - det är inte varje dag man får se sånt på så pass hög nivå. Jag har alltid haft ett gott öga till HSV och följt dem extra noga sedan Ekdal anslöt. Därför är det givetvis tråkigt att de nu åker ur men precis som många sa är det nog högst nödvändigt för klubben att kunna börja om, och jag tror de har goda möjligheter att ta sig upp redan nästa år. HSV - Sankt Pauli blir ju för övrigt ett intressant möte
Citera
2018-05-13, 14:04
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Vad gör HSV med stadionklockan nu? Säljer den lite modifierad till Celtic eller startar om den från noll nästnästa säsong?

Edit: Jag kan köpa den och ändra till: "In 3.Liga seit 6 jahren......"

Tror den börjar ticka om till "Fotbollklubbs sedan 130 år"
Citera
2018-05-13, 16:32
Medlem
Oranginas avatar
Stuttgart

4-1! Överskattade Bayern München som ställer upp med bästa tillgängliga lag i en helt betydelselös match får storpisk av ett Stuttgart med flertalet startspelare borta.

Donis som jag alltid trott mycket på var fullkomligt lysande. Jag vet dock faktiskt inte om Süle och Hummels är så dåliga som Donis fick de att framstå. Enorma problem hade de med hans teknik och snabbhet.

Hoppas dock att de tar sig i kragen tills nästa helg och inte blir lika bortlurade av Jovic. Vid Bayern seger tar Vfb en EL-plats, så det är första gången på länge, kanske någonsin, som jag håller tummarna för en Bayern seger.

*Gomez och Zieler ska vara med i den tyska VM-truppen. Förmodligen Badstuber också.
*Otroligt spännande sommarfönster väntar. Pavard och Ascasibar, 2 sjukt bra spelare som jagas av toppklubbar och skulle ta en startplats i valfri toppklubb. Blir svårt att behålla båda, men de trivs bra och förhoppningsvis kan vi hålla i de åtminstone en säsong till. Med ligaseger nästa säsong så behåller vi de ytterligare säsonger också
*Korkut - det missförstådda geniet! Om det han åstadkommit i Stuttgart inte var en fluke, så ska vi definitivt vara med i racet om CL-platser nästa säsong.

Hamburg

Fanemej på tiden att Hamburg åkte ut! Tillför absolut ingenting till Bundesliga, trupp bestående av lata överbetalda spelare. Omstart behöver de, satsa ungt! Lycka till!

* Kostic, mästare på att åka ur. Hur jävla dåligt val var det inte av honom att gå till HSV? Briljant i Stuttgart, ville ej följa med till Zweite då han ville spela fotboll på toppnivå. Ja du.. Istället slösade han bort 2 år i botten av Bundesliga. Ska bli intressant att se var han tar vägen nu.

* Arianit Ferati, 18 år, och mycket lovande talang. Får göra debut i Bundesliga och drar till med en fin assist i hans andra inhopp. Följer ej med Stuttgart ner till Zweite. Väljer att gå till Hamburg, för det mesta utlånad till Zweite och gör totalt 17 inhopp på 2 säsonger, 0 starter. Startspelare i Regionalliga Nord denna vår dock! Men hade han stannat hade han förmodligen fått gott om speltid i Vfb's lag i Zweite. Och vad nu? Lira Zweite med HSV? Det kunde du gjort för 2 år sedan. 2 bortslösade år där med.

Tråkigt med unga skickliga spelare som gör dåliga val i deras unga karriärer. Önskar de lycka till dock, talang har båda två gott om, hoppas de kan finna en klubb där de kan uppnå sin potential.

Säsongen

Vilken rolig säsong det blev tillslut! Bundesliga är utan tvekan den bästa fotbollsligan. Suget efter en ny säsong är redan här.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ni får i första hand sikta in er på att håller er kvar.

Kontrakt säkrat sedan länge och Europaspel ifall Bayern gör det alla förväntar sig att de gör mot Frankfurt. I ligans sista omgång så gav vi Bayern deras första hemmaförlust för säsongen och bröt deras svit på 38 raka matcher utan förlust i ligan på hemmaplan. 27% av de mål Bayern släppte in på hemmaplan var gjorda av Stuttgart Inte dåligt för en nykomling, eller vad säger du Kalle?
Citera
2018-05-13, 16:41
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Tror den börjar ticka om till "Fotbollklubbs sedan 130 år"

Jag förstår vinken

Jag hade hoppas på att de skulle klara sig kvar. Är inte riktigt säker på att det där med att det "nog är nyttigt med en omstart i Zweite" är så riktigt även om det finns ett och annat bra exempel på det (men mest dåliga exempel). Definitivt inget som fansen vill prova på frivilligt i alla fall.
Citera
2018-05-13, 20:17
Medlem
Germanofils avatar
Till skillnad från de flesta andra H96-fans så tycker jag att det är lite synd att Braunschweig ramlade ur Zweite. Speciellt nu när "kompisklubben" Magdeburg äntligen tog steget upp. Vad händer med Nyman efter denna kalkonsäsong? Tvivlar på att han följer med ner i Dritte. Detsamma gäller Baffo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in