Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Håller med. Många soffpotatisar försöker få det till att det är en stor konst att putta en boll framför sig.
En svår sport är en sport som väldigt få klarar av. Att en lätt sport har fler utövare får den konsekvensen att det är lättare (räknat i hur många som når toppen per antal utövare) att placera sig högt i en svår sport än i en lätt sport. Men att det är svårt att placera sig högt säger inget om sportens svårighetsgrad i sig. Att tjonga iväg en boll finns i många olika utföranden men just att det är så enkelt gör att massorna sysslar med det. Att 99,9% av de som endast klarar det mest elementära inte blir till något inom sin sport är inte en indikator på att sporten är krävande.
Precis vad jag menar. Alla sporter är ju svåra att vara bäst i, är det inte det pekar det bara på att det finns få utövare(eller möjligtvis att det finns ett tak och att flera är "bäst"). Bollsporter är ju ovanligt populära så det är klart det blir svårt att vara bäst där med så mycket konkurrens, men i princip alla bollsporter är väldigt simpla så att vem som helst kan utöva dem och jag ser inte golf som ett undantag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onlyplaydanuts
Om Free solo climbing hade varit lika svårt som golf skulle det inte finnas några utövare kvar, alla hade ramlat ner och slagit ihjäl sig inom ett par månader.
Jag kan gå igenom en runda golf och få ner bollen i varje hål utan träning. Jag kan inte bestämma mig för att klättra upp för ett berg utan träning, troligtvis kommer jag inte långt innan jag trillar ner eller inte vågar längre.