2017-07-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
DB och JB har väl ALDRIG fått några "normala" årsinkomster. Du kanske tycker det men det är småpotatis när man har utgifter.

Vad menar du med valsat runt på socialen, du tycks tro att det är en portmonä med icke sinande gräns?

Nej någon "flickanmedguldbyxorna" var det inte att att tala om! Men tillika var hon snäll som ville försörja sina nära och kära. AM är en avundsjuk "fitta" som går på allt vad som sägs i media och från "gammelmormor", hon som gjort sig ekonomiskt oberoende i sin "portmonä". Blanda inte barnen i denna "ljugvals" de har lite eller inget med saken att göra.

"Normal årsinkomst" får stå för dig, vi pratar om personer som alltid litat (och skall lita på) sin mamma. Kanske räcker det, kanske inte? #movietime
Vad menar du?blanda inte barnen? JB som i nuläge inte kan försörja sig själv! Har hon någonsin kunnat det?Har hon vårdnaden om sin son? Är hon utsedd att handa JM:s ekonomi ? tillåt mig tvivla! JJ pappan till JB son, har koll på läget.....men får han vistas i Sverige? Sonen DB vad gör han?Fick Lägenhet av morfar,men bor han där?Har under 1 år fått 150 000 av sin morsa...AM är inte avundsjuk varför kallar du AM för fitta? Skriver du alltid onykter?
Citera
2017-07-23, 22:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Är det jag nu igen som är ditt huvudbry? Din källa är JM och självklart får du plocka vad du vill ur fup men om du felaktigt riktar källan mot en fhl så RÄTTAR jag dig. JM är din källa, rätt skall vara rätt. Hur kan du se att 100k till JMs räkningar är "förunderligt" när fahlander redovisat i minsta detalj JMs utgifter ända sedan 2009? Åk har visat att hon fixar detta levnadssätt på egen hand så lämna JB utanför ist för att falskt anklaga henne för sin mammas "dyra livsstil". Inget i fup visar att JB är en tjuv utan tvärtom hon har tillsammans med JJ lånat JM pengar.
Har JB någonsin jobbat eller har hon levt på JJ och JM?
Om JJ har försörjt JB så har han knappast kunnat spara 100 000 att låna ut till JM.
Är det pengar han har förtjänat på narkotikaaffärer som han har lånat ut?
Citera
2017-07-23, 22:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ojdå, en-två-tre-fyra olika "prognostillstånd" beskriver du innan rpu är klar, men vanligtvis fastnar du för "apkorkad fitta", kanske enklare att stava till? I vilket fall så är det fel av dig att plocka "skämda" russin ur fupp för att baktala barnen.

Självklart sköter JM "gode mans-jobbet" för JM när hon sitter i häktet, 100k är ju en fis i lypsylkork eftersom hon har privata utlägg i firman, därtill gör hon precis som hon vill med "sina" pengar även i häktet.

Som tur var nämnde eko-Fahlander inte dessa 100k:na i rättegången, GW hade inte tillräckligt stor skämskudde i TR när den missade miljonen förevisades.
Har inte företaget lagts ned?
Vad är det för kostnader som finns i det nedlagda företaget?

Vad är "privata utlägg i firman"?
Det verkar som om JB inte har förstått skillnaden mellan privata utlägg och utlägg i företaget.
Citera
2017-07-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Johanna tycks vara äkta förvånad där. Tilliten mellan mamma Johanna och JB är nog inte vad den har varit eller vad de har inbillat sig på varsitt håll - opålitlig mamma bakom lås och bom med tillika dotter i frihet, men ändå fängslad av mammans gärningar.

Dessvärre tror jag hon följer sin mammas order till punkt och pricka. JB är hennes förtrogna att tömma så mycket som möjligt från JMs konton, innan dom konfiskeras av ÅK. Enligt mig.

Jag tror JM var mest nöjd att JB gjort som hon sagt. JMs reaktioner bör man bortse ifrån. Hon "levererar endast det hon tjänar mest själv på". Inget annat.

Vad är 100k för JM? Ingenting.
Citera
2017-07-23, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Fhl2 Och det handlar ju om 20, 50, 63, 70 000. Överföringar och en
Mt Va?
Fhl2 en 35 000, bankomatuttag.
Mt 35 000 i bankomatuttag?
Fhl2 Mm. Vid olika tillfällen.
Mt Nu.
Fhl2 Sedan, sedan du har varit här va. Men det är Julia som, vi såg ju det här och då började vi fundera på hur det fungerade men då.
Mt Alltså det låter inte som att det är Julia.
Fhl2 Ja, det går in på hennes konto i alla fall så att.
Mt Ah? Jo, men alltså bankomatuttagen, förstår du? 35 lax och ta ut i bankomat på tre månader.
35 000 ut i kontanter och drygt 65 000 över till JBs konto då om det totalt rör sig om 100k.

Citat:
Johanna tycks vara äkta förvånad där. Tilliten mellan mamma Johanna och JB är nog inte vad den har varit eller vad de har inbillat sig på varsitt håll - opålitlig mamma bakom lås och bom med tillika dotter i frihet, men ändå fängslad av mammans gärningar.
Ja, hon ter sig förvånad. Försöker skylla på JJ en sväng men det är ju till JBs konto och det är JB som har bankomatkoden.
Citat:
Fhl2 Med? För hon plockar ju alltså ut pengar hela tiden.
Mt Gör hon?
Fhl2 Ja, du har inga pengar kvar på dina konton.
Mt Skojar du med mig?
Citera
2017-07-23, 22:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har JB någonsin jobbat eller har hon levt på JJ och JM?
Om JJ har försörjt JB så har han knappast kunnat spara 100 000 att låna ut till JM.
Är det pengar han har förtjänat på narkotikaaffärer som han har lånat ut?
JB bor i soc lägenhet eller bodde, å nej ingen har berättat om någon deklarerad inkomst. Kan ju dock missats.
Citera
2017-07-23, 22:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ 4 Ja hon handhar viss ekonomi
Hon, ja. - Men hur var det med "gammelmormors" roll i dramat - och AM:s arv?
Citat:
Nej någon "flickanmedguldbyxorna" var det inte att att tala om! Men tillika var hon snäll som ville försörja sina nära och kära. AM är en avundsjuk "fitta" som går på allt vad som sägs i media och från "gammelmormor", hon som gjort sig ekonomiskt oberoende i sin "portmonä". Blanda inte barnen i denna "ljugvals" de har lite eller inget med saken att göra.
Citera
2017-07-23, 22:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dessvärre tror jag hon följer sin mammas order till punkt och pricka. JB är hennes förtrogna att tömma så mycket som möjligt från JMs konton, innan dom konfiskeras av ÅK. Enligt mig.

Jag tror JM var mest nöjd att JB gjort som hon sagt. JMs reaktioner bör man bortse ifrån. Hon "levererar endast det hon tjänar mest själv på". Inget annat.

Vad är 100k för JM? Ingenting.
Ja, det tror jag är korrekt uppfattat. - Och som sagt: JM:s utvikningar kan man direkt stryka.
Citera
2017-07-23, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon, ja. - Men hur var det med "gammelmormors" roll i dramat - och AM:s arv?
Nu gissar jag åt en annan skribent men anki stod ju i rätten och proklamerade om att hon skulle donera arvet ( minus sitt egna ekonomiska oberoende) till välgörande ändamål och däri var inte barnbarn inkulderade men vad tror du om att penga-överflödet går till https://sd.se/donera/
Senast redigerad av 6nysningar 2017-07-23 kl. 23:01.
Citera
2017-07-23, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det tror jag är korrekt uppfattat. - Och som sagt: JM:s utvikningar kan man direkt stryka.
Än har hon nog inte hamnat i onåd. Sett till rättegången så vinkade de ju gulligt till varann och sen var det väl "inga kommentarer" som gällde.
Citera
2017-07-23, 23:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nu gissar jag åt en annan skribent men anki stod ju i rätten och proklamerade om att hon skulle donera arvet ( minus sitt egna ekonomiska oberoende) till välgörande ändamål och däri var inte barnbarn inkulderade men vad tror du om att penga-överflödet går till https://sd.se/donera/
Det jag närmast tänkte på (eftersom AM:s mor tydligen lever) var om AM kan förvänta sig ett större arv från det hållet. - Betr. snacket om donationer och välgörenhet skulle jag direkt avråda och i stället rekommendera henne att rättvist dela upp (=lika mycket till var och en) det hon själv inte har för avsikt att förbruka mellan sina barnbarn - och gärna så snart som möjligt eftersom det är nu som i vart fall de vuxna barnen (inkl. deras små barn) har störst glädje och nytta av hennes pengar. Ska hennes dotter också tillbringa de närmaste decennierna bakom lås och bom så behöver hennes barnbarn allt stöd de kan få: såväl ekonomiskt som känslomässigt.
Citera
2017-07-23, 23:30
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
JB, DB och JJ har väl inga arbeten på papper? Det innebär att de rimligen uppbär försörjning via det sociala.
Har de bevisligen fått ta hand om stora summor från Johanna, så lär de få en del problem om det kommit till kännedom till kommunen. Då förståeligt att de ber mormor om hjälp.
Nu verkar ju JB, DB och JJ att vara lite eljest, alla tre. Men Mördar-Johanna har verkligen gjort allt för att sänka dem både nu och i framtiden. Dessa tre kommer ju att ha noll trovärdighet i all framtid och kommer att bli ihågkomna för deras ej bevisade medhjälp i mord och mordförsök. Kanske lite bra då egentligen att de inte tänker som vanligt folk, för då skulle de märka hur jävla galna de är
Om de fått pengar av Mördar-Johanna och samtidigt mottagit ex bostadsbidrag eller ekonomiskt bistånd så blir de naturligtvis återbetalningsskyldiga. Det bli alla som hamnat i den situationen oavsett IQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in