2017-07-23, 15:44
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad ska de med alla dissa pengar till, 100k på ett par månader? Ut och shoppa ett litet coca-cola alibi?

Det är oavsett extrema summor och har de annars bränt dessa för eget "välmående" är det ju sanslöst.
DB erhöll och snodde ju 150k på ett år. Lite arga sms och sen är det väl inte värst med repressalier. Men på sikt kanske det inte är av godo att irritera JM - man kan ju bli anklagad för mord uppenbart..
Att sen ha mage att fråga sin mormor om mer pengar visar väl hur illa ställt det är...
Jaså, hade även DB plockat ut så stora summor via JMs kort ! Två skapliga årsinkomster morfar fick pynta i n d i r e k t
Det är sedan mycket riktigt som du skriver att AM ju tydligen insett detta faktum och under rättegången informerade om sina planer att skänka bort sina tillgångar enkom till välgörande ändamål
Att JB och DB fått SÅ mycket pengar alltså vad andra har i rena, normala årsinkomster förstod jag faktiskt först nu : och samtidigt har dessa alltså valsat runt på mamma JMs arbetsplats socialen : huva 😕
Citera
2017-07-23, 17:07
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
DB och JB har väl ALDRIG fått några "normala" årsinkomster. Du kanske tycker det men det är småpotatis när man har utgifter.

Vad menar du med valsat runt på socialen, du tycks tro att det är en portmonä med icke sinande gräns?

Nej någon "flickanmedguldbyxorna" var det inte att att tala om! Men tillika var hon snäll som ville försörja sina nära och kära. AM är en avundsjuk "fitta" som går på allt vad som sägs i media och från "gammelmormor", hon som gjort sig ekonomiskt oberoende i sin "portmonä". Blanda inte barnen i denna "ljugvals" de har lite eller inget med saken att göra.

"Normal årsinkomst" får stå för dig, Hujedamej! Din kommentar kan feltolkas! Sätet var skinntorrt, men låten vi körde är värt att köra repris på och då blir det så mycket bättre! :-) Kanske räcker det, kanske inte? #movietime

Lita på Johanna - en fullblodsmytoman? Nej, det finns inte på kartan - troligen inte ens för de två medmisstänkta barnen.
Citera
2017-07-23, 17:53
Medlem
develis avatar
Citat:
DB och JB har väl ALDRIG fått några "normala" årsinkomster. Du kanske tycker det men det är småpotatis när man har utgifter.

Vad menar du med valsat runt på socialen, du tycks tro att det är en portmonä med icke sinande gräns?

Nej någon "flickanmedguldbyxorna" var det inte att att tala om! Men tillika var hon snäll som ville försörja sina nära och kära. AM är en avundsjuk "fitta" som går på allt vad som sägs i media och från "gammelmormor", hon som gjort sig ekonomiskt oberoende i sin "portmonä". Blanda inte barnen i denna "ljugvals" de har lite eller inget med saken att göra.

"Normal årsinkomst" får stå för dig, vi pratar om personer som alltid litat (och skall lita på) sin mamma. Kanske räcker det, kanske inte? #movietime
JB plockar ut 100k på ett par månader - utan hennes vetskap. DB har snott och fått 150k från hennes konto på ett år - och du sitter och fokuserar på årsinkomster?
Hon är snäll? Hahahahahahha.

Jo - vi blandar in barnen. Johanna "barnperspektivet" Möller är den som startat projekt granskning för att hon är ett patrask till mor.

Senast redigerad av develi 2017-07-23 kl. 18:00.
Citera
2017-07-23, 18:11
Medlem
develis avatar
JM har lyckats få sin far att köpa en lägenhet för miljonbelopp för att hon framställt Aki som narkoman, att han är elak och våldsam mot henne och tvillingarna. Att Aki då inte får tillträde till Granliden är givet.

Detta med Granliden är uppenbart en het potatis, hon får ett utbrott och hon anser sig bestämma. Hon framstår som en trotsig bortskämd fjortis i resonemanget, verkar svida rejält att det inte är hennes kungarike...

"F: Men varför åkte du dit när du inte får?
J: (skratt) för att jag tycker dom är skitstövlar som säger så, din man får inte komma ut på vårat lantställe, du får vara där själv."

" Jag är välkommen, jag är välkommen, jag får åka dit när jag vill. Det är Aki och vad ger dom rätten och bestämma vem i helvete jag tar med mig när jag ska fira min helg.. ingen!"

" F: Om man säger så här rent juridiskt sett så har de all rätt att bestämma precis vem som ska få tillträde till deras bostad.
J: Ja men om dom har lånat ut den till mig kan dom inte bestämma vem som jag har där.
F: det kan dom men
J: Jaha, men då är man dum i huvudet."
Citera
2017-07-23, 18:12
Bannlyst
Citat:
JB plockar ut 100k på ett par månader - utan hennes vetskap. DB har snott och fått 150k från hennes konto på ett år - och du sitter och fokuserar på årsinkomster?
Hon är snäll? Hahahahahahha.

Jo - vi blandar in barnen. Johanna "barnperspektivet" Möller är den som startat projekt granskning för att hon är ett patrask till mor.

Hur mycket har mohammad snott då? JB har JMs tillåtelse till de 100k och när JM sen säger att hon inget visste tror du på "big mama". Du väljer flitigt vad du skall tro på eller inte rörande "svarta änkan" . Men backa bandet ist och lyssna av fahlander när denna eko-åk redogör kvitton 100 år tillbaka i tiden så en hel rättssal somnar och gw smiter ut för gått av tristess. Räven fahlander har ju visat att den apkorkade möllerskan har en tendens att vara slösaktig, dra inte in JB i det för att det passar dig här och nu. Försök håll en sorts röd tråd ist för att konstant slira runt.
Citera
2017-07-23, 18:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Hur mycket har mohammad snott då? JB har JMs tillåtelse till de 100k och när JM sen säger att hon inget visste tror du på "big mama". Du väljer flitigt vad du skall tro på eller inte rörande "svarta änkan" . Men backa bandet ist och lyssna av fahlander när denna eko-åk redogör kvitton 100 år tillbaka i tiden så en hel rättssal somnar och gw smiter ut för gått av tristess. Räven fahlander har ju visat att den apkorkade möllerskan har en tendens att vara slösaktig, dra inte in JB i det för att det passar dig här och nu. Försök håll en sorts röd tråd ist för att konstant slira runt.
Jag är mycket tydlig i tråden att jag inte ser MR som nån ängel, så nice try - men du gick på fel person.
Han har säkert snott massor av henne till knark.

Det ställer dock inte JB och DBs förehavande i bättre dager att pengar försvinner från kontot.
... och absolut inte JM som är den värsta av dem alla som hemsk morsa.
Citera
2017-07-23, 18:21
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:

"Normal årsinkomst" får stå för dig, vi pratar om personer som alltid litat (och skall lita på) sin mamma. Kanske räcker det, kanske inte? #movietime
1) att få ut över 100.000-150.000 efter skatt är vad många förtidspensionärer har i t.ex årsinkomst
1b) att sedan uppe på detta få diverse stöd via socialförvaltningen kan ju vara bidragsbrott om de ,JB och DB, inte uppgivit och redovisat de stora summor de lyft ifrån JMs konto ( via JMs kontokort tydligen )
3) AM menar ju att detta är roten till det onda så jag förstår inte varför du blir så frågande över detta
3b) Tingsrätten har ju slagit fast att ekonomin och pengar är främsta skälet till att JM nu förväntas bli dömd till livstid

Personligen är associationer till " the addams family " samt ordspråket " äpplet faller inte långt från trädet " nära till hands 😂
Citera
2017-07-23, 18:23
Medlem
Citat:
"Vad gjorde du, eller ni, den kvällen det hände?
"Vi var hemma."

"Det blir spännande att se vem dom plockar in här näst eftersom dom inte har nåt att gå på så är dom ute och fiskar."

"Jag verkar vara en väldigt attraktiv person att skriva om. Och det kan jag förstå i och för sig."

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/220272

Hon har ju rätt. Vilket inte minst du själv visar - liksom alla de andra i tråden som ondgör sig över hennes sätt att leva.
Citera
2017-07-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nej det är inte unikt säger jag. Sker titt som tätt. Misstänkta skyller på sina medmisstänkta, mgm skyller på alternativa gm, vid barnmord skyller föräldrarna på varann, syskon skyller på syskon, fyllemord skylls på "fyllegästerna" osv och det händer att det lyckas lite nu som då eftersom man inte når upp till "medgärningsmannaskap". Lindomefallet med efterföljande lagförändringen är ingen garanti för att "gemensamt och i samråd" blir aktuellt i varje fall. Du får fortsätta snacka lypsylkorkar jag diskuterar brevet t TR. JM kommer med nytt material och det skall sekretessas inte läggas upp i media, åk har skillnad på vad som sekretessas. rajabi är på samma nivå som JM han skyller på allt och alla och får stora horder som medmisstänkta i fallet med sitt drogsvammel men skillnade på honom och JM är att man sekretessar hans skitsnack så långt det bara går. Förundersökningssekretess skall råda åt båda håll, thats it.

Visst är det märkligt vad som sekretessas och vad som inte sekretessas. Säger en del om utredningens och rättsprocessens slagsida.
Citera
2017-07-23, 18:31
Medlem
Honan6s avatar
JB, DB och JJ har väl inga arbeten på papper? Det innebär att de rimligen uppbär försörjning via det sociala.
Har de bevisligen fått ta hand om stora summor från Johanna, så lär de få en del problem om det kommit till kännedom till kommunen. Då förståeligt att de ber mormor om hjälp.
Citera
2017-07-23, 18:35
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
1) att få ut över 100.000-150.000 efter skatt är vad många förtidspensionärer har i t.ex årsinkomst
1b) att sedan uppe på detta få diverse stöd via socialförvaltningen kan ju vara bidragsbrott om de ,JB och DB, inte uppgivit och redovisat de stora summor de lyft ifrån JMs konto ( via JMs kontokort tydligen )
3) AM menar ju att detta är roten till det onda så jag förstår inte varför du blir så frågande över detta
3b) Tingsrätten har ju slagit fast att ekonomin och pengar är främsta skälet till att JM nu förväntas bli dömd till livstid

Personligen är associationer till " the addams family " samt ordspråket " äpplet faller inte långt från trädet " nära till hands 😂
Ps: skulle inte förvåna mej ett dugg att det är därför de inte velat vittna i TR : därför att de ingenstans uppgivit att de plockat ut hela årsinkomster via JMs kort : men eftersom JM kommer överklaga om hon får kåken så ligger de kanske pyrt till
Citera
2017-07-23, 18:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hon har ju rätt. Vilket inte minst du själv visar - liksom alla de andra i tråden som ondgör sig över hennes sätt att leva.
Nej, hon är inte "attraktiv" - hon är dels fullständigt korkad och därav får hon uppmärksamhet. Hon är fortsättningsvis vedervärdig pga av det hon gjort både sin far, mor och sina barn.
Hon kan tänka sig att skriva dagbok i media - för att hon inbillar sig att hon har ett nyhetsvärde, att hon är attraktiv. Hon är en narcissistisk uppmärksamhetshora.
Huvudintresset ligger på att hon ska bli inlåst:
När rättegången är över är hon ett minne blott, en fjärt i horisonten på samma sätt som Nerijus bilevicius som ska ruttna bort i Litauen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in