2017-07-23, 19:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
"Patrask" är lite ohövligt mot dem som vill men inte kan pga ekonomiska svårigheter.
Patrask är benämningen på JM och inte de som har det sämre ställt.
Citera
2017-07-23, 19:31
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Andra frågan var varför du inte sätter barnens bästa framför att avreagera dig.
(Det gäller inte bara dig i och för sig.)

Jag har inte avreagerat mig. Har inget behov av dylikt eftersom jag är lugn som en filbunke. Det jag skrev var saker som vi vet att Johanna gjort och det måste vara hemskt för ett barn att ha en sån mamma. För rimligtvis älskar barnen henne, men inte hennes handlingar. Jag borde ha tillagt det kanske. Sorry, men arg är jag inte.
Citera
2017-07-23, 19:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nu får du väl lugna dig och inse att ropa hora, fitta, vedervärdig morsa etc etc inte funkar som svar konstant. Du får JM och hela möllers klanen att framstå som fisförnäma i jämförelse med dig
Fhl återger JMs reaktion på att 100k är mycket i en sammanfattning av ett dialogförhör så det du återger är en reaktion/konstaterande av JM. Dra inte in fhl i detta för han är inte källan. Du använder JM som källa här för att svartmåla en oskyldig dotter . JB har fått tillåtelse att ta ut pengar och betala sin mammas räkningar, as simple as that. Att sen JM påtalar att hon tycker 100k är mycket är väl inget att att gå i tak för. Fahlander har ju redovisat att "höga" summor förbrukas månadsvis av JM men missade tyvärr att miljonen trillat in från göran. Skyll inte detta på JB, hon är ingen tjyv annat än i din fantasi.
Attention whore är en vanlig term och i klass med Drama queen. Eller ska vi vara fina och säga histrionisk kopplat till personlighetsstörningar?
Hon ÄR en vedervärdig mor.
Låtsas inte bli pryd och redig - det blir sånt hyckleri.
Har du problem med att extrahera kärnan av det som skrivs då du dravlar om JM och svartmålande?

Det är mycket pengar och jag bryr mig inte om JMs reaktion - jag finner det helt förunderligt att plocka ut 100k på ett par månader och sen tigga hos sin mormor.
Och du:
Jag drar fram exakt vad jag har lust till i FUP.
Citera
2017-07-23, 19:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Patrask är benämningen på JM och inte de som har det sämre ställt.

Jag sköt från höften -- förlåt!
Citera
2017-07-23, 20:04
Bannlyst
Citat:
Attention whore är en vanlig term och i klass med Drama queen. Eller ska vi vara fina och säga histrionisk kopplat till personlighetsstörningar?
Hon ÄR en vedervärdig mor.
Låtsas inte bli pryd och redig - det blir sånt hyckleri.
Har du problem med att extrahera kärnan av det som skrivs då du dravlar om JM och svartmålande?

Det är mycket pengar och jag bryr mig inte om JMs reaktion - jag finner det helt förunderligt att plocka ut 100k på ett par månader och sen tigga hos sin mormor.
Och du:
Jag drar fram exakt vad jag har lust till i FUP.
Är det jag nu igen som är ditt huvudbry? Din källa är JM och självklart får du plocka vad du vill ur fup men om du felaktigt riktar källan mot en fhl så RÄTTAR jag dig. JM är din källa, rätt skall vara rätt. Hur kan du se att 100k till JMs räkningar är "förunderligt" när fahlander redovisat i minsta detalj JMs utgifter ända sedan 2009? Åk har visat att hon fixar detta levnadssätt på egen hand så lämna JB utanför ist för att falskt anklaga henne för sin mammas "dyra livsstil". Inget i fup visar att JB är en tjuv utan tvärtom hon har tillsammans med JJ lånat JM pengar.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-07-23 kl. 20:19.
Citera
2017-07-23, 20:05
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Han går med på att backa på bedrägerianmälan på 128k (betalade hon tbx nåt?) den 20 mars - men inte gällande anmälan om JM's narkotikainnehav.
Ja, det låter troligt. Dels för sin egen skull, både överlevnad och anseende, och i förlängningen inför en garanterat stormig vårdnadstvist. Får en känsla av att han blockerar henne.

Detta med att han endast tar tillbaka den ena anmälningen är intressant. Han kan iofs ha fått insikt om att det som JM gjort inte uppfyllde rekvisiten för bedrägeri. Jag tror att det är ett brott som många missförstår. Det räcker inte med att göra dåliga affärer för att det ska bli bedrägeri. Beloppet 128 tkr - stämmer inte det med det större belopp som JM fick ut som slutlikvid efter att de sålt huset?

Om nu JM försökt förmå honom att dra tillbaka bägge anmälningarna, så har Aki i vart fall haft den mentala styrkan att stå emot. Det får mig att fundera på vilka andra säkerhetsåtgärder som han eventuellt kan ha vidtagit.

Pengarna kan ju också ha varit ett lockbete för att få Aki att gå med på möten. Utöver barnen alltså.
Citera
2017-07-23, 20:36
Medlem
Grandiosos avatar
Sista dagen en viss person tillbringar på miljardbygget Helix. Eller möjligen var det redan
under veckan som gått. Hur som helst; det är färdigkikat på vederbörande och åter är
det häktet som gäller. Omdömen ska avges, ett utlåtande skrivas ner och skickas iväg.
Redig i huvudet tillräckligt för att ta plats på annat ställe än rättspsyk? Det är frågan och
den är nu besvarad av några stycken pers i psyksvängen.
Och färdigutredd är då också denne herr Rajabi som skötte om det smutsiga mördandet
åt lilla, skrivglada Möllerskan. Bedömer det som betydligt större chans för JM att kryssas
än att det skulle ske med den knarkande torpeden från Teheran vars riktiga ålder väl
aldrig blir klarlagd. Han får tydligen passera som 19 år och det är ju jättebra för hans del.

Fyra veckor till ända där borta i Huddinge alltså.
Och det kan pustas ut på sina håll. Det har nog varit en prövning utöver det vanliga.
Prövning så det föranleder några dagars sjukskrivning kanhända.
"En vecka till med henne så skulle ni fått sett på sammanbrott"
Eller har det varit hur mysigt och friktionsfritt som helst dessa veckor tillsammans med
damen från Eskilstuna? Här har charmoffensiven gällt från dag 1 så avskedets stund
blir mer präglat av vemod än av lättnad? Man kommer att sakna den rara personen
Johanna? Alltid lika vänlig och tillmötesgående?

Småkul kommentar apropå Helix:
"Levererar lite spik o skruv...undrar vem dom skall spika fast idag"
https://www.facebook.com/pages/R%C3%A4ttspsyk-Huddinge-Helix/172314872847613
Senast redigerad av Grandioso 2017-07-23 kl. 21:10.
Citera
2017-07-23, 21:11
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Andra frågan var varför du inte sätter barnens bästa framför att avreagera dig.
(Det gäller inte bara dig i och för sig.)

JB och DB är vuxna människor. Varför behövs det tas hänsyn till ett "barnperspektiv", ett "barnens bästa", när det gäller diskussioner om deras pengaberoende av JM och deras kontantuttag av intäkter på JM:s konto?

De enda barnen i sammanhanget är ju tonåringen A och de små minderåriga tvillingarna A och L. "Barnens bästa" för tvillingarna var enligt JM var att mörda deras pappa och utnyttja dem att generera inkomst i form av pension och livförsäkring. "Barnets bästa" när det gäller tonåringen A var att idka känslomässig utpressning och tvinga honom att ljuga fram ett falskt alibi åt henne och sedan förhindra honom att lätta på bördan hon lagt på hans axlar när han ville bli av klumpen han hade i magen av att ha gjorts ofrivilligt delaktig i mordkomplotten mot hans morfar och mormor.

Enligt förhören var det bl a pensionen som de små tvillingarna fick efter Aki som JM och de två vuxna "barnen" satte sprätt på, pengar som i enlighet med ditt motto "barnens bästa" borde ha sparats till dessa två små faderslösa barn:
Fhl2 Varför, varför. Eh, särskiljer du David och Julia så?
Mt Från Amanda?
Fhl2 Ja, även från tvillingarna. Det går in pensioner på dina konton och det är väl efter Aki vad jag förstår?
Mt Mm.
Fhl2 Barnbidrag. Du har ingen avsättning, du sätter inte av några pengar åt dem alltså för framtiden? I form av fonder eller banksparande?
Mt Jo men förstå att jag har inte så mycket intäkter nu. Jag har ju tänkt att dra av det varje år, en insättning.
Fhl2 Ja men vi, vi ser ju liksom månadsvis ändå. Vi har ju sett det här ända sedan våren, det vi har kikat på.
Mt Ja. Ah, Amanda tycker jag inte ska ha några pengar. Varför ska hon ha pengar? Hon jobbar ju.
Fhl2 Ah. Men varför särskiljer du David och Julia? När du inte, när du inte sätter av några pengar till tvillingarna? Varför?
Mt Ja, men jag har inte tänkt på att g-, det här året som har varit. Det har varit ett jävligt tufft år. Jag blev änka med två tvååringar.
/../
Fhl2 Men i vart fall och sedan ser man ju att du betalar tillbaks lånen till Julia då den 31/7 och så vidare. Och sedan går det ut en hel del andra pengar. Eh, vem, vem är det som disponerar dina konton idag?
Mt Julia.
Fhl2 Det är Julia som gör det?
Mt Mm.
Fhl2 Ah, hon har liksom något card blanche för och, och hantera det här?
Mt Mm.
Fhl2 Med? För hon plockar ju alltså ut pengar hela tiden.
Mt Gör hon?
Fhl2 Ja, du har inga pengar kvar på dina konton.
Mt Skojar du med mig?
Fhl2 Nej. Jag menar, det är det vi blir lite. Det har betalats någonting till din advokatbyrå bland annat.
Mt Mm.
Fhl2 Det vet du?
Mt Mm.
Fhl2 Vem är det som hanterar det?
Mt Julia.
Fhl2 Det är Julia alltså? Ah?
Mt Nej, men har ni kontoutdrag som jag kan få ta del av sedan? Kan jag få kopior på dem?
Fhl2 Nej, du kan ju få kika men jag kan ju bara läsa. Alltså på ditt kapitalkonto, det är nollat.
Mt Va?
Fhl2 Och här på, på. Men det är Julia som disponerar det här alltså?
Mt Säkert Jafar som har gjort det. Säkert Jafar.
Fhl2 Men alltså. Man ser, det tas ut på. Bankomatuttag och sådant här, vem är det som har koden? Är det, är det Julia?
Mt Julia.
Fhl2 Det är Julia? Ha. Äh men då vet jag, det är Julia som. Som disponerar din ekonomi så att säga. Och det har hon haft tillåtelse till?
Mt Mm. Men hur mycket, är uttaget liksom i kontanter gång på gång? Man får ju max ta ut ett visst antal pengar.
Fhl2 Nej, utan det vi ser då, det är ju dels att det är överfört till Julias konton va.
Mt Mhm?
Fhl2 Och sedan har vi ju lite bankomatuttag också.
Mt Mm.
Fhl2 Och det handlar ju om 20, 50, 63, 70 000. Överföringar och en
Mt Va?
Fhl2 en 35 000, bankomatuttag.
Mt 35 000 i bankomatuttag?
Fhl2 Mm. Vid olika tillfällen.
Mt Nu.
Fhl2 Sedan, sedan du har varit här va. Men det är Julia som, vi såg ju det här och då började vi fundera på hur det fungerade men då.
Mt Alltså det låter inte som att det är Julia.
Fhl2 Ja, det går in på hennes konto i alla fall så att.
Mt Ah? Jo, men alltså bankomatuttagen, förstår du? 35 lax och ta ut i bankomat på tre månader.
Citera
2017-07-23, 21:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Är det jag nu igen som är ditt huvudbry? Din källa är JM och självklart får du plocka vad du vill ur fup men om du felaktigt riktar källan mot en fhl så RÄTTAR jag dig. JM är din källa, rätt skall vara rätt. Hur kan du se att 100k till JMs räkningar är "förunderligt" när fahlander redovisat i minsta detalj JMs utgifter ända sedan 2009? Åk har visat att hon fixar detta levnadssätt på egen hand så lämna JB utanför ist för att falskt anklaga henne för sin mammas "dyra livsstil". Inget i fup visar att JB är en tjuv utan tvärtom hon har tillsammans med JJ lånat JM pengar.
Men jisses vilket efterblivet argumenterande...
Ordet "tjuv"kommer enbart från dig. Inledande frågan var om de tänkt köpa ett Coca-cola alibi åt JM.

Jag har slösat tillräckligt med energi på dig men avrundar med följande:

Fhl inleder förhör med att bl.a "gå igenom Johannas ekonomi utifrån hennes konton på Nordeabanken."

" Fhl konstaterar att efter det hon blev gripen den 1/9 och sedermera häktad har en hel del pengar gått in på Julias konto, samt att det även skett uttag av kontanter på kortet som är kopplat till Johannas personkonto. "

JM har godkänt att JB ska betala räkningar men blir förvånad då det är kontantuttag och överföringar till JBs konto på 100k. mellan 1 september och fram till förhörsdatum 2016-11-24.

Så blir din älskade JM förvånad så lär det vara väldigt okej att man förundras likaväl.
Nu kan du älta vidare med din slemkrypare - jag har klargjort citat.
Citera
2017-07-23, 21:37
Bannlyst
Citat:
Men jisses vilket efterblivet argumenterande...
Ordet "tjuv"kommer enbart från dig. Inledande frågan var om de tänkt köpa ett Coca-cola alibi åt JM.

Jag har slösat tillräckligt med energi på dig men avrundar med följande:

Fhl inleder förhör med att bl.a "gå igenom Johannas ekonomi utifrån hennes konton på Nordeabanken."

" Fhl konstaterar att efter det hon blev gripen den 1/9 och sedermera häktad har en hel del pengar gått in på Julias konto, samt att det även skett uttag av kontanter på kortet som är kopplat till Johannas personkonto. "

JM har godkänt att JB ska betala räkningar men blir förvånad då det är kontantuttag och överföringar till JBs konto på 100k. mellan 1 september och fram till förhörsdatum 2016-11-24.

Så blir din älskade JM förvånad så lär det vara väldigt okej att man förundras likaväl.
Nu kan du älta vidare med din slemkrypare - jag har klargjort citat.
För 100k skulle JB lätt kunna köpa en gosskör med "skönsjungande" ensamkommande afghaner som ställt upp som alibi men viktigast av allt JM skulle inte höjt på ögonbryna åt att 100k lämnat hennes konto för "räkningar" om hon själv satt JB i jobb och syftet var att få tag i ett vittne. Men ännu viktigare än allt annat är ju att JM först fick chansen att leverera cola burken live i huvudförhandlingen för i fup avbröts hon burdust av fhl så hur fasiken tänker du egentligen? Fan du kunde gjort en mer klädsam pudel
Senast redigerad av 6nysningar 2017-07-23 kl. 21:39.
Citera
2017-07-23, 21:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
JB och DB är vuxna människor. Varför behövs det tas hänsyn till ett "barnperspektiv", ett "barnens bästa", när det gäller diskussioner om deras pengaberoende av JM och deras kontantuttag av intäkter på JM:s konto?

De enda barnen i sammanhanget är ju tonåringen A och de små minderåriga tvillingarna A och L. "Barnens bästa" för tvillingarna var enligt JM var att mörda deras pappa och utnyttja dem att generera inkomst i form av pension och livförsäkring. "Barnets bästa" när det gäller tonåringen A var att idka känslomässig utpressning och tvinga honom att ljuga fram ett falskt alibi åt henne och sedan förhindra honom att lätta på bördan hon lagt på hans axlar när han ville bli av klumpen han hade i magen av att ha gjorts ofrivilligt delaktig i mordkomplotten mot hans morfar och mormor.

Enligt förhören var det bl a pensionen som de små tvillingarna fick efter Aki som JM och de två vuxna "barnen" satte sprätt på, pengar som i enlighet med ditt motto "barnens bästa" borde ha sparats till dessa två små faderslösa barn:
Fhl2 Varför, varför. Eh, särskiljer du David och Julia så?
Mt Från Amanda?
Fhl2 Ja, även från tvillingarna. Det går in pensioner på dina konton och det är väl efter Aki vad jag förstår?
Mt Mm.
Fhl2 Barnbidrag. Du har ingen avsättning, du sätter inte av några pengar åt dem alltså för framtiden? I form av fonder eller banksparande?
Mt Jo men förstå att jag har inte så mycket intäkter nu. Jag har ju tänkt att dra av det varje år, en insättning.
Fhl2 Ja men vi, vi ser ju liksom månadsvis ändå. Vi har ju sett det här ända sedan våren, det vi har kikat på.
Mt Ja. Ah, Amanda tycker jag inte ska ha några pengar. Varför ska hon ha pengar? Hon jobbar ju.
Fhl2 Ah. Men varför särskiljer du David och Julia? När du inte, när du inte sätter av några pengar till tvillingarna? Varför?
Mt Ja, men jag har inte tänkt på att g-, det här året som har varit. Det har varit ett jävligt tufft år. Jag blev änka med två tvååringar.
/../
Fhl2 Men i vart fall och sedan ser man ju att du betalar tillbaks lånen till Julia då den 31/7 och så vidare. Och sedan går det ut en hel del andra pengar. Eh, vem, vem är det som disponerar dina konton idag?
Mt Julia.
Fhl2 Det är Julia som gör det?
Mt Mm.
Fhl2 Ah, hon har liksom något card blanche för och, och hantera det här?
Mt Mm.
Fhl2 Med? För hon plockar ju alltså ut pengar hela tiden.
Mt Gör hon?
Fhl2 Ja, du har inga pengar kvar på dina konton.
Mt Skojar du med mig?
Fhl2 Nej. Jag menar, det är det vi blir lite. Det har betalats någonting till din advokatbyrå bland annat.
Mt Mm.
Fhl2 Det vet du?
Mt Mm.
Fhl2 Vem är det som hanterar det?
Mt Julia.
Fhl2 Det är Julia alltså? Ah?
Mt Nej, men har ni kontoutdrag som jag kan få ta del av sedan? Kan jag få kopior på dem?
Fhl2 Nej, du kan ju få kika men jag kan ju bara läsa. Alltså på ditt kapitalkonto, det är nollat.
Mt Va?
Fhl2 Och här på, på. Men det är Julia som disponerar det här alltså?
Mt Säkert Jafar som har gjort det. Säkert Jafar.
Fhl2 Men alltså. Man ser, det tas ut på. Bankomatuttag och sådant här, vem är det som har koden? Är det, är det Julia?
Mt Julia.
Fhl2 Det är Julia? Ha. Äh men då vet jag, det är Julia som. Som disponerar din ekonomi så att säga. Och det har hon haft tillåtelse till?
Mt Mm. Men hur mycket, är uttaget liksom i kontanter gång på gång? Man får ju max ta ut ett visst antal pengar.
Fhl2 Nej, utan det vi ser då, det är ju dels att det är överfört till Julias konton va.
Mt Mhm?
Fhl2 Och sedan har vi ju lite bankomatuttag också.
Mt Mm.
Fhl2 Och det handlar ju om 20, 50, 63, 70 000. Överföringar och en
Mt Va?
Fhl2 en 35 000, bankomatuttag.
Mt 35 000 i bankomatuttag?
Fhl2 Mm. Vid olika tillfällen.
Mt Nu.
Fhl2 Sedan, sedan du har varit här va. Men det är Julia som, vi såg ju det här och då började vi fundera på hur det fungerade men då.
Mt Alltså det låter inte som att det är Julia.
Fhl2 Ja, det går in på hennes konto i alla fall så att.
Mt Ah? Jo, men alltså bankomatuttagen, förstår du? 35 lax och ta ut i bankomat på tre månader.

Johanna tycks vara äkta förvånad där. Tilliten mellan mamma Johanna och JB är nog inte vad den har varit eller vad de har inbillat sig på varsitt håll - opålitlig mamma bakom lås och bom med tillika dotter i frihet, men ändå fängslad av mammans gärningar.
Citera
2017-07-23, 22:03
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Johanna tycks vara äkta förvånad där. Tilliten mellan mamma Johanna och JB är nog inte vad den har varit eller vad de har inbillat sig på varsitt håll - opålitlig mamma bakom lås och bom med tillika dotter i frihet, men ändå fängslad av mammans gärningar.
" fängslad av mammans gärningar " : om JM får kåken lär hon överklaga och då får vi se fortsättningen : huva 😕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in