Citat:
Ursprungligen postat av
somaliskdelikatess
Precis. Har också kommit till stadiet där man addar på snap. Det är just då allt dör.
Jag vet inte men jag tror det är för att man blir fulare på snap. Visar bara hur ytliga de är.
Från och med nu ska jag skippa snap och bara fråga om träff. Har kanske 11 tjejer på snap från tinder som bara ligger och gror på listan.
Alltså jag förstår inte varför ni tar det från Tinder till just snap, det finns väl inget svårare ställe att lära känna varandra och komma fram till något än snap. Det går ju inte att planera och föreslå saker och sedan komma ihåg det som man skriver där. Jag tar alltid det till Messenger och sedan lägger jag till dem på snap efter att man träffats om man nu vill ha vidare kontakt.
Citat:
Ursprungligen postat av
CarrieFisher
Phew! Tur att jag inte hann skicka några dickpics!

Är det inte sådana du kan skicka dickpics till så att du skrämmer iväg dem från Tinder. Gör en insats
Citat:
Ursprungligen postat av
lettmjolk
Vad skriver ni för öppningsrepliker? Jag är så tråkig att jag föredrar att börja med en "tjena, läget?" och sen ta det därifrån.. Men har rätt kass svarsfrekvens, kanske är 1 av 5 som svarar. Snittar 1-2 matchningar om dagen, så helt åt helvete ser jag inte ut tror jag..
Citat:
Ursprungligen postat av
Swemat169
Börjar alltid fråga om vad de jobbar med och vad de gör just nu men redan där är konversationen så gott som död, alla är bara tråkiga och kommer med korta svar och inga smileys eller nått. Verkar inte heller hjälpa att man har många gemensamma intressen, det funkade på en tjej och då dejtade vi i 4 mån men mer blev det inte.
Häromdagen matchade jag med en tjej, hon skrev bl.a i profilen att hon gillar att dricka vin och föredrar att träffas i stället för att chatta. Så då skrev jag och frågade om hon vill ta ett glas nån kväll. Fick jag något svar? Svar NEJ. Gå rakt på sak verkar inte heller hjälpa...
Verkar som att jag bara är en swipe av misstag hos många tjejer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sensing
Du är tråkig såklart. Varför skulle de svara på tråkiga frågor om jobb eller vädret när Linus Långkuk skickar något fyndig och roligt på samma gång, han ser dessutom mycket bättre ut än dig. Så tar han kommandot och skickar något i stil med "är på krogen då och då, kom och hälsa på om du har lust". Absolut inget commitment från tjejens sida. Det är sådant de går igång på serru, de ska bli ledda och ha alternativ att slingra sig ur om de plötsligt får en "konstig känsla" om dig.
På Tinder kör jag nästan alltid med "Hej [namn]". Speciellt om de inte ens har någon presentation. Man kan förstås försöka spinna vidare på något där ifrån men det är ganska svårt när de gillar att resa, dricka vin och umgås med vänner, och är en vandrande klyscha. Men går ju alltid, såklart, typ "Vilket är ditt favoritvin?" eller liknande.
Att föreslå att "ta ett glas en kväll" tycker jag är ett ganska dåligt upplägg, eftersom det är så odefinierat. Fråga henne istället först vad hon har för planer för sin helg, sedan säger du en mer bestämd dag och frågor om ni inte kan ses exakt då. Då blir det mer konkret.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swemat169
För nån dag sen så fick jag två notiser, den första var att en tjej (som jag inte har matchat med) hade skickat en "gypsy" eller vad det nu hette och den andra var att hon hade skickat ett meddelande. Men när jag tryckte på notiserna så fanns det inga meddelanden eller nånting.
Tyckte det var jävligt skumt eftersom att det krävs en matchning för att kunna skriva till den personen.
Någon fler som har varit med om detta?
Tinder är jävligt buggigt. En tjej har ploppat upp som ny matchning (med den röda pricken) 3 ggr fast att jag vet att jag bara swipeat henne en gång. Det står att jag har ny matchningar, men det finns inga i listan. Ibland har nya matchningar dykt upp i överliggaren som inte varit längst till vänster utan helt random längre åt höger, osv. Väldigt opålitlig app och känns även som att det blivit mer tekniska problem på senare tid konstigt nog.