Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 13:51
  #13369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Antalet matchningar är ju den mest ojämförbara siffran som finns. Ska man jämföra den, bör man ha andra parametrar med, tex typ av plats (stad, liten by, norrland osv), avstånd, åldersintervall, noggrannhet (swipa på alla grodor eller på var 20e 10a?), hur länge man varit aktiv på Tinder. Sen startar många om Tinder och nollställer den siffran.

Först när man har dessa parametrar liknande är det någorlunda relevant att jämföra. Då kan man börja prata utseende och foton. Du kan vara en 10 och ha maxavstånd inställt typ 50 mil lr var det är, men bo i Norrland och få 0 matchningar på 1 år. Medan någon som ser ut som en överkörd fiskmås kan dra in 100-tals på några veckor.

Sant, men man utgår väl ändå ifrån att tomtarna här inne swipear på dom som ser ok ut, dvs inte feta, out of shape, eller Edith 60år med barnbarn, etc. Dock tror jag inte ett dugg på din 10a och bo i norrland med 0 matchningar. Där tog du det lite till överdrift. En tia får alltid matchningar även om det så är i en skithåla som "ödeshög", kunde inte komma på ett bättre exempel :P Sålänge inte tian har typ en bild, då fattar nog brudarna misstanke.
Antalmatchningar är ändå en insikt i hur din bildserie fungerar, tex när jag bytte upp mig bättre bilder. Så gick jag väl ändå upp kanske en 20-30 matchningar emot första perioden då jag använde tinder för några år sen. Sen är jag väldigt kräsen också, det bör tilläggas. Endast en av dessa 300a just nu som jag är lite småintresserad utav, många som tagit bort en också allt eftersom. Alltså inte direkt utan någon vecka eller veckor senare, och har man bara en matchning som är intressant. Då är det nog lika bra att lägga ner
__________________
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2017-10-18 kl. 13:55.
Citera
2017-10-18, 13:59
  #13370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Sant, men man utgår väl ändå ifrån att tomtarna här inne swipear på dom som ser ok ut, dvs inte feta, out of shape, eller Edith 60år med barnbarn, etc. Dock tror jag inte ett dugg på din 10a och bo i norrland med 0 matchningar. Där tog du det lite till överdrift. En tia får alltid matchningar även om det så är i en skithåla som "ödeshög", kunde inte komma på ett bättre exempel :P Sålänge inte tian har typ en bild, då fattar nog brudarna misstanke.
Antalmatchningar är ändå en insikt i hur din bildserie fungerar, tex när jag bytte upp mig bättre bilder. Så gick jag väl ändå upp kanske en 20-30 matchningar emot första perioden då jag använde tinder för några år sen. Sen är jag väldigt kräsen också, det bör tilläggas. Endast en av dessa 300a just nu som jag är lite småintresserad utav, många som tagit bort en också allt eftersom. Alltså inte direkt utan någon vecka eller veckor senare, och har man bara en matchning som är intressant. Då är det nog lika bra att lägga ner
Ja ett extremt exempel, jag tänkte det kanske ännu mer extremt än jag beskrev med en 10a som bor ute obygden i Lappland typ, för att illustrera vikten av underlag. Samma om man är en 10a i "Ödeshög" där det bara finns 100 kvinnor totalt på Tinder tex., där 50% går bort av åldersfiltret och 1 av 10 är snygg. Då har vår fiktiva 10a bara 2 matchningar. Eller 50 med mestadels paddor.

Det är bra att du är kräsen, det har jag förordat i tråden länge att alla bör vara. Att många killar swipar på allt förstör bara för samtliga i längden, och är bidragande till samt ett symptom på ett allmänt förfall inom nätdejtning.
Citera
2017-10-18, 18:45
  #13371
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet om Tinder sänkt antalet likes man kan göra inom en viss tid? Eller har man bara många/"100(?) första tiden med appen? Tror bara det är runt 25-50 man kan göra nu, ganska snabbt går det jämfört med förut.
Citera
2017-10-18, 20:31
  #13372
Medlem
Bra dag idag gubbaf, varit o raggat tjejer i stan med framgång, rekommenderar grovt till er som vill bli bättre både socialt, med tjejer och som person.

Iallafal, ett tips till er som vill ligga eller escalera saker o ting på tinder. Första meddelandet skriv en åsikt om henne och en sexualisera fråga elr åsikt.

Ex. Älskar korta tjejer. Ni är alltid vilda.

Ex. Älskar långa tjejer. Är du vild?

Känns som dåliga exempel iallfall, ta ställning och säg ni borde träffas ( (Vi) borde träffas, och inte vill du träffas) mellan 2-4 meddelande beroende på hur hon svarar. Eskalera till telefon nr snabbt( eller andra saker, men nr är alltid bättte när tjejerna är äldre, d.vs 20+.)

Edit: Har haft några bra konversationer tidigare som jag raderat om hur jag vände en tjej som inte svarade och inte tog bort mig, genom att skriva en berättelse till henne om oss två varje dag. Hon svarade efter 3 dagen o frågade att träffas... Kreativitet.

Har nya konvo som jag kan lägga upp efter jag träffat tjejerna eller de går åt h*ll.

Också jag får absolut inte många matchningar, kanske 1-3/vecka i storstaden (Men varit på liten stad där jag fick 5 på en dag, så vart du befinner dig spelar roll) , men väl när jag får så vet jag de finns intresse och gör det enkla jobbet och frågar efter träff o nr. Tar ställning, vi borde träffas, vad är ditt nr och inte ”vill du träffas” eller ”kan jag få ditt nr”. Jag vet det är barnsliga saker men kan vara avgörande ibland.
__________________
Senast redigerad av bubbbles 2017-10-18 kl. 20:49.
Citera
2017-10-19, 10:55
  #13373
Medlem
shevitas avatar
Är det bara jag eller är utbudet på vettiga tjejer helt åt helvete just nu?

Ser bara en massa piercade och gaddade feminister och flator typ? Knappt en enda vettig kvinnlig dam att swipa på!

Har det kvinnliga könet blivit helt snevridet rent generellt eller råkar det bara vara så på just tinder?

Sjukt.
Citera
2017-10-19, 13:10
  #13374
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Är det bara jag eller är utbudet på vettiga tjejer helt åt helvete just nu?

Ser bara en massa piercade och gaddade feminister och flator typ? Knappt en enda vettig kvinnlig dam att swipa på!

Har det kvinnliga könet blivit helt snevridet rent generellt eller råkar det bara vara så på just tinder?

Sjukt.
Går lite upp och ned tycker jag.
Har inte swipat på 2 veckor, men när jag swipade igår så blev det höger på 5 st totalt. Tror jag satt i en halvtimme.
Citera
2017-10-19, 13:32
  #13375
Medlem
Madgetts avatar
Började igår med tinder och fick två matchningar och båda försvann, från nya matchningar, efter att jag klickat in på skriv meddelande, utan att skriva något; har man bara en chans att skriva till dem eller hur funkar det?
Citera
2017-10-19, 14:10
  #13376
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madgett
Började igår med tinder och fick två matchningar och båda försvann, från nya matchningar, efter att jag klickat in på skriv meddelande, utan att skriva något; har man bara en chans att skriva till dem eller hur funkar det?
Låter som de tog bort dig efter att ni matchat.
Citera
2017-10-19, 14:24
  #13377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet om Tinder sänkt antalet likes man kan göra inom en viss tid? Eller har man bara många/"100(?) första tiden med appen? Tror bara det är runt 25-50 man kan göra nu, ganska snabbt går det jämfört med förut.

Tinder håller på och kanske dör ut? i så fall vill ägarna göra ett sista ryck genom att förminska likesen och på så sätt kommer folk köpa plus och gold som verkligen inte är värt det.
Citera
2017-10-19, 14:28
  #13378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Är det bara jag eller är utbudet på vettiga tjejer helt åt helvete just nu?

Ser bara en massa piercade och gaddade feminister och flator typ? Knappt en enda vettig kvinnlig dam att swipa på!

Har det kvinnliga könet blivit helt snevridet rent generellt eller råkar det bara vara så på just tinder?

Sjukt.

bara så i tinder. de snygga tjejer får bekräftelse ute på krogen, genom sina bloggar, instagram, snapchat samtidigt som tinder inte är vad tinder en gång var.

kvar bli just de tjejer du nämnde som behöver bli bekräftade då de inte får uppmärksamhet från andra håll bortsett från tinder då killar svepar höger på precis allt.
Citera
2017-10-19, 17:38
  #13379
Medlem
NirvanAs avatar
Fan vad uppenbart det blir när man ställer in rangen på 18-20 hur pass mycket fräschare kvinnor är i den åldern.. behöver bara jämföra med många 23-24 åringar för att man ska se försämring, generellt menat.
Citera
2017-10-19, 18:45
  #13380
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Eh, jag har inte ens appen. Jag är singel forever. Jag bara undrade så där, eftersom en nära vän till mig verkar ha fucking tagit hem jackpot. Eller rättare, sagt, det är min väns partner som tog jackpot, men hey, dem är två stycken så.

Typiskt sätt att skriva när man är rädd för släkten och deras doktor. Jag vet precis!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback