Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Jag förvånas över varför du och de övriga Trumpeterna aldrig verkar ställa er den enkla frågan dvs varför allt detta dvs lagstiftning som aktivt förhindrar honom att tillmötesgå Putin och Ryssland över huvud taget är nödvändig?
Varför existerar denna formliga besatthet från Trump att gå Putin till mötes och lyfta sanktionerna mot Ryssland, givet att han bevisligen inte vinner någonting på det, vare sig opinionsmässigt eller politiskt?
Inte ens hans väljarbas, eller för den delen husmedia (till exempel FOX) gillar ju hans agerande och besatthet vad gäller mjuk rygg mot Ryssland?
Varför verkar Trump till varje pris vilja erbjuda just Ryssland och Putin stora eftergifter?
Varför fortsätter han med sina närmast desperata försök att tillmötesgå Putin och Ryssland, trots att det är kontraproduktivt, till och med toxiskt, på i stort sett varje tänkbart plan?
Kan det trots allt vara så att Trump och/eller någon som han bryr sig om faktiskt är komprometterad, till och med utpressad, av främmande makt dvs Ryssland?
Är det så skulle det ju förklara allting, eller hur?
Och om det inte är så - varför fortsätter Trump då på den inslagna vägen? För han är väl rationell - eller?
Nice deflection. Du svarar inte på frågan.
Du är som
baggebo1 fast dina 'usual suspects' är ryssar.
För att svara på din 'fråga' ser jag inte någon besatthet i Trump's agerande mot Ryssland.
Tvärtom. Han är den första presidenten som inte visar någon besatthet av att vara ideologiskt anti-rysk no matter what. Han för en
normal politik som är enormt positiv för USA, Ryssland och även hela västvärlden. Enkelt, va?
Vi kollar exempelvis på din halmgubbe om sanktionerna. Nej, Trump vill troligen inte lyfta sanktionerna utan att få någon fett eftergift. Det enda kongressen vill är att försvaga Ryssland oavsett konsekvenserna. Men Trump är inte ideologisk. Han tycker inte att försvaga Ryssland är hans prio eller ens ett mål. Sanktionerna/erkännande av Krim är bara ett medel för honom - nothing personal, it's just business. Och ja, om Putin nu 'hackade valet' för att hjälpa Trump, är det bara en merit för Trump. En fett sådan. Och att ha Putin på sin sida är en enorm tillgång, det måste du väl fatta?
Alla andra däremot är och har alltid varit besatta av att vara anti-Putin även om konsekvenserna är negativa. Har någon "anti-ryss" någon komprometterande information om er eller är ni bara helt efterblivna i er hat mot Ryssland?
Inrikespolitik =>
För att en gång till visa hur svagt ditt "I-am-the-detective" resonemang är låt oss byta icke-existerande ryss-besatthet mot existerande repeal-obamacare besatthet. Det sistnämnda (i nuvarande form) skulle orsaka massakern i 2018 och troligen förlust i 2020. Och att förlora är det absolut sista Trump skulle vilja göra, inte sant?
Jag hoppas vi är överens om att eventuella konsekvenserna (för Trump's narcissistiska drömmar) av 'att lyfta upp sanktionerna mot Ryssland
även utan någon som helst eftergift' är INGET jämfört med konsekvenserna av 'repeal Obamacare'? Eller håller du inte med här?
Så hur skulle man kunna förklara denna formliga besatthet från Trump att gå Mitch McConnell till mötes och döda Obamacare, givet att han
bevisligen FÖRLORAR ALLT på det och trots att han lovade typ 'Universal Care'?
Om jag var en foliehatt skulle jag påstå att Mitch McConnell har något han kan utpressa Trump med. Är det så skulle det ju förklara allting, eller hur? Och om det
inte är så -
varför fortsätter Trump då på den inslagna vägen? För han är väl rationell - eller?