2017-07-22, 23:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nej det är inte unikt säger jag. Sker titt som tätt. Misstänkta skyller på sina medmisstänkta, mgm skyller på alternativa gm, vid barnmord skyller föräldrarna på varann, syskon skyller på syskon, fyllemord skylls på "fyllegästerna" osv och det händer att det lyckas lite nu som då eftersom man inte når upp till "medgärningsmannaskap". Lindomefallet med efterföljande lagförändringen är ingen garanti för att "gemensamt och i samråd" blir aktuellt i varje fall. Du får fortsätta snacka lypsylkorkar jag diskuterar brevet t TR.
Men hold your horses,
Nu glappar det allt i synapserna rejält.
Du fortsätter nämna att hon bara lite trivialt är som vem som helst som vill skylla ifrån sig.
Ditt ovidkommande Lindomedravel ignorerade jag rätt av.

JM sitter och skriver över 40 jävla lappar och petar in dem i korkar. Hon sitter och förnedrar sin döda far och vill det ska ut i media, hon skyller på sin son, hon erbjuder 500k upp till en mille för att köpa sig fri. Hon skriver haranger med förlopp som ska ljugas ihop.
Hon är tamejfan inte nån i mängden:
Hon ränner rätt i armarna på konstapeln med sitt helt störda, apkorkade beteende i häktet.

Sen kan du svamla vidare om restriktioner bäst du vill. Inlåst lär hon bli oavsett på bas av sitt skrivande innan hennes nuvarande utspel i media.
.. och brist på alibi.
........och 10-tal försök till alibi.
..............och avlyssningar.
...............................och motiv.
.............................................och blåst resonemang där hennes trovärdighet är noll.
Senast redigerad av develi 2017-07-22 kl. 23:39.
Citera
2017-07-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Är det inte polisens/utredarnas sak att söka vittnet enligt hennes uppgift?
Jo, hon kan ju knappast praktiskt göra detta själv. Men frågan gällde huruvida det skulle bryta mot någon lag att låta henne offentliggöra sina tankar. Hon har ju inte röjt något utredningsresultat, eftersom polisen inte har kunnat söka vittnet ifråga. Den naturliga åtgärden från polisens sida blir förstås att fråga henne om namnet och det lär de göra så snart hon lämnat Helix. Därefter att kontakta personen ifråga för intervju och tillämpa vederbörligt kritiskt tänkande m h a annan föreliggande bevisning.
Citera
2017-07-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jo, hon kan ju knappast praktiskt göra detta själv. Men frågan gällde huruvida det skulle bryta mot någon lag att låta henne offentliggöra sina tankar. Hon har ju inte röjt något utredningsresultat, eftersom polisen inte har kunnat söka vittnet ifråga. Den naturliga åtgärden från polisens sida blir förstås att fråga henne om namnet och det lär de göra så snart hon lämnat Helix. Därefter att kontakta personen ifråga för intervju och tillämpa vederbörligt kritiskt tänkande m h a annan föreliggande bevisning.
Man kan ju se det som att yttrandefrihetsprincipen fått väga över risken att hon ska lyckas tubba någon att mot betalning ge henne falskt alibi. Det får nog ändå ses som långsökt att hon skulle kunna lyckas med detta. Denne någon ska förstå inviten utan att veta att det är han (tänk om två skulle känna sig kallade !), utan att kunna stämma av med henne hitta på ett trovärdigt vittnesmål och sedan inbilla sig att hon ska komma att kunna infria ett outsagt löfte. Visserligen har hon visat prov på nästan magisk makt, men finns det verkligen idioter som skulle ge sig in på ett sådant äventyr ?
Citera
2017-07-23, 00:16
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Oj, jag trodde att förundersökningen var klar.
Jag trodde att förundersökningen gjorde man innan rättegången, den som redan har varit, och vi har ju alla tagit del av den...

Så någon förundersökningssekretess på hennes brev till TR behövs inte rent juridiskt, däremot skulle det vara önskvärt att det hamnade i någon sorts censur så hon slapp skämma ut sig ännu mer och sina stackars barn.

Det var någon som kallade er för "begåvningsreservspersoner" och det skall ni inte ta illa vid er av. Begåvningsreserven består av de personer som skulle kunna ta en universitetsexamen men inte har gjort det. Alltså personer som man vid kris snabbt skulle kunna utbilda till t ex ingenjörer. Tänkte det kunde vara bra att förklara precis som premisser...

Vilken förundersökning trodde / tror du är klar ? Är det nån specifik, du tänker / relaterar till / på ?
Citera
2017-07-23, 00:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Man kan ju se det som att yttrandefrihetsprincipen fått väga över risken att hon ska lyckas tubba någon att mot betalning ge henne falskt alibi. Det får nog ändå ses som långsökt att hon skulle kunna lyckas med detta. Denne någon ska förstå inviten utan att veta att det är han (tänk om två skulle känna sig kallade !), utan att kunna stämma av med henne hitta på ett trovärdigt vittnesmål och sedan inbilla sig att hon ska komma att kunna infria ett outsagt löfte. Visserligen har hon visat prov på nästan magisk makt, men finns det verkligen idioter som skulle ge sig in på ett sådant äventyr ?
1. Vi har ju redan två i tråden som känner sig kallade!
2. Ja, dessa två skulle utan tvekan ge sig in på ett sådant idiotiskt äventyr.

Dock undrar man hur åklagare och polis ska se på detta nya alibiförsök?
Om man utgår från hur JM vill få dem att tänka i brevet till tingsrätten, hon månar ju där om att de borde tänka på att "spara in ytterligare utredningskostnader" - så vore det ett bra spartips att säga att de nog inte behöver utreda JM:s 12:e alibiförsök!

”Nu minns jag vad han heter”, skriver Johanna Möller men anger i brevet inte något namn på nyckelvittnet. Till att börja med så måste polisen i alla fall få ett namn på Coca-Cola-vittnet, eller vad vi ska kalla detta för, innan de kan forska vidare.

Ja, man undrar om detta ”nu minns jag vad han heter” är ett lockrop till någon, som mot muta, ska vittna falskt?

Skulle vara intressant att veta om det finns något annat fall där en mördare gett 11-12 olika versioner av "alibi" för samma kväll? Och alibiversioner av sådan varierad art?
Är det ens möjligt att det finns något sådant exempel?
Citera
2017-07-23, 00:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
"man" undrar / undrar "man".... vem är "man" ? Är det du ?
Ja det är jag såklart, eftersom det är jag som skriver. "Man" brukar funka att använda istället för "jag" i vissa sammanhang. Tror att det är fler än jag som undrar det jag tog upp, nämligen.
Men, om det blev besvärligt för dig så skriver jag JAG nästa gång.
Citera
2017-07-23, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
1. Vi har ju redan två i tråden som känner sig kallade!
2. Ja, dessa två skulle utan tvekan ge sig in på ett sådant idiotiskt äventyr.

Dock undrar man hur åklagare och polis ska se på detta nya alibiförsök?
Om man utgår från hur JM vill få dem att tänka i brevet till tingsrätten, hon månar ju där om att de borde tänka på att "spara in ytterligare utredningskostnader" - så vore det ett bra spartips att säga att de nog inte behöver utreda JM:s 12:e alibiförsök!

”Nu minns jag vad han heter”, skriver Johanna Möller men anger i brevet inte något namn på nyckelvittnet. Till att börja med så måste polisen i alla fall få ett namn på Coca-Cola-vittnet, eller vad vi ska kalla detta för, innan de kan forska vidare.

Ja, man undrar om detta ”nu minns jag vad han heter” är ett lockrop till någon, som mot muta, ska vittna falskt?

Skulle vara intressant att veta om det finns något annat fall där en mördare gett 11-12 olika versioner av "alibi" för samma kväll? Och alibiversioner av sådan varierad art?
Är det ens möjligt att det finns något sådant exempel?
Rimligen konsumerar man av sin trovärdighet för varje ny version som presenteras. En rimlig förklaring till att inte i den förra versionen ha varit sanningsenlig blir ju ett krav. Vid det här laget är nog trovärdigheten noll. För att det ska bita skulle hon behöva presentera fotobevis från en övervakningskamera porträtterande henne tillsammans med X och något mycket starkt motiv för att hittills ha skyddat denne räddare i nöden. Jag tror att hon bara svamlar på.
Citera
2017-07-23, 00:54
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Rimligen konsumerar man av sin trovärdighet för varje ny version som presenteras. En rimlig förklaring till att inte i den förra versionen ha varit sanningsenlig blir ju ett krav. Vid det här laget är nog trovärdigheten noll. För att det ska bita skulle hon behöva presentera fotobevis från en övervakningskamera porträtterande henne tillsammans med X och något mycket starkt motiv för att hittills ha skyddat denne räddare i nöden. Jag tror att hon bara svamlar på.
Självklart så svamlar hon på. Trovärdigheten vid det här laget är noll.
Det jag funderar på är bara hur hon själv tänkt sig "fortsättningen" på storyn?
Har hon liksom inte riktigt tänkt klart äventyret med Cola-vittnet än, ska hon fundera vidare eller inväntar hon respons från frivillig(-idiot)?

Ja, fotobevis med vittne, klockslag och plats ska krävas.
Självfallet också ett starkt motiv till varför vittnet skyddats.
Räcker ju inte med "nu minns jag vad han heter". (suck, detta är så dumt)
Det enda hon kan frambringa är kanske ett foto på en Cola-burk.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-07-23 kl. 00:58.
Citera
2017-07-23, 01:08
Medlem
Med tanke på hennes intyg av bristande mörkerseende som skall fria henne (jo tjena) så undrar man optikern åker dit på mottagande av muta? Eller så gjorde hon det hon anklaga alla andra för .... ljög. Det lutar åt båda?

https://delafil.se/5c48588761bfa730/IMG_0981.PNG

https://delafil.se/a86a480eea9cf371/IMG_0983.PNG
Citera
2017-07-23, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Med tanke på hennes intyg av bristande mörkerseende som skall fria henne (jo tjena) så undrar man optikern åker dit på mottagande av muta? Eller så gjorde hon det hon anklaga alla andra för .... ljög. Det lutar åt båda?

Det här har vi grävt i tidigare och slutsatsen var väl att det inte skulle finnas någon anledning för en optiker att skriva ett sådant intyg - hur skulle han kunna fastställa defekten annat än genom hennes eget subjektiva symptom och vad skulle intyget användas till ? Om verkligen någon ögonläkare skulle vara villig att efter misstankarna mot henne vittna i rätten, så skulle väl försvaret ha kallat denne. Löst prat bara.
Citera
2017-07-23, 01:43
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation

Ja, jag tycker att det lutar åt båda.
Verkar också gå bra för JM att köra i mörker annars.
Är en jävla soppa, ett hopkok av hennes fåniga bortförklaringar och lögner.
OM hon skulle ha ett "förbjudet-att-köra-efter-solnedgången" - intyg (haha) så finns ju inga såna körkortstillstånd där föraren bara får köra vissa tider. Om en optiker skulle ha skrivit ett sådant intyg, som inte får/ska skrivas så faller ju allt redan från början. Vilken optiker skulle skriva ett sånt? Mutad eller någon gift sexpartner som JM pressat att skriva intyget? Nej, jag tror inte på detta.
Ingen optiker är så dum att de ställer upp på detta och förlorar sin fortsatta optikerkarriär.
Citat:
Har man problem med sämre mörkerseende kan optikern t.ex. förskriva andra styrkor anpassade efter mörkerkörning eller rekommendera kontrasthöjande glas. Kör du mycket bil? Köp två par glasögon, varav ett par anpassade för bilkörning. Det finns glasbehandlingar speciellt anpassade för bilkörning i dagsljus och andra alternativ för bilkörning nattetid.
https://www.specsavers.se/artiklar/morkerseende
Citera
2017-07-23, 02:32
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, varför inte? Drunknar på midsommar gör många på fyllan så det vore väl ett lämpligt tillfälle.
Han får dock bara inte driva iväg till havs och försvinna.
Märkligt nog så sammanfaller denna resa bara dagar efter att knarkanmälan läggs ner.
Hur fasen kan dialogerna ha gått? Att han attraheras av henne eller är ambivalent och slits mellan två kärlekar tror jag inte ett smack på. Jag tror hela hans tillvaro går ut på att fundera hur han ska ta sig ur hennes grepp med så minimal skada som möjligt.
Det finns nån hållhake, nåt hon lyckas pressa honom med och hon använder tvillingarna friskt.

Tror jag också. Polisanmälan framstår som ett desperat drag, kanske ett sätt att skaffa fram motbevis i en hotande vårdnadstvist där Aki på goda grunder befarade att han skulle blivit anklagad för att ha varit narkoman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in