2017-07-22, 10:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Man får onekligen intrycket av att JM legat runt med halva E-tuna i syfte att få fördelar av olika slag. Därmed inte sagt att alla som någon gång delat JMs läger kommer att skydda/hjälpa henne. En sådan hemsk sits att vara tonåring och veta att mamma legat med ens kompisar... svårt att få en bra kompisrelation...

Statsmedia berättar om annat roligt som händer i e-tuna:

" 109 SVT Text Lördag 22 jul 2017
INRIKES PUBLICERAD 22 JULI

Okänd man svårt misshandlad

En svårt misshandlad man hittades
under natten till lördagen medvetslös
på en skolgård i Eskilstuna.

Mannen hade skador i ansikte och huvud
och fördes med ambulans till sjukhus,
skriver Eskilstuna-Kuriren. Offret,
som tros vara i 55-årsåldern, hade
inga id-handlingar på sig och polisen
har ännu inte kunnat prata med honom.

-Vi har heller inte hört från någon
som saknar någon så vi vet nästan
ingenting om vad som hänt, säger
Anette Wilhelmsson, vakthavande befäl
vid Sörmlandspolisen. "

"Skolgård" låter väl som under våra vänners perspektiv men åldern på förövare är ju då ändå inte helt fel ute. Relaterat?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-22 kl. 10:19. Anledning: Korrigeringar
Citera
2017-07-22, 10:26
Medlem
Citat:
Du, det var TR som skickade JM på RPU och det hade AH inte kunnat ändra, JM hade ju inte heller något emot det. JM är inte där på premissen restriktioner. Premisser är antaganden, som utgör förutsättningar i en härledning. Det var nog ett annat ord du tänkte använda...

Det är ju ingen större idé heller för AH att bygga upp försvaret för ett överklagande eftersom AH inte (enligt er) kommer att försvara JM i HR. Det skall ju en man göra...

Jag håller med om att JMs brev till TR och Aftonblad inte ger JM några sympatier och att ho borde hindras från att skicka dessa, men - det är faktiskt en rättighet hon har. Någon anledning till förundersökningssekretess på hennes alster finns det väl inte? Hon skriver ju inte vem hon träffade...

Dessutom är det inte AH som är föremål för RPU:n. Vad menar ni att hon skulle göra på en rättspsykiatrisk undersökning? Tveksamt om hon ens skulle bli insläppt, utom för att diskutera rent juridiska spörsmål med sin klient.

En advokat som är förordnad som offentlig försvarare i tingsrätt sitter inte heller och "bygger upp försvar för ett överklagande" innan TR:s dom fallit. Man vet fortfarande inte vad domen blir, om klienten kommer att vilja överklaga, eller ens om man (som ni säger) kommer att vara kvar som försvarare.
Citera
2017-07-22, 11:01
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Vad hette afghanen som skulle leverera bandaren? Vad gäller rättshjälp från utlandet i aki-fallet? Det skall finnas förundersökningssekretess på "hennes alstrer", as simple as that.
Oj, jag trodde att förundersökningen var klar.
Jag trodde att förundersökningen gjorde man innan rättegången, den som redan har varit, och vi har ju alla tagit del av den...

Så någon förundersökningssekretess på hennes brev till TR behövs inte rent juridiskt, däremot skulle det vara önskvärt att det hamnade i någon sorts censur så hon slapp skämma ut sig ännu mer och sina stackars barn.

Det var någon som kallade er för "begåvningsreservspersoner" och det skall ni inte ta illa vid er av. Begåvningsreserven består av de personer som skulle kunna ta en universitetsexamen men inte har gjort det. Alltså personer som man vid kris snabbt skulle kunna utbilda till t ex ingenjörer. Tänkte det kunde vara bra att förklara precis som premisser...
Citera
2017-07-22, 11:41
Medlem
Reimers avatar
Då är det snart deadline för det utlåtande som kommer angående MR och JM,s mentala status när brottet begicks, jag tror att ingen av dem kommer att bli kryssad så vid den återupptagna rättegången kommer åklagarna att yrka på fängelse för båda, för MR kommer det att äskas maxstraff minus ålders och utvisningsrabatt och för JM kommer allt annat än livstid vara uteslutet

MR kommer tyvärr komma alldeles för lindrigt undan men så ser det ut i dagsläget, åklagarna ifrågasatte ju inte hans ålder så Jähresten drar vinstlotten för MR,s räkning.
Senast redigerad av Reimer 2017-07-22 kl. 11:44.
Citera
2017-07-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Protokollbilaga 2017-03-22 Förhör del 2 3

Förhör 2016-10-27 kl 11.20 - 11.35 med person. SR, särbo/sambo med AB (sid 134/142)
SR berättar att telefonen ringt på morgonen den 8 augusti 2015. Lite senare ringer polis och vill att AB ska komma ut för A*i är försvunnen. Senare ringer AB till SR och berättar att de har hittat A*i drunknad nedanför bryggan.

Några dagar senare var JM hemma hos AB och SR. Hon berättade att A*i kommit ut till Granliden berusad. JM tvingade honom att lämna sommarstugan och JM låste därefter sommarstugan. JM sa att A*i tagit en överdos innan han drunknade.
A*i hade kommit till Granliden ett par timmar efter att JM och tvillingarna kommit dit. SR vet inte hur A*i tog sig ut till Granliden.

Har detta förhör med AB:s särbo med att A*i skulle kommit ut dit ensam varit uppe för granskning i tråden. Såg detta först idag.
Otroligt om det är ännu en osann redogörelse av JM.

Tror att i detta förhör med SR (särbo/sambo med AB) finns svaret på vad som hände A*i den 7 augusti vid G-liden.
JM hade 7 aug ringt till sin dotter AB och sagt de (JM och A*i) var på väg ut till G-liden. AB har även i förhör sagt att JM inte brukade använda mobil vid bilkörning.
Varför då några dagar senare berätta detta om A*i och överdos. Kan son och svärson (JJ) kommit ut ett par timmar efter tillsammans med A*i och han då fått den överdos hon talar om med AB och SR. Har det följts upp med kameror att A*i den dagen handlat med sitt kort på Systembolag + matvarubutik eller kan han redan då varit i bil tillsammans med JJ o DB på någon annan plats innan de anländer till G-liden. I så fall ska inga fler än JM och tvillingarna åkt i bilen ut till G-liden.
Kan det funnits någon vattentunna i hönshuset? Man funderar om det funnits en vattentunna som i samband med försäljningen slängts ner i container. Fallet med A*i togs inte upp för en långt senare efter mordet på GM och i samband med den utredningen från början var inte A*i aktuell med någon utredning.
Citera
2017-07-22, 13:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Jag har skrivit av texten i exakt form - det ända oklara är de sista understrukna orden... vem har hon skickat till? (Jag skrev frågetecken)

Här är texten:

Till Hans L*o, Idioten!

Tycker du att dina förhör är rättssäkra?
Du lägger de du vill höra i Mohammads
mun
Du hetsar M att svära på koranen , att
svära inför sina föräldrar, du säger åt M
att jag skulle skylla på honom, att jag kommer
Lämna honom. Du hotar med livstids
fängelse, du använder ord som myndigheter.
"J har sagt till myndigheter"
Tänk på din framtid. Du har blivit lurad
av J, hon har gjort dig väldigt illa. Du
ville ju inte alls döda ngn, jag märker att dels
Är en fin människa bla bla Skitsnack Idiot

Hans L*o, du inser inte att din förhörs
metod enbart skapat en lögn som
kommer att spräckas. När M får veta att
du har ljugit för honom så hoppas jag att
du har ett bra försvar.
Det du har gjort är oetiskt , oförskämt
Jag har i samtliga förhör varit tydlig med att
M inte hållit i kniven.

Lycka Till!

(Jag kommer gå vidare med detta!
Samtliga material har ??dd postade?
För granskning samt till media

"Jag har i samtliga förhör varit tydlig med att M inte hållit i kniven"... Hm, kan "knivaren" vara en person som påstår sig haft en stroke och blivit lite svag i vänsterarmen? Det är ju lite konstigt att MR frågade polisen om det hittades DNA från flera personer på Göran...

Det spelar iofs ingen roll - Johanna får livstid ändå.
Citera
2017-07-22, 14:02
Medlem
EndastJag01s avatar
Det finns en aspekt till att väga in. JM kom ganska sent i gång med arbetslivet, som jag förstår det. Att titta på pensionsbeskedet kan ju inte ha varit roligt, hon verkar ju inte heller satt av något från företagandet för en kommande ålderdom.
Nu kommer hon ju (förhoppningsvis) att sitta inlåst resten av livet med både husrum och mat och behöver inte oroa sig för det.
Citera
2017-07-22, 14:03
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Man får onekligen intrycket av att JM legat runt med halva E-tuna i syfte att få fördelar av olika slag. Därmed inte sagt att alla som någon gång delat JMs läger kommer att skydda/hjälpa henne. En sådan hemsk sits att vara tonåring och veta att mamma legat med ens kompisar... svårt att få en bra kompisrelation...
Så otroligt pinsamt att veta att ens mamma legat med ens kompisar. Tänk bara allt snack kompisarna emellan och att veta hur mycket skit som snackas bakom ens rygg.
Är en sån skam som kan få vilken undom som helst att må psykiskt dåligt.

Ja, JM måste verkligen funderat så det knakar och tänkt på vilken sexpartner hon haft som verkligen inte vill att han blir avslöjad som just det - som hon skulle ha kunnat använda som ett falskt alibi mordkvällen, mot att hon håller tyst om sexet. Men, någon sån dumskalle finns nog inte. Är ju inte så skoj att eventuellt hamna på hennes dödslista.
Tycker nästan synd om personalen i fängelset där hon kommer att sitta, tänk allt jävelskap hon kommer att försöka hitta på och all uppmärksamhet hon kommer att göra sitt bästa för att kräva.
De lär väl vara härdade mot sånt kanske, men lite risktillägg borde de allt få pga henne. 😊
Citera
2017-07-22, 14:27
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tre inlägg där semester diskuteras från bägge - inkom ni till centralstation samtidigt?
Det finns INGEN som begärt det jag skrev att hon gör mot sina barn - hon är en känslokall amöba som ser barnen som verktyg till att rädda sin egen röv.

För oss som följer tråden (om än kommenterar mer sällan) framgår det med tydlighet vad dessa har för agenda i tråden. Personangrepp, förlöjligande och påpekande av sarkastisk karaktär är således överflödigt och "bortkastat" gällande dessa "två". Både vad gäller dem själva och "oss andra".
Just saying!
Förekommer dessutom i andra mordtrådar och känns igen löjligt lätt.

Denna dam är minst sagt en känslokall individ som mördar sin egen make/tillika sina småbarns far. Fortsätter mördarturnén med att dräpa sin egen far och försöker vid samma tillfälle dräpa sin egen mor.
Som grädde på moset skyller hon brotten på sina egna avkommor.

Något fattas henne. Helt klart.

Svårt att ta in att en sådan individ överhuvudtaget existerar utanför den skönlitterära deckarvärlden. Till och med svårt att finna i densamma.
Citera
2017-07-22, 14:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och JM har fått fyra veckors helpensionssemester i Huddinge -- det är inte kattskit.

Rena vinstlotten för Johanna, nu är det lilla cellen på häktet som gäller, varmt som fan och trångt, sug på den du lilla Johanna, det kommer mera.
Citera
2017-07-22, 15:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det finns en aspekt till att väga in. JM kom ganska sent i gång med arbetslivet, som jag förstår det. Att titta på pensionsbeskedet kan ju inte ha varit roligt, hon verkar ju inte heller satt av något från företagandet för en kommande ålderdom.
Nu kommer hon ju (förhoppningsvis) att sitta inlåst resten av livet med både husrum och mat och behöver inte oroa sig för det.

Får man inte ATP-poäng på livstids fängelse?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-22 kl. 15:42. Anledning: Korr
Citera
2017-07-22, 15:49
Medlem
valleros avatar
Har JM kvar några vänner? JB/DB/JJ är ju - av allt att döma - alla av olika skäl fast i en sits där sanningen skulle rendera fängelsestraff för dem själva. De är således inte på Johannas sida (mer naturligt är väl att de hatar henne för allt hon ställt till med), de är snarare rädda om sin egen frihet.

Utanför denna kriminella trio - varav två är hennes egna barn - så finns det vad jag kan se, ingen. Hennes "posse" med afghaner lär ha dragit öronen åt sig. Alla normala människor som hon kan tänkas ha stiftat kontakt med kan ju utan att anstränga sig se att hon är en störd mörderska man bör hålla sig borta från.
Hon har kortfattat inte en person som tror på henne, och hon har heller inte tillgång till det som alltid smort maskineriet tidigare, nämligen pengar.

Jag tror faktiskt inte förlust av hela sin familj, vänner och social status bekommer JM ett dugg. Men att hon saknar tillgång till pengar är nog olidligt smärtsamt.

Men pengar kan hon faktiskt komma att få. Frias hon från mordet på Aki i HR, så kommer väl en del av hennes frusna tillgångar återbördas till henne. Frågan är om det då finns någon som nappar på att utföra uppdrag åt kärringen mot betalning? JJ/JB/DB lär ju ha span på sig, och jag tror inte de kommer vara behjälpliga (JB verkar iofs tillräckligt dum och empatistörd nog, men jag skulle tro JJ håller henne borta). Sedan är det ju frågan om vad hon skulle vilja göra när hon sitter inne på livstid? Hämnas på alla som "bedragit" henne?

Jag tror inte det. Hon kommer snarare förflytta sin psykopatverksamhet till Hinsan, och där göra sig till en legend som värsta Hinsehäxan nånsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in