2017-11-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Tänker mycket på det hon själv sagt och tydligen glömt, nämligen hur hon (JM) kan ta fängelsestraff och hur barnen skall skylla på henne för att slippa ta det.
Var föll det någonstans, när ändrade hon sig? Hon satt i bilen och sa att några 10 år för medhjälp till mord... nej tack. Var det när hon insåg att tio år blev livstid? Varför överklaga och vilja bli helt friad när man givit uttryck som hon gjort? Risken med det? Att hon snart börjar hennes pekfingervals mot sina barn igen? För det skall man inte frånse och kanske är det det Wenna hoppas på att pressen blir så stor att Möller återigen utpekar sina barn när hon inser att loppet är kört? Det kommer...wait for it...

Gällande MR så kan jag till viss del hålla med om att det är tragiskt samtidigt så är det ingen duvunge. Visst han hade med sig bagage sedan tidigare och jag vill minnas att det var den främsta anledningen till att hans föräldrar skicka hit honom, för en andra chans. Jag vare sig försvarar eller förminskar hans delaktighet, inte alls! Tom så att han borde fått livstid. Det jag lyfter är att även han är ett offer av psykopatins starka krafter. I mångt och mycket just för att han själv har en antisocial störning samt mångårigt missbruk. Jag är benägen att tro att madam tjöta-hål-i-huvudet, dvs JM gav sig inte och det visa hon tydligt med att styra kärran mot Granliden den kvällen till MR förtret. Han var kraftigt påverkad av droger som i sig dämpade ångesten för stunden. Jag tror att drogerna i kombination med tjat fick bägaren att rinna över. I och med drogerna förlorar man även konsekvens tänkandet. Lite som - jäkla tjat jag gör detta så håller hon käften så kan jag få åka till katrineholm som jag skulle till från början om hon inte tvingat hit mig så hade jag fått mitt knark! När han väl sitter över GM så är andrenalinet så högt påslaget att det är motorn i utförandet.
Jag ursäktar absolut inte honom! Men drogernas kraft är så överlägset stark och det visste JM. Är man missbrukare gör man vad fan som helst för att komma åt knarket. Man har sett detta tydligt hos MR nu när han är ren i kroppen. Nu uppstår ångesten och insikten.

Det jävligaste är ju att mamma JM har knytit sig an det två barnen som har missbruksproblematik som med största sannolikhet är inblandade vad gäller AP. Här har de hållhakar på varandra som heter duga och när allt mals ner till krita så är det droger. JAg anar att det är så illa att JM förser dem med pengar just för droger och sätter dom i en beroendeställning av henne. AB lyckades hon inte lura hela vägen, dock är det inget fromt lam heller. Hon är den som far ut på morgonen för att hämta hennes mor. Man undrar ju hur alla tre barn håller tyst till mormor, morfar, moster om deras vetskap om att deras moders man drunknat? I min värld är ALLA inblandade i det.

Det ställs frågor om exakt hur har JM klarat skolan? Ett är... det är inte fysik hon läst, 2)människor och beteende är hennes absolut största intresse! Vi pratar sannolikt om en psykopat. Kan de inte läsa av en person så skaffar de sig kunskap om hur. Genom att bli utbildad socionom så skaffa hon sig även ett nätverk av utsatta svaga människor som hon kunde utnyttja. Ligger liksom i deras natur. Hon försåg sig till biljett på första parkett!

Det har skrivits en hel del om arvet... kanske jag är helt novis i detta men enkelt sett om jag vore AM. Köp ett hus, skänk till UF, en båt eller va fasen som helst! Mao töm kontot till den hon vill ska ha pengarna. Hur svårt kan det vara? Skänk pengarna nu till dotra och se till att hon förser henne. Arv må hända vara en rättighet men inte beloppet. Hell no.

Till sist ... det är inte utan att man blir fundersam varför i hellskötta strunta polisen i att göra det man alltid gör när någon drunknar på grunt vatten? Nämligen.... ta kiselalgprov. Kan det vara så att det finns någon korrupt fabro blå? Ok konspiratoriskt.... men märkligt är det.

Jag har också den uppfattningen att JM har försett sina barn med droger för att ha pli på dem. Vi får väl se om vi har rätt eller fel. Huvudsaken för barnen nu är att ta tag i sina liv och börja på ny kula, bli vanliga samhällsmedborgare och leva bra i framtiden.

Självklart vet alla i familjen vad som har pågått, men ingen vågar säga något. JM har hållhakar på dem alla. Som du skriver: förmodligen kommer JM ange alla när hon inser att det faktiskt BLIR livstid för hennes del. Hon kommer bli rasande på allt och alla.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-19 kl. 13:21.
Citera
2017-11-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noeh
Vore det helt galet att lägga ut länk för nedladdning av RPU:n här? Alla andra FUP-protokoll o ljudupptagningar ligger ju ute? Bara en tanke...

RPUn är inte en offentlig handling. Den är sekretessbelagd.
Citera
2017-11-19, 13:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag har också den uppfattningen att JM har försett sina barn med droger för att ha pli på dem. Vi får väl se om vi har rätt eller fel. Huvudsaken för barnen nu är att ta tag i sina liv och börja på ny kula, bli vanliga samhällsmedborgare och leva bra i framtiden.

Självklart vet alla i familjen vad som har pågått, men ingen vågar säga något. JM har hållhakar på dem alla. Som du skriver: förmodligen kommer JM ange alla när hon inser att det faktiskt BLIR livstid för hennes del. Hon kommer bli rasande på allt och alla.
Har JB fortfarande fullmakt till JM:s konto med 3 miljoner så är det nog inte så stor chans att hon börjar prata.
Citera
2017-11-19, 14:07
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det är flera skrivare som begärt ut den och fått den, dock med mycket sekretessbelagt, överstruket.
Citera
2017-11-19, 14:10
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har JB fortfarande fullmakt till JM:s konto med 3 miljoner så är det nog inte så stor chans att hon börjar prata.

Kontot är delvis låst. Enbart pengar till hennes räkningar är tillgängliga. De skadeståndsbelopp etc som hon skall betala är reserverade om jag förstått det rätt.
Citera
2017-11-19, 14:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Kontot är delvis låst. Enbart pengar till hennes räkningar är tillgängliga. De skadeståndsbelopp etc som hon skall betala är reserverade om jag förstått det rätt.
Om jag förstår det rätt så belades en summa med kvarstad ganska tidigt i fallet för att täcka skadestånd. Ca 1 miljon?

Därefter fick JM ca 3 miljoner när hon sålde företaget eller så var det utdelning eller liknande.
Det har inte publicerats något om att de pengarna skulle ha belagts med kvarstad.

För ganska länge sedan stod det att JB har fullmakt till JM:s konto vilket bör betyda att hon kan disponera det som hon vill.
Det kan ha ändrats men det har inte stått något i tidningarna om att det skulle ha gjorts.
Citera
2017-11-19, 14:51
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Om jag förstår det rätt så belades en summa med kvarstad ganska tidigt i fallet för att täcka skadestånd. Ca 1 miljon?

Därefter fick JM ca 3 miljoner när hon sålde företaget eller så var det utdelning eller liknande.
Det har inte publicerats något om att de pengarna skulle ha belagts med kvarstad.

För ganska länge sedan stod det att JB har fullmakt till JM:s konto vilket bör betyda att hon kan disponera det som hon vill.
Det kan ha ändrats men det har inte stått något i tidningarna om att det skulle ha gjorts.

Hm osäker men tror jag läste det i ett av dokumenten i mord.nu
Citera
2017-11-19, 16:03
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:

Fullmakt innebär inte att JB fritt kan använda pengarna som hon vill, om inte fullmakten säger just det.
Fullmakter brukar vara tydliga på vilket sätt och till vad etc som JB kan komma åt kontot.
Citera
2017-11-19, 16:45
Medlem
Citat:

Om JB kommer åt pengarna kommer nog livet bli besvärligt med alla andra som vill ta del av pengarna...
Citera
2017-11-19, 20:27
Medlem
Citat:

Jag vet. Var inte tydlig nog: menade givetvis den maskade versionen. Men det var som sagt bara en tanke.
Citera
2017-11-20, 02:27
Medlem
Basterdss avatar
Citat:
Funderade igår kväll och försökte sätta mig in i hur en person kan hugga 47 ggr mot 2 sovande personer. Bara tänka sig ett hugg i sekunden och räkna - då fattar man verkligen hur grym handlingen var. Man skulle kunna tro att det rörde sig om ett raseri utan dess like, men vad skulle det finnas för anledning för MR att känna ett sånt hat mot GM och AM? Vem som helst kan verkligen inte begå en sån handling.
Jag har hela tiden trott å tror än att flyktingen gjorde inte detta ensam, tror att J.M högg modern! Inte lika stark som en man å kanske just därför hon överlevde? Var det inte så att det var skillnad på huggen? Djupare på pappan? Det bevisar min tes tycker jag.
J.M har hållhakar på många helt säkert! Jag tror även att hennes döttrar hon som är gift med Jafar? Hjälpt till i mordet på Aki. Rykten gick att hon hade hotat honom med ett känt mcgäng? Kan de vara inblandade i hans mord? En sak är jag helt säker på i alla fall! Hon gjorde det inte ensam! Minst tre pers. Vet ni hur tungt, otympligt å svårt det är att hantera ,lyfta bära en död eller medvetslös kropp? Jag tror Aki kämpade emot med. Stackars han, vilken skräck! Finns inte en chans att han frivilligt åkt ut dig! Aldrig. Han levde i skräck redan innan! Jag tycker inte det är rättvist att det skall gå omkring mördare som ej blir dömda! Är rätt säker på att polisen kanske t.o.m vet vilka fler som är inblandade?
Sedan ryktet att J.M "haft ihop det", knullat en poliis! Som var inkopplad i Akis s.k drunkningsolycka? Jobbar han kvar? Poliser har en tendens att alktid klara sig i detta landet! Å håller varandras ryggar, mörkar å skyddar! Å det får absoluiit inte komma ut till allmänheten.
Någon som vet något om något av det jag skrivit?
J.M är en av de vidrigaste kvinnor jag läst om i svensk kriminalhistoria vill jag tillägga!
Citera
2017-11-20, 06:43
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basterds
Jag har hela tiden trott å tror än att flyktingen gjorde inte detta ensam, tror att J.M högg modern! Inte lika stark som en man å kanske just därför hon överlevde? Var det inte så att det var skillnad på huggen? Djupare på pappan? Det bevisar min tes tycker jag.
J.M har hållhakar på många helt säkert! Jag tror även att hennes döttrar hon som är gift med Jafar? Hjälpt till i mordet på Aki. Rykten gick att hon hade hotat honom med ett känt mcgäng? Kan de vara inblandade i hans mord? En sak är jag helt säker på i alla fall! Hon gjorde det inte ensam! Minst tre pers. Vet ni hur tungt, otympligt å svårt det är att hantera ,lyfta bära en död eller medvetslös kropp? Jag tror Aki kämpade emot med. Stackars han, vilken skräck! Finns inte en chans att han frivilligt åkt ut dig! Aldrig. Han levde i skräck redan innan! Jag tycker inte det är rättvist att det skall gå omkring mördare som ej blir dömda! Är rätt säker på att polisen kanske t.o.m vet vilka fler som är inblandade?
Sedan ryktet att J.M "haft ihop det", knullat en poliis! Som var inkopplad i Akis s.k drunkningsolycka? Jobbar han kvar? Poliser har en tendens att alktid klara sig i detta landet! Å håller varandras ryggar, mörkar å skyddar! Å det får absoluiit inte komma ut till allmänheten.
Någon som vet något om något av det jag skrivit?
J.M är en av de vidrigaste kvinnor jag läst om i svensk kriminalhistoria vill jag tillägga!

Att JM skulle utfört dåd med manikyr naglar är uteslut vågar jag påstå. Däremot som jag skrev i mitt förra inlägg - MR har haft ett enormt andrenalin påslag och efter 40 hugg så lär han varit helt slut, som ett marathon varför huggen mot AM inte var lika kraftfulla.

Intressant de där med polisen. Det var även något jag lyfte och ifrågasatte. Någon som vet mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in