2017-07-22, 21:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Arvet efter Kennedy består dock av en hel del saker av intresse:
(ingen speciell ordning)
-Infanterigeväret m16.
Var det uppfunnet som en direkt följd av att JFK satt i Vita huset, menar du?

Citat:
Kennedy såg till att Special Forces fick m-16 för utvärdering. Grabbarna skrev rapporter och skickade tillbaka bilder (hemligstämplade till -70 talet). Kennedy blev alldeles i gasen och annulerade redan lagda beställningar på det tyngre m-14. Fortfarande är m-16 i bruk.
Om du tänker på de av JFK instiftade, Green Berets, så var den styrkan tänkt att användas i guerillakrigföring mot fiender genuint motsatta frihet och demokrati. Han uppfattade således USA's mandat på den internationella scenen som att i mån av förmåga och resurser säkerställa de idealens framgång.

Att samma Gröna Baskrar senare användes i helt motsatt syfte var knappast JFK's fel.

Citat:
-Berlinmuren
Muren var en kompromiss som räddade världen, ännu en gång, från kärnvapenkrig.

Citat:
I efterdyningarna av fiaskot i grisbukten och "kompromissen" i Laos, reser Sovjetblocket Berlinmuren.
Står sig till -90 talet.
Fiaskot vid Grisbukten var knappast JFK's fel. Han ärvde den operationen från Eisenhowers administration. Det var ett planerat fiasko där CIA's ledning ljög för den nye presidenten om att det kubanska folket skulle resa sig som en man när de första exilkubanerna landade på stranden. Ingenting kunde ha varit mer felaktigt. Castro var omåttligt populär i Kuba vid tiden och det visste CIA mycket väl. Skälet till att de trots allt genomförde operationen var att de kallt räknade med att JFK skulle skicka in Marinen när han förstod att invasionen skulle misslyckas och att det var han som inför världens ögon bar det yttersta ansvaret.

De hade fel. JFK vägrade att intervernera militärt och tog därefter på sig det fulla ansvaret. Några månader senare, efter en extern och en intern utredning av CIA's operation, sparkade han samtliga tre i CIA's ledning, Dulles, Cabell och Bisell.

Citat:
-Heta linjen.
En direkt förbindelse mellan Washington och Moskva, efter att Kennedy ställt till med Cuba krisen II.
Var det dåligt med en het linje, menar du? Och hur får du det till att JFK låg bakom Kuba-krisen, ditt pucko? Det var enbart JFK's förmåga att stå emot galningarna och kycklinghökarna i Pentagon och Langley som räddade världen från ett totalt kärnvapenkrig. Sättet han gjorde det på var genialt:

1. Försätt Kuba i karantän i väntan på att en kompromiss som räddade ansiktet på de båda supermakterna kunde förhandlas fram.

2. Förhandlingen fördes i hemlighet mellan JFK och Krustjev via Sovjets USA-ambassad och Robert Kennedy utan inblandning av galningarna i US National Security State, vilka KRÄVDE att JFK omedelbart invaderade Kuba.

Hade JFK gett efter för deras krav så hade Castro försvarat sig med de taktiska kärnvapen som redan fanns operativa på bataljonsnivå och som man från amerikansk sida var helt ovetande om.

Game over.

Citat:
-Bandspelare i Vita Huset
Den första fungerande avlyssningsanordningen i Vita Huset installerades av Kennedy. Återigen var det Cuba som spökade. Flera medarbetare hade uttryckt stor entusiasm före invasionen. Inte efteråt.
Var det här dåligt av JFK, menar du? Det är väl bra att folkvaldas agerande dokumenteras för eftervärlden så att samma folk kan utvärdera vad deras anställda/förtroendevalda har för sig bakom lykta dörrar?

Citat:
-Peace Corps.
En hjälp organistaion.
Och? Är internationellt freds- och hjälparbete också det dåligt, menar du?

Citat:
-Napalm
Enligt Kennedy fanns det en betydande brist på napalm i byarna i Syd-Vietnam. Något som han såg till att korrigera under sitt presidentskap.
Källa på det.

Citat:
-Gröna baskrarna. (US Special Forces)
Se ovan.

Citat:
-Polaris kärnvapen ubåtarna.
Kalla kriget var en realitet han var tvungen att hantera så länge det pågick. Allt tyder emellertid på att han ville få ett slut på det, där det atmosfäriska provstoppsavtalet kanske var den enskilt viktigaste triumfen för JFK. Förarbetet till samma avtal startade han en landsomfattande informationskampanj som utförligt informerade om riskerna med atmosfäriska kärnvapenprov, men också mer generellt om vansinnet med en situation där världens två supermakter stod panna mot panna i en skenande kapprustning mot undergången.

Efter den kampanjen fick JFK tillräckligt politiskt mandat och kunde signera avtalet med Krustjev.

JFK valde förhandling exakt varje gång landet stod inför akut risk för krig och det varje gång helt i strid mot US National Security State. När han mördades i Dallas hade redan det ovillkorliga tillbakadragandet av USA's ca 15000 civila och militära rådgivare från Sydvietnam inletts och förhandlingar om en förhandlingslösning i konflikten med Castros Kuba pågick bokstavligen samtidigt som han sköts.

Vad som hände därefter vet vi alla.
Citera
2017-07-22, 21:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
varför skulle det inte fungera likadant på ett huvud som på en melon inlindad i fiberglasförstärkt tejp?

https://www.youtube.com/watch?v=wZJkx2YflkI
Innan jag svar på det får du gärna bemöta Stewart Galanors invändningar redovisade ovan. En sak i taget. Under tiden kanske du kan fundera lite över i vilken mån tejpen i fråga liknar människans kranium inklusive hud och benvävnad.
Citera
2017-07-22, 22:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Innan jag svar på det får du gärna bemöta Stewart Galanors invändningar redovisade ovan. En sak i taget. Under tiden kanske du kan fundera lite över i vilken mån tejpen i fråga liknar människans kranium inklusive hud och benvävnad.
Varför ska jag (och andra) alltid besvara alla dina frågor när du har mängder av frågor du ignorerar? Nu kräver du till och med att jag först ska bemöta frågor som du ställt efter mina frågor? "En sak i taget" skulle man ju normalt kunna tycka innebär att du svarar först i detta fall.
Citera
2017-07-22, 22:12
Avstängd
Citat:
Det kan ju också vara så att den "Västerländska Akademien" och nutida massmedia insett att det finns intressantare ämnen att älta än konspirationsteorier om ett mord som varit löst i 50 år... att universitet skulle avsätta statliga medel för att älta detta vidare utifrån det material som idag finns att tillgå, vore naturligtvis både ansvarslöst och förkastligt.
Är mordet "löst", menar du? Då har du säkert inga problem med lägga fram de du menar är de starkaste bevisen som utgör det säkraste underlaget för samma "lösning"?

Du får även gärna förklara vilken utredning du menar har "löst" mordet. Warrenkommissionens eller Kongressens HSCA? Den senare slog fast att det med "95 procents säkerhet" låg en konspiration bakom mordet.

Vilken av dem?
Citera
2017-07-22, 22:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är mordet "löst", menar du? Då har du säkert inga problem med lägga fram de du menar är de starkaste bevisen som utgör det säkraste underlaget för samma "lösning"?

Du får även gärna förklara vilken utredning du menar har "löst" mordet. Warrenkommissionens eller Kongressens HSCA? Den senare slog fast att det med "95 procents säkerhet" låg en konspiration bakom mordet.

Vilken av dem?
Du vet mycket väl att mordet anses löst. Konspirationsteoretiker och deras idéer är en annan fråga.

Kan du börja svara på lite frågor snart?
Citera
2017-07-22, 22:16
Avstängd
Citat:
Varför ska jag (och andra) alltid besvara alla dina frågor när du har mängder av frågor du ignorerar? Nu kräver du till och med att jag först ska bemöta frågor som du ställt efter mina frågor? "En sak i taget" skulle man ju normalt kunna tycka innebär att du svarar först i detta fall.
Du gör självklart som du själv vill, SnakePlisssken.

Om du saknar mitt svar på någon av de frågor som ställts till mig från dig och övriga slemkepsar så får du självklart ställa dem igen. I den här och/eller andra trådar.

Börja gärna med de för trådämnet mest angelägna.
Citera
2017-07-22, 22:17
Avstängd
Citat:
Du vet mycket väl att mordet anses löst. Konspirationsteoretiker och deras idéer är en annan fråga.

Kan du börja svara på lite frågor snart?
Anses av vem då? HSCA?

Edit: Det har sedan Warrenkommissionen släppte sin ökända "rapport" funnits en massiv majoritet amerikaner som INTE anser att mordet är "löst". Trots en lika massiv propaganda från CIA och MSM som bombarderat samma majoritet sedan mordet fram till i detta nu.

En propaganda som DU och dina slemkeps-kompisar är en svensktalande medveten/omedveten del av.

Frågan är varför.
Senast redigerad av onopono 2017-07-22 kl. 22:22.
Citera
2017-07-22, 22:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du gör självklart som du själv vill, SnakePlisssken.

Om du saknar mitt svar på någon av de frågor som ställts till mig från dig och övriga slemkepsar så får du självklart ställa dem igen. I den här och/eller andra trådar.

Börja gärna med de för trådämnet mest angelägna.
Vad sägs om att svara på frågan du just undvek genom att först kräva svar på frågor du själv ställde efteråt?
Citera
2017-07-22, 22:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Anses av vem då? HSCA?
Rättsväsendet.
USA
Världen

Typ, de flesta som inte tror att CIA mördade Palme..
Citera
2017-07-22, 22:27
Avstängd
Citat:
Vad sägs om att svara på frågan du just undvek genom att först kräva svar på frågor du själv ställde efteråt?
Jag går gärna vidare till fler studier som visar hur Alvarez nu ökända jet effect-studie är helt felaktig och till och med rent fusk, efter det att Nerdnerd eller någon annan bemöter det jag postade från Stewart Galanor.

En sak i taget.
Citera
2017-07-22, 22:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag går gärna vidare till fler studier som visar hur Alvarez nu ökända jet effect-studie är helt felaktig och till och med rent fusk, efter det att Nerdnerd eller någon annan bemöter det jag postade från Stewart Galanor.

En sak i taget.

Bra, börja då med att svara på frågorna du just fått.
(FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963
Citera
2017-07-23, 02:52
Medlem
Sedan är det ju direkt felaktigt att påstå, som typ alla konspirationsnissar gör, att Jack Ruby var medlem i maffian. Det var han inte. Han hade en Nattklubb och höll på med blandade kriminella aktiviteter. Nattklubben besöktes av maffiafolk ibland och de gjorde en del affärer.

Detta gör en inte till en maffiamedlem på något sätt.
Så hans kopplingar till maffian är vansinnigt överdriven av de flesta konspirationsteorigalningar och tanken att maffian skulle förlita sig på onom att mörda Oswald är hysteriskt rolig
Som att maffian inte skulle kunnat lösa detta på ett smidigare, bättre och enklare sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in