Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-21, 17:27
  #4861
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jodå, jag är väl inläst på evolutionspsykologins elementa, men jag frågar igen: menar du att man kan använda sig av den som förklaring INNAN man grundligt undersöker om det kan finnas substans bakom diverse teorier?

Frågor:

1. Bestrider du att det fanns ett samarbete mellan CIA, delar av Organized Crime och diverse exilkubaner i försöken att lönnmörda Fidel Castro och andra höga medlemmar av Castros regim?

2. Bestrider du att sådana försök genomfördes, men att samtliga misslyckades (utom det på Che Guevara)?

3. Bestrider du att det i så fall i princip hade varit hyfsat enkelt att istället vända en sådan grupp mot JFK, med motiv som hämnd och false flag för amerikansk invasion av Kuba och garantier om fri lejd, som primärt drivande faktorer?


Edit: Che Guevara ...

Ang psykologi är jag nog mest fascinerad av vad som driver en del till att skriva 700+ engagerade och ofta långa inlägg i en sån här tråd. Kanske väldigt nära OT av mig. Eller kanske inte.

Är det kanske möjligt att iaf ägna något inlägg till att förklara varför detta gamla mord är så viktigt att bena ut idag? Rättshaveri? Fast lite udda ämne i så fall, för rättshaverister brukar väl vara mer upptagna med personliga oförrätter. Hur ser du själv på det? Borde jag också skriva hundratals inlägg i den här tråden, och varför i så fall?

OnT: jag tror nog mest på den officiella bilden. Det är väldigt tydligt att du inte gör det. Bra så för mig. Tror inte vi kan få en samsyn, och jag tycker definitivt inte att det är värt ett försök. Vill jag ägna flera timmar åt att sätta mig in i JFK-mordet så kommer det inte bli i den här tråden, utan ffa genom att läsa böcker. OM.
Citera
2017-07-21, 18:27
  #4862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ang psykologi är jag nog mest fascinerad av vad som driver en del till att skriva 700+ engagerade och ofta långa inlägg i en sån här tråd. Kanske väldigt nära OT av mig. Eller kanske inte.

Är det kanske möjligt att iaf ägna något inlägg till att förklara varför detta gamla mord är så viktigt att bena ut idag? Rättshaveri? Fast lite udda ämne i så fall, för rättshaverister brukar väl vara mer upptagna med personliga oförrätter. Hur ser du själv på det? Borde jag också skriva hundratals inlägg i den här tråden, och varför i så fall?
Mordet på JFK är den enskilda händelse som i särklass har påverkat majoriteten av världens befolkning mest destruktivt sedan WW2. Att det här, arten av mordet och dess konsekvenser, fortfarande mörkläggs av västerländsk akademi och media är givetvis ett gott betyg på den analysen.

Vi lever alla i ett fullständigt korrupt globalt system, sedan den dagen, och det här är något jag vill motarbeta. Göra det lilla jag kan för att belysa.

Citat:
OnT: jag tror nog mest på den officiella bilden. Det är väldigt tydligt att du inte gör det. Bra så för mig. Tror inte vi kan få en samsyn, och jag tycker definitivt inte att det är värt ett försök. Vill jag ägna flera timmar åt att sätta mig in i JFK-mordet så kommer det inte bli i den här tråden, utan ffa genom att läsa böcker. OM.
Jag har länkat till ett stort antal böcker, artiklar, dokument och film/fotografiskt material för var och en att ta del av. Det är bara att sätta igång.

Nästan ingenting av vikt stämmer i de officiella förklaringarna. Nästan allting är fel.

Ta exempelvis det påstådda mordvapnet:

- Oswald kan inte ha beställt det geväret via den annons-blankett han påstås ha använt. BEVISAT.

- Oswald kan inte ha betalat köpet med den postorder han påstås ha använt. BEVISAT.

- Oswald kan inte ha hämtat ut geväret från den post-box det påstås ha skickats till. BEVISAT.

- Oswald kan inte ha fraktat geväret från New Orleans till makarna Paines garage. BEVISAT.

- Oswald kan inte ha tillverkat den "papperspåse" på det sätt som påstås. BEVISAT.

- Oswald kan inte ha fraktat geväret till sitt jobb i den "papperspåse" som påstås ha använts. BEVISAT.

- Oswald kan inte ha hunnit sikta in geväret innan skotten. BEVISAT.

- Oswald kan inte ha amvänt de tre patronhylsor som påstås upphittade i snipers nest. BEVISAT.

Det här är alltså inte spekulation. Det här är bevisade och dokumenterade felaktigheter med precis varje led i den "beviskedja" som knyter Oswald till mordvapnet.

Vidare, de här felens natur är istället bevis för att ansvariga istället fabricerade "bevis" för att knyta Oswald till mordvapnet. Som bekant är det här grovt kriminellt och många års inlåsning om inte förövaren skyddas av samma myndigheter som ansvarar för utredningen.

Och, då talar vi fortfarande bara om geväret. Så här ser det ut vad gäller samtliga tekniska bevis i utredningarna. Ingenting stämmer.

Det räcker alltså med att endast ETT av de led redovisade ovan är felaktigt/fabricerat, för att kasta ut hela kedjan av led i en rättegång värd namnet. Nu blev det ingen sådan eftersom Oswald sköts till döds när han befann sig i polisens förvar och det av en medlem av US Organized Crime.

Kan man mörklägga en sådan här enorm händelse och därpå institutionalisera samma mörkläggning, så säger det en hel del om hur makt fungerar i USA. Något som givetvis är relevant för hur man ska bedöma mer närliggande och kommande händelser av liknande dignitet.

Kom gärna tillbaka till tråden när du läst in dig lite, eller ställ frågor om du har några.


Jag finns kvar här, no worries.
Citera
2017-07-21, 21:41
  #4863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ang psykologi är jag nog mest fascinerad av vad som driver en del till att skriva 700+ engagerade och ofta långa inlägg i en sån här tråd. Kanske väldigt nära OT av mig. Eller kanske inte.
Det kanske bör sägas att signaturen, Nerdnerd, tidigare har hoppat in i tråden och lovat oss att denne i egenskap av fysiker redogöra för vad han menar är mycket övertygande studier och resonemang från kollegan och Nobelpristagaren Luis Alvarez. Alvarez genomförde på eget initiativ (säger han) en studie kring det som senare skulle bli känt som en s.k. jet-effekt, vilken låg bakom JFK's häftiga rörelse snett bakåt när han träffades i huvudet av en kula ... bakifrån.

Den intuitiva slutsatsen hos de miljontals amerikaner som på TV först 12 år senare fick se det hela på en piratkopia av Zapruder-filmen, var ju annars att JFK häftiga kast bakåt var resultatet av en kula snett framifrån och därmed en konspiration.

Kritiken av Alvarez 'studier' lät inte vänta på sig och idag står det helt klart att han till och med fuskade medvetet för att kunna presentera vad han påstod var övertygande bevis för att effekten i fråga gick att applicera på JFK's häftiga huvudkast bakåt och att det därmed inte var en konspiration.

Man bör även ha i åminnelse att Alvarez var en högt aktad medlem av US National Security State och att han som ung fysiker deltaget i Oppenheimers Manhattan Project där man till slut lyckades med att tillverka de atombomber som varav två kort därefter fälldes över Japan.


Nerdnerd erbjöd sig alltså redan 13 nov 2016 att redogöra för Alvarez jet-effekt i tråden, men ändrade sig snart och ville istället starta en ny tråd i ämnet på det Vetenskapliga forumet. En sådan tråd startades mycket riktigt, men vi väntar alla fortfande, ca 9 månader senare, på att han ska förklara något.

(FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963


Väntar vi förgäves? På tal om "fascinerande psykologi"?
__________________
Senast redigerad av onopono 2017-07-21 kl. 21:51.
Citera
2017-07-21, 23:19
  #4864
Medlem
johnthedickholmess avatar
På filmen ser det ut som om jfk skjuts i bakhuvudet och sedan kastas huvudet bakåt på rekylen. Måste vara många som tror han blir skjuten framifrån pga detta.
Citera
2017-07-21, 23:35
  #4865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
På filmen ser det ut som om jfk skjuts i bakhuvudet och sedan kastas huvudet bakåt på rekylen. Måste vara många som tror han blir skjuten framifrån pga detta.
Rekylen? Vad i hela friden menar du med det?
Citera
2017-07-22, 12:27
  #4866
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Den intuitiva slutsatsen hos de miljontals amerikaner som på TV först 12 år senare fick se det hela på en piratkopia av Zapruder-filmen, var ju annars att JFK häftiga kast bakåt var resultatet av en kula snett framifrån och därmed en konspiration.

Millions of flies can't be wrong. Eat shit!

Miljontals amerikaner röstade också på Trump. 'Nuff said.

Alvarez bok har jag suktat efter i mer än 10 år, och då just pga hans erfarenheter från Manhattanprojektet. Han var ju t ex även med i ett följeplan för att mäta och dokumentera effekterna från atombomben över Hiroshima. Blev alltså väldigt nöjd när jag hittade boken på ett antikvariat i Illinois förra året.

Men som jag antydde i inlägget du länkat till skriver han även om många andra "äventyr" som han var med om. Det här om JFK kände jag inte till innan jag läste boken. Själva analysen i hans modell är enkel att återskapa om man känner till lite om fysik, med rörelsemängd och energi bevarad, och det var precis bara det jag tyckte kunde vara värt att nämna här och kanske även med någon formel eller härledning eller så. Och så att även ta någon fråga om boken.

Förstod dock snabbt, men ändå lite för sent, att den här tråden är väldigt långt ifrån vad jag har lust att ge mig in i. Delar helt enkelt inte det här fanatiska och rättshaveristiska intresset.

Fysiktråden jag startade med en öppen fråga tycker jag fick en del bra svar ändå utan min fortsatta medverkan. Bra så. Trots att du försökte få den tråden att spåra ur.

Tack för mig.
Citera
2017-07-22, 17:03
  #4867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Millions of flies can't be wrong. Eat shit!

Miljontals amerikaner röstade också på Trump. 'Nuff said.
"Skiten" vi har tvingats äta sedan mordet på JFK är förvisso av enastående slag och volymer. Att Alvarez lånar sin Nobelpris-glans till mörkläggningen av mordet på USA's president John F. Kennedy, tillhör definitivt den mer illaluktande sortens skit.

Så här skriver t.ex. Stewart Galanor, en av de tidigare kritikerna av Alvarez jet-effekt som förklaring till att JFK's huvud kastas MOT kulans färdriktning: http://www.jfklancer.com/galanor/jet_effect_text.html

Dr. Luis Alvarez's Melon Experiment:

* Jet Effect

Proponents of the lone assassin theory claim a jet effect, a forward jet stream of blood and brain matter, caused the President to be propelled backward. An experiment by Noble Prize winner Dr. Luis Alvarez shows that a melon shot by a high-velocity frangible bullet produces a retrorecoil that sends the melon flying back towards the shooter.
(See frames from the Alvarez experiment at http://jfklancer.com/galanor/jet_effect.html )

Three characteristics of a jet effect seen in Alvarez's experiment are:
1. Duration of a jet stream: In Dr. Alvarez's experiment the stream of melon matter is seen over six frames.

2. Dimensions of a jet stream: The stream can attain a height 6 times the diameter of the melon and a length 15 times the melon's diameter.

3. Direction of a jet stream: Stream moves predominantly in one direction. If the inner matter of the melon had moved in several directions, their forces would act to canceled each other out. If half of the stream had moved forward and half backward, for example, then the forces ofthe two streams would have cancelled each other out and the melon would not have moved. Now to the evidence.

* Evidence

No jet stream is seen in the Zapruder film that even remotely resembles the stream in Alvarez's experiment.
1. Duration: No stream is seen to exist over five frames or even over two.

2. Dimensions: No jet stream is seen attaining anywhere near a height of 6 times the melon's diameter or a length of 15 times the melon's diameter.

3. Direction: Blood and brain matter went in all directions: left front over Mrs. Kennedy and the Connallyís; right rear over motorcycle officer James Chaney; left rear over Bobby Hargis and B. J. Martin. (Hargis was struck so hard that he said, "I thought at first I had been hit.")

4. Hargis and Martin: If we assume a jet stream of brain matter propelled the President to the left rear of the limousine, then that stream must have traveled to the right front of the limousine. (Newton's third law of motion) But Bobby Hargis and B. J. Martin, riding to the left rear, were splattered with blood and brain matter. (Hargis and Martin at the left rear, jet stream at the opposite side of the limousine moving to the right front.) The jet effect does not account for Hargis and Martin being splattered with blood and brain matter.

5. Other Experiments: In separate experiments performed by Dr. Doug DeSalles and physicist Art Snyder, the jet effect did not occur on melons shot with Mannlicher-Carcano bullets.

6. Firing Squad: People executed by a firing squad are placed between the firing squad and the grave, not beyond the grave.
What must have propelled the President backward was the force imparted by a high-velocity bullet shot from the right front.


Antingen bemöter du det här eller så blir det solklart för var och en som läser tråden att det du håller på med är precis det som Alvarez försökte sig på, att dupera folk i tron att de är korkade och oförmögna att förstå mer eller mindre enkla logiska resonemang.

Det finns givetvis mer kritik och då sådan som riktar in sig på hur Alvarez faktiskt genomförde sina experiment och därpå ljög i sin rapport om hur de hade utförts.

Återkommer med den efter det att du bemöter det ovan. En sak i taget.


Citat:
Alvarez bok har jag suktat efter i mer än 10 år, och då just pga hans erfarenheter från Manhattanprojektet. Han var ju t ex även med i ett följeplan för att mäta och dokumentera effekterna från atombomben över Hiroshima. Blev alltså väldigt nöjd när jag hittade boken på ett antikvariat i Illinois förra året.
Ja, Alvarez deltog i bombräden mot Hiroshima, det stämmer. Och, till skillnad från t.ex. Oppenheimer eller Einstein hade han inga betänkligheter kring det etiska i att i ett slag mörda ca 66 000 civila, mest kvinnor och barn och ytterligare 69 000 svårt skadade med fruktansvärda bränn- och strålningsskador.

Här lyfter du helt ogenerat fram Alvarez atmosfäriska "mätningar" efter bomben som något du beundrar denne för. Ett bevis så gott som något för att en lång och sofistikerad utbildning inte på något sätt vaccinerar mot moralisk bankrutt.

Som sagt, vem är det som vill att vi ska äta skit?


Citat:
Men som jag antydde i inlägget du länkat till skriver han även om många andra "äventyr" som han var med om.
Snick snack! Det relevanta var hans studier och beräkningar av vad han hävdar är en s.k. jet-effekt som förklaring till JFK's huvudrörelser vid tiden för skottet. Att du ville skänka tråden din dyrbara tid och förnäma expertis och förklara Alvarez studier för oss.

Vi väntar fortfarande på att du gör det.


Citat:
Det här om JFK kände jag inte till innan jag läste boken. Själva analysen i hans modell är enkel att återskapa om man känner till lite om fysik, med rörelsemängd och energi bevarad, och det var precis bara det jag tyckte kunde vara värt att nämna här och kanske även med någon formel eller härledning eller så. Och så att även ta någon fråga om boken.
Att en jet-effekt kan uppstå när man under vissa omständigheter skjuter med en gevärskula mot en melon är det nog ingen, varken före- eller efter Alvarez studie, som tycker är särskilt konstigt. Frågan är fortfarande om en sådan effekt kan förklara JFK's huvuds häftiga kast snett bakåt om den nu träffade bakifrån som ju var Warrenkommissionens och senare HSCA's slutsats.


Citat:
Förstod dock snabbt, men ändå lite för sent, att den här tråden är väldigt långt ifrån vad jag har lust att ge mig in i. Delar helt enkelt inte det här fanatiska och rättshaveristiska intresset.
Nej. Du insåg däremot snabbt att ditt försök att lyfta fram Alvarez jet-effekt som förklaring till hur en kula bakifrån kunde få JFK's huvud att häftigt kastad bakåt, mot kulans färdriktning, idag är grundligt motbevisad och att han dessutom fuskade och ljög för världen när han offentliggjorde sin rapport. Att du därpå går till personangrepp och kallar mig "fanatisk rättshaverist" när jag gör dig uppmärksam på ditt magplask gör ju knappast att du framstår i bättre dager för de som läser tråden.

Till skillnad från dig så litar jag på att den genomsnittlige läsaren enkelt ser igenom sådant här.


Citat:
Fysiktråden jag startade med en öppen fråga tycker jag fick en del bra svar ändå utan min fortsatta medverkan. Bra så. Trots att du försökte få den tråden att spåra ur.

Tack för mig.
Nej, jag försökte få dig att genomföra det du lovade oss för mer än 9 månader sedan. Att förklara Alvarez studier kring en s.k. jet-effekt och hur han visar hur den är fullt applicerbar på JFK's huvudrörelser vid tiden för det dödande skottet. Det finns inte ens en ansats till en sådan redogörelse från dig, i den här tråden eller i den du startade enkom för att presentera en sådan förklaring.

Vi väntar som sagt fortfarande.
Citera
2017-07-22, 17:15
  #4868
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Att en jet-effekt kan uppstå när man under vissa omständigheter skjuter med en gevärskula mot en melon är det nog ingen, varken före- eller efter Alvarez studie, som tycker är särskilt konstigt. Frågan är fortfarande om en sådan effekt kan förklara JFK's huvuds häftiga kast snett bakåt om den nu träffade bakifrån som ju var Warrenkommissionens och senare HSCA's slutsats.

varför skulle det inte fungera likadant på ett huvud som på en melon inlindad i fiberglasförstärkt tejp?

https://www.youtube.com/watch?v=wZJkx2YflkI
Citera
2017-07-22, 19:21
  #4869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Mordet på JFK är den enskilda händelse som i särklass har påverkat majoriteten av världens befolkning mest destruktivt sedan WW2. Att det här, arten av mordet och dess konsekvenser, fortfarande mörkläggs av västerländsk akademi och media är givetvis ett gott betyg på den analysen.
Det beror naturligtvis vilka cirklar man rör sig i. Endel skulle säkert
påstå att följande har haft större betydelse/påverkan på världens befolkning
än mordet på jfk.
-Resistens utvecklingen mot antibiotika hos bakterier.
-AIDS
-Klimatförändringen relaterat till miljöförstöringen
-Människan i rymden
-Fetma explosionen i västvärlden.
-Internet
-Rosa Parks protest
-USA:s krig i Vietnam
-Kärnkrafts olyckor (Tjernobyl, Fukushima, Harrisburg mfl)
-Sovjetunionens kollaps

Jag förstår ifall vissa uppfattar listan som provocerande.

Jag kör citatet från bludder-Bosse en gång till, det är ju trots allt ganska belysande:
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Mordet på JFK är den enskilda händelse som i särklass har påverkat majoriteten av världens befolkning mest destruktivt sedan WW2. Att det här, arten av mordet och dess konsekvenser, fortfarande mörkläggs av västerländsk akademi och media är givetvis ett gott betyg på den analysen.
(Det av mig fetade)
Vi kan nu lägga till "västerländska akademin" och "media" till den omfattande listan på konspiratörer.
Bara sådär i en mening hamnar Guillo och alla andra journalister i konspirationsfacket. Fantastiskt!
(Det har publicerats +2000 böcker och +60000 artiklar)

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det räcker alltså med att endast ETT av de led redovisade ovan är felaktigt/fabricerat, för att kasta ut hela kedjan av led i en rättegång värd namnet.
Nej, så roligt ska vi inte ha det.
Den av dig så förhatliga akademin har sagt att man kan kasta bort 75% av bevisningen mot Oswald och ändå få honom fälld för mordet på JFK. (Som vanligt tvärtom vad du påstår alltså).

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nu blev det ingen sådan eftersom Oswald sköts till döds när han befann sig i polisens förvar och det av en medlem av US Organized Crime.
Ej sant.
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Kan man mörklägga en sådan här enorm händelse och därpå institutionalisera samma mörkläggning, så säger det en hel del om hur makt fungerar i USA.
Foliehatten växer med storleken på konspirationen.
Citera
2017-07-22, 19:55
  #4870
Medlem
Arvet efter Kennedy består dock av en hel del saker av intresse:
(ingen speciell ordning)
-Infanterigeväret m16.
Kennedy såg till att Special Forces fick m-16 för utvärdering. Grabbarna skrev rapporter och skickade tillbaka bilder (hemligstämplade till -70 talet). Kennedy blev alldeles i gasen och annulerade redan lagda beställningar på det tyngre m-14. Fortfarande är m-16 i bruk.
-Berlinmuren
I efterdyningarna av fiaskot i grisbukten och "kompromissen" i Laos, reser Sovjetblocket Berlinmuren.
Står sig till -90 talet.
-Heta linjen.
En direkt förbindelse mellan Washington och Moskva, efter att Kennedy ställt till med Cuba krisen II.
-Bandspelare i Vita Huset
Den första fungerande avlyssningsanordningen i Vita Huset installerades av Kennedy. Återigen var det Cuba som spökade. Flera medarbetare hade uttryckt stor entusiasm före invasionen. Inte efteråt.
-Peace Corps.
En hjälp organistaion.
-Napalm
Enligt Kennedy fanns det en betydande brist på napalm i byarna i Syd-Vietnam. Något som han såg till att korrigera under sitt presidentskap.
-Gröna baskrarna. (US Special Forces)
-Polaris kärnvapen ubåtarna.
__________________
Senast redigerad av PekkariP1 2017-07-22 kl. 19:58.
Citera
2017-07-22, 20:29
  #4871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Det beror naturligtvis vilka cirklar man rör sig i. Endel skulle säkert
påstå att följande har haft större betydelse/påverkan på världens befolkning
än mordet på jfk.
-Resistens utvecklingen mot antibiotika hos bakterier.
-AIDS
-Klimatförändringen relaterat till miljöförstöringen
-Människan i rymden
-Fetma explosionen i västvärlden.
-Internet
-Rosa Parks protest
-USA:s krig i Vietnam
-Kärnkrafts olyckor (Tjernobyl, Fukushima, Harrisburg mfl)
-Sovjetunionens kollaps

Jag förstår ifall vissa uppfattar listan som provocerande.
Jag skrev "enskilda" händelse.

Citat:
Jag kör citatet från bludder-Bosse en gång till, det är ju trots allt ganska belysande:

(Det av mig fetade)
Vi kan nu lägga till "västerländska akademin" och "media" till den omfattande listan på konspiratörer.
Bara sådär i en mening hamnar Guillo och alla andra journalister i konspirationsfacket. Fantastiskt!
(Det har publicerats +2000 böcker och +60000 artiklar)


Nej, så roligt ska vi inte ha det.
Den av dig så förhatliga akademin har sagt att man kan kasta bort 75% av bevisningen mot Oswald och ändå få honom fälld för mordet på JFK. (Som vanligt tvärtom vad du påstår alltså).


Ej sant.

Foliehatten växer med storleken på konspirationen.
Vad gäller den västerländska akademin så får du gärna nämna några av de mer framträdande universitetsanställda akademiker som ägnat mordet på JFK och dess konsekvenser mer än en flyktig nick i sin forskning. Ämnet är tabu, i bästa fall.

I Major Media ser det om möjligt än värre ut. Här har man mycket aktivt och ivrigt deltagit i mörkläggningen redan från dag ett. Samtliga de MSM-dokumentärer som har producerats om mordet på JFK har vid en lite närmare granskning så många misstag och felaktigheter att det knappast kan bero på inkompetens. Det måste bero på medvetet kalkylerande från redaktionens sida.

Praktexemplet är är kansk New York Times som redan samma dag som Warrenkommissionens rapport släpptes, prisade den som ett exempel på hur en noggrann och uttömmande utredning skulle se ut. Hur man hann läsa och faktakolla 900 sidor på några timmar framkommer däremot inte. Något som dessutom hade varit utomordentligt svårt eftersom rapportens vidhängande 26 volymer späckade med det underlag rapporten bygger på, fortfarande väntade på sin publicering.

Signaturen PekkarP1 fortsätter således i vanlig ordning med sina patetiska försök till desinformation. Orsaken är antagligen en kombination av tilltagande demens och en ideologisk hemort till höger om de som låg bakom mordet på JFK.

Han har med andra ord som vanligt inte ett rätt.
Citera
2017-07-22, 21:12
  #4872
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag skrev "enskilda" händelse.

Vad gäller den västerländska akademin så får du gärna nämna några av de mer framträdande universitetsanställda akademiker som ägnat mordet på JFK och dess konsekvenser mer än en flyktig nick i sin forskning. Ämnet är tabu, i bästa fall.

I Major Media ser det om möjligt än värre ut. Här har man mycket aktivt och ivrigt deltagit i mörkläggningen redan från dag ett. Samtliga de MSM-dokumentärer som har producerats om mordet på JFK har vid en lite närmare granskning så många misstag och felaktigheter att det knappast kan bero på inkompetens. Det måste bero på medvetet kalkylerande från redaktionens sida.

Praktexemplet är är kansk New York Times som redan samma dag som Warrenkommissionens rapport släpptes, prisade den som ett exempel på hur en noggrann och uttömmande utredning skulle se ut. Hur man hann läsa och faktakolla 900 sidor på några timmar framkommer däremot inte. Något som dessutom hade varit utomordentligt svårt eftersom rapportens vidhängande 26 volymer späckade med det underlag rapporten bygger på, fortfarande väntade på sin publicering.

Signaturen PekkarP1 fortsätter således i vanlig ordning med sina patetiska försök till desinformation. Orsaken är antagligen en kombination av tilltagande demens och en ideologisk hemort till höger om de som låg bakom mordet på JFK.

Han har med andra ord som vanligt inte ett rätt.

Det kan ju också vara så att den "Västerländska Akademien" och nutida massmedia insett att det finns intressantare ämnen att älta än konspirationsteorier om ett mord som varit löst i 50 år... att universitet skulle avsätta statliga medel för att älta detta vidare utifrån det material som idag finns att tillgå, vore naturligtvis både ansvarslöst och förkastligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback