2017-07-22, 14:35
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Men så är det. Läste rättegångsprotokollet för Långshyttemordet. Där var det flera sidor med utdrag från Flashback.
Det lär ju inte vara till fördel för föräldrarna när pappan skäller ut folk och kritiserar polisen och sätter sej själv i centrum.
Fick jag reda på att P håller sej undan så ska jag personligen ordna en swichinsamling till hans fördel här på Flashback.

Jag förutsätter, att den enorma summan, undantagslöst och spekulationsfritt, oavkortat kommer mig till godo, eftersom jag startade "tråden!"
Citera
2017-07-22, 14:40
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Mycket udda att ingen i hans bekantskapskrets skrivit

Tror inte CE fd H har något band till familjen mer än att hon står i direktkontakt med föräldrarna, jag vet att de sinsemellan diskuterar gruppmedlemmarna

Det verkar vara "Utropstecknet," som är "Überadmin" i sekten!
Citera
2017-07-22, 14:44
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
...och så var de bara 11 Admin...

Hoppla! För ungefär en halvtimme sedan var det 12!
Vem har blockerats nu??? Eller är det ett vanligt "utspark med omedelbar verkan??????"
Hon eller han är säkert snart här och bringar litet klarhet!
Citera
2017-07-22, 14:47
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Tror flera slumpmässiga saker samverkat och att brott inte kan uteslutas.

Han orkar inte åka till Malmö och vill tillbaka till Falun, helst med nästa tåg. Först en kort promenad, han hinner, för att samla sina tankar.

På eller i närheten av den inglasade gångbron blir han utsatt för ett brott. Någon eller några uppträder ev. provocerande.

Det slutar med att han stryps eller knivdödas. Ingen ser eller hör något. Väskorna flyttas bort och placeras just på ett sådant sätt att folk ska tro att P. själv lagt dem där.
Citera
2017-07-22, 14:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Tror flera slumpmässiga saker samverkat och att brott inte kan uteslutas.

Han orkar inte åka till Malmö och vill tillbaka till Falun, helst med nästa tåg. Först en kort promenad, han hinner, för att samla sina tankar.

På eller i närheten av den inglasade gångbron blir han utsatt för ett brott. Någon eller några uppträder ev. provocerande.

Det slutar med att han stryps eller knivdödas. Ingen ser eller hör något. Väskorna flyttas bort och placeras just på ett sådant sätt att folk ska tro att P. själv lagt dem där.

Va??
Och VAR är kroppen?
Mitt på ljusan dag?
Citera
2017-07-22, 15:09
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trivs
Patrik hade sökt sommarjobb i Falun,,detta har en säker källa talat om

Det står den här "tråden," att han sökt en sommartjänst inom vården.
NÅGON borde veta exakt VAR i Falun och kontakta stället!
Kanske Patrik hörts av dit.
Citera
2017-07-22, 15:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det står den här "tråden," att han sökt en sommartjänst inom vården.
NÅGON borde veta exakt VAR i Falun och kontakta stället!
Kanske Patrik hörts av dit.

Falu lasarett? Äldrevård?
Men när de märkt att den som sökte inte hade hört av sig, borde de kanske märkt hans namn när det kom upp i pressen. Tyckte att någon nämnde att det stått i Dalademokraten?
Kompisarna har säkert också satt upp lappar i Falun?
Senast redigerad av notknapparen 2017-07-22 kl. 15:15.
Citera
2017-07-22, 15:16
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Va??
Och VAR är kroppen?
Mitt på ljusan dag?

Den har i så fall flyttats, förstås. Med bil. Det hela kan ha ägt rum mellan två bilar eller liknande. I många fall skulle det ha upptäckts av förbipasserande.
Citera
2017-07-22, 15:21
Medlem
Anonym216s avatar
Är det inte ganska säkert att anta att han är död vid det här laget?
En ung kille går av ett tåg innan sin destination, han dumpar sina väskor, stänger av eventuell telefon om den inte är i väskorna, han gör inga uttag, oklart om han har pengar på sig men misstänker att han inte har tillräckligt i fickan för att försörja sig i flera veckor/månader.

Sätter min högra pungkula på att han ringde mamma för att höra hennes röst innan han steg av vid fel hållplats för att ta sitt liv.
Citera
2017-07-22, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Den har i så fall flyttats, förstås. Med bil. Det hela kan ha ägt rum mellan två bilar eller liknande. I många fall skulle det ha upptäckts av förbipasserande.

Men om något gäng skulle stå i gången, då fanns det väl ingen bil med i bilden?
Kniv-dåd, borde det finnas blodspår.
Glasgången? Syns det inte igenom glaset isf?
Och HUR snabba skulle de inte varit? Hinna bråka, döda och skaffa undan en kropp. På 5 minuter, 10 minuter, 15 minuter?
Skulle ingen gått genom glasgången på den tiden som detta dåd skett?
Och varför inte sno datorn, iaf gå igenom väskorna i hopp om värdesaker?
Nej, den teorin tror jag inte på.
Citera
2017-07-22, 15:34
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Falu lasarett? Äldrevård?
Men när de märkt att den som sökte inte hade hört av sig, borde de kanske märkt hans namn när det kom upp i pressen. Tyckte att någon nämnde att det stått i Dalademokraten?
Kompisarna har säkert också satt upp lappar i Falun?

Jag vet inte om det varpå Falu lasarett.

Det råder en oroväckande stiltje i sekten!
Inte ens tre tusen, som talar om, att De, av olika spektakulära, nytillkomna anledningar, "tyvärr inte kan komma, men tänker på alla involverade!"
Ännu en sektledare har lämnat sin post!
Innan dagen är slut är de antagligen endast sju....
Citera
2017-07-22, 15:35
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Men om något gäng skulle stå i gången, då fanns det väl ingen bil med i bilden?
Kniv-dåd, borde det finnas blodspår.
Glasgången? Syns det inte igenom glaset isf?
Och HUR snabba skulle de inte varit? Hinna bråka, döda och skaffa undan en kropp. På 5 minuter, 10 minuter, 15 minuter?
Skulle ingen gått genom glasgången på den tiden som detta dåd skett?
Och varför inte sno datorn, iaf gå igenom väskorna i hopp om värdesaker?
Nej, den teorin tror jag inte på.

Det behöver inte ha ägt rum i glasgången annat än möjligen det initiala mötet. Hur många som passerar där på två minuter en måndageftermiddag före 16 i maj vet vi inte. Det är en liten ort och mest arbetsplatser norr om stationen. Även p-plats, ett mindre villaområde mm.

Det finns gott om mer undanskymda platser i närheten där ett grovt brott kan ha fullföljts. Hade det varit i utkanten av Svågertorps eller Burlövs station i Malmö hade folk misstänkt brott. Sverige förändras.

Det kan ha varit ett "simpelt" mobil- eller plånboksrån som urartade. Väskornas innehåll kan ha varit av mindre intresse. Om en eller flera varit inblandade, tja, hur fungerar rånen ofta idag?
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-07-22 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in