Citat:
Nämen sluta nu för helvete.. Det som hänt i Gårdsten har absolut ingen koppling till islam. Det inser ju vemsomhelst. Han är högst troligt 100% sekulär. Det finns absolut ingenting i det vi känner till om honom som pekar i riktningen av att han skulle bry sig det minsta om religion. Att han däremot är en person som har en lång historia av att inte dra försorg om sin familj, både från Polen och Sverige trots att han arbetat får anses bevisat. Att han har missbruksproblem är bevisat, och att han lade familjens pengar på annat än det han borde är också bevisat. Så ditt prat om islam ter sig bara mer och mer oseriöst ju mer du håller på. Du verkar snarare besatt av att ge islam skulden för saker, även när det inte är befogat.
Jag tror att de flesta av oss inser att detta vidriga illdåd inte har med den hederskultur som debatterats, efter Fadime och andra kvinnors brutala död. Det handlar inte alltid om sex och oskulder, när män är svin!
Men. Jag vill ändå framföra att alla människor präglas av sin barndom och uppväxt.
En man som växer upp i en muslimsk familj, men islamiska värderingar i samhället där han växer upp, kommer ha dessa värderingar som en del av sin identitet. Det är mycket dynga som inlärs i en person under en skolgång i Bosnien! Mannen har dessutom växt upp i en krigszon och i kaos, i ett land där man dödar vänner och grannar för just ingenting!
Just för att islam som religion inte är kompatibel med västerländsk tänk så är inte jag förvånad över att en muslimsk mans leverne slutar med en katastrof när han ger sig ut i det sekulära samhället.