2017-07-20, 13:12
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Barnen låg och sov...
Antingen har han klippt halsen på henne medan ett av barnet legat bredvid vid 2 års ålder så vaknar man inte när man har djupsömn....

Men ett scenario kan ju vara så att mamman rent fysiskt stretat emot och att ett av barnen vaknat och då har GM fått panik och mördat resten av barnen för att han tänkt att det här kan dem inte leva med så jag mördar alla...

Men personligen tror jag att GM dödat mamman sedan tagit ett barn i taget för att inget av barnen har gjort ljud ifrån sig vad jag kan läsa mig till....

Pekar på att GM dödat alla i sömnen sedan satt eld på lägenheten.
Innan han kom hem har han druckit sig full och inhandlat droger sedan under natten begått dessa brott...

Det som gör mig en aning förvirrad är att GM inte tagit sitt eget liv efter dådet.....

Det kan faktiskt vara så illa att det är mamman själv som dödat sina barn och sedan satt eld när jag tänker efter..

Det står ingenting i media om skrik. Eftersom att allting är så färskt så har inga såna detaljer hunnit kommit ut än. Eller så har det inte skett alls. Polisen måste vända på varje sten och sätta en punkt för utredningen innan allmänheten får veta detaljerna.

Jag ska vara tydlig och säga att det är jag som har spekulerat i det här med skrik och oväsen.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
SVT Nyheter har talat med en boende i ett närliggande hus. Hon berättar att hon vid TRETIDEN i natt kände brandlukt som kom utifrån, men att hon inte såg någonting från sin balkong vid den tiden.

Klockan 3 på natten kanske då.
Han kan ju huggit dom, tänt ett par engångsgrillar och låst utifrån. Vi får se.
Citera
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
SVT Nyheter har talat med en boende i ett närliggande hus. Hon berättar att hon vid TRETIDEN i natt kände brandlukt som kom utifrån, men att hon inte såg någonting från sin balkong vid den tiden.
Okej, kan elden ha pyrt? Ett fönster kanske var öppet på vädring (det är ju varmt nu) samt att GM stängde till dörren till rummet inne lägenheten. I så fall kanske elden pyrde/brann lågintensivt under lång tid eftersom den fick lite syre utifrån men ändå hade en rätt syrefattig miljö att verka i. Någon som kan mer om brandförlopp och dylikt får gärna kommentera.

Kl. 03 till kl. 08.50 känns ju trots allt som en väldigt lång tid om det hade varit en fullt utvecklad lägenhetsbrand. Hela bostaden skulle ha varit uppbrunnen i så fall och röken skulle ha spritt sig via ventilationen till andra lägenheter, huset skulle ha varit utrymt.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-07-20 kl. 13:16.
Citera
2017-07-20, 13:14
Medlem
Expressen:

Citat:
Jan och Eva Karlsson som bor i området kom till platsen efter avspärrningarna.
– Det är väldigt tråkigt. Man blir chockad. Det är hemskt. Vi hade varit och handlat men nu kommer vi inte in.
Citera
2017-07-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaclint
Han är INTE anhållen. (min fetning)

Ojdå. Skrev fel . Men skum hursomhelst. Står familjen nära? Har kvinnan eller mannen en bror kanske. Om den intagne nu är manliga könet.
Citera
2017-07-20, 13:16
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Fast det sista kan väl inte stämma med tanke på att polisen ganska snabbt kunde konstatera att de döda (inkl mamman) hade fått skador innan branden, eller har jag missuppfattat något? Och finns det info om hur pass grova de skadorna var? Alltså är det konstaterat att mamman och ena barnet blev mördade innan branden eller var de "bara" skadade?

Mamman kanske mördade alla barnen sedan försökte hon hugga ihjäl sig själv......
Citera
2017-07-20, 13:22
Medlem
Polisen har beslagtagit en bil samt en dator säger dom. Låter som att datorn ej låg i bilen ty annars hade de väl inte nämnt den särskilt. Man undrar ju vem bilen tillhör. Om det är den person som är inhämtad till förhör så känns det ju som att de misstänker honom för inblandning.
Citat:
En bil har forslats bort från platsen, och polisen har även beslagtagit en dator, uppger SVT:s reporter på plats.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...en-kvinna-doda
Citera
2017-07-20, 13:22
Medlem
pungspark63s avatar
Fick ett PM med ett namn som kan stämma.
Det rör sig i så falla om Lindgården 29.
kollar man fotot från SR: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6741648
och jämför detta med : https://www.hitta.se/kartan/pl/Lindg...9!pi=-10.00000 så är det Lindgården 29 lägenhet 120?
Då finns det bara ett troligt namn, MM.
Citera
2017-07-20, 13:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Fick ett PM med ett namn som kan stämma.
Det rör sig i så falla om Lindgården 29.
kollar man fotot från SR: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6741648
och jämför detta med : https://www.hitta.se/kartan/pl/Lindg...9!pi=-10.00000 så är det Lindgården 29 lägenhet 120?
Då finns det bara ett troligt namn, MM.

MM har dessutom barn i rätt ålder.
Citera
2017-07-20, 13:26
Medlem
Detta har blivit till en så kallad "Särskild händelse". Då får de väl begära in hur stora resurser som helst?

Låter som om polisen mellan raderna säger att de inte tror att detta är ett utvidgat självmord...
Citat:
Skulle det kunna handla om en så kallt utökat självmord?

– För oss handlar det om dödligt våld i fyra fall. Men vi utesluter ingenting i nuläget, det är en av teorierna.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fyra-doda-i-goteborg/

Den man som tagits in för förhör dök tydligen upp på platsen under räddningsarbetet. Då ter sig hans närvaro plötsligt mer förklarlig...han har antagligen fått samtal om att det är en massa räddningsfordon vid bostaden och så har han begett sig dit. Antagligen så är han väl far till barnen.

Familjen är ej kriminellt belastad enligt DN.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-07-20 kl. 13:29.
Citera
2017-07-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dea1
Fruktansvärt! Tänker att det troligtvis rör sig om en man som kvinnan haft en relation med, men vet inget.

Det är nog en väldigt bra gissning statistiskt sett. Det farligaste en kvinna kan göra är att dejta en man, trots allt.
Senast redigerad av dronesoul 2017-07-20 kl. 13:29. Anledning: Rättelse felstavat ord
Citera
2017-07-20, 13:28
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så Sd jag är, så måste jag ändå upplysa dig om att det händer i svenska familjer också. Detta scenario är verkligen något som - som mångkulturförespråkarna brukar säga - ser likadant ut i alla kulturer i hela världen. Det som är speciellt för Mellanöstern är HEDERSVÅLDET, och DET kan det inte vara fråga om här. Hedersvåld innefattar nämligen inte oskyldiga barn.

Det stämmer inte. Det mördas tusentals "oskyldiga barn" i hederns namn varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in