2017-07-22, 00:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Anthony Scaramucci har en bakgrund bland annat från arbete hos Goldman-Sachs precis som Gary Cohn.
Är det inte märkligt att "folkets man" omger sig med miljardärer och mångmiljonärer.
Kan sådana personer förstå hur det är för fattiga och medelklass amerikaner, och framförallt finns det något intresse för det?

Trump behöver kontakter inom näringslivet för att uppfylla "Made In Amerika". Jag tycker det är dålig stil av Trump att anställa dessa typer. Men ändå så kan dessa inte köpas, som tur.

Hade jag varit Trump så hade jag släppt arbetsmarknaden till folket helt och hållet. Men det går inte utan senatens godkännande.

Jag tycker att Trump borde fokusera mer på muren och göra USA till ett vitare land. Det skulle verkligen gynna alla.

Oavsett vem Trump väljer så är det alltid miljonärer. Spelar ingen roll om det är Bannon eller varför inte Bernie Sanders. Dem båda är rika.
2017-07-22, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump behöver kontakter inom näringslivet för att uppfylla "Made In Amerika". Jag tycker det är dålig stil av Trump att anställa dessa typer. Men ändå så kan dessa inte köpas, som tur.

Hade jag varit Trump så hade jag släppt arbetsmarknaden till folket helt och hållet. Men det går inte utan senatens godkännande.

Jag tycker att Trump borde fokusera mer på muren och göra USA till ett vitare land. Det skulle verkligen gynna alla.

Det lär nog bli en hel del made in China även i framtiden.
Kanske lite Ryska lån och fastighetsaffärer.
2017-07-22, 00:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Det lär nog bli en hel del made in China även i framtiden.
Kanske lite Ryska lån och fastighetsaffärer.

Åter till tråden. Vad är misstankarna bakom att något fult ska ligga bakom denna anställning?

Italienaren gick emot Trump vid valet och nu helt plötsligt så är han...pro-Trump...eller?
2017-07-22, 00:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Sean Spicer måste vara en idiot. Avgår för att någon annan blir anställd. Snacka om att straffa sig själv.

Finns gott om tillfällen i världshistorien där folk har sagt upp sig för att någon de inte kan arbeta med blir anställd.

Det handlar ibland om stolthet, ibland principer och ibland så handlar det om att man inte kan arbeta med den som blir anställd.
2017-07-22, 01:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns gott om tillfällen i världshistorien där folk har sagt upp sig för att någon de inte kan arbeta med blir anställd.

Det handlar ibland om stolthet, ibland principer och ibland så handlar det om att man inte kan arbeta med den som blir anställd.

Det handlar om att man är svag och pussy.
2017-07-22, 01:05
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Anthony Scaramucci har en bakgrund bland annat från arbete hos Goldman-Sachs precis som Gary Cohn.
Är det inte märkligt att "folkets man" omger sig med miljardärer och mångmiljonärer.
Kan sådana personer förstå hur det är för fattiga och medelklass amerikaner, och framförallt finns det något intresse för det?
Förklaring finnes:
https://www.buzzfeed.com/adriancarrasquillo/sean-spicer-has-resigned
Citat:
Sean Spicer Has Resigned
Trump "wanted to give Scaramucci something to do because he likes him on TV,” a source close to the White House’s press operation told BuzzFeed News.
Det är alltid lika fascinerande att se hur anställda i vita huset vant sig vid att beskriva presidenten som en småunge. Det är ju ändå de som står honom närmast i det vardagliga "arbetet", så de borde veta bäst.
2017-07-22, 01:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det handlar om att man är svag och pussy.

Så man är svag om man har principer?
2017-07-22, 01:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Förklaring finnes:
https://www.buzzfeed.com/adriancarrasquillo/sean-spicer-has-resigned

Det är alltid lika fascinerande att se hur anställda i vita huset vant sig vid att beskriva presidenten som en småunge. Det är ju ändå de som står honom närmast i det vardagliga "arbetet", så de borde veta bäst.

Du kan inte lita på BuzzFeed. Det är som att lita på Sovjetunionens Pravda.
2017-07-22, 01:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så man är svag om man har principer?

Nu har Sean Spicer inga principer, utan saknar stake. Helt ärligt. Inse verkligheten istället. Folk som väljer att gå förlorarvägen är dåliga och sämre människor.

Sean Spicer fick vara kvar av Trump, men Herr Spicer valde att säga upp sig. För han är svag och dålig.
2017-07-22, 01:23
Medlem
Jeff Sessions och Rysslands ambassadör ?
Hoppas Trump att Sessions stiger av självmant?

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/sessions-discussed-trump-campaign-related-matters-with-russian-ambassador-us-intelligence-intercepts -show/2017/07/21/3e704692-6e44-11e7-9c15-177740635e83_story.html?tid=ss_tw-amp&utm_term=.1ac548983a29
2017-07-22, 01:25
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Susan Rice vagrar att vittna idag:

"Susan Rice is no longer expected to visit Capitol Hill on Tuesday for a meeting with the House committee probing allegations she "unmasked" President Trump associates in Russian meddling probes."

http://www.foxnews.com/politics/2017/07/17/susan-rice-no-longer-planning-to-testify-tuesday-before-house-panel.html

Gräver upp ditt gamla inlägg för att presenter lite fakta nu när Susan Rica har vittnat. Tror inte det gick som du hade hoppats på.

Citat:
Senate Intelligence Committee chairman Richard Burr (R-NC) on Friday accused his counterpart in the House, Rep. Devin Nunes (R-CA), of creating a false narrative about Obama administration national security adviser Susan Rice.

http://talkingpointsmemo.com/muckraker/richard-burr-devin-nunes-created-susan-rice-unmasking-narrative
2017-07-22, 01:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Är det bara jag som tror att det kommer bli så här:

Trump isolerar USA med "Amerika First" och låter Ryssland "vinna" över Syrien. Konflikten mellan USA och Ryssland försvinner helt. Men istället blir det Frankrike som blir den nya motpolen emot Ryssland - Macron.

Valet 2020 så kommer Demokraterna att endast låta krigshetsare kandidera för partiet, medan Republikanerna har kandidater som vill fortsätta nationalismens väg?

Demokraterna vill alltså "ta tillbaka" världsmakten men detta skulle bara generera en förlust för partiet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in