2017-07-31, 21:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
En grupp man måste tycka synd om är skapare av satirserier som "Yes, minister" eller "House of Cards". Hur skall någon kunna övertrumfa vad Trump ägnar sig åt?

Det är omöjligt att göra det värre då det skulle bli för överdrivet och löjligt...Det enda de kan göra är att antingen köra på samma nivå eller mjuka ner det men med tydliga förlöjligade rörelser eller röster.

Titta bara på South Park teamet som har gått ut med att de inte tänker göra något om Trump just för att det är för svårt och för att det skulle bli för mycket!
2017-07-31, 21:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Kanske de har sett detta:

LM, 11-05-2017

https://patribotics.blog/2017/05/11/sources-russia-probe-means-president-hatch-rico-case-against-gop/

The Hill, 31-07-2017

http://thehill.com/homenews/campaign/344600-rnc-tells-staff-not-to-delete-or-alter-any-documents-related-to-2016

Mycket intressant.
Ja, för konspirationsteoretiker är sannolikt bloggar och the Hill pålitliga och "intressanta" källor. Det där med "sources" lär ju ringa som en väckarklocka. Mer sant kan inget bli.

Citat:
It prompted speculation on social media that the raids were linked to the ongoing investigation, but Rogers told the Gazette that the raids were connected to the work the company did on candidate Ken Cuccinelli’s failed 2013 gubernatorial race.

Cuccinelli, the former Virginia attorney-general, sued the Strategic Campaign Group in 2014, alleging the group had formed a political action group (PAC) taking donations to help fund his campaign, but he did not see a dollar of the money.

The lawsuit was settled for roughly $85,000. Cuccinelli told Fox 5 he was glad to hear about the raid, and alleged the firm was one of a series of “scam PACS” that had operated fraudulently.
http://www.newsweek.com/strategic-campaign-group-fbi-608394

Det är alltså en super PAC. Och den är open for business igen så min slutsats är att FBI, som genomförde raiden strax efter att Comey sparkats, vilket ju är lite intressant. Troligen bara en banal hämdaktion från en usel FBI-chef.

http://strategiccampaigngroup.com/

Vad gäller memot till RNCs staff om att inte kasta papper, deleta data, ändra på papper med mera, är det ju mest för att visa att man inte har något att dölja och är öppen för eventuell utredning. Men eftersom de inte hittat något på åtta månader, förväntar jag mig att detta ältande snart går mot sitt slut.

Det blir demokrater som åker dit. Många demokrater. Där har det ju faktiskt begåtts olagliga handlingar, som du säkert känner till vid det här laget.
2017-07-31, 21:18
Medlem
zergrushs avatar
The Mooch hann inte ens bli invigd, hade en muntlig anställning knappt 10 dagar gammal, men han hann iaf. sprida lite glädje i vita husets press-rum...
https://twitter.com/MrDanZak/status/892091987490373636
Citat:
Audible laughter throughout the newsroom.

https://twitter.com/Scaramucci/status/783866644011548672
Citat:
Ursprungligen postat av Anthony Scaramucci
Pure pain
2017-07-31, 21:18
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sålde han inte företaget långt innan dock, jag har för mig att han sålde det i januari för att han trodde att han skulle få komma in i "värmen" redan då men att han stoppades av flera i Trumps stabb?
Ja, precis. Är också lite oklart om affären är i hamn eller ej.
2017-07-31, 21:24
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad gäller memot till RNCs staff om att inte kasta papper, deleta data, ändra på papper med mera, är det ju mest för att visa att man inte har något att dölja och är öppen för eventuell utredning. Men eftersom de inte hittat något på åtta månader, förväntar jag mig att detta ältande snart går mot sitt slut.

Nej, det handlar om att Mueller kontaktat RNC och rekommenderat det (i princip en order). Du kan självklart fortfarande leva kvar i din drömvärld där allt med Trump går som på räls.

1996 - Bill Browder has a big money company
2005 - Putin steals that company, gives it to Viktor Markelov
2005 - Browder hires Sergei Magnitsky to investigate
2009 - Magnitsky gets killed by Putin's gang
2012 - Browder tells Cardin & McCain, they make the Magnitsky Law
2012 - Putin gets pissed off and blocks adoption of Russian orphans
2015 - Boris Nemtsov murdered (Russian proponent of Magnistky Law)
2016 - Vladimir Kara-Murza murdered (Russian proponent of Magnistky Law)
2016 - Russian lawyers Pyotr and Denis Katsyv, and Natalia Veselnitskaya work to discredit Magnitsky
2016 - Veselnitskaya sets up company "HRAGI" as a fake front to promote Russian adoptions, but secretly work to remove Magnitsky Law
2016 - Donald Trump Jr meeting with Natalia Veselnitskaya

Det är ingenting som är skumt! Natalia Veselnitskaya ville bara prata adoptioner med Trump Jr, det hade verkligen ingenting att göra med att Putin har 200 miljarder dollar i låsta tillgångar som är som bortblåsta om Hillary skulle vinna.
2017-07-31, 21:27
Medlem
Jag misstänker att Trump börjar tappa greppet och att han kanske kommer att börja sparka folk på löpande band, om det inte är det som redan börjat.

Sessions och Bannon står näst i tur. Allt som upptar hans tankar nu tycks vara vilka han ska sparka.
2017-07-31, 21:28
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Trump live i TV nu vid dekoration av en militär. Inte ett spår av något kaos.

Trump har etableras i träsk-kaoset och nu ska ett dream team formas. Att vallöftena är svåra att genomföra med alla attacker är inte hans fel.

MAGA! Drain the swamp!
Senast redigerad av Kvasiintellektuell 2017-07-31 kl. 21:30.
2017-07-31, 21:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tänk om den rollen hade varit omvänd, men våätna lite nu.
Var det inte Hillary som skulle vika sig för wall street, och vem sitter med en sjuhelvetes massa golden sacks nu?
Antar det bara var en alternativ sanning igen(lögn som vi vanligt folk kallar det), maken till så mycket hyckleri är svårt och se.

Var skrev jag om goldman sachs i mitt inlägg? Sitter du bara och skriver inhop random inlägg och postar dem? Ojojojojojoj, vad mycket hyckleri och två fel gör inte ett rätt och så vidare, men vad har det överhuvudtaget att göra med vad jag skrev? Förstår du ens det själv?

Vad gäller Hillarys hycklande är det välkänt. Så här sade hon under ett hemligt möte med företrädare för GOLDMAN SACHS, hör och häpna:
Citat:
Transcripts of private speeches by US Democratic presidential candidate Hillary Clinton have been released by the whistle-blowing site Wikileaks.

In one of the extracts, Mrs Clinton told bankers that they were best-placed to help reform the US financial sector.

http://www.bbc.com/news/election-us-2016-37595047

Hur som haver har Trump folk från finanssektorn, industrisektorn, energisektorn och militären i sitt team. Vad är så konstigt med det?

Om du inte vill svara på mina frågor och istället ranta på som vanligt om hyckleri, två fel gör inte ett rätt och så vidare - tag några djupa andetag och fundera ett tag på vad du vill ha sagt och om det är värt att skriva samma saker som du skrivit i snart ett år nu: Hyckleri. Två fel gör inte ett rätt. Och så vidare.
2017-07-31, 21:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Trump live i TV ny vid dekoration av en militär. Inte ett spår av något kaos.

Trump har etableras i träsk-kaoset och nu ska ett dream team formas. Att vallöftena är svåra att genomföra med alla attacker är inte hans fel.

MAGA! Drain the swamp!
Så du menar att dom inte bjöd in de sparkade då, eller det pågående kaoset.
Hur menar du en kontrollerad miljö som en utnämnelse skulle speglar nått?
Nyss var Saccramento anställd, hyllad, nu sparkad.
Och det är inte kaos, klarar du av att lura dig själv?
Vi andra tittar bara på och undrar om de ens fattar man ser vad som händer.
2017-07-31, 21:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Nej, det handlar om att Mueller kontaktat RNC och rekommenderat det (i princip en order). Du kan självklart fortfarande leva kvar i din drömvärld där allt med Trump går som på räls.

1996 - Bill Browder has a big money company
2005 - Putin steals that company, gives it to Viktor Markelov
2005 - Browder hires Sergei Magnitsky to investigate
2009 - Magnitsky gets killed by Putin's gang
2012 - Browder tells Cardin & McCain, they make the Magnitsky Law
2012 - Putin gets pissed off and blocks adoption of Russian orphans
2015 - Boris Nemtsov murdered (Russian proponent of Magnistky Law)
2016 - Vladimir Kara-Murza murdered (Russian proponent of Magnistky Law)
2016 - Russian lawyers Pyotr and Denis Katsyv, and Natalia Veselnitskaya work to discredit Magnitsky
2016 - Veselnitskaya sets up company "HRAGI" as a fake front to promote Russian adoptions, but secretly work to remove Magnitsky Law
2016 - Donald Trump Jr meeting with Natalia Veselnitskaya

Det är ingenting som är skumt! Natalia Veselnitskaya ville bara prata adoptioner med Trump Jr, det hade verkligen ingenting att göra med att Putin har 200 miljarder dollar i låsta tillgångar som är som bortblåsta om Hillary skulle vinna.
Nej, du bara söker länkar till Trump där inga länkar finns, annat än en BEVISAT DNC-anknuten advokat som försökte sätta dit Trumps son i en fejkskandal. Har du någon källa på dina fria fantasier om att mötet handlade om att låta Putin få 200 miljarder dollar?
2017-07-31, 21:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Var skrev jag om goldman sachs i mitt inlägg? Sitter du bara och skriver inhop random inlägg och postar dem? Ojojojojojoj, vad mycket hyckleri och två fel gör inte ett rätt och så vidare, men vad har det överhuvudtaget att göra med vad jag skrev? Förstår du ens det själv?

Vad gäller Hillarys hycklande är det välkänt. Så här sade hon under ett hemligt möte med företrädare för GOLDMAN SACHS, hör och häpna:

http://www.bbc.com/news/election-us-2016-37595047

Hur som haver har Trump folk från finanssektorn, industrisektorn, energisektorn och militären i sitt team. Vad är så konstigt med det?

Om du inte vill svara på mina frågor och istället ranta på som vanligt om hyckleri, två fel gör inte ett rätt och så vidare - tag några djupa andetag och fundera ett tag på vad du vill ha sagt och om det är värt att skriva samma saker som du skrivit i snart ett år nu: Hyckleri. Två fel gör inte ett rätt. Och så vidare.
Nope, innan var det en grymt djup diskussion om hur wall street skulle äga presidentskapet med Hillary, och sen kom hycklarna och anställde ett helt tjog av dom.

Sen bara en sak, på vilket sätt hjälper det att ta upp Hillary, och sen en situation som inte ens nära som illa som nu med wall street influenser som det är nu.
Det enda vi lär oss där, är att Trump tog in massor, och sätter i Hillary i en så mörk skugga, att ens ta upp hennes namn igen känns bara tokigt.
Då vi har exempel på mycket värre med Trump.
Hyckleri kallas sånt, och verkar stå som spön i backen ifrån dagens administration.
2017-07-31, 21:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, du bara söker länkar till Trump där inga länkar finns, annat än en BEVISAT DNC-anknuten advokat som försökte sätta dit Trumps son i en fejkskandal. Har du någon källa på dina fria fantasier om att mötet handlade om att låta Putin få 200 miljarder dollar?
Och du säger länkar inte finns, och inte ens har tillgång till det material som finns.
Det är det som är det anmärkningsvärda.

Men vänta du, så får du se om du har rätt.
Vi andra väntar på utslaget, för det är så det funkar om man vill veta svaret på såna här saker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in