Citat:
Ursprungligen postat av
Jigglypuff
Kan ju kännas så, så här efteråt. Men socialtjänsten kan inte omhänderta barn om det inte finns skäl för oro, och har det inte funnits det på hela den här tiden lär det inte ha gjort det nu heller. (Att de sedan faktiskt blev mördade är en annan sak.)
Om det var jag som skulle bli vräkt hade jag sett till att barnen var hos någon bekant så att de slapp se, det är mitt ansvar som förälder. Om jag inte hade tänkt mörda dem, så klart ...
Kan det vara så att det ingåtts någon slags pakt, där mamman också är inblandad i morden?
Det är mycket märkligt att kronofogden hade tänkt genomföra en vräkning med barnen på plats.
100.000 är inte mycket pengar i dagens Sverige, och definitivt ingen summa att dö för. Det är därför märkligt att de inte fick hjälp att lösa situationen.
Något har gått riktigt fel, i det som normalt sätt är bidragslandet Sverige. Det beror på den mänskliga faktorn, i ett enskilt ärende, och det har givetvis ett direkt samband med hur familjen hanterats av dessa handläggare. Typiskt att de ansvariga måste påtala att de inte ser samband, när deras framfart slutar med en mamma och hennes tre barns död!