2017-07-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, men var skulle det bli av frun och barnen då? Om han lämnade dem i livet? Jag kan tänka mig att han inte litade på att soc skulle ta hand om dem.

Jo. Det håller jag med om. Eller vet Zemfira massa juggar som mördat sin familj när inte kan försörja dom? Nån kusin till en sparkad pizzabagare kanske?
Senast redigerad av werdo 2017-07-21 kl. 20:46.
Citera
2017-07-21, 20:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Man kan ju tycka att socialtjänsten kanske kunde ha tagit hand om barnen dagen innan den planerade vräkningen. Man vill väl ändå inte att barnen ska vara med om det. Lätt att vara efterklok i och för sig.

Håller med, det måste ju vara en hemskt traumatisk upplevelse för barn. Familjen borde ha flyttats till akutboendet innan, naturligtvis. Eller mamman och barnen.
Citera
2017-07-21, 20:45
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Nej mord har inget med kärlek att göra... Endast riktigt sjuka/onda människor kan mörda ett barn särskilt egna barn.
Du förstår inte mig....

Håller dock med att gm handlat väldigt fel och jag har inte kunnat sova dem senaste 48 timmarna för jag tänkt på barnen och även mamman...
Citera
2017-07-21, 20:47
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Man kan ju tycka att socialtjänsten kanske kunde ha tagit hand om barnen dagen innan den planerade vräkningen. Man vill väl ändå inte att barnen ska vara med om det. Lätt att vara efterklok i och för sig.

Kan ju kännas så, så här efteråt. Men socialtjänsten kan inte omhänderta barn om det inte finns skäl för oro, och har det inte funnits det på hela den här tiden lär det inte ha gjort det nu heller. (Att de sedan faktiskt blev mördade är en annan sak.)

Om det var jag som skulle bli vräkt hade jag sett till att barnen var hos någon bekant så att de slapp se, det är mitt ansvar som förälder. Om jag inte hade tänkt mörda dem, så klart ...
Citera
2017-07-21, 20:49
Medlem
kermiths avatar
Citat:
När tre små barn är döda i ett välfärdsland som Sverige, så HAR samhället i alla fall en del i skulden. Håller du inte med om det?

Nej jag håller inte med om det. Staten är lika med folket. Du och jag bl.a. En mordisk skräphög till muslim har begått ett hemskt brott för att behålla sin heder. Det är hans hemska val (troligtvis hans eget) och du vill skamligt lägga skulden på samhället?

Skäms!
Citera
2017-07-21, 20:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Nej jag håller inte med om det. Staten är lika med folket. Du och jag bl.a. En mordisk skräphög till muslim har begått ett hemskt brott för att behålla sin heder. Det är hans hemska val (troligtvis hans eget) och du vill skamligt lägga skulden på samhället?

Skäms!

Fast barnen var oskyldiga, och de var vårt ansvar när de nu befann sig i Sverige.
Citera
2017-07-21, 20:52
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Håller med, det måste ju vara en hemskt traumatisk upplevelse för barn. Familjen borde ha flyttats till akutboendet innan, naturligtvis. Eller mamman och barnen.

å andra sidan var det förmodligen det som skulle ha skett nu, jag tror inte att planen var att bara släppa en trebarnsfamilj i sandlådan på gården, det fanns säkert nåt akutboende fixat, hotellrum om inte annat
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper98.
Hur vet vi att gärningsmannen är muslim, är det bekräftat någonstans?

Nej, och detta brott har inte heller något med muslimsk hederskultur att göra.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jigglypuff
å andra sidan var det förmodligen det som skulle ha skett nu, jag tror inte att planen var att bara släppa en trebarnsfamilj i sandlådan på gården, det fanns säkert nåt akutboende fixat, hotellrum om inte annat

...men visste föräldrarna om det..?
Citera
2017-07-21, 20:57
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper98.
Hur vet vi att gärningsmannen är muslim, är det bekräftat någonstans?

Yepp.
Citera
2017-07-21, 21:00
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Jo. Det håller jag med om. Eller vet Zemfira massa juggar som mördat sin familj när inte kan försörja dom? Nån kusin till en sparkad pizzabagare kanske?

Jag har inte någonstans skrivit att juggar MÖRDAR sin familj när dom inte kan försörja dom, utan att en jugge inte anses vara en riktig man om han inte kan försörja sin familj.

Pizzabagare? Ja, det är ju massa juggar som jobbar på pizzerior i Sverige. 😂
Citera
2017-07-21, 21:01
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Fast barnen var oskyldiga, och de var vårt ansvar när de nu befann sig i Sverige.

En god människa och bra far skulle äta kodynga och dricka hästpiss för sina barns skull. För sin heder och skamkultur väljer han det värsta brottet som finns förutom djurplågeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in