2017-07-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poolpalm
I gt skriver dom om en vän till familjen som var med familjen kvällen innan mordet. Där nämns det att dom firade POLSKA högtider tillsammans.

Den vännen hade aldrig sett eller hört dem bråka.
Citera
2017-07-21, 10:24
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Ja, jag vet detta till 100 % är vän med en familjemedlem till paret.

Det är ett friskt spekulerande i tråden, vilket jag självklart inte har något emot. Det som förvånar mig är att så lite information har kommit fram vad det gäller gärningsmannen och kvinnan.

Jobbade han, med vad jobbade han? Samma med henne? Missbruksproblem? I tråden har det framkommit att han antaligen hade stridit i forna Jugolsaviens inbördeskrig. Hade han psykiska problem. Var familjen föremål för de sociala myndigheterna? Barnen, dagis och skolan?

Är det något du kan hjälpa tråden med utan att outa dig?
Citera
2017-07-21, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vet någon om polska tidningar har skrivit om det som hänt? Och vad de i så fall har skrivit?

Finns ingen information än....
Citera
2017-07-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vet någon om polska tidningar har skrivit om det som hänt? Och vad de i så fall har skrivit?

Inte än. Det brukar ta några dagar, beroende på om t.ex kvinnan var polsk medborgare och ambassaden får reda på att landets medborgare är avliden. Annars är det journalister som få snoka...
Citera
2017-07-21, 10:45
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Finns en glasklar koppling till: Att han är en invandrare!

Och det är de som är det avgörande i fråga om brottet menar du?
Citera
2017-07-21, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är ett friskt spekulerande i tråden, vilket jag självklart inte har något emot. Det som förvånar mig är att så lite information har kommit fram vad det gäller gärningsmannen och kvinnan.

Jobbade han, med vad jobbade han? Samma med henne? Missbruksproblem? I tråden har det framkommit att han antaligen hade stridit i forna Jugolsaviens inbördeskrig. Hade han psykiska problem. Var familjen föremål för de sociala myndigheterna? Barnen, dagis och skolan?

Är det något du kan hjälpa tråden med utan att outa dig?

GT skriver om vännen som brukade vinkade åt gm varje morgon när denne gick till JOBBET. Undra om han gick till jobbet om supit hela natten.

Mannen berättar att barnen sprang runt i lägenheten och att de ville umgås med honom.
– Sen gick jag hem och vaknade på morgonen. Jag såg hur hennes man gick till jobbet på morgonen. Vi vinkade alltid när han gick till jobbet, berättar mannen.
Senast redigerad av werdo 2017-07-21 kl. 10:51.
Citera
2017-07-21, 10:52
Medlem
Kan någon göra en sammanfattning? om detta redan finns, vilken sida hittar jag den på?
Samt, kan någon se till att sammanfattningen hamnar på förstasidan isåfall!?!

Tack på förhand!
Citera
2017-07-21, 11:07
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Ja, jag vet detta till 100 % är vän med en familjemedlem till paret.

Har din vän vetat om, eller anat, att det skulle förekomma alkoholmissbruk, misshandel osv i familjen innan detta hemska hände?
Citera
2017-07-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Har din vän vetat om, eller anat, att det skulle förekomma alkoholmissbruk, misshandel osv i familjen innan detta hemska hände?

Nej säger han ju till gt/expressen

Kompisen till familjen har under förmiddagen pratat med polisen för att berätta om vad de gjorde i går.
– De frågade om de bråkat. Jag sa samma sak som jag sa till dig. Jag har aldrig sett dem bråka. När jag hör det som står i tidningen och på nätet kan jag inte tro att det har hänt, berättar han.
Citera
2017-07-21, 11:14
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Nej säger han ju till gt/expressen

Kompisen till familjen har under förmiddagen pratat med polisen för att berätta om vad de gjorde i går.
– De frågade om de bråkat. Jag sa samma sak som jag sa till dig. Jag har aldrig sett dem bråka. När jag hör det som står i tidningen och på nätet kan jag inte tro att det har hänt, berättar han.

Jag tänkte fråga zemfira här på FB, om kanske h*n visste, så frågan var egentligen till Zemfira som har en nära vän till familjen. Jag tänkte att h*n vän kanske visste. Förstår att du tänker på vännen som det skrivs om i tidningen. Jag tänkte att Zemfiras vän, som tydligen tillhör familjen, kanske visste mer.
Citera
2017-07-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Jag tänkte fråga zemfira här på FB, om kanske h*n visste, så frågan var egentligen ill Zemfira som har en nära vän till familjen. Jag tänkte att h*n vän kanske visste

Jaså. Trodde det var samma gubbe.
Citera
2017-07-21, 11:16
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
GT skriver om vännen som brukade vinkade åt gm varje morgon när denne gick till JOBBET. Undra om han gick till jobbet om supit hela natten.

Mannen berättar att barnen sprang runt i lägenheten och att de ville umgås med honom.
– Sen gick jag hem och vaknade på morgonen. Jag såg hur hennes man gick till jobbet på morgonen. Vi vinkade alltid när han gick till jobbet, berättar mannen.

De som har gett utryck om familjen i media ger mig intrycket av att det trots allt var en ganska så normal familj.
Av det skälet så undrar man ju om det finns andra/underliggande skäl som typ ngn psykisk ohälsa som mannen vårdades för....eller något annat....som grannarna inte hade vetskap om?

Eller handlar det om en otroligt vansinnig "fyllegrej"?

Om han arbetade och stod i och sedan söp till en hel natt, kanske han hade erhållit negativa nyheter? Kanske fått sparken, kvinnan vill skiljas eller ngt liknande? Och att det i sin tur gjorde honom förbannad/deprimerad och triggade en superfylla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in