Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
(Först en del babbel, sedan: )
Höj din nivå för annars sätter jag bara dig och din meningslösa svamlade röv på ignore, du fördummar ju diskussionen någon absurt och jag vägrar tro att du är så korkad att du gör detta av genuin nyfikenhet nej det är en taktik från din sida för att förstöra diskussionen. Så en chans till får du.
(Den som påstås ha en meningslös svamlande röv är alltså jag, ingen annan behöver ta åt sig av just detta....)
Jösses, så du skräms och oj vad rädd jag blir!

Bäst att passa på om jag bara har en chans.
Alltså - om jorden är platt så uppkommer genast ett antal frågor som en trovärdig FE-kramare helt enkelt
måste kunna svara på eller åtminstone hantera trovärdigt. Här kommer tre, det ska bli spännande att se om du klarar av att svara utan att vräka ur dig fler otidigheter:
- Hur lång är en färd runt utmed ekvatorn? Är den 4008 mil, 6283 mil eller kanske något annat? Avståndet från Nordpolen till ekvatorn är 1000 mil enligt (ursprunglig) definition på längdenheten meter.
- Har Australien precis den formen som i din avatar?
- Vad är det för någon mystisk, mytisk kraft som får solen (och även månen) att röra sig i en cirkel ovanför den platta jorden?
Om du och likasinnade har ägnat tre dagar tillsammans åt FE-studier borde de här frågorna rimligen ha diskuterats.