2017-07-20, 12:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag vet definitivt hur vetenskap fungerar, har sysslat med det själv. Och jag vet att riktig vetenskap är inte det som du har länkat till på Youtube. Ingen seriös forskare publicerar sina resultat enbart där. Du har därför inte presenterat några bevis alls.

Vad menar du med detta? När skrev jag att "solen alltid är ovanför mig"? Kan du svara utan att servera ytterligare oförskämdheter?

Du kan inte stava till genuin vetenskap.

Jag skrev det eftersom ditt exempel var så fruktansvärt dåligt, solen är alltid ovanför dig så varför drar du upp ett exempel med en sol som är parallell med dina ögon? Ingen som förstår vetenskap tänker så ologiskt som du gör, du kan ju inte ens förhålla dig till verkligheten och en sådan självklarhet som att solen alltid är ovanför dig när du ser den. Höj din nivå för annars sätter jag bara dig och din meningslösa svamlade röv på ignore, du fördummar ju diskussionen någon absurt och jag vägrar tro att du är så korkad att du gör detta av genuin nyfikenhet nej det är en taktik från din sida för att förstöra diskussionen. Så en chans till får du.

Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Nej, solen behöver inte zigga omkring på himlen i 3 gånger ljusets hastighet om jorden är rund. Det är bara plattjords idioter som påstår att solen hela tiden rör sig bort från jorden och tillbaks igen bara för att ni inte kan förklara nätter på något annat sätt.

Så fortsätter du med din bedrövliga straw man även efter att jag har hånat dig för detta, helt otroligt. :lol;:

Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
Spännande uppfattning du har, om än dränkt i arrogans. Aspergers?

Jag pratade förresten om människor i verkliga livet, inte människor som sitter på internetforum och söker mening med sina liv. Känner du några sådana som tror på FE? Vad tror du är syftet med konspirationen? Alltså att makteliten håller det hemligt? Nu pratar jag inte om vad du fått höra utan vad DU tror. Måste passa på och fråga vad du har för utbildning och/eller yrke?

Aspies hittar du i debunker falangen.

Det gjorde jag med, man träffar folk på nätet och sedan bygger man en irl vänskap, det är inte annorlunda mot tex bilfantaster som träffas, förra veckan hade vi tex flat earth teori i dagarna 3 på Öland roots för alla som ville lyssna och möten sker över hela världen men mest i USA och England. Jag umgås bara med denna typ av människor även i verkliga livet, debunkertrollen som alltid enbart tror på officiella teorin träffar man ju aldrig på i verkliga livet, så har ingen aning om var man ens hittar människor som är så intellektuellt cementerade. Syftet var och är kontroll och makt och gömma gud, det är samma agenda som Sabbatean-Frankisterna haft i snart 400 år men ingenting hålls hemligt, förstår du inte att jorden är platt nu kommer du aldrig att göra det och det beror på dig själv och din kognitiva dissonans för man kan nämligen inte gömma naturen. Ingenting är hemligt men litar du hellre på andra män än dina egna ögon kommer du såklart vara ett väldigt lättlurat offer i hela ditt liv.
Citera
2017-07-20, 12:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Solen "försvinner bort" från jorden och skapar natt enligt båda teorierna.
Nej. Enligt den sfäriska modellen är det samma avstånd till solen hela tiden.
Det är jordens rotation runt egen axel som gör att solen skyms av horisonten när solen "går ned".
Citera
2017-07-20, 13:00
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok, finns det bara två bilder av planeten där man ser formen? Jag trodde man hade massor av bilder på jorden. Alright, vi säger det då, men varför skulle alla/hela vetenskapen säga den är rund om den är platt? Varför denna - historiens största cover-up? Vad tjänar man på att hävda den är rund om den är platt?

Japp NASA/NAZI har bara 2. Sen finns div andra rymdorganisationer som såklart påstår sig ha sina bilder nu men kollar du på dessa bilder så ser du snabbt att storleken på kontinenterna skiljer sig otroligt mycket tex. Här har du en kolla på dom moln som finns på NASA/NAZIs Blue Marble: https://fellowshipofminds.files.wordpress.com/2015/10/2002-blue-marble-anomalies.png
Tämligen uppenbar manipulering.
https://www.google.se/search?q=flat+earth+blue+marble+fake&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwienZG32ZfVAhXjJZoKHRmWDdIQ _AUIBigB&biw=1920&bih=974#imgrc=sPlvy38PNf2UwM:
Skulle det vara samma jord? Ja som du ser så lämnar bilderna på jorden en hel del i övrigt att önska.
Vetenskapen bevisade som sagt geocentrismen på 1800-talet, den motbevisades aldrig och modern vetenskap som har valt bort verkligheten till förmån för matematiska formler är ju svårt att ens ta på allvar. NASA/NAZI tjänar över 50 miljoner dollar om dagen men det handlar mest om kontroll och gud.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är alltså "atmospheric lensing" som gör att det ser ut som att solen går ned med oförändrad storlek och att nedre delen döljs först?

Nej. Den går inte ner med oförändrad storlek så sluta sprida den sedan länge debunkade myten.
https://www.youtube.com/watch?v=Nzw1Ug4tOo8&t=1s

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej. Enligt den sfäriska modellen är det samma avstånd till solen hela tiden.
Det är jordens rotation runt egen axel som gör att solen skyms av horisonten när solen "går ned".

Nej det är inte samma avstånd till solen för observatören som ser dagen blir till natt. De facto är den nattetid på andra sidan bollen. Försöker du förneka nätter nu?
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2017-07-20 kl. 13:03.
Citera
2017-07-20, 13:21
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:

Nej. Den går inte ner med oförändrad storlek så sluta sprida den sedan länge debunkade myten.
Skillnaden är försumbar. Skulle solen försvinna bort skulle den bli liten som en stjärna.
Att det finns atmosfäriska effekter som gör solen ser ut att ha olika storlek är väl känt.

Citat:
Nej det är inte samma avstånd till solen för observatören som ser dagen blir till natt. De facto är den nattetid på andra sidan bollen. Försöker du förneka nätter nu?
Skillnaden är försumbar. Enligt den sfäriska modellen är det 149 600 000 km till solen.
Jordens radie är 6371 km, det innebär att det blir väldigt liten skillnad.
Citera
2017-07-20, 13:33
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Så fortsätter du med din bedrövliga straw man även efter att jag har hånat dig för detta, helt otroligt. :lol;: .

Ännu ett patetiskt försök att undvika det faktum att alla bevis är emot dig. Enkel trigonometri motbevisa dig. Tidszoner motbevisar dig. Omvända kvadratens lag motbevisar dig. Allt är emot dig så förnekelse är allt du har att komma med. Hur högt upp är solen i din perverterade världsbild? Jag har bevisat hur högt upp solen måste vara på en platt jord. Och den höjden gör det omöjligt för solen att komma nära horisonten, något vi kan observera två gånger om dagen. Kom med ett motargument nån gång istället för att bevisa din låga IQ precis hela tiden. Seså! En liten siffra bara. En liten uträkning som inte är direktkopierad från någon utvecklingsstörd amerikansk kreationist sida med amerikanska mått. Kom med något eget. Vi väntar. Och hånskrattar samtidigt...
Citera
2017-07-20, 13:37
Medlem
Citat:
Du kan inte stava till genuin vetenskap.

Jag skrev det eftersom ditt exempel var så fruktansvärt dåligt, solen är alltid ovanför dig så varför drar du upp ett exempel med en sol som är parallell med dina ögon? Ingen som förstår vetenskap tänker så ologiskt som du gör, du kan ju inte ens förhålla dig till verkligheten och en sådan självklarhet som att solen alltid är ovanför dig när du ser den. Höj din nivå för annars sätter jag bara dig och din meningslösa svamlade röv på ignore, du fördummar ju diskussionen någon absurt och jag vägrar tro att du är så korkad att du gör detta av genuin nyfikenhet nej det är en taktik från din sida för att förstöra diskussionen. Så en chans till får du.

Jahaja, Du klarade alltså inte av att svara utan att vräka ur dig ännu mer oförskämdheter. Det här inlägget är ytterligare ett exempel på: Har du ingen argumentation att komma med - höj rösten och se arg ut! Du har dessutom "utvecklat" den regeln med: "Gå till personangrepp och säg att motdebattörerna är okunniga idioter!"

Sol parallell med ögonen?? Vad svamlar du om?

Jag har aldrig förnekat en sådan självklarhet som att solen är ovanför mig (eller rättare sagt över den punkt på jordklotet där jag är) när jag ser den. Hur läser du egentligen?
Citera
2017-07-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är inte en synvilla. Det är faktiskt så.

Nej, det är en synvilla. Solen, och månen också förresten, har hela tiden samma skenbara storlek på himlen , även när de närmar sig horisonten. Var och en kan själv mäta upp det med t ex en kula på armlängds avstånd.
Citera
2017-07-20, 13:43
Medlem
Jinxess avatar
Citat:

[...]

Gömma gud? Så du är inte kristen men troende?

Inom vetenskap bedöms oftast styrkan hos en teori på hur väl den kan förutsäga saker. Globteorin förutsäger att de magnetiska fältlinjerna är parallella med jordytan vid ekvatorn men blir mer och mer vinklade ju längre norrut eller söderut man åker. Detta kan testas och jag har gjort det med en stavmagnet som kan rotera fritt kring minst två frihetsgrader. Vad har Platteorin för förklaring? Den teori som är presenterad i denna tråd förutsäger absolut inte detta beteende.
Senast redigerad av Jinxes 2017-07-20 kl. 13:45. Anledning: Mindre fel
Citera
2017-07-20, 13:48
Medlem
Citat:

Problemet är att ni skapar diskussioner utifrån era egna fantasier angående era motståndare.

Citat:
Hela din inläggshistorik är fullproppad med dylikt.

I så fall bör det vara lätt att ge några exempel.
Citera
2017-07-20, 13:49
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Har en dom över sig? Hur är det relevant för ett markexperiment menar du? Helvete vad ni svamlar.

Converging point handlar om vår syn....det är ju smått sanslöst att du inte ens förstått det än och INGEN forskare förnekar converging point, det är bara ni okunniga globetards i denna tråden som gör, ingen kommer att försöka motbevisa converging point eftersom det är ett vetenskapligt faktum att vår syn fungerar på det sättet. Ta nu bara till er det och sluta gotta er i er absurda okunnighet, att inte veta något alls är liksom ingenting man skall skryta med.

Du har noll kontakt med verkligheten, ingenting du någonsin kommer se med dina egna ögon kommer att backa upp påståendet om att du bor på en snurrande boll. Ingenting. Ockhams rakkniv tillkännager flat earth teorin så igen har du inget som helst akademisk backning bakom det du påstår, ingenting du ser backar upp det du tror, du lider bara av brutal kognitiv dissonans men höj nu din nivå för detta trams är ju knappt värt att svara på, börja med att läsa på och förstå converging point för innan dess behöver du inte posta i tråden mer för du gör bara bort dig.
Ingen förnekar converging point i perspektivlära men plattjordarnas tillämpning av den för att försöka bevisa att jorden är platt är helt felaktigt. Föremål försvinner utom synhåll för att våra ögon inte har bättre upplösning. Med förstorande optik ser vi längre men om hela föremålet syns igen betyder det att föremålet inte är bortom horisonten.

Dessutom fattar du inte vad Ockhams rakkniv går ut på. Det som menas är att om det finns flera alternativa teorier för att förklara ett fenomen ska den enklaste väljas. Det betyder inte att det är den rätta, den kan vara det men det är inte säkert. Ockham ville bara sortera bort rena idiotförklaringar som t.ex. att jorden är platt. Ska man tillämpa Ockhams princip i diskussionen här så är den sfäriska jorden den enklaste förklaringen då det är alldeles för många hål och logiska fel i platta jordens förklaring.

Att klippet visar en platt jord med dom markerar att risken är överhängande att skaparen av klippet har kognitiv bias.
Citera
2017-07-20, 14:59
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=Nzw1Ug4tOo8&t=1s
Nej några youtubeklipp som visar att solen skulle krympa ihop debunkar ingenting eftersom det inte ser ut som på det klippet när solen går ner i verkliga livet.
Citera
2017-07-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Detta är inte sant. Den kan självklart inte påverka virvlar i toalettstolar och handfat med den påverkar definitivt lågtryck.

Men toahistorien var ett etablerat faktum för några år sedan, men det kommer ni aldrig att erkänna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in