2017-07-21, 10:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Men han var kvar hela säsongen.

Sedan var faktorerna fler än de två cupmatcherna. Jag är rätt säker på att bedömningen var utifrån ett större perspektiv.

Ja, bland annat så ansågs han inte vara en tillräckligt bra tränare för att lyckas ta MFF till gruppspelet i varken CL eller EL.
Citera
2017-07-21, 10:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, bland annat så ansågs han inte vara en tillräckligt bra tränare för att lyckas ta MFF till gruppspelet i varken CL eller EL.

Jag tror att de viktigaste faktorerna var hur spelet utvecklades (inte särskilt mycket i ärlighetens namn), vad spelarna tyckte och hur han matchade ungdomarna.
Citera
2017-07-21, 10:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Nej.

Varför fick han kicken då? För att några gnällspikar sprang till pappa Daniel och beskrev honom som en korkad danskjävel som inte vet någonting om fotboll?
Citera
2017-07-21, 10:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag tror att de viktigaste faktorerna var hur spelet utvecklades (inte särskilt mycket i ärlighetens namn), vad spelarna tyckte och hur han matchade ungdomarna.

Vilka ungdomar syftar du på?
Citera
2017-07-21, 10:15
Medlem
mishimas avatar
Det är förresten lite kul att andra försöker sätta krisstämpel på MFF nu för att få oss ur balans. Jag känner stadig mark under fötterna i varje fall.
Citera
2017-07-21, 10:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vilka ungdomar syftar du på?

Daniel Andersson sa ju tydligt efter säsongen att Svanberg borde fått mer speltid. Vi matchade truppen väldigt hårt förra året med rätt mycket skador som följd. Det tror jag är lades i vågskålen.
Citera
2017-07-21, 10:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det är förresten lite kul att andra försöker sätta krisstämpel på MFF nu för att få oss ur balans. Jag känner stadig mark under fötterna i varje fall.

Jag har ju gnällt hela säsongen om att ligan redan är avgjord så någon kris i form av att ni kommer tappa Allsvenskan tror inte jag på.
Citera
2017-07-21, 10:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Daniel Andersson sa ju tydligt efter säsongen att Svanberg borde fått mer speltid. Vi matchade truppen väldigt hårt förra året med rätt mycket skador som följd. Det tror jag är lades i vågskålen.

Svanberg är väl lite överskattad? Jag tycker att han är ett spännande framtidsnamn för svensk fotboll men inte mycket mer.
Citera
2017-07-21, 10:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Svanberg är väl lite överskattad? Jag tycker att han är ett spännande framtidsnamn för svensk fotboll men inte mycket mer.

Jag gillar det jag ser, men får han inte chanser och testas får vi aldrig reda på det. Vi har en uttalad strategi att vi ska matcha fram spelare från ungdomsleden. Då måste de få chansen och sättas på prov. Det kräver dock mod att satsa på en 18-åring istället för att köpa in något etablerat.
Citera
2017-07-21, 11:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag gillar det jag ser, men får han inte chanser och testas får vi aldrig reda på det. Vi har en uttalad strategi att vi ska matcha fram spelare från ungdomsleden. Då måste de få chansen och sättas på prov. Det kräver dock mod att satsa på en 18-åring istället för att köpa in något etablerat.
Det finns tre stycken ungdomar som skulle kunna matchas in i truppen och få speltid.
Bergqvist men han lånas ut, Marco Johansson lånas till TFF och Kralj på vb.

Marco borde få chansen som 2:a bakom Dahlin nästa säsong. Kralj finns där om Pa drar. Behöver vi verkligen lägga pengar på Häckens Binaku (?).
Citera
2017-07-21, 11:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det finns tre stycken ungdomar som skulle kunna matchas in i truppen och få speltid.
Bergqvist men han lånas ut, Marco Johansson lånas till TFF och Kralj på vb.

Marco borde få chansen som 2:a bakom Dahlin nästa säsong. Kralj finns där om Pa drar. Behöver vi verkligen lägga pengar på Häckens Binaku (?).

Det är svårt. Vår trupp till nästa år är inte stor i nuläget. Kan kanske behöva både Kralj och Binaku.

Jag tror inte att någon av de med utgående kontrakt förnyar. Då behövs det rätt många spelare in även om Hadzikadunic, Kralj och Bergqvist får A-lagskontrakt.
Citera
2017-07-21, 12:20
Medlem
ulvvfs avatar
Malmö om någon bör titta utanför sveriges gränser då de rekrytera tränare. Klassen finns helt enkelt inte bland svenska tränare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in