Citat:
Ursprungligen postat av
FromAnotherPlace
Skillnad i effekt mellan flytande Theralen och i tablettform?
Jag kan inte, vilket jag har nämnt tidigare i tråden, ta Theralen i flytande form. På grund av att den har en väldigt stark knock-out-zombieeffekt på mig, känner mig bakfull halva dagen efteråt. Men nu när jag tänker efter så fick jag Theralen i tablettform utskrivet en gång i tiden mot ångest och då upplevde jag inte alls den där starka effekten, som flytande Theralen har - jag upplevde visserligen inte mycket alls, varken någon sedativ eller ångestdämpande effekt, inte heller någon trötthet (vad jag kan minnas). Eftersom det var ett tag sedan, så är jag även osäker på doseringen, men upplever ni - som har provat båda två - att effekten är annorlunda om man jämför flytande Theralen vs Theralen i tablettform (som jag minns det var tabletterna små och rosa)?
Ja, det upplever många. Alltså att Alimemazin-tablett x 2 (40 mg) inte har lika stark effekt som 1 ml Theralen (också 40 mg).
Jag upplever precis samma sak och vägrar numer alimemazin ... om det går - på vissa låsta institutioner används inte Theralen utan uteslutande Alimemazin. "
Folk kickar på det" sa läkaren på Rällsögården till mig, en gång.
Ja, sic.