2017-04-22, 23:18
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
Theralen hjälpte inte min sömn första flaskan. Testade igen efter ett par månader och nu fungerar det.
Dock har jag fått riktigt konstiga/läbbiga mardrömmar av det. Någon mer än bara jag?
Såg i ett annat forum att andra fått mardrömmar.

Jag får också sjuka mardrömmar av det ibland. Det värsta är att jag sover mycket djupare än i vanliga fall så jag vaknar inte av mardrömmarna som man brukar göra, utan jag får drömma dem länge också.
Citera
2017-04-23, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Jag får också sjuka mardrömmar av det ibland. Det värsta är att jag sover mycket djupare än i vanliga fall så jag vaknar inte av mardrömmarna som man brukar göra, utan jag får drömma dem länge också.

Det är samma för mig med. Drömmarna når mycket längre och vaknar med en puls på 200.
Får snacka med min läkare och se om det går göra något åt det.
Citera
2017-04-23, 14:49
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonespecifikation
Det är samma för mig med. Drömmarna når mycket längre och vaknar med en puls på 200.
Får snacka med min läkare och se om det går göra något åt det.

Byta läkemdel eller försöka stoppa mardrömmarna av Theralen (hur man nu skulle kunna göra det)?
Citera
2017-04-24, 02:19
Medlem
Zot^s avatar
Hade slut på melatonintabletter så jag tog 1ml theralen istället och det fungerar inte alls lika bra samt att jag känner mig som en zombie i skallen utan att ha blivit trött. Vill inte ens ta mer för jag vet att det sitter i hela nästa dag också.

Om man bara vill sova så är melatonin som theralen fast utan alla sunkiga biverkningar.
Citera
2017-04-24, 15:36
Avslutad
Någon som tar Theralen, endast mot allergi?

Jag har märkt att jag blivit allergisk mot mina katter, men det funkar så länge jag tar Theralen. Har hänt att jag somnat utan att tagit det, o då kliar det över hela kroppen o ögonen svullnar.
Citera
2017-04-24, 19:19
Medlem
Är det easy-peasy att få theralen utskrivet, typ som atarax och lergigan? Kommer ihåg att man blev duktigt sänkt på theralen och jag tänka mig att det är en höjdare om man vill sova länge.
Citera
2017-04-24, 22:31
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Är det easy-peasy att få theralen utskrivet, typ som atarax och lergigan? Kommer ihåg att man blev duktigt sänkt på theralen och jag tänka mig att det är en höjdare om man vill sova länge.

Ja det är en höjdare att få sova längre tack vare Theralen. Kanske Theralen är något för dig.
Skyll på dålig sömn och doktorn skriver säkert ut Theralen om du nämner det.
Berätta inte att du läst det här på Flashback.
Citera
2017-05-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Inga problem alls. Farbror doktorn blir nog bara glad om du vill ha theralen eftersom det klassas som en rätt harmlös medicin. Att du skulle bli nekad det har jag ytterst svårt att tro
Citera
2017-05-17, 20:28
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Theralen är skit! Det enda positiva är att jag blir liiite tröttare men det är man också långt efter uppstigning! Förstår inte hur någon människa kan vara ett fan.
Citera
2017-05-23, 16:40
Medlem
HancocksBitchs avatar
Theralen är det enda jag får utskrivet, trots en lång historia av allvarliga självmordsförsök (överläkarens egna ord). Förra året gick både min far bort vid 55 års ålder och min mormor efter en lång kamp mot cancer. Då fick jag efter många om och men en burk med 25st 2mg stesolid utskriven som jag skulle klara mig på över 3 månader.

Nej, theralen räcker inte på långa vägar för mig, men det är lättare att köpa heroin än få något starkare genom vården så jag orkar inte bråka mer med läkare som inte ens läser ens journal.
Citera
2017-06-29, 17:24
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Skillnad i effekt mellan flytande Theralen och i tablettform?

Jag kan inte, vilket jag har nämnt tidigare i tråden, ta Theralen i flytande form. På grund av att den har en väldigt stark knock-out-zombieeffekt på mig, känner mig bakfull halva dagen efteråt. Men nu när jag tänker efter så fick jag Theralen i tablettform utskrivet en gång i tiden mot ångest och då upplevde jag inte alls den där starka effekten, som flytande Theralen har - jag upplevde visserligen inte mycket alls, varken någon sedativ eller ångestdämpande effekt, inte heller någon trötthet (vad jag kan minnas). Eftersom det var ett tag sedan, så är jag även osäker på doseringen, men upplever ni - som har provat båda två - att effekten är annorlunda om man jämför flytande Theralen vs Theralen i tablettform (som jag minns det var tabletterna små och rosa)?
Ja, det upplever många. Alltså att Alimemazin-tablett x 2 (40 mg) inte har lika stark effekt som 1 ml Theralen (också 40 mg).

Jag upplever precis samma sak och vägrar numer alimemazin ... om det går - på vissa låsta institutioner används inte Theralen utan uteslutande Alimemazin. "Folk kickar på det" sa läkaren på Rällsögården till mig, en gång.

Ja, sic.
Senast redigerad av Walvater 2017-06-29 kl. 17:34.
Citera
2017-07-20, 16:00
Medlem
Folk som pratar om baksmälla på theralen, prova att kombinera med nozinan, fy fan. Men jag sover iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in