2017-02-26, 07:45
Medlem
Är det verkligen så att man bygger upp toleransen så snabbt och på en medicin som theralen, har svårt att se det.

Har personligen tagit 0,75-1,25 ml till natten ett antal år nu men inte märkt av något med tolerans.

Meningen med den är väl att den inte ska bygga tolerans och vara beroendeframkallande? Jobbar själv inom sjukvården för övrigt så låter skumt för mig men upplever ni det verkligen så?
Citera
2017-02-26, 12:26
Avslutad
Jag tycker inte man bygger upp någon tolerans på Theralen. Men har märkt att vissa kvällar jag tagit den, så har den inte verkat alls. Tar ganska hög dos, 120 mg (3 ml).
Citera
2017-03-20, 20:02
Medlem
FiffelMonas avatar
Hur mycket Theralen mot opi-klåda?

Yes, undrar som det står i topic! Kom på att Theralen väl är en antihistamin och således bör fungera för att ta bort(/iaf dämpa den) jobbig och överdriven opiatklåda.. Jag har inget emot att det småkliar lite mysig men att det känns som det gör för mig atm är inte roligt.. Får fula rivmärken och grejer, tror sömnen kommer påverkas också, så vill gärna dämpa den och jag har inget annat än flytande Theralen..

Snälla hjälp mig knarkisar!
Citera
2017-03-23, 11:27
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Skillnad i effekt mellan flytande Theralen och i tablettform?

Jag kan inte, vilket jag har nämnt tidigare i tråden, ta Theralen i flytande form. På grund av att den har en väldigt stark knock-out-zombieeffekt på mig, känner mig bakfull halva dagen efteråt. Men nu när jag tänker efter så fick jag Theralen i tablettform utskrivet en gång i tiden mot ångest och då upplevde jag inte alls den där starka effekten, som flytande Theralen har - jag upplevde visserligen inte mycket alls, varken någon sedativ eller ångestdämpande effekt, inte heller någon trötthet (vad jag kan minnas). Eftersom det var ett tag sedan, så är jag även osäker på doseringen, men upplever ni - som har provat båda två - att effekten är annorlunda om man jämför flytande Theralen vs Theralen i tablettform (som jag minns det var tabletterna små och rosa)?
Citera
2017-03-23, 12:26
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Theralen är som sockerpiller för mig :/
Citera
2017-03-23, 12:42
Medlem
En fanclub för zombiemedlet Theralen. Jag skrattar så jag gråter. Finns det folk som blir hjälpta av den här skiten?

Mot opioidklåda? Varför vill man ta bort klådan, det gör ju nästan hela ruset.
Citera
2017-03-27, 22:56
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
En fanclub för zombiemedlet Theralen. Jag skrattar så jag gråter. Finns det folk som blir hjälpta av den här skiten?

Mot opioidklåda? Varför vill man ta bort klådan, det gör ju nästan hela ruset.

Theralen tsm med propavan har fått mig att kunna sova bra och hela nätter på över två år, så ja den hjälper
Citera
2017-03-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Theralen tsm med propavan har fått mig att kunna sova bra och hela nätter på över två år, så ja den hjälper
Känner du dig utsövd dagen efter? Själv kändes dagen efter som man aldrig vaknade på dessa mediciner som (enligt mig) är rävgift.
Citera
2017-03-28, 14:13
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Känner du dig utsövd dagen efter? Själv kändes dagen efter som man aldrig vaknade på dessa mediciner som (enligt mig) är rävgift.

Ja, jag brukar ta medicinen kl 20.00 o brukar däcka innan 22, det sitter ju i 12h ca så brukar vakna innan 08 på morgonen utsövd!
Citera
2017-04-19, 14:51
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Upplever denna batchen sämre, har inte kunnat att sova nu på två raka dagar. Vi snackar om 5h på två dagar, ca en timme inatt.
Vilken batch upplever du sämre? Jag upplever 6k0081 dålig.
Citera
2017-04-19, 16:59
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Theralen är som sockerpiller för mig :/
Samma här,fungerar inte alls.
Citera
2017-04-22, 21:21
Medlem
Theralen hjälpte inte min sömn första flaskan. Testade igen efter ett par månader och nu fungerar det.
Dock har jag fått riktigt konstiga/läbbiga mardrömmar av det. Någon mer än bara jag?
Såg i ett annat forum att andra fått mardrömmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in