2017-07-20, 11:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Mycket väsen för ingenting annat än pseudovetenskap! Som sagt: Länka till en riktig vetenskaplig artikel som visar denna "bottom first-effekt". Länka till en artikel som bevisar "converging point" som något man inte kan se bakom om jorden är platt. Det är du som ska bevisa din tes med riktiga vetenskapliga rapporter, eftersom du är den som kommer med påståenden som strider mot gängse uppfattning om jordens form.

Ett enkelt visuellt experiment: Håll ögonen i höjd med en plan bordsskiva. Håll ett mynt på bordsskivan och dra det bortåt. Hela myntet syns hela tiden. Sänk ögonen någon centimeter och gör samma sak. Nedre delen av myntet döljs bakom bordsskivan och så småningom döljs hela myntet av bordets kant. Ett helt självklart, trivialt, resultat. Inget bevis för någon "bottom first-effekt.

Ingen förnekar som sagt converging point så börja ni med att debunka converging point för första gången någonsin istället, du verkar inte riktigt förstå hur vetenskap fungerar så gör nu det och sluta snacka för jag har som sagt presenterat 100% bevis av alla bevis än så länge i diskussionen, ni har ju ingenting, ni bara pratar och ni är uppenbarligen väldigt okunniga i ämnet och dom flesta av er har inte ens läst 100 timmar flat earth teori så detta känns mer och mer som att försöka förklara matte för sin hund.

Eftersom solen alltid är ovanför dig och vi pratade om solnedgångar kan du hojta till när det plingar till i pallet.
Citera
2017-07-20, 11:47
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Är väl inte så konstigt att folk anklagar en video för att vara fejkad när alla människor med egna ögon kan se att det inte ser ut så i verkliga livet. Alla som sett en solnedgång i verkligheten kan ju med egna ögon se att solen inte krymper ihop till en liten prick så som det gör i dom där youtubevideona som det nyligen länkats till och jag tror självklart mer på vad jag ser med mina egna ögon när jag ser solen gå ner än på dom där videoklippen.

Alla kan med egna ögon se att Solen går ner i större storlek än den har på dagen. Betydelsen av detta bäkraftar varken det ena eller det andra.

Problemet är att ni skapar diskussioner utifrån era egna fantasier angående era motståndare.
Citera
2017-07-20, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ingen förnekar som sagt converging point så börja ni med att debunka converging point för första gången någonsin istället, du verkar inte riktigt förstå hur vetenskap fungerar så gör nu det och sluta snacka för jag har som sagt presenterat 100% bevis av alla bevis än så länge i diskussionen, ni har ju ingenting, ni bara pratar och ni är uppenbarligen väldigt okunniga i ämnet och dom flesta av er har inte ens läst 100 timmar flat earth teori så detta känns mer och mer som att försöka förklara matte för sin hund.

Jag vet definitivt hur vetenskap fungerar, har sysslat med det själv. Och jag vet att riktig vetenskap är inte det som du har länkat till på Youtube. Ingen seriös forskare publicerar sina resultat enbart där. Du har därför inte presenterat några bevis alls.

Citat:
Eftersom solen alltid är ovanför dig och vi pratade om solnedgångar kan du hojta till när det plingar till i pallet.
Vad menar du med detta? När skrev jag att "solen alltid är ovanför mig"? Kan du svara utan att servera ytterligare oförskämdheter?
Citera
2017-07-20, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Alla kan med egna ögon se att Solen går ner i större storlek än den har på dagen. Betydelsen av detta bäkraftar varken det ena eller det andra.
Nej, den gör faktiskt inte det. Det där är en synvilla.

Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Problemet är att ni skapar diskussioner utifrån era egna fantasier angående era motståndare.
Vad menar du? Kan du visa på exempel?
Citera
2017-07-20, 12:07
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det är bara idioter som du som måste hitta på lögner om att solen reser bort från jorden för att det ska bli natt. Du tror det är en enklare förklaring att solen måste färdas 3 gånger ljusets hastighet för att komma 20 triljoner kilometer bort bara för att det ska bli natt än att jorden är rund. Det tycker du är den enklaste förklaringen? Seriöst. Du är för utvecklingsstörd för att kunna andas...

Solen "försvinner bort" från jorden och skapar natt enligt båda teorierna så vad yrar du om nu? Oj en straw man också, du lyckas bli sämre och sämre och då startade du ändå på en sanslöst låg nivå, imponerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
Du kan inte ha så många att umgås med i så fall. Är ni kristna, om jag får fråga?

Det måste väl ändå vara en hejdlös massa människor som är med på konspirationen? Hur är det med utvecklare av GPS-teknik och även de som tillhandahåller satelliter? Hur är det med de som utvecklat matematiska modeller på vädersystem som tillämpar corioliseffekten, var allt slit meningslöst? Hur är det med de som jobbar på SAAB Dynamics och utvecklar styrsystem till ballistiska missiler? När de studsar sina signaler på satelliter är det bara trams de håller på med?

Är de med på konspirationen eller också lurade? Är du och dina kompisar så mycket smartare än världens forskar-elit som fortfarande använder teknik som bygger på att vi bor på en s.k snurrande boll? Varför fungerar all vetenskap som baseras på detta?

Nej vi är ju bara några hundra miljoner nu för tiden. Snabbaste växande rörelsen någonsin, +10 miljoner videos enbart på youtube så det finns rätt gott om folk att prata med och nej jag är inte kristen.

Nej högra handen vet inte vad den vänstra gör. GPS funkade utan satelliter under WW2, (UK LOREAN). Att corioliseffekten är en myt trodde jag var allmänkunskap nu. Vi har ballistiska experter som jobbat med NATOs sparrow system tex som är flat earthers, + 80 miles targets och jordens kurva räknas inte med överhuvudtaget.

Om du tror att den absoluta makten inte vet att jordens är platt är du sanslöst naiv. Ingen vetenskap agerar i enlighet med en snurrande jord, geocentrismen bevisade vetenskapen redan på slutet av 1800-talet och det har aldrig motbevisats, snurren har aldrig känts och aldrig bevisats, det är en mattematisk teori som förnekar verkligheten.
Citera
2017-07-20, 12:13
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Nej, den gör faktiskt inte det. Det där är en synvilla.

Vad menar du? Kan du visa på exempel?
Hela din inläggshistorik är fullproppad med dylikt. Det är inte en synvilla. Det är faktiskt så.
Citera
2017-07-20, 12:14
Medlem
johnthedickholmess avatar
Jag kan ej mycket om platt-jord teorin men vill gärna lära mig lite mer. Det låter ju helt galet men jag har ett öppet sinne. Att begränsa mitt medvetande har liksom aldrig varit min grej. Känns korkat som insteg till något. Men detta utmanar även mig. En platt-jord? Men skjut någon ivrig supporter till idén, bästa argumenten för och även emot från motståndare till idén. Det första jag tänker på är ju alla bilder på den runda tellus? Är alla dessa satellitbilder, rymdbilder etc fake news big time eller optiska illusioner?
Citera
2017-07-20, 12:21
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Solen "försvinner bort" från jorden och skapar natt enligt båda teorierna så vad yrar du om nu? Oj en straw man också, du lyckas bli sämre och sämre och då startade du ändå på en sanslöst låg nivå, imponerande.

Nej, solen behöver inte zigga omkring på himlen i 3 gånger ljusets hastighet om jorden är rund. Det är bara plattjords idioter som påstår att solen hela tiden rör sig bort från jorden och tillbaks igen bara för att ni inte kan förklara nätter på något annat sätt. Jordens rotation skapar nätter. Och tidszoner.

Jag har bevisat att solen aldrig kan hamna under horisonten på en platt jord genom att använda plattjords idioternas egna teorier. Har du bevisat något? Det har du inte för det kan du inte.
Citera
2017-07-20, 12:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Jag kan ej mycket om platt-jord teorin men vill gärna lära mig lite mer. Det låter ju helt galet men jag har ett öppet sinne. Att begränsa mitt medvetande har liksom aldrig varit min grej. Känns korkat som insteg till något. Men detta utmanar även mig. En platt-jord? Men skjut någon ivrig supporter till idén, bästa argumenten för och även emot från motståndare till idén. Det första jag tänker på är ju alla bilder på den runda tellus? Är alla dessa satellitbilder, rymdbilder etc fake news big time eller optiska illusioner?

Bästa beviset är givetvis att det inte finns någon kurva, gillar du att fota saker så lär dig Pytagoras sats och 8 inches per mile sqaured som är officiella formen för jordens kurva och jämför med vad du ser i verkligheten.

När vi började med detta i början av 2012 så fanns det officiellt bara en enda bild från rymden på jorden, Blue Marble bilden. Nu finns det 2 men Blue Marble v 2.0 som kom 2015 om jag minns rätt är ett erkänt photoshop jobb av NASA/NAZI och måste man fejka 2015 så gjorde man det givetvis även 1969 och det fanns som sagt bara en enda bild så mängden du tror finns ja den finns inte.
Citera
2017-07-20, 12:28
Medlem
Jinxess avatar
Citat:

[...]

Spännande uppfattning du har, om än dränkt i arrogans. Aspergers?

Jag pratade förresten om människor i verkliga livet, inte människor som sitter på internetforum och söker mening med sina liv. Känner du några sådana som tror på FE? Vad tror du är syftet med konspirationen? Alltså att makteliten håller det hemligt? Nu pratar jag inte om vad du fått höra utan vad DU tror. Måste passa på och fråga vad du har för utbildning och/eller yrke?
Citera
2017-07-20, 12:42
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Bästa beviset är givetvis att det inte finns någon kurva, gillar du att fota saker så lär dig Pytagoras sats och 8 inches per mile sqaured som är officiella formen för jordens kurva och jämför med vad du ser i verkligheten.

När vi började med detta i början av 2012 så fanns det officiellt bara en enda bild från rymden på jorden, Blue Marble bilden. Nu finns det 2 men Blue Marble v 2.0 som kom 2015 om jag minns rätt är ett erkänt photoshop jobb av NASA/NAZI och måste man fejka 2015 så gjorde man det givetvis även 1969 och det fanns som sagt bara en enda bild så mängden du tror finns ja den finns inte.

Ok, finns det bara två bilder av planeten där man ser formen? Jag trodde man hade massor av bilder på jorden. Alright, vi säger det då, men varför skulle alla/hela vetenskapen säga den är rund om den är platt? Varför denna - historiens största cover-up? Vad tjänar man på att hävda den är rund om den är platt?
Citera
2017-07-20, 12:46
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du förstår att en komponent i denna diskussionen ALLTID är rund här va? Därför får vi den effekten, det runda jag pratar om är givetvis våra ögon.
Precis det är en bevisad rät linje och ändå är effekten vi ser exakt samma som under en solnedgång, det borde säga dig allt. Varför man lägger kameran på marken är ju givetvis bara för att solen även den alltid är ovanför dig. Sen är även atmospheric lensing alltid något man måste räkna med när det gäller längre avstånd framför allt.
Det är alltså "atmospheric lensing" som gör att det ser ut som att solen går ned med oförändrad storlek och att nedre delen döljs först?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in