Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Du har ett antal fundamentala fel (Som du inte kommenterade) - och det är följande.....
A) Lyoness betalar inte ut en bonus efter ett antal år grundat på dina inköp av presentkort/rabattcheckar. Detta finns fullständigt beskrivet i deras T&C och i deras Compensation Plan.
B) Rabattcheckar/Presentkort "Ökar" inte i värde - dom har ett värde på X kronor och ingenting annat
A) Jo! Om du tagit steget till Lyconet och förutsatt att jag genom mina inköp skapat såpass mycket Shoppingpoints att dessa genererat antalet Units som krävs för detta ska ske! Detta är dock den långsamma vägen men givetvis fullt möjligt.
Vill du göra det den SNABBA vägen så går du med i EasyShopPlus och låter dina Units (som du fått genom dina Rabattvärdecheckar) påverkas av andra Klappmongos shopping. Dvs inga Klappmongo du behöver "ragga upp själv".
B) Nja, du har rätt i att checken i sig inte ökar i värde. Däremot så ger den mig ett MERVÄRDE på 4845 kr - 475 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
C) Kvarstår FAKTA
På inköpsdagen kostar min matkasse mig 3800:- (Jag skiter i att dra av min bonus)
På inköpsdagen kostar din Matkasse dig 4750:- minus din bonus
Och tror du att det är ett argument att få en bonus efter 3-5år för ditt inköp är ett argument för att skaffa ett Lyoness kort så är du mer än lovligt IQ befriad. Det är däremto ett starkt argument till att INTE skaffa Lyoness kortet
Ja, vi är ju överens om att matkassen i exemplet kostar 3800 kr respektive 4750 kr - min bonus!
Vad du inte riktigt förstår är ju att jag får min Cashback ALLTID på ALLA mina inköp. Direkt! Inget jag behöver vänta på. Kontanter rakt in på kontot.
Vad du nu inte riktigt vill eller klarar av att ta till dig är ju att BONUSEN jag pratar om kommer ifrån ett långsiktigt tänkande, jämför med potatis exemplet:
Du käkade upp din direkt, jag satte min i jorden och fick på sikt ett större antal! Det är ju exakt detta som långsiktighet går ut på. Få mer sen!!!
Vad exakt är det du inte begriper?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Så du får återgå till dina beräkningar - detta eftersom du inte har en aning om vad din bonus blir då den inte endast bygger på dina inköp , utan mestadels bygger på vad de klappmongon under dig i dina högra och vänstra ben.
Allt detta står i Kompensationsplanen för Lyoness.
Du har alltså på
RIKTIGT inte förstått detta? Men du vill ändå fortsätta framstå som du har koll!?
För att göra detta riktigt tydligt och bevisa motsatsen till ditt påstående:
1. Skit i att ta ett kort från en Klappmongopolare - regga dig istället helt fristående från någons "nätverk".
2. Regga dig till Lyconet.
3. Skit i att bjuda in andra Klappmongo, kör för dig själv helt och hållet. Inga Klappmongopolare alltså i ditt nätverk!
4. Aktivera EasyShopPlus, köp en Rabattvärdecheck (475 kr) i månaden. För denna får du en Unit automatiskt placerad i något av de nationella systemen istället för ditt eget system.
5. I dessa system påverkas din Unit av alla andras shopping och Units istället för bara din egen.
6. Efter ca 2-5 år (beroende på system och konsumtion för tiden) har du fått 1045 kr kontant + 3800 kr i Lyoness bonus!
Så jo, jag har fullständigt en ANING om vad min bonus blir. Dessa summor är dessutom lika för ALLA och framgår tydligt i deras Kompensationsplan!
https://www.scribd.com/document/250178655/Lyconet-Compensation-Plan-Us
inget orättvisst här, ALLA får SAMMA!
Slutsats:
Inget eget Klappmongonätverk behövdes. Men du missar en annan sak: du berövar dina Klappmongopolare på Vänskapsbonusen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
För om du dessutom tror att du efter ett köp av en rabattcheck/presentkort á 475:-
kan få en bonus på 3800:- så borde du läggas in på mentalsjukhus omedelbart.
Jäklar vad du rör ihop begreppen!
Läs Kompensationsplanen igen (tills du förstår) som du så gärna själv länkar till!
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Så återgå till marshmallowsläsning och fundera igen - för du kan inte blanda in vad din "Hitta på bonus" kommer att bli - du skall basera din totala kostnad på din totala kostnad.
"Hitta på bonus"? Läs Kompensationsplanen igen (tills du förstår)!
Min totala kostnad
VID INKÖPSTILLFÄLLET är fortfarande 4750 kr men
FRÅGAN var ju snarare hur mycket av min NETTOLÖN från mitt vanliga kneg har jag behövt använda för att få den matkassen?
(4750 kr - 3800 kr) + 475 kr = 1425 kr!
Läs det S A K T A tills det trillar in i skallen på dig!
Ska vi göra det ännu enklare för dig? Nytt exempel, lättare siffror:
1. Vi bokar båda ett boende via booking för 3800 kr.
Vad betalar du respektive jag av våra surt förvärvade pengar?
2. Du 3800 kr,
3. Jag 475 kr (3800 kr -3800 kr + 475 kr).
Ja, och jag fick dessutom Cashback 2% + Vänslapsbonus till mina Klappmongopolare + Recash på mina andra Rabattvärdecheckar + Mastercards bonus eftersom jag betalade med det kortet.
Fortfarande svårt att se nyttan med att vänta på denna extra bonus?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Då kör vi samma igen - verkligen lågstadienivå..
Affär A - Matkassen kostar 4750:- (Ansluten till Lyoness)
Affär B - Matkassen kostar 3800:- (INTE ansluten till Lyoness)
Du köper ett presentkort på 475:- från Lyoness som gäller på Affär A
Du går och handlar på Affär A och får då betala 4275:- kontant , samt ditt presentkort på 475:-
Du har då betalat Affär A 4750:- som matkassen kostade
Ja, det var lågstadienivå på RIKTIGT! Du har svårt med siffror på RIKTIGT va? Inte bara ordblind som du skrev!
Först och främst så betalar jag
4750 kr kontant i butik, inte 4275 kr. Kan väl inte ändra priset i butiken själv, eller vad skrev du tidigare?
Återigen: Det som är relevant är vad jag behöver använda av min
nettolön jag får genom mitt vanliga kneg!!! För i slutändan är det det som räknas, vad jag får över när mina nödvändiga inköp är gjorda.
Så jag som är ett Klappmongo planerar lite framåt och skaffar mig genom Easy Shop Plus en möjlighet att handla med Lyoness BONUS CHECK på 3800 kr.
1. Går sedan till affären.
2. Betalar 4750 kr kontant (med Mastercard) i affären.
3. Får 3800 kr tillbaka till lönekontot.
Denna möjlighet kostade mig 475 kr.
Alltså 475 kr + 950 kr = 1425 kr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Vilken bonus du får om 3-5 år är inte relevant för att den bygger på vad du har köpt hos andra butiker samt vad dina klappmongon under dig har handlat för.
(Not: Bonusen är 12 månaders baserad och inte 36 eller mer , se kompensationsplanen)
1. Jo, det är högst relevant vad jag genom lite framförhållning kan ge mig själv om 3-5 år!
2. Nja, inte nödvändigtvis Klappmongon "under mig". Däremot så skapas den ju genom ALLA andra Klappmongo i de 47 länder som är med i detta Klappmongosystem! Mao så går det perhört mycket fortare nu när vi tar del av varandras konsumtion. Dvs det förändrades verkligen till det bättre för ALLA Klappmongon 2014-2015 när Easy Shop Plus startade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Det du skall räkna på är att du har betalat 4750:- totalt för din matkasse och frågan är således , vad är din bonus för just det individuella köpet.
Tyvärr för din del så är bonusen inte 20% per köp , vilket gör att din totala kostnad för din matkasse aldrig någonsin kommer att kunna bli billigare än hos de stora konkurrenter som finns.
Ja, jag betalde 4750 kr för att få matkassen med mig hem. Fick min Cashback + Recash direkt. Sen fick jag 3800 kr tillbaka på kontot eftersom köpet gjordes hos en Klappmongobutik. Det köpet blev i slutändan inte 20% i "rabatt" utan snarare 70 % mindre utlägg efter att bonusen återbetalats (inom 1-2 veckor). Att jag betalar vid inköpstillfället 25% mer än du är ju fullständigt irrelevant när det i slutändan innebar en totalmässigt lägre utgift!
Vill du inte se detta sammanhang så får det stå för dig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Återgå och räkna du , men att tokrunka till fantasisiffror är inte lågstadienivå , det är bra mycket lägre än så
Tror varken jag behöver räkna eller tokrunka!
Varför är du så fixerad vid att tokrunka? Googla: "Genom sig själv känner man andra"
/J