2017-07-19, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Du har fortfarande inte kommit med ett enda argument om varför...

En privatperson ska ha kortet
En företagare skall ansluta sig och acceptera kortet
Läs tråden från början! Tror du missar det andra begriper!

/J
Citera
2017-07-19, 15:57
Bannlyst
Citat:
Fakta 1: Du påpekade skatter - jag påpekade att du måste betala skatt på din bonus från Lyoness - det är ren och skär fakta eftersom det räknas som inkomst
Du glömde att även komission från din karriär är skattepliktig! Inte bara BONUS!

Rätt ska vara rätt!

/J
Citera
2017-07-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Nja, inte om man begriper hur det hänger ihop:
BONUSEN kommer utifrån ett köp av en Rabattvärdecheck på 475 kr. Denna ger efter ca 1-5 år 1045 kr kontant + 3800 kr i BONUS. Denna BONUS använder du i något av alla anslutna företag.
Om vi nu utgår ifrån dina värsta exempel och handlar i en butik som håller 25% högre pris än konkurenten som INTE är med i Lyoness:

Din affär 3800 kr
Lyoness affär 4750 kr = 950 kr dyrare! (Usch.... ve och fasa att de får finnas såna klappmongo butiker!)

Vad jag i verkligheten lagt ut av min nettolön från mitt vanliga kneg för att få denna vara för 4750 kr är: 475 kr för Rabattvärdechecken + några års väntan på bonusen + 950 kr = 1425 kr!
Och eftersom butiken är ett Klappmongo i dina ögon så MÅSTE de betala 8-10% av försäljningpriset som ger mig Cashback + Vänskapsbonus till mina vänner + nya Shoppingpoints till Rabattsystemet.

Tycker du det är en sämre affär än dina 3800 kr?
Be my guest!

Ja, och de där 1045 kr jag fick insatt på kontot handlar jag var jag vill för!

Så de där PyramidUnitsarna som ni hänger upp er på har i själva verket slutligen omsatts till en butik som genererar moms som behövs att betala socialbidrag bla....!

Vad jag har loosat på att vänta några år har jag svårt att se!

Förstår du nu varför du inte ska äta upp dina MARSHMALLOWS direkt?

/J
Men ditt klappmongo , nu visar du precis hur IQ befriad du är...
Du kan ju läsa din marshmallows själv och fundera på hur du ljuger nu...

Om du köper en rabattkupong på Elgiganten från Lyoness (Exempel) 500:-
Så genererar INTE detta köp en bonus på 1045:- om 1-5 år
Bonusen baseras på dina totala inköp , shoppingspoints , och hur dina ben spenderar sina pengar tillsammans med Lyoness kortet.
(Källa: Kompensationsplanen - https://www.scribd.com/document/250178655/Lyconet-Compensation-Plan-Us)

Dessutom har du ett elemntärt matematiskt fel i ditt exempel...

1) Varan/Matkassens totala kostnad i ICKE Lyoness Butik = 3800:-
2) Varan/Matkassens totala kostnad i Lyoness Butik = 4750:-

Vad jag i verkligheten lagt ut av min nettolön från mitt vanliga kneg för att få denna vara för 4750 kr är: 475 kr för Rabattvärdechecken + några års väntan på bonusen + 950 kr = 1425 kr!

Din text skall matematiskt och FAKTA mässigt vara...

Vad jag i verkligheten lagt ut av min nettolön från mitt vanliga kneg för att få denna vara för 4750 kr är: 475 kr för Rabattvärdechecken - några års väntan på bonusen + 4275 kr = ???? kr!

Du kan ju inte ändra butikens kostnad för Varan/Matkassen från 4750 till 950 bara för att din uträkning skall se bra ut. (Men du vill väl som alla klappmongon , tokrunka till fantasi siffror)

Din verkliga kostnad är...
4750 minus din eventuella bonus , som du själv skriver , några års väntan på bonusen

Att jag isåfall plockar 1% mindre i bonus , för att jag handlar hos en affär som INTE är ansluten till Bluff å Båg , har ingen betydelse.
Jag får min produkt/Matkasse billigare OCH jag får min bonus direkt....

Så , mitt kära tokrunkande klappmongo , du får nog gå tillbaka till ritbordet och fundera på priset för din vara/matkasse igen - för du får ju inte en rabatt på 3325 hos Olle i Sandviken bara för att du är Lyoness innehavare......
Senast redigerad av Pellets 2017-07-19 kl. 16:21.
Citera
2017-07-19, 20:29
Medlem
Och nu är Lyoness i blåsväder igen.....

http://behindmlm.com/companies/lyoness/lyoness-pyramid-judgment-discussion-disappearing-across-europe/

"The Lyoness discussion thread on Radar had grown to about 800 to 1000 posts before it was deleted without warning or explanation.

One BehindMLM reader reached out for an explanation and was told;

Their webteam claims that the moderators have removed the entry due to it containing outdated information.

But given that half of the forum consists of topics both started and ended in the early 2000s, and about companies/rackets that no longer exist (sometimes over a decade), this is obviously bullshit."

"Meanwhile in Germany the Verbraucherrunde consumer protection forum, which contained “thousands of critical posts on Lyoness”, has gone offline."

"This isn’t the first time Lyoness has been caught out vandalizing their Wikipedia page. Lyoness and their affiliates have been trying to scrub the page of factual reporting of Lyoness’ regulatory issues since 2013."

Klappmongon sa Bull....
Citera
2017-07-19, 20:49
Bannlyst
Citat:
Men ditt klappmongo , nu visar du precis hur IQ befriad du är...
Du kan ju läsa din marshmallows själv och fundera på hur du ljuger nu...

Dessutom har du ett elemntärt matematiskt fel i ditt exempel...

1) Varan/Matkassens totala kostnad i ICKE Lyoness Butik = 3800:-
2) Varan/Matkassens totala kostnad i Lyoness Butik = 4750:-

Din text skall matematiskt och FAKTA mässigt vara...

Vad jag i verkligheten lagt ut av min nettolön från mitt vanliga kneg för att få denna vara för 4750 kr är: 475 kr för Rabattvärdechecken - några års väntan på bonusen + 4275 kr = ???? kr!

Du kan ju inte ändra butikens kostnad för Varan/Matkassen från 4750 till 950 bara för att din uträkning skall se bra ut. (Men du vill väl som alla klappmongon , tokrunka till fantasi siffror)

Så , mitt kära tokrunkande klappmongo , du får nog gå tillbaka till ritbordet och fundera på priset för din vara/matkasse igen - för du får ju inte en rabatt på 3325 hos Olle i Sandviken bara för att du är Lyoness innehavare......
Driver du med mig nu eller? För att vilja framstå som så insatt i Lyoness som du försöker så har du VERKLIGEN inte greppat detta med deras Rabattvärdecheckar?!
Vet inte riktigt var du tappade bort dig i detta men jag gör ett sista försök:

Vi tar det på lågstadienivå:

1. Du och jag har ett vanligt kneg! Vi tjänar 10000 kr netto på detta.
2. Eftersom jag är ett Klappmongo så valde jag att månadsvis köpa Rabattvärdecheckar (475kr st) via deras "Easy Shop Plus" (tidigare behandlat och hånat i tråden) men du är smart och sket i detta!
3. Vi hoppar nu fram 3-5 år: Denna Rabattvärdecheck ökade sitt värde till 4845 kr (1045 kr kontant + 3800 kr i bonus). Lånar din länk: https://www.scribd.com/document/250178655/Lyconet-Compensation-Plan-Us
4. Vi båda ska handla mat enligt tidigare exempel:
Du handlar hos en icke Klappmongobutik för 3800 kr och jag handlar samma varor hos en Klappmongobutik för 4750 kr.
5. Nu vill jag att du läser sakta och noga: Lyoness systemet känner av att jag handlade hos en Klappmongobutik och ser att jag har 3800 kr innestående BONUS. Vad händer nu?
6. Lyoness betalar tillbaka till mig 3800 kr och nollställer min BONUS!
Detta innebär alltså 4750 - 3800 kr = 950 kr + de 475 kr jag tidigare köpte Rabattvärdechecken för som gav mig BONUSEN.
Summa totalt för matkasse 4750 kr: 1425 kr!!!

Vi tar detta ännu enklare:

Du och jag köper varsin potatis i veckan för 10 kr. Detta gör vi fortlöpande. Du äter upp dina direkt eftersom du är smart medan jag som är ett Klappmongo sätter mina potatisar i jorden! Efter ett tag har jag nu plötsligt 9 extra potatisar, totalt 10 st/ satt potatis.
Fråga: Vad anser du jag betalat styckepris för 10 potatisar? 10 kr eller 1 kr!

Citat:

Priset på matkassen är som jag skrev 4750 kr, inget att orda om. Frågan är ju hur mycket jag behövde använda av mina 10000 kr i nettolön från mitt vanliga kneg för att få den matkassen!
Varken 4750 kr eller 3800 kr som du gjorde!
475 kr + 950 kr = 1425 kr! Men det fick ta omvägen via en tids väntan men DET ÄR DET VÄRT!

Därav liknelsen med Marshmallow testet! Att klara av att vänta på sin belöning!

Kopplar du nu eller är det fortfarande för avancerat?

Är nästan beredd att kalla dig idiot men den låga retoriken får du stå för!

/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-07-19 kl. 21:17.
Citera
2017-07-19, 21:23
Medlem
Citat:
Driver du med mig nu eller? För att vilja framstå som så insatt i Lyoness som du försöker så har du VERKLIGEN inte greppat detta med deras Rabattvärdecheckar?!
Vet inte riktigt var du tappade bort dig i detta men jag gör ett sista försök:

Vi tar det på lågstadienivå:

2. Eftersom jag är ett Klappmongo så valde jag att månadsvis köpa Rabattvärdecheckar (475kr st) via deras "Easy Shop Plus" (tidigare behandlat och hånat i tråden) men du är smart och sket i detta!
3. Vi hoppar nu fram 3-5 år: Denna Rabattvärdecheck ökade sitt värde till 4845 kr (1045 kr kontant + 3800 kr i bonus).
Du handlar hos en icke Klappmongobutik för 3800 kr och jag handlar samma varor hos en Klappmongobutik för 4750 kr.
5. Nu vill jag att du läser sakta och noga: Lyoness systemet känner av att jag handlade hos en Klappmongobutik och ser att jag har 3800 kr innestående BONUS. Vad händer nu?
Detta innebär alltså 4750 - 3800 kr = 950 kr + de 475 kr jag tidigare köpte Rabattvärdechecken för som gav mig BONUSEN.

Vi tar detta ännu enklare:

Du och jag köper varsin potatis i veckan för 10 kr. Detta gör vi fortlöpande. Du äter upp dina direkt eftersom du är smart medan jag som är ett Klappmongo sätter mina potatisar i jorden! Efter ett tag har jag nu plötsligt 9 extra potatisar, totalt 10 st/ satt potatis.
Fråga: Vad anser du jag betalat styckepris för 10 potatisar? 10 kr eller 1 kr!

Du har ett antal fundamentala fel (Som du inte kommenterade) - och det är följande.....

A) Lyoness betalar inte ut en bonus efter ett antal år grundat på dina inköp av presentkort/rabattcheckar. Detta finns fullständigt beskrivet i deras T&C och i deras Compensation Plan.

B) Rabattcheckar/Presentkort "Ökar" inte i värde - dom har ett värde på X kronor och ingenting annat

C) Kvarstår FAKTA
På inköpsdagen kostar min matkasse mig 3800:- (Jag skiter i att dra av min bonus)
På inköpsdagen kostar din Matkasse dig 4750:- minus din bonus
Och tror du att det är ett argument att få en bonus efter 3-5år för ditt inköp är ett argument för att skaffa ett Lyoness kort så är du mer än lovligt IQ befriad. Det är däremto ett starkt argument till att INTE skaffa Lyoness kortet

Så du får återgå till dina beräkningar - detta eftersom du inte har en aning om vad din bonus blir då den inte endast bygger på dina inköp , utan mestadels bygger på vad de klappmongon under dig i dina högra och vänstra ben.
Allt detta står i Kompensationsplanen för Lyoness.

För om du dessutom tror att du efter ett köp av en rabattcheck/presentkort á 475:-
kan få en bonus på 3800:- så borde du läggas in på mentalsjukhus omedelbart.

Så återgå till marshmallowsläsning och fundera igen - för du kan inte blanda in vad din "Hitta på bonus" kommer att bli - du skall basera din totala kostnad på din totala kostnad.

Citat:
Priset på matkassen är som jag skrev 4750 kr, inget att orda om. Frågan är ju hur mycket jag behövde använda av mina 10000 kr i nettolön från mitt vanliga kneg för att få den matkassen!
Varken 4750 kr eller 3800 kr som du gjorde!
475 kr + 950 kr = 1425 kr! Men det fick ta omvägen via en tids väntan men DET ÄR DET VÄRT!

Därav liknelsen med Marshmallow testet! Att klara av att vänta på sin belöning!

Kopplar du nu eller är det fortfarande för avancerat?

Är nästan beredd att kalla dig idiot men den låga retoriken får du stå för!

/J

Då kör vi samma igen - verkligen lågstadienivå..

Affär A - Matkassen kostar 4750:- (Ansluten till Lyoness)
Affär B - Matkassen kostar 3800:- (INTE ansluten till Lyoness)

Du köper ett presentkort på 475:- från Lyoness som gäller på Affär A
Du går och handlar på Affär A och får då betala 4275:- kontant , samt ditt presentkort på 475:-
Du har då betalat Affär A 4750:- som matkassen kostade
Vilken bonus du får om 3-5 år är inte relevant för att den bygger på vad du har köpt hos andra butiker samt vad dina klappmongon under dig har handlat för.
(Not: Bonusen är 12 månaders baserad och inte 36 eller mer , se kompensationsplanen)

Det du skall räkna på är att du har betalat 4750:- totalt för din matkasse och frågan är således , vad är din bonus för just det individuella köpet.
Tyvärr för din del så är bonusen inte 20% per köp , vilket gör att din totala kostnad för din matkasse aldrig någonsin kommer att kunna bli billigare än hos de stora konkurrenter som finns.

Återgå och räkna du , men att tokrunka till fantasisiffror är inte lågstadienivå , det är bra mycket lägre än så
Citera
2017-07-20, 09:08
Bannlyst
Citat:
Du har ett antal fundamentala fel (Som du inte kommenterade) - och det är följande.....
A) Lyoness betalar inte ut en bonus efter ett antal år grundat på dina inköp av presentkort/rabattcheckar. Detta finns fullständigt beskrivet i deras T&C och i deras Compensation Plan.
B) Rabattcheckar/Presentkort "Ökar" inte i värde - dom har ett värde på X kronor och ingenting annat
A) Jo! Om du tagit steget till Lyconet och förutsatt att jag genom mina inköp skapat såpass mycket Shoppingpoints att dessa genererat antalet Units som krävs för detta ska ske! Detta är dock den långsamma vägen men givetvis fullt möjligt.
Vill du göra det den SNABBA vägen så går du med i EasyShopPlus och låter dina Units (som du fått genom dina Rabattvärdecheckar) påverkas av andra Klappmongos shopping. Dvs inga Klappmongo du behöver "ragga upp själv".

B) Nja, du har rätt i att checken i sig inte ökar i värde. Däremot så ger den mig ett MERVÄRDE på 4845 kr - 475 kr.

Citat:
C) Kvarstår FAKTA
På inköpsdagen kostar min matkasse mig 3800:- (Jag skiter i att dra av min bonus)
På inköpsdagen kostar din Matkasse dig 4750:- minus din bonus
Och tror du att det är ett argument att få en bonus efter 3-5år för ditt inköp är ett argument för att skaffa ett Lyoness kort så är du mer än lovligt IQ befriad. Det är däremto ett starkt argument till att INTE skaffa Lyoness kortet
Ja, vi är ju överens om att matkassen i exemplet kostar 3800 kr respektive 4750 kr - min bonus!
Vad du inte riktigt förstår är ju att jag får min Cashback ALLTID på ALLA mina inköp. Direkt! Inget jag behöver vänta på. Kontanter rakt in på kontot.

Vad du nu inte riktigt vill eller klarar av att ta till dig är ju att BONUSEN jag pratar om kommer ifrån ett långsiktigt tänkande, jämför med potatis exemplet:

Du käkade upp din direkt, jag satte min i jorden och fick på sikt ett större antal! Det är ju exakt detta som långsiktighet går ut på. Få mer sen!!!

Vad exakt är det du inte begriper?

Citat:
Så du får återgå till dina beräkningar - detta eftersom du inte har en aning om vad din bonus blir då den inte endast bygger på dina inköp , utan mestadels bygger på vad de klappmongon under dig i dina högra och vänstra ben.
Allt detta står i Kompensationsplanen för Lyoness.
Du har alltså på RIKTIGT inte förstått detta? Men du vill ändå fortsätta framstå som du har koll!?
För att göra detta riktigt tydligt och bevisa motsatsen till ditt påstående:
1. Skit i att ta ett kort från en Klappmongopolare - regga dig istället helt fristående från någons "nätverk".
2. Regga dig till Lyconet.
3. Skit i att bjuda in andra Klappmongo, kör för dig själv helt och hållet. Inga Klappmongopolare alltså i ditt nätverk!
4. Aktivera EasyShopPlus, köp en Rabattvärdecheck (475 kr) i månaden. För denna får du en Unit automatiskt placerad i något av de nationella systemen istället för ditt eget system.
5. I dessa system påverkas din Unit av alla andras shopping och Units istället för bara din egen.
6. Efter ca 2-5 år (beroende på system och konsumtion för tiden) har du fått 1045 kr kontant + 3800 kr i Lyoness bonus!

Så jo, jag har fullständigt en ANING om vad min bonus blir. Dessa summor är dessutom lika för ALLA och framgår tydligt i deras Kompensationsplan!
https://www.scribd.com/document/250178655/Lyconet-Compensation-Plan-Us
inget orättvisst här, ALLA får SAMMA!

Slutsats: Inget eget Klappmongonätverk behövdes. Men du missar en annan sak: du berövar dina Klappmongopolare på Vänskapsbonusen.

Citat:
För om du dessutom tror att du efter ett köp av en rabattcheck/presentkort á 475:-
kan få en bonus på 3800:- så borde du läggas in på mentalsjukhus omedelbart.
Jäklar vad du rör ihop begreppen!
Läs Kompensationsplanen igen (tills du förstår) som du så gärna själv länkar till!

Citat:
Så återgå till marshmallowsläsning och fundera igen - för du kan inte blanda in vad din "Hitta på bonus" kommer att bli - du skall basera din totala kostnad på din totala kostnad.
"Hitta på bonus"? Läs Kompensationsplanen igen (tills du förstår)!
Min totala kostnad VID INKÖPSTILLFÄLLET är fortfarande 4750 kr men FRÅGAN var ju snarare hur mycket av min NETTOLÖN från mitt vanliga kneg har jag behövt använda för att få den matkassen?
(4750 kr - 3800 kr) + 475 kr = 1425 kr!
Läs det S A K T A tills det trillar in i skallen på dig!

Ska vi göra det ännu enklare för dig? Nytt exempel, lättare siffror:
1. Vi bokar båda ett boende via booking för 3800 kr.
Vad betalar du respektive jag av våra surt förvärvade pengar?
2. Du 3800 kr,
3. Jag 475 kr (3800 kr -3800 kr + 475 kr).
Ja, och jag fick dessutom Cashback 2% + Vänslapsbonus till mina Klappmongopolare + Recash på mina andra Rabattvärdecheckar + Mastercards bonus eftersom jag betalade med det kortet.

Fortfarande svårt att se nyttan med att vänta på denna extra bonus?

Citat:
Då kör vi samma igen - verkligen lågstadienivå..

Affär A - Matkassen kostar 4750:- (Ansluten till Lyoness)
Affär B - Matkassen kostar 3800:- (INTE ansluten till Lyoness)

Du köper ett presentkort på 475:- från Lyoness som gäller på Affär A
Du går och handlar på Affär A och får då betala 4275:- kontant , samt ditt presentkort på 475:-
Du har då betalat Affär A 4750:- som matkassen kostade
Ja, det var lågstadienivå på RIKTIGT! Du har svårt med siffror på RIKTIGT va? Inte bara ordblind som du skrev!
Först och främst så betalar jag 4750 kr kontant i butik, inte 4275 kr. Kan väl inte ändra priset i butiken själv, eller vad skrev du tidigare?

Återigen: Det som är relevant är vad jag behöver använda av min nettolön jag får genom mitt vanliga kneg!!! För i slutändan är det det som räknas, vad jag får över när mina nödvändiga inköp är gjorda.
Så jag som är ett Klappmongo planerar lite framåt och skaffar mig genom Easy Shop Plus en möjlighet att handla med Lyoness BONUS CHECK på 3800 kr.
1. Går sedan till affären.
2. Betalar 4750 kr kontant (med Mastercard) i affären.
3. Får 3800 kr tillbaka till lönekontot.

Denna möjlighet kostade mig 475 kr.
Alltså 475 kr + 950 kr = 1425 kr.

Citat:
Vilken bonus du får om 3-5 år är inte relevant för att den bygger på vad du har köpt hos andra butiker samt vad dina klappmongon under dig har handlat för.
(Not: Bonusen är 12 månaders baserad och inte 36 eller mer , se kompensationsplanen)
1. Jo, det är högst relevant vad jag genom lite framförhållning kan ge mig själv om 3-5 år!
2. Nja, inte nödvändigtvis Klappmongon "under mig". Däremot så skapas den ju genom ALLA andra Klappmongo i de 47 länder som är med i detta Klappmongosystem! Mao så går det perhört mycket fortare nu när vi tar del av varandras konsumtion. Dvs det förändrades verkligen till det bättre för ALLA Klappmongon 2014-2015 när Easy Shop Plus startade.

Citat:
Det du skall räkna på är att du har betalat 4750:- totalt för din matkasse och frågan är således , vad är din bonus för just det individuella köpet.
Tyvärr för din del så är bonusen inte 20% per köp , vilket gör att din totala kostnad för din matkasse aldrig någonsin kommer att kunna bli billigare än hos de stora konkurrenter som finns.
Ja, jag betalde 4750 kr för att få matkassen med mig hem. Fick min Cashback + Recash direkt. Sen fick jag 3800 kr tillbaka på kontot eftersom köpet gjordes hos en Klappmongobutik. Det köpet blev i slutändan inte 20% i "rabatt" utan snarare 70 % mindre utlägg efter att bonusen återbetalats (inom 1-2 veckor). Att jag betalar vid inköpstillfället 25% mer än du är ju fullständigt irrelevant när det i slutändan innebar en totalmässigt lägre utgift!

Vill du inte se detta sammanhang så får det stå för dig!

Citat:
Återgå och räkna du , men att tokrunka till fantasisiffror är inte lågstadienivå , det är bra mycket lägre än så
Tror varken jag behöver räkna eller tokrunka!

Varför är du så fixerad vid att tokrunka? Googla: "Genom sig själv känner man andra"

/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-07-20 kl. 09:19.
Citera
2017-07-20, 09:26
Medlem
Citat:
A) Jo! Om du tagit steget till Lyconet och förutsatt att jag genom mina inköp skapat såpass mycket Shoppingpoints att dessa genererat antalet Units som krävs för detta ska ske! Detta är dock den långsamma vägen men givetvis fullt möjligt.
Vill du göra det den SNABBA vägen så går du med i EasyShopPlus och låter dina Units (som du fått genom dina Rabattvärdecheckar) påverkas av andra Klappmongos shopping. Dvs inga Klappmongo du behöver "ragga upp själv".

B) Nja, du har rätt i att checken i sig inte ökar i värde. Däremot så ger den mig ett MERVÄRDE på 4845 kr - 475 kr.

Ja, vi är ju överens om att matkassen i exemplet kostar 3800 kr respektive 4750 kr - min bonus!
Vad du inte riktigt förstår är ju att jag får min Cashback ALLTID på ALLA mina inköp. Direkt! Inget jag behöver vänta på. Kontanter rakt in på kontot.

Vad du nu inte riktigt vill eller klarar av att ta till dig är ju att BONUSEN jag pratar om kommer ifrån ett långsiktigt tänkande, jämför med potatis exemplet:

Du käkade upp din direkt, jag satte min i jorden och fick på sikt ett större antal! Det är ju exakt detta som långsiktighet går ut på. Få mer sen!!!

Vad exakt är det du inte begriper?

Du har alltså på RIKTIGT inte förstått detta? Men du vill ändå fortsätta framstå som du har koll!?
För att göra detta riktigt tydligt och bevisa motsatsen till ditt påstående:
1. Skit i att ta ett kort från en Klappmongopolare - regga dig istället helt fristående från någons "nätverk".
2. Regga dig till Lyconet.
3. Skit i att bjuda in andra Klappmongo, kör för dig själv helt och hållet. Inga Klappmongopolare alltså i ditt nätverk!
4. Aktivera EasyShopPlus, köp en Rabattvärdecheck (475 kr) i månaden. För denna får du en Unit automatiskt placerad i något av de nationella systemen istället för ditt eget system.
5. I dessa system påverkas din Unit av alla andras shopping och Units istället för bara din egen.
6. Efter ca 2-5 år (beroende på system och konsumtion för tiden) har du fått 1045 kr kontant + 3800 kr i Lyoness bonus!

Så jo, jag har fullständigt en ANING om vad min bonus blir. Dessa summor är dessutom lika för ALLA och framgår tydligt i deras Kompensationsplan! Inget orättvisst här!

Slutsats: Inget eget Klappmongonätverk behövdes. Men du missar en annan sak: du berövar dina Klappmongopolare på Vänskapsbonusen.

Läs Kompensationsplanen igen (tills du förstår) som du så gärna själv länkar till:
https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us

"Hitta på bonus"? Läs Kompensationsplanen igen (tills du förstår)!
Min totala kostnad är fortfarande 4750 kr men FRÅGAN var ju snarare hur mycket av min NETTOLÖN från mitt vanliga kneg har jag behövt använda för att få den matkassen?
(4750 kr - 3800 kr) + 475 kr = 1425 kr!
Läs det S A K T A tills det trillar in i skallen på dig!

Ska vi göra det ännu enklare för dig? Nytt exempel, lättare siffror:
2. Du 3800 kr,
Ja, och jag fick dessutom Cashback 2% + Vänslapsbonus till mina Klappmongopolare + Recash på mina andra Rabattvärdecheckar + Mastercards bonus eftersom jag betalade med det kortet.

Fortfarande svårt att se nyttan med att vänta på denna extra bonus?

Ja, det var lågstadienivå på RIKTIGT! Du har svårt med siffror på RIKTIGT va? Inte bara ordblind som du skrev!
Först och främst så betalar jag 4750 kr kontant i butik, inte 4275 kr. Kan väl inte ändra priset i butiken själv, eller vad skrev du tidigare?

Återigen: Det som är relevant är vad jag behöver använda av min nettolön jag får genom mitt vanliga kneg!!! För i slutändan är det det som räknas, vad jag får över när mina nödvändiga inköp är gjorda.
Så jag som är ett Klappmongo planerar lite framåt och skaffar mig genom Easy Shop Plus en möjlighet att handla med Lyoness BONUS CHECK på 3800 kr.

1. Jo, det är högst relevant vad jag genom lite framförhållning kan ge mig själv om 3-5 år!
2. Nja, inte nödvändigtvis Klappmongon "under mig". Däremot så skapas den ju genom ALLA andra Klappmongo i de 47 länder som är med i detta Klappmongosystem! Mao så går det perhört mycket fortare nu när vi tar del av varandras konsumtion. Dvs det förändrades verkligen till det bättre för ALLA Klappmongon 2014-2015 när Easy Shop Plus startade.

Ja, jag betalde 4750 kr för att få matkassen med mig hem. Fick min Cashback + Recash direkt. Sen fick jag 3800 kr tillbaka på kontot eftersom köpet gjordes hos en Klappmongobutik. Det köpet blev i slutändan inte 20% i "rabatt" utan snarare 70 % mindre utlägg efter att bonusen återbetalats (inom 1-2 veckor). Att jag betalar vid inköpstillfället 25% mer än du är ju fullständigt irrelevant när det i slutändan innebar en totalmässigt lägre utgift!

Vill du inte se detta sammanhang så får det stå för dig!

Tror varken jag behöver räkna eller tokrunka!

Varför är du så fixerad vid att tokrunka? Googla: "Genom sig själv känner man andra"

/J
Du är uppenbarligen totalt IQ befriad.
Hur var det där med att lova saker och inte kunna hålla det.

Nu får du ta och funder på hur du skall förklara följande...

2. Du 3800 kr,

Du kan aldrig någonsin få 3800 i Bonus för ett enda köp hos en butik.
DU räknar som ett klappmongo.

Om du använder Booking.com som ett exempel så gäller följande för Online butiken.
2% Cashback och ingenting annat.

Du kommer således att betala 3.800:- och få Cashback på 2% (76:-) och din Mastercard bonus.
Något annat för ditt köp får du inte.
Vad du EVENTUELLT får sen för ALLA köp du gör har ingen betydelse.
Vad du EVENTUELLT får sen för ALLA köp alla andra klappmongon under dig har ingen betydelse.

Rätt text är alltså
2. Jag 3800 kr (Skit i Bonus nu)
3. Du 3734 kr (3800 kr -2%).

Du försöker på sedvanligt sätt blanda äpplen och päron - men det kan du lägga av med direkt.

Nu tar vi nästa idioti-klappmongo-IQ befriade inlägg från dig...

Ditt IQ Befriade klappmongo - det var DU som skrev att du köpt en värdecheck på 475:-
Den använder du alltså och betalar din kasse med

Men ditt IQ Befriade klappmongo

Du kan inte räkna med att "Få en bonuscheck på 3.800:-"
Hur korkad är du egentligen? Du framstår mer och mer som ett desperat klappmongo som tror att någon vänlig själ bara trollar fram 3.800:-?

Så - åter igen

1) Du köper en Värdecheck på 475:- på Företag A
2) Du handlar en vara/Kasse/Whatever för 4475:-
3) Du betalar då cash 4000:- och använder din värdecheck på 475:-
4) Nu får du snällt vänta på din bonus och att denna skall trilla in på kontot

Vi som inte är med i Lyoness/Lyconet bluff....
1) Handlar samma vara/Kasse/Whatever för 3400:- på annan kedja som inte är ansluten till Lyoness/Lyconet bluff

Du får mer än gärna visa var i kompensationsplanen du kommer att få din bonus på 3800:- som du jiddrar om.
För problemet du har är...

A) Hitta tillräckligt med klappmongon så du fyller dina "ben"
B) Att se till att alla som faller under "A" de facto handlar hos lyoness anslutna butiker.
Citera
2017-07-20, 09:52
Bannlyst
Citat:
Du är uppenbarligen totalt IQ befriad.
Hur var det där med att lova saker och inte kunna hålla det.

Nu får du ta och funder på hur du skall förklara följande...

2. Du 3800 kr,

Om du använder Booking.com som ett exempel så gäller följande för Online butiken.
2% Cashback och ingenting annat.
Seriöst? Du har VERKLIGEN missat ALLT! Du vet alltså FORTFARANDE INTE vad du pratar om! Den store Pellets!

Behöver inte fundera, förklarar det som jag gjort tidigare (kanske för svårt för dig):
1. Jag betalar med bonusen (3800 kr) jag fått genom Easy Shop Plus!
Läs Kompensationsplanen TILLS DU FÖRSTÅR!
Dessutom får jag mina 2 % i Cashback på själva köpet!

Citat:
Vem har påstått det? Inte jag iallafall! Du missar ju ALLT! Det är två olika saker vi pratar om:
1. Lyoness CashbackWorld kort (grunden i det hela)
2. Lyconets kompensationsplan för de som valt bli Lyconet istället!

Du länkar till en Kompensationsplan du inte förstår!

Citat:
Du försöker på sedvanligt sätt blanda äpplen och päron - men det kan du lägga av med direkt.

Nu tar vi nästa idioti-klappmongo-IQ befriade inlägg från dig...

Ditt IQ Befriade klappmongo - det var DU som skrev att du köpt en värdecheck på 475:-
Den använder du alltså och betalar din kasse med
Ledsen om jag väcker dig nu men det är du som blandar ihop begreppen!
Betalar INTE med Rabattvärdechecken på 475 kr i butiken! Däremot med de 3800 kr i BONUS som denna Rabbattvärdecheck gav mig efter 3-5 år! Du FÖRSTÅR INTE detta uppenbarligen!
Börjar bli riktigt komiskt!!!

Citat:
Men ditt IQ Befriade klappmongo
Du kan inte räkna med att "Få en bonuscheck på 3.800:-"
Hur korkad är du egentligen? Du framstår mer och mer som ett desperat klappmongo som tror att någon vänlig själ bara trollar fram 3.800:-?
Fasen Pellets, inser du inte att ju mer du skriver om detta desto mer visar du hur du fullständigt MISSAT EXAKT ALLT med Lyoness kompensationsplan!

Citat:
Du får mer än gärna visa var i kompensationsplanen du kommer att få din bonus på 3800:- som du jiddrar om.
Har du inte läst den själv? Bjuder dig på denna hjälp eftersom jag vill att även du ska förstå:
Sidan 11. Balance Comission + Balance Bonus!

Rör inte ihop det med jidder om höger o vänster ben kräver massa Klappmongopolare.... för då bevisar du ännu mer hur du MISSAT det hela!

Varsågod!

/J
Citera
2017-07-20, 11:02
Bannlyst
För sakens skull så repeterar vi:

Läs nu VÄLDIGT LÅNGSAMT:

3. Vi hoppar nu fram 3-5 år: Denna Rabattvärdecheck ökade sitt värde till 4845 kr (1045 kr kontant + 3800 kr i bonus). Lånar din länk: https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us

Alltså, jag har genom EasyShopPlus (drar nytta av ALLA andras konsumtion) fått en BONUS som står på ett BONUSKONTO i mitt Lyoness id. Från detta BONUSKONTO ersätts jag sedan för motsvarande summa jag handlat för hos ett Klappmongo företag!

Läs tills du förstår!!!

/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-07-20 kl. 11:30.
Citera
2017-07-20, 11:05
Medlem
Citat:
Seriöst? Du har VERKLIGEN missat ALLT! Du vet alltså FORTFARANDE INTE vad du pratar om! Den store Pellets!

Behöver inte fundera, förklarar det som jag gjort tidigare (kanske för svårt för dig):
1. Jag betalar med bonusen (3800 kr) jag fått genom Easy Shop Plus!
Läs Kompensationsplanen TILLS DU FÖRSTÅR!
Dessutom får jag mina 2 % i Cashback på själva köpet!

Vem har påstått det? Inte jag iallafall! Du missar ju ALLT! Det är två olika saker vi pratar om:
1. Lyoness CashbackWorld kort (grunden i det hela)
2. Lyconets kompensationsplan för de som valt bli Lyconet istället!

Du länkar till en Kompensationsplan du inte förstår!

Ledsen om jag väcker dig nu men det är du som blandar ihop begreppen!
Betalar INTE med Rabattvärdechecken på 475 kr i butiken! Däremot med de 3800 kr i BONUS som denna Rabbattvärdecheck gav mig efter 3-5 år! Du FÖRSTÅR INTE detta uppenbarligen!
Börjar bli riktigt komiskt!!!

Fasen Pellets, inser du inte att ju mer du skriver om detta desto mer visar du hur du fullständigt MISSAT EXAKT ALLT med Lyoness kompensationsplan!

Har du inte läst den själv? Bjuder dig på denna hjälp eftersom jag vill att även du ska förstå:
Sidan 11. Balance Comission + Balance Bonus!

Rör inte ihop det med jidder om höger o vänster ben kräver massa Klappmongopolare.... för då bevisar du ännu mer hur du MISSAT det hela!

Varsågod!

/J

Då har DU missat en stor poäng på det hela...
3800:- kommer du aldrig någonsin att få - och du kan inte räkna på det sättet heller - eftersom den summan är endast tagen från ditt huvud.

För att erhålla 3800:- i Bonus så krävs det BRA JÄVLA MYCKET MER än ett enda köp av 475:-
Eller har du tappat all IQ?

Och läser du sidan 11 i kompensationsplanen så framgår det mycket väl att du behöver fylla vänster och höger ben. (https://www.scribd.com/document/250178655/Lyconet-Compensation-Plan-Us)
Dessutom så är det lite andra beräkningar än 3-5 år..

BALANCE COMMISSION
The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period.
The Marketer is entitled to receive the Balance Commission if a Marketer‘s booked Personal Units, Bonus Units
or Transfer Units contains the pre-dened number of “subsequent” booked Units (left / right).

Och sedan får du läsa tabellen om att du måste fylla Höger och Vänster ben

BALANCE BONUS
The Balance Bonus is calculated every week on the basis of the Units booked within the calculation period.

In order to be eligible for a Balance Bonus, the Marketer‘s booked Personal Units must contain the pre-dened
number of “subsequent” booked Units (left / right)

Åter igen - läs tabellen om vilken bonus du är berättigad OM du fyller vänster och höger ben

Bonus Units -> Exakt samma sak

Så - åter igen

1) Du åker till ett Lyoness Klappmongo som är en obskyr butik på vischan och köper en vara för 3.000:-
2) Du får 2% Cashback och din slutsumma för varan är då 2940:-

Nu kan du aldrig någonsin räkna med vilken bonus du "kommer" att få , från dina vänstra eller högra ben - eftersom du vet inte hur dom kommer att handla - du vet heller inte om du kommer att lyckas fylla dessa ben för att få din bonus.....

Slutsumman av din vara , är och kommer alltid att vara , 2940:-
Medans vi vanliga svensson som handlar på de stormarknader som håller normala priser och inte är med i Lyoness Bluff betalade 2200:- för exakt samma vara.

Jag är fullt införstådd i hur bonusen ser ut för Lyoness - men du har uppenbarligen inte förstått att du inte kan räkna med en check på 3.800:-

Men visst , då kan jag vända på det - på samma sätt.
Min matkasse för 2.000 som jag handlar på COOP ger mig två flygbiljetter T&R till valfir destination i världen med EuroBonus (Debiterar Eurobonuskortet) + att alla poäng jag får på COOP slänger jag också in på mitt Eurobonuskort vilket gör att det är 2 flygbiljetter Business class - så om 3-5 år så har jag flugit business class 6-10 gånger med frugan till valfri destination för mitt inköp för 2.000:-

Inse fakta

Din Vara kostar X kronor - Bonus från Lyoness och ingenting annat.
Du kan aldrig "tro" att du kommer att erhålla 3.800 (Eller annan summa i bonus)
Citera
2017-07-20, 11:15
Medlem
Citat:
För sakens skull så repeterar vi:

Läs nu VÄLDIGT LÅNGSAMT:

3. Vi hoppar nu fram 3-5 år: Denna Rabattvärdecheck ökade sitt värde till 4845 kr (1045 kr kontant + 3800 kr i bonus). Lånar din länk: https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us

Förstår du inte?

/J
1) Helt oväsentligt
2) Ja - du köper en rabattcheck på 475:-
3) här är det stora felet - du ökar aldrig värdet på en check bara "Hux Flux" med "Easy Shop Plus"
Läs länken som du kopierade från mig - det finns ingenting sådant i kompensationsplanen
4) Ja - Jag handlar för 3800 , du handlar för 4750
5) Nej - se punkt 3 - du kan inte öka från 475 till 3800 på "3-5 år"
Finns ingenting som beskriver denna värdeökning på något officiellt dokument från Lyoness
6) Nej - se punkt 3 - du kan inte öka från 475 till 3800 på "3-5år"
Alltså kvarstår fakta - du betalade 4750-bonus-värdecheck. Jag betalade 3800

Så du får fundera igen - och du får mer än gärna förklara följande
Du betalar ENDAST 475:- för en värdecheck
3-5 år senare - utan att du gör någonting så är den hux flux värd 3.800?
Hoppas du inser att det krävs lite mer för att du skall få 3.800 utbetalt från Lyoness

Det finns absolut INGEN som helst information om detta någonstans i den officiella dokumentationen hos Lyoness.

Och dessutom - vänta 3-5 år för en värdeökning?
*JÖSSES*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in