2017-07-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Helena var min vän och jag har svårt för att tro att hon var intresserad av RE på det sättet, det känns som att jag vill minnas att Ulrika har varit tillsammans med honom .. Inte vid detta tillfälle men någon gång... men jag kände inte henne så väl och kan ha fel jag vet iallafall att de var goda vänner.
Kan det vara så att RE var den som sprang runt efter Helena inne på statt och Helena inte var intresserad eftersom hennes syster hade varit tillsammans med honom??

intressant...

Utan att veta ett smack om det du skriver ovan så finns det i alla fall en grund för intrig/triangeldrama.
Citera
2017-07-19, 00:07
Medlem
Rudges avatar
Om ingen sett någon följa efter Helena inne på stath och om Helena inte själv lämnat stället om hon nu känt sig förföljd, hur kommer det sig att det är något man utgår ifrån här? Varför tros någon varit så efter henne?
Vart kommer den uppgiften ifrån? Någon som har källa på det?
Citera
2017-07-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
intressant...

Utan att veta ett smack om det du skriver ovan så finns det i alla fall en grund för intrig/triangeldrama.

Lite intressant är det. Är det en trådsanning att hon var intresserad av just RE? Känns inte helt bekräftad. Överlag finns det många i det där 68-gänget som passar bättre in på någon som kan ha varit intresserad av henne än de lite senare födda som diskuteras flitigt här (OBS! personlig spekulation). Känner till några av dem (68-gänget= vissa fb-vänner till RE som är utflugna från mstad).
Citera
2017-07-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag vill minnas att jag har läst i tråden att RE var killen som HA "blev glad" över att se på stadt och att det var honom hon berättade om när hon ringde systern strax innan stängning.

Ja det stämmer att det står i tråden och att jag skriver att RE är i 4C.
Citera
2017-07-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Lite intressant är det. Är det en trådsanning att hon var intresserad av just RE? Känns inte helt bekräftad. Överlag finns det många i det där 68-gänget som passar bättre in på någon som kan ha varit intresserad av henne än de lite senare födda som diskuteras flitigt här (OBS! personlig spekulation). Känner till några av dem (68-gänget= vissa fb-vänner till RE som är utflugna från mstad).
Enligt min källa utanför tråden ska HA varit intresserad av RE på stadshotellet
Citera
2017-07-19, 00:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
Hej alla !
Har följt denna tråd under några år, i perioder skall tilläggas men har försökt att läsa ikapp efter frånvaro, så jag tror inte jag har missat så mycket. Intressant att tråden fortfarande håller den aktivitet den gör och nu efter den senaste mediabevakningen kanske det har blivit lite extra drag här, bra !

Jag själv intresserar mig för fallet då jag är från staden och som så många andra gärna ser att fallet klaras upp.

Jag vet inte vem som är varken gärningsman eller den sk pilotmannen. Kan vara den samma eller inte, och kanske fel pilotman, antar jag.

Det är mycket teorier, rykten, fakta som kokar upp till ytan i lilla Mariestad idag, bra och jag hoppas det blir mer !
Som så många andra i och utanför tråden skapar även jag mig en misstänkt gm och eller pilotman, medhjälpare och eventuella "vänner" som kan tänkas hålla tyst om vad som har hänt.

Då gärningsmannen är svårast att hitta så kan man försöka hitta vilka som kan tänkas veta något, tänker jag. I M-stad liksom övriga landet fanns det 92 olika grupperingar av personer, på vilket sätt man umgicks och varför för att på sitt sätt ha en trevlig tillvaro i stadens uteliv.

I mina ögon fanns det bland annat:
1A: Det fanns dom som gick ut själva, i par, mindre eller större gäng med målet ett av stadens diskotek. Kan kanske benämnas som "vanliga gängen"
1B: Det fanns dom som likt ovan fast i lite mer utmärkande still gick ut som jag kallar för Syntarna.
2A: Sedan har vi Raggargängen, de lokala raggarna från M-stad
2B: Raggare utifrån som Lyrestad, Timmersdala, Ullervad, Götene, Lugnås
2C: Övriga raggare från Skara, Lidköping, Skövde, kristinehamn med mera, var mindre vanliga kanske.
3A: Punkarna
3B: Hårdrockarna
3C: Skinskallarna
4A: Kriminella
4B: Missbrukare
4C: "Röka på" personerna

I grupp 1 upplever jag att det i M-stad pratas och spekuleras mycket idag kring fallet. Kan vara att det är det var den största gruppen kanske.
Grupp 2 pratas det men inte som grupp 1 och gruppen var ganska stor 92.
Grupp 3 och 4 pratas det knappt alls.

För att spekulera vidare lite kring varför det är tyst i grupp 3 och 4 ... Man kan dra tydliga paralleller mellan grupp 3A och 4A, 4B och 4C. (Grupp 3B upplever jag senare flöt in i Grupp 1A och grupp 3C var en minoritet 92.) Grupp 3A och 4 då. Där fann man då och framförallt idag många av de samma personerna i grupperna.

Vad ska då denna spekulation leda fram till .... Det är tyst i dåvarande och nuvarande grupp 3A och 4.
Man ser också att det är många från 3A 1992 som idag även ingår i grupp 4, vissa av 3A även i grupp 4 1992. Betyder det att man i grupp 3A och 4 vet vem som är GM ?! Kanske, kanske inte. Att det är tyst och inte pratas i den gruppen kan även betyda att man inte "får" prata om olagligheter som har hänt, oavsett om det är en GM internt eller externt i gruppen.

Hursomhelst så tycker jag att det är intressant att utreda varför det är tyst och ska vara tyst i den gruppen och titta lite närmare på det.

Uppställningen är lite "jobbig" att hålla i huvudet för de flesta, men jag skulle vilja lägga till en kategori, nämligen "gymmarna". Jag är tämligen övertygad om att gärningsmannen och/eller medhjälpare finns att finna i mix-gruppen "gym/"narkotika" - eller i vart fall i nära anslutning till denna. Med detta menar jag de som tränade på gym och/eller använde/kom i kontakt med/bevittnade droger - till exempel anabola och annat "smått och gott".
Citera
2017-07-19, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Uppställningen är lite "jobbig" att hålla i huvudet för de flesta, men jag skulle vilja lägga till en kategori, nämligen "gymmarna". Jag är tämligen övertygad om att gärningsmannen och/eller medhjälpare finns att finna i mix-gruppen "gym/"narkotika" - eller i vart fall i nära anslutning till denna. Med detta menar jag de som tränade på gym och/eller använde/kom i kontakt med/bevittnade droger - till exempel anabola och annat "smått och gott".

Bra Ugglan !!
Citera
2017-07-19, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
jag skulle vilja lägga till en kategori, nämligen "gymmarna". Jag är tämligen övertygad om att gärningsmannen och/eller medhjälpare finns att finna i mix-gruppen "gym/"narkotika" - eller i vart fall i nära anslutning till denna. Med detta menar jag de som tränade på gym och/eller använde/kom i kontakt med/bevittnade droger - till exempel anabola och annat "smått och gott".

1A: Det fanns dom som gick ut själva, i par, mindre eller större gäng med målet ett av stadens diskotek. Kan kanske benämnas som "vanliga gängen"
1B: Det fanns dom som likt ovan fast i lite mer utmärkande still gick ut som jag kallar för Syntarna.
2A: Sedan har vi Raggargängen, de lokala raggarna från M-stad
2B: Raggare utifrån som Lyrestad, Timmersdala, Ullervad, Götene, Lugnås
2C: Övriga raggare från Skara, Lidköping, Skövde, kristinehamn med mera, var mindre vanliga kanske.
3A: Punkarna
3B: Hårdrockarna
3C: Skinskallarna
4A: Kriminella
4B: Missbrukare
4C: "Röka på" personerna
5A: Gymmare
5B: Mickes Gym
5C: Steroidgymmare på Mickes Gym
Citera
2017-07-19, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
Enligt min källa utanför tråden ska HA varit intresserad av RE på stadshotellet

Ok, drog mig bara till minnes något gammalt inlägg av bickan att det fanns motstridiga uppgifter på vem hon var intresserad av.
Citera
2017-07-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ok, drog mig bara till minnes något gammalt inlägg av bickan att det fanns motstridiga uppgifter på vem hon var intresserad av.

ok, ja allt är av intresse
Citera
2017-07-19, 01:24
Medlem
En man med finskt namn född 1967, boende på lockerudsvägen tiden det begav sig som inte är nämnd i tråden har jag lite frågor om. Finns det någon som vet vem jag syftar på? Vad vet ni om honom? Mannen bor fortfarande kvar i mariestad.
Citera
2017-07-19, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Skelettdelarna i Kristianstad jan ju också vara intressanta. Om GM har en naturlig koppling dit kan det vara en trygg plats att dumpa en kropp på.

Dessa skelettdelar på ivö utanför kristianstad tillhör med stor sannorlikhet lelle hildebrand som försvann i sölvesborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in