2017-07-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Om du syftar på "RE" får det stå för dig. Jag har inget på den personen än som fäller misstankar på honom.

Bara spekulerar! Kunde lika gärna vara sjukgymnast!
Men jag håller med dig om din teori när det gäller det här med advokaten 97
Citera
2017-07-18, 23:19
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Något som jag och andra varit inne på är ju att denna Pilot har även tidigare figurerat i utredningen antingen som vittne eller annan och blivit hörd. Kanske flera gånger. Någonting har ju hänt 2017 eftersom denna man nu blivit delgiven misstanke. Vad detta något är vet vi inte i tråden, men om jag gissar så har det kommit in ett tips från någon gällande pilot. Vem denna någon är kan ju naturligtvis vara en fru/sambo/flickvän, ex fru/ex sambo/ex flickvän, arbetskamrat, vän, barn, föräldrar mm eller någon helt annan.

Någon som har idéer om hur det kommer sig att polisen 2017 delger en man misstanke om mord?
Har polisen hittat några spår som analyserats först nu som pekar mot denne pilot, men att man inte har tillräckligt för häktning? Polisen måste väl ha någonting på pilot eftersom man gått så långt med honom (misstänkt)?

Jag är också nyfiken på att höra om denna RE som EPA80 nämnt om.

Han har varit intressant i utredningen sedan 98 som alla vet. Då hade han alibi. Enl. mina källor så har han inget alibi idag. Saker och ting har förändrats sen 98. Någon har backat från det falska alibit hen lämnade. Trot om ni vill.
Citera
2017-07-18, 23:20
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsana
skelett delarna i Kristianstad är identifierade som hammerfalls dåvarande turneledare var försvunnen i 18 år

Nu tror jag bestämt att du har fel. Mig veterligt så är inte skelettdelarna på Ivö identifierade ännu, men om du vet mer så vill jag gärna ha källa på det.

Å andra sidan är chansen att de skelettdelarna skulle tillhöra HA så liten så att den i stort sett inte finns.
Citera
2017-07-18, 23:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Helena var min vän och jag har svårt för att tro att hon var intresserad av RE på det sättet, det känns som att jag vill minnas att Ulrika har varit tillsammans med honom .. Inte vid detta tillfälle men någon gång... men jag kände inte henne så väl och kan ha fel jag vet iallafall att de var goda vänner.
Kan det vara så att RE var den som sprang runt efter Helena inne på statt och Helena inte var intresserad eftersom hennes syster hade varit tillsammans med honom??

Oavsett hur det ligger till med både det ena och det andra sitter jag fortfarande med dilemmat att försöka förhålla mig till huruvida informationen om att "pilotmannen" inte ska vara nämnd i tråden är sann eller inte.
Citera
2017-07-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Helena var min vän och jag har svårt för att tro att hon var intresserad av RE på det sättet, det känns som att jag vill minnas att Ulrika har varit tillsammans med honom .. Inte vid detta tillfälle men någon gång... men jag kände inte henne så väl och kan ha fel jag vet iallafall att de var goda vänner.
Kan det vara så att RE var den som sprang runt efter Helena inne på statt och Helena inte var intresserad eftersom hennes syster hade varit tillsammans med honom??

Tack för klargörandet. Låter rimligt. Fler har isfl lagt märke till intresset för H i och med hans stora bekantskaps krets?
På vilket sätt var RE den absolut sista som såg H i livet enl tidigare inlägg från annan postare.
Var det inte BW vid utgången?
Citera
2017-07-18, 23:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Det finns väl inga som helst belägg för att den här GM skulle vara just välutbildad? eller ens anledning att misstänka detta? Räcker gott med en person som är lite framåt och vågar ställa frågor, han kan ju bara ha sagt: "Jag vill verkligen inte att mitt namn blir offentligt, hur undviker man det" och fått svaret: "Neka advokat". Inte svårare än så. GM kan tillhöra i stort sett vilken samhällsklass som helst, överklass, medelklass eller så är han en vanlig arbetarkille, det enda man med säkerhet kan utesluta är en tung nedgången missbrukare.
Citera
2017-07-18, 23:32
Medlem
Ugglan.s avatar
En annan sak som jag tycker är mycket märklig är att jag har ställt en fråga till Atervandsgrand4 två (2) gånger nu utan att få svar! Frågan löd/lyder:

Av vilken anledning var du inne på förhör 1998, samma år som den så kallade "pilotmannen" var inne på förhör? Jag tror inte att du är "pilotmannen", men kände du den här personen och därför togs in på förhör? I vanliga fall "hugger" du direkt på mina inlägg som har anknytning till dig men nu lyser du med din frånvaro. Varför? Semester utan uppkoppling?
Citera
2017-07-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunset
Nu tror jag bestämt att du har fel. Mig veterligt så är inte skelettdelarna på Ivö identifierade ännu, men om du vet mer så vill jag gärna ha källa på det.

Å andra sidan är chansen att de skelettdelarna skulle tillhöra HA så liten så att den i stort sett inte finns.
Ja det tror jag också, de skelettdelarna är inte identifierade enligt vad jag vet..
Citera
2017-07-18, 23:36
Medlem
Vilket år flyttade RE från Mariestad till Skåne?? Någon som vet? Han tog iallafall examen i Lund 1997.
Citera
2017-07-18, 23:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det finns väl inga som helst belägg för att den här GM skulle vara just välutbildad? eller ens anledning att misstänka detta? Räcker gott med en person som är lite framåt och vågar ställa frågor, han kan ju bara ha sagt: "Jag vill verkligen inte att mitt namn blir offentligt, hur undviker man det" och fått svaret: "Neka advokat". Inte svårare än så. GM kan tillhöra i stort sett vilken samhällsklass som helst, överklass, medelklass eller så är han en vanlig arbetarkille, det enda man med säkerhet kan utesluta är en tung nedgången missbrukare.

Absolut, inget säger att han var välutbildad. Jag ville bara fästa uppmärksamheten på i vilken kategori han eventuellt kan stå att finna. Det finns exempel på personer som har diskuterats i tråden som inte har en så tung utbildning men som ändå förefaller kunna tala för sig.
Om mannen var till exempel 28 år 1992 hade han redan en ganska stor portion livserfarenhet - med eller utan utbildning. Men det faktum att åklagaren valde att inte bifalla polisens önskan om förhör bör ha en särskild anledning.
Citera
2017-07-18, 23:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Tack för klargörandet. Låter rimligt. Fler har isfl lagt märke till intresset för H i och med hans stora bekantskaps krets?
På vilket sätt var RE den absolut sista som såg H i livet enl tidigare inlägg från annan postare.
Var det inte BW vid utgången?

Jag vill minnas att jag har läst i tråden att RE var killen som HA "blev glad" över att se på stadt och att det var honom hon berättade om när hon ringde systern strax innan stängning.
Citera
2017-07-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Ja det tror jag också, de skelettdelarna är inte identifierade enligt vad jag vet..

Den här "pilot är hans utseende utpekat som ... han hade pilotglasögon ? Ingen tycks eller känner igen denna pilotglasögon mannen ? Om han varit inne på hotellet så har väl knappast haft på sig ( om det var pilot sol glasögon inomhus .... dessa plockades nog fram när han var på väg hem och ute! Flera har nog sett denne man men vittnet såg att han bar "pilot brillor , klädsel har jag för mig stog vita brallor.... som "nästan alla hade på 80-talet .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in