2017-06-03, 07:15
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag funderar lite på det här med eventuella likheter mellan Kalamarks-, Långareds- och Brattåsfallet. Läs gärna mitt inlägg idag i Kalamarkstråden, och svara där ni som har koll.

Finns inget som tyder på samband. För den oinsatte kan jag förstår att det verkar finnas ett samband.
Citera
2017-06-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Finns inget som tyder på samband. För den oinsatte kan jag förstår att det verkar finnas ett samband.

Det finns ett samband; Samma jävla inkompetenta poliskår i norrland som haft hand om fallen. Både brattås och kalarmarksmorden borde ha klarats upp.
Citera
2017-06-06, 13:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
De poliser som har tittat på det här och menar att det kan finnas ett samband mellan brotten är bl.a. förre förundersökningsledaren för Brattåsmorden Jan-Ola Nordin, och förre chefen för Rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp Jan Olsson:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6704977

Kriminalinspektör Peter Karlsson som utredde Långaredsmorden ser också ett samband:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/goda-chanser-att-losa-mordet-i-kalamark/

Förekom det t.ex. en sådan här sjuk huvudtejpning i Brattåsfallet också?
Citera
2017-06-08, 21:47
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Det finns ett samband; Samma jävla inkompetenta poliskår i norrland som haft hand om fallen. Både brattås och kalarmarksmorden borde ha klarats upp.

Jag syftade på gärningsmännen. Finns inget som tyder på samband där.
Citera
2017-06-09, 00:21
Medlem
Draifoss avatar
Ingen som vet om det var något huvud tejpat i Brattåsfallet?
Citera
2017-06-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ingen som vet om det var något huvud tejpat i Brattåsfallet?

NEJ huvudet var inte tejpat!
Citera
2017-07-18, 21:48
Medlem
Citat:
Klart polisen vet vem/vilka är mördare i Brattås , men av nån anledningen polisen kunde/ville inte bevisa detta.Jag tror de kunde inte,jag tror det var brist på logik och intelligens hos Härnösands polisen. Och just logik och intelligens i kombination med kompetens skulle leda till bevis...Sorgligt i iallafall...
Citera
2017-07-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback159
Klart polisen vet vem/vilka är mördare i Brattås , men av nån anledningen polisen kunde/ville inte bevisa detta.Jag tror de kunde inte,jag tror det var brist på logik och intelligens hos Härnösands polisen. Och just logik och intelligens i kombination med kompetens skulle leda till bevis...Sorgligt i iallafall...

Håller med hela norrlandspolisen känns som ett skämt för att ge ett urval "Kevin-fallet" "Karlamarksmorden" "Quick" m.fl

Har man gjort ett brott norr om stockholm kan man nog vara relativ lugn.
Citera
2017-07-21, 00:00
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Håller med hela norrlandspolisen känns som ett skämt för att ge ett urval "Kevin-fallet" "Karlamarksmorden" "Quick" m.fl

Har man gjort ett brott norr om stockholm kan man nog vara relativ lugn.

Dom flesta mord som inte blir uppklarade sker ju i Stockholm och dom andra stora städerna Gtg Malmö...
Citera
2017-07-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Dom flesta mord som inte blir uppklarade sker ju i Stockholm och dom andra stora städerna Gtg Malmö...

Kanske för att det är mer mord i storstäderna än på landsbyggden ;-)?
Citera
2017-08-28, 16:20
Medlem
Är väl lika bra att stänga ner tråden känns som ett fall som aldrig blir löst.
Citera
2017-08-31, 21:59
Medlem
Citat:
Är väl lika bra att stänga ner tråden känns som ett fall som aldrig blir löst.
Fallet är säkert löst men bindande bevis saknas. Tragiskt att förövaren slipper undan. Men tekniken utvecklas så det är väl inte omöjligt att den bestialiske förövare som gjorde detta kommer att åka dit förr eller senare - helst förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in