Citat:
Ursprungligen postat av
TeddyoFreddy1
Oj kusligt att H dök upp i tråden, har tänk tanken flera ggr, en av få i bygden som skulle kunna klara att brotta ner den store starke Tor. Fantombilden stämmer dock inte alls med H. Ja han försvann spårlöst från byn och stan efter mordet och har aldrig synts till. Iskall och tävlingsinriktad. Orienterade. Hade en grisfarm bakom Tors hus vill jag minnas. Kommer inte ihåg vad han körde för bil, nyare kombi skulle jag tro, ingen som var matt i lacken iaf.
Å andra sidan är det inte säkert att raggarbilarna hade något med morden att göra, Brattås var väl känt som ett knullställe den här tiden.
Troligen så är lösningen konflikten om Tors marker.
Idag bor endast Hällgrens fru kvar på ön, M och GH har flyttat och gjorde det strax efter morden.
Vore även ganska smart att flytta då det blir svårare för polisen att utreda deras inblandning eftersom polisen på den tiden hade andra spår att följa upp.
Skorna tycker jag är intressant, framförallt storlek 38 med märket Victory. Känns som att det är någon som köpt dessa utomlands, och vi vet ju alla vem som har varit mycket utomlands i tjänsten.