Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Vilka stora företag ligger inte under luppen konstant?
Nu jämförde jag inte mot VW eller Coop som du vill framställa det här. Anledningen jag nämde dem är ju disskussionen kring vilseledande marknadsföring ni tjafsar om och att du hela tiden säger att Lyoness är ett företag man inte vill bli förknippad med. Då menar jag att du borde vara konsekvent i ditt tyckande och även ta avstånd från dessa företag som MEDVETET och AKTIVT blåser sina kunder. Vid flera olika tillfällen dessutom!
Att ligga under luppen och bli utredda av åklagare konstant är två vitt skilda saker.
Precis på sedvanligt klappmongo sätt försöker du legitimera Lyoness/Lyconet/Cashback Cards verksamhet med att visa att "andra flretag blir också granskade".
Det du inte nämner i detta sammanhang är att det är extremt sällsynt att andra företag blir granskade och utredda av ÅKLAGARE ur ett brottsligt perspektiv , och det är precis det sista som Lyoness/Lyconet/Cashback Card blir konstant i länder världen över.
Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Vaddå 25 platserna är upptagna! Begriper du inget om hur Lyoness fungerar. Det är inte riktat mot en topp! Det finns 8 karriär nivåer, och all den shoppingvolym som skapas ger shoppingpoints till ditt "nätverk" och dessa ger utdelning upp till karriär 8. Är du i karriär 1 så tar du den delen först, mellanskillnaden går vidare upp i systemet tills inget finns kvar! Det betyder inte att karriär 8 plockar ALLT från ett ben eftersom det filtreras på vägen.
Du blandar ihop det med ett fixerat system som i en pyramid där ALLT skickas uppåt! Det är ju här ni går bort er helt och hållet!
Suck - ditt blåsta klappmongo - din IQ är överraskande låg...
https://www.scribd.com/document/250178655/Lyconet-Compensation-Plan-Us
(Titta på sidan 3 - där har du pyramid uppbyggnaden)
För att komma upp i level 8 i "Career Level" så behöver du "Kortfattat" - ragga upp ett helt jävla gäng med ytterligare klappmongon. Dels i ditt "högra ben" (Affärsinnehavare) samt i ditt "vänstra ben" (Klappmongo Svenssons).
Om du nu inte väljer att konstant "Köpa" dig en högre career level genom 10.000 Shopping Points.
Men , om du nu skall ha "Passiv Inkomst" (Som alla Klappmongon strävar efter)
Så står du nu inför följande problem....
Lyoness har inte växt ett skit i Sverige sedan den här tråden startades.
Eftersom deras koncept och affäridé INTE har ändrats ett piss - förutom att T&C har ändrats för att passa lagar och regler.
Hur tror du att just du kommer att kunna ragga upp affärsinnehavare och privatpersoner som kommer att använda kortet eller ansluta sig till Cashback Card?
Hur tror du att just du kommer att lyckas när hundratals har misslyckats före dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Som jag sa, det finns de som går med idag och kommer vara i karriär 4-5 inom ett par år säkert! Varför? Jo, för att Lyoness fortfarande är i fas 2 av 3 i sin utbyggnad. Fas 3 handlar om sluta samarbeten med större kedjor! När dessa ansluter blir det däremot svårare för privatpersoner hitta "ledig" personer som inte redan tagit mot ett kort!
Du har ALLA möjligheter om du vill och orkar! Kom inte med ditt sedvanliga "studier som visar" tjafs!
Nej - för nu spekulerar du i att dom "Kommer att vara".
Den här tråden i sig bevisar att det finns INGEN tillväxt inom Lyoness/Lyconet/Cashnack Card i Sverige
Antal företag anslutna växer inte utan är på en konstant , om dock lite , minskande nivå.
Fas 3 har många klappmongon före dig redan jiddrat om , det har fortfarande inte hänt och kommer aldrig att hända heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Varför inte? Det kostar dig inget och du behöver endast bära med dig din mobiltelefon, inget kort som samlar damm som ALLA andra rabattkort du har hemma! Handla online och spara en jäkla massa pengar samtidigt som du betalar med ditt kreditkort och får den bonusen också!
Du har rätt, det är FAKTISKT en gåta!
Men ditt lilla klappmongo.
1) Varför skall jag handla på Hagsätra LIVS när samma matkasse är billigare på ICA Maxi , eller COOP Forum? Jag tjänar in Bonusen som Lyoness klappmongon får och mer därtill.
Totala kostnaden för mig som handlar smart är så mycket mindre än den totala kostnaden för ett Lyoness Klappmongo
2) Samma som 1 kan användas på i princip ALLA butiker som är anslutna till Lyoness eftersom det endast är lokala , små , obskyra butiker som är anslutna som man inte gör sin dagliga handel på.
Du hänvisade till att "Planera sitt inköp för att använda värdecheckarna"? Well.. Då hänvisar vi till att du behöver nog "Planera ALLA dina inköp så får du mycket mindre månadskostnad för alla dina utlägg och helt plötsligt har du mer penagr kvar i plånboken när månaden är slut."
Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Ja, jag skrev ju det men:
1. Man har väl rätt att ändra sig?
men framförallt
2. Du skrev ju direkta frågor till mig efter jag lämnat så du vill ju uppenbarligen ha svar!
Ja, kämpa på Pellets! Gött att du hackar ner på handikappade mongoloida människor med dina glåpord! Riktigt lågt skitbeteende faktiskt! Och du ska vara en bra förebild för dina barn?
Fy fan!
/J
Kommer att fortsätta hacka på dig ditt mongoloida IQ befriade klappmongo.
Ända tills du inser att du Lyoness/Lyconet/Cashnack Card inte är något värt att satsa på