2017-07-18, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Jag har samma taktik som jag alltid haft dvs ser till att sanningen finns med på dom flesta sidor trotts lyos försök att dölja pyramidspelsdomar och lögner med mängder av ordbajs.
Ok? Bra att du hela tiden delger dig av sanninen!

Citat:
http://behindmlm.com/companies/lyone...al/#more-24660

I slutet av månaden kommer domen i Australien

Om du nu hela tiden vill ha med hela sanningen, varför följde du då inte upp ditt eget inlägg ovan med att de faktiskt friades där? Att de inte anses vara ett Pyramidspel!

/J
Citera
2017-07-18, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Skillnaden mellan att leva på socialbidrag och jobba som säljare i ett pyramidsspel? Ingen skillnad alls, det är exakt samma sak.
Nja, du skor dig ju på andras bekostnad, sant!
Men du gör ju inte det i Lyoness! När ska ni förstå hur detta rabattsystem genererar sin utdelning? Sist in får lika mycket för sina rabattvärdecheckar! Det är INTE personens anslutningstid som är väsentligt!

Sen vill du alltså hellre leva på skattebetalarnas påtvingade avgift (skatt) än att ta del av ett system som bygger på fullständig frivillighet att ta del av?

Jäkla parasit utsugarbeteende!

/J
Citera
2017-07-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Ok? Bra att du hela tiden delger dig av sanninen!

Om du nu hela tiden vill ha med hela sanningen, varför följde du då inte upp ditt eget inlägg ovan med att de faktiskt friades där? Att de inte anses vara ett Pyramidspel!

/J
Finns ingen anledning då accc ej hade utrett positionerna eller dom så kallade utlandsinvesteringarna.
Men även australienarna kan vända sig till www.verbraucherrecht.at för att få tillbaka sina pengar.
Citera
2017-07-18, 12:35
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Nja, du skor dig ju på andras bekostnad, sant!
Men du gör ju inte det i Lyoness! När ska ni förstå hur detta rabattsystem genererar sin utdelning? Sist in får lika mycket för sina rabattvärdecheckar! Det är INTE personens anslutningstid som är väsentligt!

Sen vill du alltså hellre leva på skattebetalarnas påtvingade avgift (skatt) än att ta del av ett system som bygger på fullständig frivillighet att ta del av?

Jäkla parasit utsugarbeteende!

/J

Så vad är skillnaden?
Citera
2017-07-18, 13:10
Medlem
Citat:
Vilka stora företag ligger inte under luppen konstant?
Nu jämförde jag inte mot VW eller Coop som du vill framställa det här. Anledningen jag nämde dem är ju disskussionen kring vilseledande marknadsföring ni tjafsar om och att du hela tiden säger att Lyoness är ett företag man inte vill bli förknippad med. Då menar jag att du borde vara konsekvent i ditt tyckande och även ta avstånd från dessa företag som MEDVETET och AKTIVT blåser sina kunder. Vid flera olika tillfällen dessutom!
Att ligga under luppen och bli utredda av åklagare konstant är två vitt skilda saker.
Precis på sedvanligt klappmongo sätt försöker du legitimera Lyoness/Lyconet/Cashback Cards verksamhet med att visa att "andra flretag blir också granskade".
Det du inte nämner i detta sammanhang är att det är extremt sällsynt att andra företag blir granskade och utredda av ÅKLAGARE ur ett brottsligt perspektiv , och det är precis det sista som Lyoness/Lyconet/Cashback Card blir konstant i länder världen över.

Citat:
Vaddå 25 platserna är upptagna! Begriper du inget om hur Lyoness fungerar. Det är inte riktat mot en topp! Det finns 8 karriär nivåer, och all den shoppingvolym som skapas ger shoppingpoints till ditt "nätverk" och dessa ger utdelning upp till karriär 8. Är du i karriär 1 så tar du den delen först, mellanskillnaden går vidare upp i systemet tills inget finns kvar! Det betyder inte att karriär 8 plockar ALLT från ett ben eftersom det filtreras på vägen.
Du blandar ihop det med ett fixerat system som i en pyramid där ALLT skickas uppåt! Det är ju här ni går bort er helt och hållet!

Suck - ditt blåsta klappmongo - din IQ är överraskande låg...

https://www.scribd.com/document/250178655/Lyconet-Compensation-Plan-Us
(Titta på sidan 3 - där har du pyramid uppbyggnaden)

För att komma upp i level 8 i "Career Level" så behöver du "Kortfattat" - ragga upp ett helt jävla gäng med ytterligare klappmongon. Dels i ditt "högra ben" (Affärsinnehavare) samt i ditt "vänstra ben" (Klappmongo Svenssons).
Om du nu inte väljer att konstant "Köpa" dig en högre career level genom 10.000 Shopping Points.

Men , om du nu skall ha "Passiv Inkomst" (Som alla Klappmongon strävar efter)
Så står du nu inför följande problem....

Lyoness har inte växt ett skit i Sverige sedan den här tråden startades.
Eftersom deras koncept och affäridé INTE har ändrats ett piss - förutom att T&C har ändrats för att passa lagar och regler.
Hur tror du att just du kommer att kunna ragga upp affärsinnehavare och privatpersoner som kommer att använda kortet eller ansluta sig till Cashback Card?
Hur tror du att just du kommer att lyckas när hundratals har misslyckats före dig?

Citat:
Som jag sa, det finns de som går med idag och kommer vara i karriär 4-5 inom ett par år säkert! Varför? Jo, för att Lyoness fortfarande är i fas 2 av 3 i sin utbyggnad. Fas 3 handlar om sluta samarbeten med större kedjor! När dessa ansluter blir det däremot svårare för privatpersoner hitta "ledig" personer som inte redan tagit mot ett kort!

Du har ALLA möjligheter om du vill och orkar! Kom inte med ditt sedvanliga "studier som visar" tjafs!

Nej - för nu spekulerar du i att dom "Kommer att vara".
Den här tråden i sig bevisar att det finns INGEN tillväxt inom Lyoness/Lyconet/Cashnack Card i Sverige
Antal företag anslutna växer inte utan är på en konstant , om dock lite , minskande nivå.
Fas 3 har många klappmongon före dig redan jiddrat om , det har fortfarande inte hänt och kommer aldrig att hända heller.

Citat:
Varför inte? Det kostar dig inget och du behöver endast bära med dig din mobiltelefon, inget kort som samlar damm som ALLA andra rabattkort du har hemma! Handla online och spara en jäkla massa pengar samtidigt som du betalar med ditt kreditkort och får den bonusen också!

Du har rätt, det är FAKTISKT en gåta!
Men ditt lilla klappmongo.

1) Varför skall jag handla på Hagsätra LIVS när samma matkasse är billigare på ICA Maxi , eller COOP Forum? Jag tjänar in Bonusen som Lyoness klappmongon får och mer därtill.
Totala kostnaden för mig som handlar smart är så mycket mindre än den totala kostnaden för ett Lyoness Klappmongo

2) Samma som 1 kan användas på i princip ALLA butiker som är anslutna till Lyoness eftersom det endast är lokala , små , obskyra butiker som är anslutna som man inte gör sin dagliga handel på.

Du hänvisade till att "Planera sitt inköp för att använda värdecheckarna"? Well.. Då hänvisar vi till att du behöver nog "Planera ALLA dina inköp så får du mycket mindre månadskostnad för alla dina utlägg och helt plötsligt har du mer penagr kvar i plånboken när månaden är slut."

Citat:
Ja, jag skrev ju det men:
1. Man har väl rätt att ändra sig?
men framförallt
2. Du skrev ju direkta frågor till mig efter jag lämnat så du vill ju uppenbarligen ha svar!

Ja, kämpa på Pellets! Gött att du hackar ner på handikappade mongoloida människor med dina glåpord! Riktigt lågt skitbeteende faktiskt! Och du ska vara en bra förebild för dina barn?

Fy fan!

/J
Kommer att fortsätta hacka på dig ditt mongoloida IQ befriade klappmongo.
Ända tills du inser att du Lyoness/Lyconet/Cashnack Card inte är något värt att satsa på
Citera
2017-07-18, 13:15
Medlem
Citat:
Men sammanfattningen då? Ska vi bortse från den först eller....?

Conclusion
In October 2015, the Australian Federal Court found that the loyalty
program was not a pyramid scheme as the Australian Competition and
Consumer Commission (ACCC) had originally claimed. The latest
decision in Austria also declared that Lyoness scheme is not classified
as fraud or an illegal pyramid scheme by the Austrian Economic and
Corruption Prosecutor ("WKStA"). In April 2016, the Vienna Regional
Court stated that Lyoness was not a pyramid scheme.

Domarna som kommit denna våren handlar om det GAMLA systemet före 2014!

/J
Och? Vad har de friande domarna med det att göra?

Läs sammanfattningen skrev jag

Conclusion
In October 2015, the Australian Federal Court found that the loyalty
program was not a pyramid scheme as the Australian Competition and
Consumer Commission (ACCC) had originally claimed. The latest
decision in Austria also declared that Lyoness scheme is not classified
as fraud or an illegal pyramid scheme by the Austrian Economic and
Corruption Prosecutor ("WKStA"). In April 2016, the Vienna Regional
Court stated that Lyoness was not a pyramid scheme.
However, this system of MLM is sailing close to the wind and verges
on pyramid selling. The issue stems from the main merchant focus
being for reward by recruitment rather than by selling a product.
Clearly it is not overtly illegal or it would have been shut down in the
UK by now but the baggage that this organization carries is significant
as described in the section headed “History”. Also the rewards offered
are difficult to earn and require disproportionate prior investment.

Kortfattat på svenska från denna EU arbetare (Not: Alltså helt opartisk ifrågan och i arbetet) eftersom du uppenbarligen bara skall framhäva Lyoness som legitimt.

Lyoness är legitimt i flera länder där utredningar varit , men likväl så befinner sig Lyoness på en hal lina mellan Pyramidförsäljning och MLM upplägg. Det är inte olagligt eftersom det då vore stängt i UK , men bagaget och historian som Lyoness har är inte bra , och kompensationen är enormt svår att uppnå och kräver investeringar som inte är i proportion.
Citera
2017-07-18, 16:24
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Alla som gått med i detta dömda pyramidspelsbolag kan försöka få hjälp att få tillbaka sina pengar på: www.verbraucherrecht.at

Säker på det? De som luras här är ju føretagen som i ringa omfattning (se den tunna listan) køpt in sig i detta, inte førbrukarna.

Ur scamsynpunkt är det alltid mycket lättare att sikta in sig mot føretag än mot privatpersoner eftersom lagstiftningen mellan två likvärdiga føretagarparter gør det betydligt jobbigare før den drabbade att komma sig ur. Ganska konstigt egentligen att inte fler scams gør som Lyoness.
Citera
2017-07-18, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Så vad är skillnaden?
Ganska stor: jag kan inte som skattebetalare påverka att du ska sko dig på mitt slit eftersom Svenska statssystemet tillåter dig att göra så! Däremot i Lyoness kan jag välja att frivilligt ta del av ett system som belönar den som arbetar, dvs genom vänskapsbonus eller i karriären! Karriären är en del av Lyconet och är högst frivilligt.

/J

Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Suck - ditt blåsta klappmongo - din IQ är överraskande låg...

https://www.scribd.com/document/250178655/Lyconet-Compensation-Plan-Us
(Titta på sidan 3 - där har du pyramid uppbyggnaden)

För att komma upp i level 8 i "Career Level" så behöver du "Kortfattat" - ragga upp ett helt jävla gäng med ytterligare klappmongon. Dels i ditt "högra ben" (Affärsinnehavare) samt i ditt "vänstra ben" (Klappmongo Svenssons).
Om du nu inte väljer att konstant "Köpa" dig en högre career level genom 10.000 Shopping Points.
Hur tror du att just du kommer att lyckas när hundratals har misslyckats före dig?

Vem har sagt att karriär 8 är målet?
Karriär: Räcker med 4-5 för ha ett stabilt tillskott "sidan om" vanliga kneget!
Utan karriär: Köp dina rabattvärdecheckar och låt dessa stå i rabattsystemet. När dessa betalar sig efter 1-5 år så handlar du för överskottet och kvittar detta mot dina egna pengar!
Du tjänar, företagen tjänar!
Men för att klara av denna väntan krävs det en viss typ av personlighet:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Marshmallowexperimentet_vid_Stanfords_universitet

Målsättningen med denna kompensationsplan är att växla Rabattvärdecheckarna mot konsumtion hos anslutna företag. Eftersom större delen (80%) av en Units ersättning (första varvet) betalas ut i en Bonus knuten till Lyoness företag så kommer dessa pengar omsättas i dessa företag. När detta sker skapas det en jäkla massa shoppingpoints som du genom din karriär 1-8 får komission på!

När det skapas Shoppingpoints i dina led stiger du i karriären. Vill du upp i karriären får du vara aktiv och presentera Lyoness för fler. Vill du inte behöver du inte. Du får däremot del av Rabattsystemet oavsett karriär eller inte!

Ingen har loosat pengar som ni vill påskina! Folk har lånat pengar på banken i tron att detta skulle ge massa pengar snabbt. När lånen skulle återbetalas fick de panik (lyxfällan idioter) och ville ha insatsen tillbaka. Sen sattes dessa "snyft, jag förstod inte" fallen igång....

Läs på innan du skriver under! Numera har Lyoness helt och riktigt ändrat T&C eftersom , ja, de var luddiga!

Men Pellets, du missar poängen här...

Har mot din inrådan valt att placera halva farsans arv i en KF till vårt kommande barn och resten kommer jag sätta i Lyoness!

Varför bara halva? Hade tänkt allt i en KF först! Återstår att se vad som ger mest!

/J
Senast redigerad av Gromgutten 2017-07-18 kl. 17:47. Anledning: Dubbelpost
Citera
2017-07-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ganska stor: jag kan inte som skattebetalare påverka att du ska sko dig på mitt slit eftersom Svenska statssystemet tillåter dig att göra så! Däremot i Lyoness kan jag välja att frivilligt ta del av ett system som belönar den som arbetar, dvs genom vänskapsbonus eller i karriären! Karriären är en del av Lyconet och är högst frivilligt.

/J

Nu är du ju åter igen korkad....
Oavsett om du plockar pengar från Lyoness/Lyconet/Cashback card så är du ju fortfarande skattebetalare.
Pengarna du får från Bluff å Bog skall du även skatta för så det där inlägget från dig var verkligen klappmongo standard.

Citat:
Vem har sagt att karriär 8 är målet?
Karriär: Räcker med 4-5 för ha ett stabilt tillskott "sidan om" vanliga kneget!
Utan karriär: Köp dina rabattvärdecheckar och låt dessa stå i rabattsystemet. När dessa betalar sig efter 1-5 år så handlar du för överskottet och kvittar detta mot dina egna pengar!
Du tjänar, företagen tjänar!
Men för att klara av denna väntan krävs det en viss typ av personlighet:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Marshmallowexperimentet_vid_Stanfords_universitet

Målsättningen med denna kompensationsplan är att växla Rabattvärdecheckarna mot konsumtion hos anslutna företag. Eftersom större delen (80%) av en Units ersättning (första varvet) betalas ut i en Bonus knuten till Lyoness företag så kommer dessa pengar omsättas i dessa företag. När detta sker skapas det en jäkla massa shoppingpoints som du genom din karriär 1-8 får komission på!

När det skapas Shoppingpoints i dina led stiger du i karriären. Vill du upp i karriären får du vara aktiv och presentera Lyoness för fler. Vill du inte behöver du inte. Du får däremot del av Rabattsystemet oavsett karriär eller inte!

Ingen har loosat pengar som ni vill påskina! Folk har lånat pengar på banken i tron att detta skulle ge massa pengar snabbt. När lånen skulle återbetalas fick de panik (lyxfällan idioter) och ville ha insatsen tillbaka. Sen sattes dessa "snyft, jag förstod inte" fallen igång....

Läs på innan du skriver under! Numera har Lyoness helt och riktigt ändrat T&C eftersom , ja, de var luddiga!

Men Pellets, du missar poängen här...

Har mot din inrådan valt att placera halva farsans arv i en KF till vårt kommande barn och resten kommer jag sätta i Lyoness!

Varför bara halva? Hade tänkt allt i en KF först! Återstår att se vad som ger mest!

/J
Nu visar du definitivt din klappmongo standard...
Om ditt mål inte är 8 , utan 4-5 så har du fortfarande problemet att du måste fylla dina ben med ytterligare klappmongon.
Annars konsumerar du alldeles för dyrt för bonusen (Bevisat tidigare)
Dessutom är det ingen summa på de levlarna att kunna leva på.
(Siffrorna från 2013 - stämmer fortfarande)
http://cdnlarge.lyoness.net/downloads/pdf/us/info/lyo-ids-us.pdf

Level 3 - Average = $20,694.25 -> 13451$ efter skatt = C:a 118k
Level 4 - Average = $38,360.63 -> 24934$ efter skatt = C:a 220k

Och du skall även veta att det är endast 0,26% (Mindre än så...)
av ALLA medlemmar som är på den nivån i Lyoness.....

Så varsågod och försöka ragga klappmongon för att kunna ha en möjlighet med 118k per år...
Trist att all din arbetskostnad och investeringar kommer att vida överstiga den summan , plus att du måste bibehålla alla köp (och dom i dina ben) för att du skall bibehålla inkomsten.....

Och bara din länk till Marshmallow studien är klappmongo så det skriker om det...
Tycker inte synd om dig alls....

Däremot kan du gärna återkomma till tråden om 3 år och berätta om ditt fatala misslyckande i klappmongovärlden.
Citera
2017-07-19, 08:05
Bannlyst
Citat:
Nu är du ju åter igen korkad....
Oavsett om du plockar pengar från Lyoness/Lyconet/Cashback card så är du ju fortfarande skattebetalare.
Pengarna du får från Bluff å Bog skall du även skatta för så det där inlägget från dig var verkligen klappmongo standard.
Nja, nu missade du ju själva poängen med det inlägget men det var inte riktat till dig men för din skull tar vi det BASIC:
SnobbenL skrev att han/hon hellre levde på socialbidrag än skodde sig på sina vänner.
På detta svarade jag att det är skillnad att som socialbidragstagare leva på pengarna (skatt) i ett system (Svenska välfärden) som deltagarna (skattebetalarna) inte kan välja om de vill betala eller ej. Det är liksom ett tvång, dock nödvändigt såklart. I Lyoness däremot är det högst frivilligt att delta. Vill man vara med i Lyoness är det först och främst gratis. Vill man ta steget in i Lyconet och bygga upp Lyoness så kan man göra det. Sist in LOOSAR INTE som ni verkar tro! Synen att man skor sig på varandra i Lyoness är så fel det bara kan bli.
Lyoness före 2014 var krångligare och krävde större insats för mindre. Efter 2014 är det helt andra regler och möjligheter för ALLA.

Citat:
Nu var det ju inte frågan om betala skatt eller ej! Men det är sant, skatt ska du betala och det är ju bra för det Svenska välfärdssamhället eftersom typer som SnobbenL suger pengar som socialbidragstagare. Varje skattekrona räknas, även från alla dessa små "obskyra" småhandlare som du hånar i dina inlägg!

Citat:
Nu visar du definitivt din klappmongo standard...
Om ditt mål inte är 8 , utan 4-5 så har du fortfarande problemet att du måste fylla dina ben med ytterligare klappmongon.
Dessutom är det ingen summa på de levlarna att kunna leva på.
(Siffrorna från 2013 - stämmer fortfarande)
http://cdnlarge.lyoness.net/downloads/pdf/us/info/lyo-ids-us.pdf

Level 3 - Average = $20,694.25 -> 13451$ efter skatt = C:a 118k
Level 4 - Average = $38,360.63 -> 24934$ efter skatt = C:a 220k

Och du skall även veta att det är endast 0,26% (Mindre än så...)
av ALLA medlemmar som är på den nivån i Lyoness.....

Så varsågod och försöka ragga klappmongon för att kunna ha en möjlighet med 118k per år...
Trist att all din arbetskostnad och investeringar kommer att vida överstiga den summan , plus att du måste bibehålla alla köp (och dom i dina ben) för att du skall bibehålla inkomsten.....
Nu tycker ju inte jag att 10000-25000 K/ månad sidan om vanliga kneget är så kass men visst.

Angående hur många som är på den nivån(4-5) så ska DU veta att större delen av Lyoness anslutna nöjer sig med att "bara" handla och plocka sin Cashback. Så det är endast en liten del som valt att gå in i Lyconet för att vara med och bygga upp Lyoness mer seriöst än att endast dela ut ett Cashbackkort till kompisar etc. För det är trots allt det som Lyoness går ut på, att handla hos anslutna företag!

Men återigen, vill man nå karriär 4-5 så är det fullt möjligt eftersom det är som du säger konsumtion i dessa led som är viktig och det finns som sagt fortfarande en STOR andel som ännu inte har ett kort.

Citat:
Och bara din länk till Marshmallow studien är klappmongo så det skriker om det...
Tycker inte synd om dig alls....
Du är läskunnig men har nog ibland väldigt svårt att "läsa vad det står"! Dvs din förmåga att greppa själva sensmoralen i en text är begränsad!
Det inlägget handlar om skillnaden mellan att klara av att vänta på sin belöning eller inte...
och Lyconets rabattsystem fungerar exakt så!

Citat:
Däremot kan du gärna återkomma till tråden om 3 år och berätta om ditt fatala misslyckande i klappmongovärlden.
Det gör jag gärna! Har jag fel så tar jag det då, har jag rätt så hoppas jag däremot du är kvar i tråden!

/J
Citera
2017-07-19, 15:04
Bannlyst
Citat:
Nja, inte om man begriper hur det hänger ihop:
BONUSEN kommer utifrån ett köp av en Rabattvärdecheck på 475 kr. Denna ger efter ca 1-5 år 1045 kr kontant + 3800 kr i BONUS. Denna BONUS använder du i något av alla anslutna företag.
Om vi nu utgår ifrån dina värsta exempel och handlar i en butik som håller 25% högre pris än konkurenten som INTE är med i Lyoness:

Din affär 3800 kr
Lyoness affär 4750 kr = 950 kr dyrare! (Usch.... ve och fasa att de får finnas såna klappmongo butiker!)

Vad jag i verkligheten lagt ut av min nettolön från mitt vanliga kneg för att få denna vara för 4750 kr är: 475 kr för Rabattvärdechecken + några års väntan på bonusen + 950 kr = 1425 kr!
Och eftersom butiken är ett Klappmongo i dina ögon så MÅSTE de betala 8-10% av försäljningpriset som ger mig Cashback + Vänskapsbonus till mina vänner + nya Shoppingpoints till Rabattsystemet.

När butiken betalat sina 475 kr (10%) till Lyoness har de fortfarande större vinstmarginal än din butik!
Vilket Klappmongo!

Tycker du det är en sämre affär än dina 3800 kr?
Be my guest!

Ja, och de där 1045 kr jag fick insatt på kontot handlar jag var jag vill för!

Så de där PyramidUnitsarna som ni hänger upp er på har i själva verket slutligen omsatts till en butik som genererar moms som behövs att betala socialbidrag bla....!

Vad jag har loosat på att vänta några år har jag svårt att se!

Förstår du nu varför du inte ska äta upp dina MARSHMALLOWS direkt?

/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-07-19 kl. 15:50.
Citera
2017-07-19, 15:48
Medlem
Citat:
Nja, nu missade du ju själva poängen med det inlägget men det var inte riktat till dig men för din skull tar vi det BASIC:
SnobbenL skrev att han/hon hellre levde på socialbidrag än skodde sig på sina vänner.
På detta svarade jag att det är skillnad att som socialbidragstagare leva på pengarna (skatt) i ett system (Svenska välfärden) som deltagarna (skattebetalarna) inte kan välja om de vill betala eller ej. Det är liksom ett tvång, dock nödvändigt såklart. I Lyoness däremot är det högst frivilligt att delta. Vill man vara med i Lyoness är det först och främst gratis. Vill man ta steget in i Lyconet och bygga upp Lyoness så kan man göra det. Sist in LOOSAR INTE som ni verkar tro! Synen att man skor sig på varandra i Lyoness är så fel det bara kan bli.
Lyoness före 2014 var krångligare och krävde större insats för mindre. Efter 2014 är det helt andra regler och möjligheter för ALLA.

Fakta 1: Du påpekade skatter - jag påpekade att du måste betala skatt på din bonus från Lyoness - det är ren och skär fakta eftersom det räknas som inkomst

Fakta 2: Även om T & C förändras så kvarstår faktan att du inte har möjlighet att fylla dina ben med klappmongon för att kunna få din bonus och/eller uppnå den status du tror (på sedvanligt klappmongo sätt) att du kan nå.
0,26% av ALLA medlemmar är på nivå 2-8
Av 1.000.000 totalt medlemmar i Lyoness/Lyconet/Cashback Card så är alltså..
2600 fördelade på nivåerna 2-8
För enkelhetens skull säger vi att den fördelningen är konstant
371 medlemmar på varje nivå.
Hur i hela helvette kan du ens tänka dig att du ens kan komma upp i nivå 2?
Det vill säga..
Just du ditt klappmongo - hur skall du lyckas - där 997.400 andra klappmongon misslyckats?

Citat:
Nu var det ju inte frågan om betala skatt eller ej! Men det är sant, skatt ska du betala och det är ju bra för det Svenska välfärdssamhället eftersom typer som SnobbenL suger pengar som socialbidragstagare. Varje skattekrona räknas, även från alla dessa små "obskyra" småhandlare som du hånar i dina inlägg!

Nu tycker ju inte jag att 10000-25000 K/ månad sidan om vanliga kneget är så kass men visst.

Klappmongo igen...
Level 2 = Median på 9,8K
Level 3 = Median på 18,3K
Finns inga 25K som du fantiserar om - Plus att du skall lyckas där 997000 andra individer misslyckats

Citat:
Angående hur många som är på den nivån(4-5) så ska DU veta att större delen av Lyoness anslutna nöjer sig med att "bara" handla och plocka sin Cashback. Så det är endast en liten del som valt att gå in i Lyconet för att vara med och bygga upp Lyoness mer seriöst än att endast dela ut ett Cashbackkort till kompisar etc. För det är trots allt det som Lyoness går ut på, att handla hos anslutna företag!

Men återigen, vill man nå karriär 4-5 så är det fullt möjligt eftersom det är som du säger konsumtion i dessa led som är viktig och det finns som sagt fortfarande en STOR andel som ännu inte har ett kort.
Det finns en anledning till att inga har kort - och det är helt enkelt att ingen vill ha ett kort som bara gäller i obskyra småbutiker där man aldrig handlar.

Du missar poängen här och det är att det räcker inte för dig att få emd klappmongon som skaffar kort - klappmongona under dig måste även använda kortet och handla på det för att du skall få din Bonus.
Eftersom ingen handlar i dom summorna , som krävs för att du skall få någon bonus att prata om , på de butikerna årligen så är ekvationen en omöjlighet helt enkelt

Citat:
Du är läskunnig men har nog ibland väldigt svårt att "läsa vad det står"! Dvs din förmåga att greppa själva sensmoralen i en text är begränsad!
Det inlägget handlar om skillnaden mellan att klara av att vänta på sin belöning eller inte...
och Lyconets rabattsystem fungerar exakt så!

Det gör jag gärna! Har jag fel så tar jag det då, har jag rätt så hoppas jag däremot du är kvar i tråden!

/J
Där kom det sedvanliga klappmongot igen "VÄÄÄNNTTTAAA - KOMMER SSSNNNAAARRRTTT"
Sorry , men ingen har kortet för att det har ingen funktionalitet

Du har fortfarande inte kommit med ett enda argument om varför...

En privatperson ska ha kortet
En företagare skall ansluta sig och acceptera kortet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in