Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Det som är "till er fördel" är möjligheten att ständigt vända kappan efter vinden!
Ställer ni en fråga och får ett svar så slår ni det ifrån er som "ett sedvanligt Klappmongo svar"!
Skulle någon prata till CashbackWorld kortets fördel så är det "sedvanligt Klappmongp svammel" och ett försök att "ducka" för era frågor kring Lyconet.
Talar man istället till Lyconets fördel så sågar ni istället Cashbackworld kortet som ett meningslöst upplägg för företag och kunder!
Hur man än försöker svara och förklara det ni frågar efter så fokuserar ni på det som inte blir sagt!
Det här inlägget hänger jag inte alls med i. På vilket sätt har vi som är kritiska till Lyoness och Lyconet möjlighet att "vända kappan efter vinden"? Förstår du ens vad det utrycket innebär?
Det är inte vi som är kritiska till Lyoness och Lyconet som "duckar" för frågor. Det är inte vi som är kritiska till Lyoness och Lyconet som heller behöver komma med "svaren" gällande Lyoness och Lyconet. Sen är det ganska naturligt att vilja ha svar på det som inte blir sagt eller frågetecken som ett svar skapar.
Jag kan vara ärlig med att jag inte tycker att Lyoness cashback-kort är en speciellt bra produkt för kunder och företag. I teorin ja, men i realiteten så nej. Lyoness svaga utveckling visar ju på att det är en uppfattning som delas av den allra största delen av den svenska befolkningen.
Men det är inte Lyoness cashback-kort som jag är kritisk till. Det är "investerings"-delen, som numer går under namnet Lyconet, vars upplägg helt klart är av pyramidsspels-karaktär. Det nuvarande upplägget när det gäller värvningarna av nya "marketers" där bonus utbetalas efter varje "nivå" av nya "marketers" under dig är exakt samma som tidigare. Precis nu som då så är "investerings"-delen till för dem som "tror" på Lyoness och vill vara med och "satsa" på Lyoness. Min fråga, då som nu, blir: varför låter man inte människor köpa aktier i Lyoness om det nu är en så fantastisk produkt man erbjuder och man vill låta människor "investera" i Lyoness? Istället har man ett upplägg där "investerare" ska betala in pengar till Lyoness för att få "möjligheten" att värva nya "investerare" och få dessa att göra detsamma och därigenom erhålla "bonus" och "provision" vartefter nya "investerare" värvas.
Det nya upplägget med ESP där man för en låg insats garanteras en avkastning på det tiodubbla har uppenbara brister i hur det finansieras. Det påstås att vi som ställer kritiska frågor inte förstår matematiken i upplägget. Vi expemplifierar och ställer följdfrågor utan att få konkreta svar på det som vi faktiskt frågar. Att skriva långa svar är inte detsamma som att faktiskt ge svar.
Min fråga på hur avkastningen i bonusbalanssystemen finansieras har fortfarande inte besvarats. Att det sker en ständig tillströmning av pengar in i "systemet" genom köp av units för att man ska ha rätt till "avkastning" svarar inte på hur det rent finansiellt är möjligt att erhålla 4750kr i "bonus" och "provision" på en insats för 475kr. En unit i de nationella bonusbalanssystemen är GARANTERADE att generera detta i "bonus" och "provision". Förbehållet är att 70 units har skapats efter den först skapade unitsen men dessa 70 units är i sin tur GARANTERADE samma avkastning. Hur är detta möjligt? Att det ständigt skapas nya units i "systemet" är inte svaret för om intäkterna för nya units är det som finansierar "bonus" och "provision" i systemet så är det ett pyramidspel.
Att "systemet" är så kraftigt underfinansierat väcker också frågan om hur länge "systemet" klarar av att betala ut "bonus" och "provision" innan pengarna i pyramiden tagit slut. För att klara av att finansiera avkastningen så måste pengarna växa i systemet (dvs 475kr måste på egen hand utvecklas till 4750kr) och hittills har ingen kunnat visa på att detta sker men även om det sker i så fall hur det sker.