2013-01-28, 17:50
Medlem
ja, det är en seperat kortdragare
För kortdragaren vet jag att det tillkommer en sorts abonnemangskostnad på runt 200 kr/månad.
(Gordon1973)

Jag skiter fullständigt i vart fan butikerna har sina kortdragare eller frågar dom om dom är med.
Står det på Lyoness att "stadium" är med, så är dom med. Köp jackan, ge kassören/kassörskan korten, klart.
(Blosset)

Det finns inte en butik som säger nej till ökad omsättning.
Nu är vi rätt få medlemmar, men skulle vi bli många. Säg 100.000 som tänker likadant.
För min del räcker det presentkort.
Varför har HP:s logga samt andra stora företag och kända varumärken inte fått bort sina loggor.
Ni har ju kontaktat HP... Varför tas den inte bort?
(Gordon1973)

Jag ringde morsan, hon köpte (rätt av dig) värdecheck på Stadium.
Dels för att hon visste att jackan fanns där på rea! Hon köpte jackan för 2999:-
och hade köpt en värdecheck på 500:-, hon fick tillbaka 20kr på den jackan.
Varken hon, eller jag, har betalat en endaste öre.
(Blosset)

Du har verkar ha missförstått att det är en börda att äga ett gratis cashback kort.
(MrLyoness)

Och varför säger du att företagen är noll? Har du ens vart inne å Lyoness hemsida? 294 företag i dagsläget.
Många företag med webshop och man behöver INTE köpa värdecheck.
(Blosset)

Går inte att förklara här, man blir intresserad och vill veta mer därför utbildar man sig lite mer.
(Gordon1973)

Man kan inte betala med kortet, däremot kan man ha pengar på sitt Lyonesskonto och betala med mobilen.
Självklart bara i anslutna butiker. Varför är det en brist?
(Gordon1973)
-------------------------------------------------------------

Det är en fruktansvärt kass affärsidé...

1) Ingen butik med en vettig chef går med på att ha 2 kortautomater där dom betalar 2 avgifter för att ha kortautomater. Det ställer dels till förvirring för kunderna och dels en extra kostnad.

2) För att kortet skall ha en chans att fungera så skall det vara anslutna butiker som vardagligt folk använder. Det finns , enligt lyoness hemsida , idag 32 butiker i Stockholm anslutna. (Varvid FEM är Thai House Wok) Och av dessa kortanslutna affärsidkare hittar jag INGEN jag normalt går och handlar hos.

3) Ingen butik säger nej till ökad omsättning? Men se då till att butiker accepterar kortet i 1:a hand? Det finns ingen anledning alls för mig att fjanta med ett kort jag inte kommer att använda. Dagens konsumenter har redan tillräckligt med kort i sin plånbok och för att få en konsument att använda ett kort så måste man nischa sig. Att erbjuda rabatter skiter folk i , om det inte är ORDENTLIGT med rabatt.
Ja , det är en börda med ytterligare ett kort

4) HP:s logga får finnas kvar eftersom det finns ett affiliate program , inget annat.
5) Att köpa ett presentkort via nätet , vänta tills det kommer hem , för att sedan köpa en jacka för 2999:- För att tjäna 20:-? Det finns ingen normal person som gör det. En normal person betalar dom extra 20:- för att köpa det konsumenten så önskar. Tid är pengar i dagens samhälle.

5) Nej , man behöver inte köpa värdecheck , men affiliate är i princip samma sak. 294 företag där flertalet förkommer flera gånger är inte riktiga sanningen , dessutom massa små , lokala företag som inte har den omsättningen av kunder som borde ha varit Lyoness målgrupp.

6) Varför skall man inte kunna betala med kortet? Är det en för dyr teknisk lösning? Ni måste skämta...

7) Jo , jag var intresserad , men ni har lyckats att övertyga mig om att detta måste vara den minst lönsamma och bland de mest idiotiska ideérna någonsin.

Och kom inte med Österrike - Jag är ute efter att det skall slå i Sverige , och så länge ni inte har dagliga handlare (Läs: ICA - Konsum etc.) så kommer ni inte att komma någonstans. Jag har 3 kort i plånboken - Samtliga med olika form av bonusprogram - och beroende av vart jag vill placera min bonus så väljer jag kort.
Citera
2013-01-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
ja, det är en seperat kortdragare
För kortdragaren vet jag att det tillkommer en sorts abonnemangskostnad på runt 200 kr/månad.
(Gordon1973)

Jag skiter fullständigt i vart fan butikerna har sina kortdragare eller frågar dom om dom är med.
Står det på Lyoness att "stadium" är med, så är dom med. Köp jackan, ge kassören/kassörskan korten, klart.
(Blosset)

Det finns inte en butik som säger nej till ökad omsättning.
Nu är vi rätt få medlemmar, men skulle vi bli många. Säg 100.000 som tänker likadant.
För min del räcker det presentkort.
Varför har HP:s logga samt andra stora företag och kända varumärken inte fått bort sina loggor.
Ni har ju kontaktat HP... Varför tas den inte bort?
(Gordon1973)

Jag ringde morsan, hon köpte (rätt av dig) värdecheck på Stadium.
Dels för att hon visste att jackan fanns där på rea! Hon köpte jackan för 2999:-
och hade köpt en värdecheck på 500:-, hon fick tillbaka 20kr på den jackan.
Varken hon, eller jag, har betalat en endaste öre.
(Blosset)

Du har verkar ha missförstått att det är en börda att äga ett gratis cashback kort.
(MrLyoness)

Och varför säger du att företagen är noll? Har du ens vart inne å Lyoness hemsida? 294 företag i dagsläget.
Många företag med webshop och man behöver INTE köpa värdecheck.
(Blosset)

Går inte att förklara här, man blir intresserad och vill veta mer därför utbildar man sig lite mer.
(Gordon1973)

Man kan inte betala med kortet, däremot kan man ha pengar på sitt Lyonesskonto och betala med mobilen.
Självklart bara i anslutna butiker. Varför är det en brist?
(Gordon1973)
-------------------------------------------------------------

Det är en fruktansvärt kass affärsidé...

1) Ingen butik med en vettig chef går med på att ha 2 kortautomater där dom betalar 2 avgifter för att ha kortautomater. Det ställer dels till förvirring för kunderna och dels en extra kostnad.

2) För att kortet skall ha en chans att fungera så skall det vara anslutna butiker som vardagligt folk använder. Det finns , enligt lyoness hemsida , idag 32 butiker i Stockholm anslutna. (Varvid FEM är Thai House Wok) Och av dessa kortanslutna affärsidkare hittar jag INGEN jag normalt går och handlar hos.

3) Ingen butik säger nej till ökad omsättning? Men se då till att butiker accepterar kortet i 1:a hand? Det finns ingen anledning alls för mig att fjanta med ett kort jag inte kommer att använda. Dagens konsumenter har redan tillräckligt med kort i sin plånbok och för att få en konsument att använda ett kort så måste man nischa sig. Att erbjuda rabatter skiter folk i , om det inte är ORDENTLIGT med rabatt.
Ja , det är en börda med ytterligare ett kort

4) HP:s logga får finnas kvar eftersom det finns ett affiliate program , inget annat.
5) Att köpa ett presentkort via nätet , vänta tills det kommer hem , för att sedan köpa en jacka för 2999:- För att tjäna 20:-? Det finns ingen normal person som gör det. En normal person betalar dom extra 20:- för att köpa det konsumenten så önskar. Tid är pengar i dagens samhälle.

5) Nej , man behöver inte köpa värdecheck , men affiliate är i princip samma sak. 294 företag där flertalet förkommer flera gånger är inte riktiga sanningen , dessutom massa små , lokala företag som inte har den omsättningen av kunder som borde ha varit Lyoness målgrupp.

6) Varför skall man inte kunna betala med kortet? Är det en för dyr teknisk lösning? Ni måste skämta...

7) Jo , jag var intresserad , men ni har lyckats att övertyga mig om att detta måste vara den minst lönsamma och bland de mest idiotiska ideérna någonsin.

Och kom inte med Österrike - Jag är ute efter att det skall slå i Sverige , och så länge ni inte har dagliga handlare (Läs: ICA - Konsum etc.) så kommer ni inte att komma någonstans. Jag har 3 kort i plånboken - Samtliga med olika form av bonusprogram - och beroende av vart jag vill placera min bonus så väljer jag kort.

Att du dömer dömer ut själva affärsidén som något negativt vet jag inte hur jag ska bemöta. "Mer pengar tillbaka" kan bara vara positivt hos mig och många andra"

1) http://m.youtube.com/watch?v=xEc6irRTnY0 Borde döda ditt argument fullständigt. Dvs. Enkelheten i det hela. Tror Stina 89 fixar det avancerade att ge kassörskan sitt kort.

2) Håller med dig fullständigt. Har jag sagt att det är enormt här? Onödigt att håna ett växande företag. Ska de trolla och imorgon senast finnas överallt? Det går inte. Jag säger ödmjukt att jag hoppas vi kommer dit.

3) Som sagt så är det det de jobbar på. 20.000 företag och runt 150.000 inköpsställen globalt och du hånar den framgången. Må hända att det bara är små och medelstora företag och (presentkort) som tar kortet. Men vart det slutar vet ingen. Du säger att man måste nischa sig och det är helt riktigt. Nischen sitter i systemet som du inte tagit del av. Ter sig rätt obegåvat att döma ut något man inte tagit del av?

4) Hur förklarar du kedjorna då? KIKA som jag länkade t.ex.? En uppenbar scam pratas det om och inget samarbete. Hur kan de tillåtas ha deras logga på hemsidan sen flera år?

5) Exemplet du tar upp håller jag med dig om, var det det som hände? Jag hade inte heller gjort så men det är upp till var och en. Jag förstår vitsen av det iaf. Någonting du återigen alltså inte tagit del av, alltså fullkomligt omöjligt för dig att begripa. Handlar om nischen du saknar kunskap om.

5)(?) Här har du missat poängen igen ang. målgrupp pga. Dålig kunskap. Meningen är att de små företagen ska få mer omsättning. Sen blir en naturlig faktor om vi växer att de stora vill ta del av vår konsumtion. Återigen, så hoppas jag vi kommer dit. Lyoness växer hela tiden i form av företag i enskilda kommuner. Självklart handlar bara lokalbefolkningen där. Vissa märker av ökad omsättning rejält, andra inte direkt. Allt beror ju på hur många vi medlemmar blir och är där.

6) För att det inte är meningen. Det kvittar.

7) Tråkigt att höra och eftersom du tolkar det så, så ber jag om ursäkt för min del i det. Jag råder dig till att gå till källan istället för anonyma användare. Åk till kontoret. Om du gör så, försök ta in lite av det de säger istället för att leta fel.

Då är vi ju ute efter samma sak Österrike blir ju bara en hänvisning till att det har slagit. De ligger åtta år före oss. Sakta men säkert...

Ha en trevlig tisdag!
Citera
2013-02-01, 13:34
Medlem
kul att det är typ samma kålhuve som sitter och diskuterar dom 3 senaste sidorna. haha vilket mög,
Citera
2013-02-01, 23:46
Medlem
Troettajag

Det var ett mycket intelligent och givande inlägg i den här tråden.

Personligen tycker jag att Gordon beskriver det här på en mycket intelligent nivå.
Att sitta och tycka och tro en massa och göra bedömningar utifrån anonyma okunniga skribenter säger bara mest om den personen.Enda skillnade mellan framgångsrika personer och icke framgångsrika är hur du hanterar dina egna rädslor.
Vad är det för trams att sitta här och tro att det aldrig kommer att slå i Sverige.
Det finns inga garantier för det men se bara på tillväxten.
Förra året växte Lyoness cirka sex gånger. Självklart från en låg nivå men det rör på sig.
För ett och ett halvt år sedan fanns det inga företag eller kontor i Sverige. I dag finns det kontor och lite över tvåhundra företag (som enligt någon skribent är helt förkastligt) med en separat kortläsare.

I Österrike är dom över 500 000 medlemmar och har, vad jag har hört från en Österrikare en tillväxt på ca 1000 personer/ dag.

Dom flesta som ojar sig ylar bara om att det är möjligen dom som sitter i toppen som tjänar pengar.
Tyvärr är det inte så, det är dom som har byggt stora organisationer som tjänar pengar, det är en stor skillnad på det.
Dom agerar och tar möjligheten medan andra står på sidan och tror inte på det.

I dag är Sverige litet, knappt rört, ca 12000 medlemmar, hur tror ni det ser ut för alla dom som bygger sina strukturer idag, om fem år när Sverige förhoppningsvis har ca 500 000 medlemmar.
Alla är inte skapta för att göra det här jobbet och alla ska inte vara med, alla har inte ett ICA kort eller COOP eller H&M, men det finns tillräckligt med underlag av människor som vill åt bonusar för att det ska lyckas i lilla Sverige.
Notera att det har suttit människor i Österrike hela vägen från för 10 år sedan när det startade och fram till nu, och inte trott på det. Trots att det hela tiden sitter personer som dissar Lyoness totalt så växer det bara snabbare och snabbare, konstigt.

Det skulle vara intressant att höra en dialog mellan en av er dissare och tex. Baumax marknads avdelning, varför dom har valt att gå över från presentkort till cashback kortet i alla varuhus i 9 länder. Vad dom har missat efter flera års samarbete med Lyoness som förmodligen har varit ganska givande för dom då dom valt att gå över till cashback kortet. Gärna också er teori om varför dom överhuvudtaget går med i något som i er värld inte funkar.
Det skulle vara intressant att höra er version varför dom har gjort det valet.
Kan det vara för att det inte har funkat eller kanske gett dom dåligt rykte och minskat deras försäljning?
Fundera på det och åtekom gärna med er teori om det.

I min värld så gör ni mest bort er själva när ni uttalar er om Lyoness utan några kunskaper, jag har sagt det tidigare, läs på så kan vi föra dialogen på en vettig nivå och släppa den här sandlåde nivån som dom flesta negativa håller.
Jag har träffat en del negativa och skeptiska men dom har varit intelligenta nog att ta in hela konceptet innan dom har gjort bort sig totalt, vilket jag tycker en del skribenter gör hela tiden.
När dom har lyssnat klart och förstått har dom totalt ändrat uppfattning, och är numera ganska aktiva i Lyoness. Men det var dom det, det är nog inget för er, enklare att stå vid sidan och gaffla och samtidigt missa en massa andra möjligheter.
Ni behövs också för någon måste finansiera det här och det är ni som står vid sidan som gör det.
Alla som handlar till fullt pris finansierar alltid alla bonus program spelar ingen roll om det är ICA, COOP, H&M eller något annat. Så tack för att ni finns, ni behövs också.
Citera
2013-02-02, 11:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurvajego
Att sitta och tycka och tro en massa och göra bedömningar utifrån anonyma okunniga skribenter säger bara mest om den personen.Enda skillnade mellan framgångsrika personer och icke framgångsrika är hur du hanterar dina egna rädslor.
Det borde innebära att allt du säger kan backas upp av fakta. För inte vill du tillhöra gruppen du ovan kritiserar, det kan jag inte ens tänka mig.
Citat:
Förra året växte Lyoness cirka sex gånger. Självklart från en låg nivå men det rör på sig.
Källa, tack! Om Lyooness har 500 000 medlemmar i Österrike i dag, och växer med 1000 medlemmar/dag, så hade dom drygt 499 000 förra året.
Om dom växer med sex gånger på ett år, har dom alltså 3 miljoner medlemmar i dag. Korrekt?

Nu är det så att jag antar du blandade lite, så jag tror du kommer komma med en förklaring där du berättar att det inte var så du menade. Korrekt?

Men du, om man i Österrike i dag har 500 000 medlemmar, och växer med 1 000/år, så innebär det att varje medlem rekryterar än en ny per år. Är inte det ganska illa? Jag menar, om det är så fantastiskt, borde man inte få med fler då?

Men okej, vi har dessa fem hundra tusen kort. Kan du berätta hur mycket varje kort "omsätter"? Det ger en bra siffra på hur fantastiskt kortet är.

För inte är det så att du tillhör gruppen du själv kritiserar när du skriver:

"Att sitta och tycka och tro en massa och göra bedömningar utifrån anonyma okunniga skribenter säger bara mest om den personen."

Du sitter väl inte vara och tror, du har väl fakta - Visa!
Citat:
I min värld så gör ni mest bort er själva när ni uttalar er om Lyoness utan några kunskaper, jag har sagt det tidigare, läs på så kan vi föra dialogen på en vettig nivå och släppa den här sandlåde nivån som dom flesta negativa håller.
Tycker du att det är så? Att alla som ställer frågor håller sandlådenivå?

I så fall är det tråkigt, sådana debatter är inget kul. Berätta gärna var jag håller den nivån, så jag kan lära mig.

Antar att du är betydligt mera saklig och konkret i dina inlägg, och att du faktiskt kan visa fakta om Lyoness, det har saknats tidigare. Svara på frågorna ovan på ett bra sätt (självklart gör du det!) så kan vi komma vidare till allt annat som ifrågasätts om företaget. För inte ser du ifrågasättande som en sandlåda?! ;-)
Senast redigerad av constant 2013-02-02 kl. 11:40.
Citera
2013-02-02, 12:48
Medlem
Constant

Förlåt att jag var otydlig. Lyoness Sverige växte cirka 6 gånger, från ca 17-1800 medlemmar förra årsskiftet till närmara 11 000 detta årsskifte.

Jag har inte siffror på vad varje kort omsätter, Lyoness lämnar mig veterligen inte ut såna siffror.
Jag ser vad som händer hos mig när jag använder våra lojalitets företag.
Jag vet hur det fungerar.
Du är väl den enda som kommer med seriöst ifrågasättande. Lyoness kan inte förklaras på ett forum, är du seriöst intresserad råder jag dig att gå på en föreläsning. Hör med kontoret var det kan finnas någon nära dig.
Vad jag vänder mig emot är när folk vräker ur sig att det är helt kasst och att det finns inget företag som går med på att ha två kortsystem i kassorna. Lyoness har ca 29 000 små och medelstora företag anslutna, ca 400 kedjor. ca 180 000 acceptans ställen, och växer dagligen Det är fakta så några har tagit beslut om att ha två system i sin kassa.
Allt raljerande är bara den personens värderingar och har ingenting med funktionen av systemet att göra.

Jag har nämnt det tidigare, www.lyoness.com där finns det mycket fakta.
Systemet är enastående men kräver lite kunskap för att förstå vad som händer i förlängningen om du konsekvent handlar hos våra lojalitets företag
Hur kan någonting som är så kasst överhuvudtaget kunna expandera till över 40 länder i alla kontinenter. Att det är i sin linda i Sverige gör det ju bara intressantare för dom som är lite framåt och vill bygga en struktur. Konsumenterna som väntar på livsmedel och bensin samt butiker runt hörnet, dom personerna får vänta ett par år, vi andra som väljer att inte vänta vi tar den här möjligheten och gör något vettigt av det.
OBS Lyoness är inte för alla. Jag är fullständigt medveten om det, men eftersom man sitter och raljerar i ett forum måste det trots allt finnas ett intresse. Sedan jag senast skrev här har medlemsskaran i Lyoness Sverige ökat med ett par tusen medlemmar, takten ökar hela tiden.

Jag har försökt förklara på ett enkelt sätt hur Lyoness fungerar ( se inlägg några månader bakåt )
Jag har även bett om en förklaring på vad det är som inte fungerar, jag har inte fått det ännu. Har det kommit något har det varit av digniteten som är lite ovanför i tråden, dvs bara värderingar ingen kan förklara vad som inte fungerar varför det inte kommer att fortsätta att växa. Inget vettigt svar. För mig som använder våra företag dagligen fungerar allt klockrent, jag får cashbacken redovisad och utbetald, jag får mina enheter fyllda och utplacerade i systemet jag får vänskaps bonus utbetald när dom jag har rekommenderat handlar hos ett lojalitets företag. Jag får lojalitets bonus utbetald när mina enheter når balans och så vidare. Det kan jag när som helst redovisa, jag har fakta på det, men jag lägger inte ut sådant i ett forum.
Citera
2013-02-02, 12:54
Medlem
constants avatar
Citat:
Förlåt att jag var otydlig.
Det är helt okej att du kastar ur dig falska uppgifter. (jag förstår att du skrev fel, men sluta med det)
Citat:
Jag har inte siffror på vad varje kort omsätter, Lyoness lämnar mig veterligen inte ut såna siffror.
Citat:
Jag har nämnt det tidigare, www.lyoness.com där finns det mycket fakta.
Men finns den fakta som är viktig där? Omsättning/kort till exempel. Tycker du inte själv att den siffran torde vara den absolut mest relevanta?
Citera
2013-02-02, 15:22
Medlem
constants avatar
Citat:
Lyoness kan inte förklaras på ett forum, är du seriöst intresserad råder jag dig att gå på en föreläsning.
Citat:
Systemet är enastående men kräver lite kunskap för att förstå vad som händer...
Det är alltså så enkelt att förstå, men så avancerat så det inte går att förklara? Hur menar du?

Vad jag förstår finns det kurser i hur man använder kortet, eller handlar dom kurserna om hur man säljer kortet? Berätta för mig! Eftersom det är så otroligt enkelt att använda och förstå, så borde knappast kurserna handla om det.
Citat:
Det är fakta så några har tagit beslut om att ha två system i sin kassa.
Kan du nämna några företag här i Sverige som valt att ha en kortdragare för Lyoness vid sin kassa.
Citat:
Allt raljerande är bara den personens värderingar och har ingenting med funktionen av systemet att göra.
Där har du fel, ni har fått riktigt bra sakargument mot Lyoness. Men självklart får ni även höra värderingar, vad man faktiskt tycker om systemet. Att negligera vad människor faktiskt tycker, bådar knappast gott för ert företag.
Citat:
Hur kan någonting som är så kasst överhuvudtaget kunna expandera till över 40 länder i alla kontinenter.
Eftersom du inte kan presentera några relevanta siffror, så kan vi inte veta om och hur det växer.

Att ge bort kort klarar precis vem som helst, men att få in kedjor och företag man kontinuerligt handlar på verkar inte Lyoness kunna. nJag kan inte se någon kedja här som säljer livsmedel, bränsle, som hanterar bostadslån, som hyr ut lägenheter osv. Att få fem procent på en hårklippning för femhundra i en stad tio mil från mig, när jag kan gå till frisören i huset rakt över gatan och bli klippt för tvp hundra är inget skäl för vare sig mig eller mina grannar att skaffa ett kort.
Citat:
Att det är i sin linda i Sverige gör det ju bara intressantare för dom som är lite framåt och vill bygga en struktur.
Ni borde vara tydliga med vad ni vill med Lyoness. Dina kollegor här i tråden gapar ut att kortet är gratis, det kostar ingenting. Du menar att det är intressant för att det är i "sin linda". Man måste inte vara raketforskare för att förstå att du menar att det ger möjligheter till att tjäna penagr på blivande kortinnehavare, på pengasatsningar som du gör.

Ett kort är annars självklart inte intressant INNAN man kan använda det.
Citat:
Konsumenterna som väntar på livsmedel och bensin samt butiker runt hörnet, dom personerna får vänta ett par år, vi andra som väljer att inte vänta vi tar den här möjligheten och gör något vettigt av det.
Varför ska man vänta? Om nu kortet är så otroligt fantastiskt som ni säger, så borde väl ICA och Statoil göra precis allt för att börja använda det, eller?

I Österrike har kortet funnits många, många år. Kan man handla med det på deras största livsmedelskedja eller där de flesta köper bränsle?
Citat:
OBS Lyoness är inte för alla. Jag är fullständigt medveten om det, men eftersom man sitter och raljerar i ett forum måste det trots allt finnas ett intresse. Sedan jag senast skrev här har medlemsskaran i Lyoness Sverige ökat med ett par tusen medlemmar, takten ökar hela tiden.
Att jag är intresserad av scam innebär inte att jag är lite sugen på att bli lurad. Jag är även intresserad av andra brott, det innebär inte att jag har lust att döda grannen eller råna en pensionär.

Bedrägerier, Ponzi, pyramidspel etc intresserar mig, inte uppbyggnaden eller hur det fungerar lika mycket som att det finns så många som faktiskt går på skiten.

Från början var jag intresserad för att jag inte visste speciellt mycket om Lyoness, under tiden har jag lärt mig massor. Det jag ser i trådar med Kyäni och jag vet inte allt, är precis det jag ser här. Försvar och förklaringar som är helt uppåt väggarna.
Citat:
Jag har försökt förklara på ett enkelt sätt hur Lyoness fungerar ( se inlägg några månader bakåt )
Du berättade precis att det inte går att förklara på ett forum.
Citat:
Har det kommit något har det varit av digniteten som är lite ovanför i tråden, dvs bara värderingar ingen kan förklara vad som inte fungerar varför det inte kommer att fortsätta att växa.
Det stämmer inte, du har fått sakförklaringar, exempel är att det inte finns några stora livsmedelskedjor eller drivmedelskedjor som använder det, att man måste köpa presentkort och sätta på kylen för att köpa en vinterjacka på Stadium, att ytterst få företag vill ha dubbla kortterminaler... Det finns massor med argument mot, att du kallar dessa för värderingar är helt otroligt. Men precis vad jag är van att se i trådar som handlar om pyramidspel etc.
Citat:
Det kan jag när som helst redovisa, jag har fakta på det, men jag lägger inte ut sådant i ett forum.
Du kan när som helst redovisa, men du vill inte göra det?

En än mer intressant siffra vore hur mycket ett snittkort omsätter.
Senast redigerad av constant 2013-02-02 kl. 15:26.
Citera
2013-02-02, 15:26
Medlem
Constant

För min del känns det inte så relevant, en stor del är konsumenter som inte vill ändra sitt beteende så för dom är inte Lyoness färdigt ännu. Det är inte fullt utbyggt i Österrike heller.
Den största delen är konsumenter som har fått ett kort i handen men inte möjligheterna presenterade.
Kunskapen om hur det funkar växer stadigt men det är lång bit kvar, det finns inget bolag som har gått från 0 till mångmiljard omsättning över en natt. Huvudsaken för min del är att det växer stadigt, då hinner även Lyoness med i expansionen.
Facebook hade heller inte 800 miljoner andra veckan utan det tog väl mellan 7-9 år för att nå den siffran. Då behöver man bara registrera ett konto på nätet och sätta igång och chatta.
Här behövs information och utbildning för att förstå möjligheterna till fullo.
( nu kan ni raljera ett tag igen ) Ja det behövs kunskaper så det tar tid.
Vi som är aktiva är fullt medvetna om det och agerar för att höja kunskaps nivån hos våra polare, några håller även utbildningar för större grupper.
Jag känner mig helt trygg med Lyoness och agerar för en långsiktig relation med Lyoness,
Därav är det inte så viktigt för mig att veta exakt omsättning/kort
Jag ser hur mycket det konsumeras i min lilla grupp, skillnaden är att dom har kunskaper som den vanlige konsumenten inte har. Därför lär nog snittet i min grupp ligga skyhögt över medel konsumenten.
Citera
2013-02-02, 17:31
Medlem
constants avatar
Citat:
För min del känns det inte så relevant, en stor del är konsumenter som inte vill ändra sitt beteende så för dom är inte Lyoness färdigt ännu.
Vad är inte relevant? Att man inte kan använda kortet, utan att man får beställa presentkort på nätet och sätta upp på kylskåpsdörren tills det är dags att handla?

Tycker du inte det är relevant? Har ni inte gjort några kundundersökningar där ni frågat hur de tycker det är bekvämt att handla? Om ni gjort det, fick ni väldigt många svar med "Jag vill först gå in på webben, knappa in mitt kundnummer och mitt kortnummer och därefter mitt kreditkortsnummer och kod för att därefter få beställa ett presentkort som kommer hem med brevbäraren och som jag därefter sätter upp med en magnet på kylen och sedan ta med mig nästa gång jag ska handla"

Var det jättemånga som svarade ungefär så, så har ni världens affärsidé på gång, och då vill jag verkligen gratulera. Men jag tror inte att det är så, och jag tror inte ni är vidare lyhörda för hur vi människor hanterar våra köpvanor. Att inte kunna redovisa snittomsättningen/kort visar det. Hur kan ni ens tro att en stor kedja ska hänga på om ni inte kan visa siffror?
Citat:
Det är inte fullt utbyggt i Österrike heller.
Jag har förstått det, ingen stor livsmedelskedja är på, inte heller någon kedja som säljer drivmedel. Inser du inte att ni misslyckats med att sälja systemet till andra än de som tror ni har "världens affärsidé"?

Har du någon gång funderat på varför inte någon stor kedja för oftaprodukter är med? Anser du att dom är lika korkade som du antagligen anser att jag är? Du kan inte tänka dig att det beror på en dålig affärsidé (förutom för de som driver det).

Citat:
Kunskapen om hur det funkar växer stadigt men det är lång bit kvar, det finns inget bolag som har gått från 0 till mångmiljard omsättning över en natt. Huvudsaken för min del är att det växer stadigt, då hinner även Lyoness med i expansionen.
Facebook hade heller inte 800 miljoner andra veckan utan det tog väl mellan 7-9 år för att nå den siffran. Då behöver man bara registrera ett konto på nätet och sätta igång och chatta.
Att Facebook inte blev så stort som det nu är över en natt är väl knappast ett argument för att ditt företag ska ha samma utveckling.

Naturligtvis har alla i dag stora företag startat från noll, ser du inte själv hur korkat argument det är för att ditt företag ska bli stort?
Citat:
Här behövs information och utbildning för att förstå möjligheterna till fullo.
( nu kan ni raljera ett tag igen ) Ja det behövs kunskaper så det tar tid.
Men sa du inte att det var supereneklt?

Tror du på fullaste allvar att jag tillhör den kategori människor som är för tröga att förstå?
Citat:
Vi som är aktiva är fullt medvetna om det och agerar för att höja kunskaps nivån hos våra polare, några håller även utbildningar för större grupper.
Du säger att alla kan förstå, varför behövs då utbildning?
Citera
2013-02-03, 07:37
Medlem
Constant

Att använda kortet är lika enkelt som vilket annat kort som helst.
Däremot att förstå det ekonomiska systemet kräver en del kunskaper.
Om du vill ha reda på vilka företag som tar emot kortet, gå in på hemsidan och leta på dom som tar cashback kortet. Du borde i dagsläget få upp ca 220 företag.
Att förstå det ekonomiska systemet är nyckeln till att förstå vad som driver oss till dom företag som har valt att ansluta sig. Lyoness skapar lojala kunder till en låg kostnad för företagen, det gör tex inte Groupon, vilka Lyoness nu även har samarbete med, så vi kan få bonus på fantastiska erbjudanden från Groupon.
När ni säger att det är värdelöst så är det era värderingar, jag vet flera företag som jag handlar hos som har helt andra erfarenheter, Lyoness har skapat en helt ny kundbas och några av dom har under sin tid som näringsidkare inte varit med om effektivare marknadsföring. Klart har en hel del företag inte fått samma tillströmning som andra.
Det beror på bransch och medlems täthet i närområdet.
Du verkar rätt skärpt men använder din intelligens till att försöka slå hål på Lyoness och det är helt ok, många har försökt ingen har lyckats, varför?
Att bräcka varandra i frågeställning och argumentation slår tyvärr inte hål på Lyoness som företag, att vinna en argumentation gör inte Lyoness illegalt.
Du plockar ut vissa meningar och vänder emot, tar inte till dig helheten utan är bara ute för att bräcka den du argumenterar emot.
Du vill själv ha fakta och källor, du hävdar att Lyoness är en scam, kan du komma med en källa på det,
Samt fakta som understryker det.
Till sist utbildningarna handlar inte om hur du sätter in pengar utan hur du genom din egen konsumtion kan optimera dina förmåner från din egen konsumtion. Jag har själv inte lagt in en krona, däremot konsumerat en hel del, jag håller inte med dig om att det inte är lönt.
Citera
2013-02-03, 08:53
Medlem
Constant

Ursäkta nu var jag otydlig igen, det är ca 220 företag i Svrige som tar emot kortet.
Det finns livsmedels kedjor, tank kedjor och så vidare i flera länder.
Återigen hänvisar jag dig till Lyoness hemsida där hittar du vad som finns i respektive land.
Alla länder ligger i olika faser, det finns alltså ca 29 000 företag som tar cashback kortet runt om i världen. Även ca 400 kedjor är anslutna samt runt 3000 webshoppar. Vad ni säger till dom är att deras beslut är helt värdelöst. Har ni varit hos dom och kollat deras omsättning från Lyoness.
Om det vore så värdelöst för dom, hur kommer det sig att dom rekommenderar sina affärs kollegor att ansluta sitt företag. Ge gärna en förklaring på det.
Jag noterar som sagt att du inte är speciellt intresserad av att kolla upp fakta, du vill mest visa dig vass i ifrågasättande och det är helt ok.
Lyoness växer stadigt även med ditt ifrågasättande.
Fortfarande är det åsikter om att det är kasst, det har som du säger kommit massor med såna argument men en skärpt kille som du ska hålla sig på en högre nivå.
Du raljerar över att hänga upp presentkort på kylskåps dörrar osv.
Du plockar ut lösryckta meningar och vänder dom tillbaka utan att ta in helheten, enda anledningen verkar vara att visa dig vass i argumentation och ifrågasättande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in