2017-07-18, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin
Om jag inte missminner mig helt så har vi fått information tidigare om att han åkt sträckan många gånger tidigare vilket borde betyda att han vet mycket väl att det är så det går till vid pausen i Hallsberg. Det är det som gör att jag tycker det känns väldigt märkligt att han skulle tro helt plötsligt att han är i Mjölby.
Håller helt med, Patrik kan ha ljugit för sin mamma för att få vara ifred i Hallsberg.
Citera
2017-07-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Det där första var ju ett förtydligande svar till en som inte verkar hängt med i tråden (iofs ganska förståeligt vid det här laget). Dvs Kumlahållet är rimligt att tänka sig.

P. kan ju ha gått i vilken riktning som helst. Ingen vet. Kanske slängde han ifrån sig ryggsäcken och sedan vände 180 grader. Det är också märkligt att det plötsligt kommer uppgifter om en lämnad rullväska på perrongen. Någon har antingen fel om perrongen, eller också har en massa folk blivit rejält felinformerade i snart två månader att den väskan skulle ha hittats en bit norrut.

Hälsotillståndet är enligt vad andra människor upplevt och berättat. Jag tycker att det är lite konstigt att han kunde låna en mobil på tåget och framstå som normal (?) och kort därefter fly hela scenen så att säga. Vad hände egentligen?

Precis, han kan ha gått varsomhelst. Men varför är Kumla rimligt? Enda säkra spåret är P på stationen än så länge, det är mest sannolikt att det är han som dumpat väskan och ryggsäcken där de hittades, men ingen vet. När man trodde att placeringen äntligen fastställts är det som du skriver, att helt från ingenstans kommer nya uppgifter att sen var på stationen!?

Rutnätskartan som lades ut för nån månad sedan i HP gruppen hade stationen nere i vänstra hörnan, dvs den täckte nordöst om stationen. Andra delar verkade inte vara intressanta då, för någon vecka sedan ville gruppen komma i kontakt med markägaren där väg 52 och 51 korsades, nordöst om Hallsberg. Hade han velat åt det hållet borde han hoppat av i kumla då tycker jag.

För det finns väl inget som pekar åt vilket håll från stationen han gått, förrutom väska/ryggsäck som fortfarande är ovissa. Men ändå läggs fokus åt ett visst håll.
Citera
2017-07-18, 10:17
Medlem
Verkar som om föräldrarna måste ha sagt:-Ta första bästa tåg hem på måndag morgon,så blir det bra.
Du kan komma hem och gå långa promenader i skogen och umgås med oss.
Allt för att du ska bli glad igen.

Det var vad jag uppfattade.....!?
Citera
2017-07-18, 10:18
Medlem
Det är några andra saker som jag har svårt att sluta fundera på...

Kvinnan på tåget, hon med mobilen - vem är det? Varför har hon inte uttalat sig nånstans? Eller till någon som släpper info sen.

Och de andra på tåget, varför har ingen gått ut med att de sett/pratat/åkt med Patrik? I dag kan inte ett litet tågstopp ske utan att någon meddelar pressen att de sitter och är törstiga, inte en cykelpunktering kan ske utan att "vittnen" träder fram.

Och hans kompisar. Hur har han lyckats få vänner som är tysta, som inte på något sätt tar chansen att få några minuter i rampljuset?
Citera
2017-07-18, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Håller helt med, Patrik kan ha ljugit för sin mamma för att få vara ifred i Hallsberg.

Inget illa ment, men hur kul är det att vara kvar i Hallsberg med endast 400 kr på fickan och en oladdad telefon?
Citera
2017-07-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Det är några andra saker som jag har svårt att sluta fundera på...

Kvinnan på tåget, hon med mobilen - vem är det? Varför har hon inte uttalat sig nånstans? Eller till någon som släpper info sen.

Och de andra på tåget, varför har ingen gått ut med att de sett/pratat/åkt med Patrik? I dag kan inte ett litet tågstopp ske utan att någon meddelar pressen att de sitter och är törstiga, inte en cykelpunktering kan ske utan att "vittnen" träder fram.

Och hans kompisar. Hur har han lyckats få vänner som är tysta, som inte på något sätt tar chansen att få några minuter i rampljuset?

Vet att när jag åker det tåget en måndagseftermiddag är vi typ bara 3-4pers på hela tåget (2-3vagnar), så så många vittnen kanske inte fanns i vagnen.....

Men det slog mig en sak precis nu ;att han inte undrade över varför kvinnan han lånade mobilen utav, satt kvar..på en slutstation.om de nu som han trodde, hade kommit fram till Mjölby
Senast redigerad av evaveva 2017-07-18 kl. 10:35.
Citera
2017-07-18, 10:33
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peela
Enligt samtal med polis (som jag själv haft) ska väskan inte hittats på perrongen.

Det är bara Nerikes Allehanda (NA) som skrivit fel alltså (ca 1 v sedan)?
Tyvärr en betalartikel så den finns inte att länka till.

Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Här finns mycket information i arttikeln
Då får du gärna citera lite ur artikeln...

Du länkade dit igår ockdå. Du tror kanske inte möjligen att det redan gjorts i den här tråden med snart 2500 inlägg?

Folk har citerat ur den artikeln i GP. Föräldrarna var i Göteborg pga ett tips från den trakten där tågvärdar påstod sig ha sett Patrik.
Citera
2017-07-18, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Vet att när jag åker det tåget en måndagseftermiddag är vi typ bara 3-4pers på hela tåget (2-3vagnar), så så många vittnen kanske inte fanns i vagnen.....

Men det slog mig en sak precis nu ;att han inte undrade över varför kvinnan han lånade mobilen utav, satt kvar..på en slutstation.om de nu som han trodde, hade kommit fram till Mjölby

Fan, ju mer jag tänker på det här, ju fler frågetecken dyker upp. Jag blir trött i hjärnan.
Citera
2017-07-18, 10:46
Medlem
Citat pudellus //Det där första var ju ett förtydligande svar till en som inte verkar hängt med i tråden (iofs ganska förståeligt vid det här laget). Dvs Kumlahållet är rimligt att tänka sig.

P. kan ju ha gått i vilken riktning som helst. Ingen vet. Kanske slängde han ifrån sig ryggsäcken och sedan vände 180 grader. Det är också märkligt att det plötsligt kommer uppgifter om en lämnad rullväska på perrongen. Någon har antingen fel om perrongen, eller också har en massa folk blivit rejält felinformerade i snart två månader att den väskan skulle ha hittats en bit norrut.

Hälsotillståndet är enligt vad andra människor upplevt och berättat. Jag tycker att det är lite konstigt att han kunde låna en mobil på tåget och framstå som normal (?) och kort därefter fly hela scenen så att säga. Vad hände egentligen?//slut på citat.

//Min tanke:Usch , jag gillar inte när folk ( ingen speciell nämd )
då mitt i alltihop skriver att de ifrån ett medium fått veta att P. har hängt sig just inne i Ormhults skog, då vill man ju att de tittar noga därinne.
Samtidigt som jag inte tror på medium., så då blir man liksom ställd....hmm....kommentar på detta..?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-18 kl. 10:58.
Citera
2017-07-18, 10:49
Medlem
En möjlighet som jag har funderat på ett tag är om killen återvänt till stationen och möjligen klivit upp på ett godståg och ställt sig på kopplingen mellan två vagnar och någonstans efter rälsen, fallit av och kommit under vagnarna.

Vid ett sånt scenario lär det inte finnas så mycket kvar av en människa att hitta.

En otrevlig fundering, men sånt har hänt förr.
Citera
2017-07-18, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Fan, ju mer jag tänker på det här, ju fler frågetecken dyker upp. Jag blir trött i hjärnan.

Ja, jag håller med dej helt, finns ingen rim och reson i den här sk*ten, har snart käkat upp en hel ask albyl på kuppen , ooont i huvudet , suck....:/
Citera
2017-07-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
En möjlighet som jag har funderat på ett tag är om killen återvänt till stationen och möjligen klivit upp på ett godståg och ställt sig på kopplingen mellan två vagnar och någonstans efter rälsen, fallit av och kommit under vagnarna.

Vid ett sånt scenario lär det inte finnas så mycket kvar av en människa att hitta.

En otrevlig fundering, men sånt har hänt förr.

Ja fy!
Men hur skulle han ha en aning om godståget skulle söderut eller norrut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in