2017-07-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Eller så ville han inte alls vidare hemåt... Han är en vuxen man och vad föräldrarna tycker kanske inte alls stämmer. Hade mina föräldrar gått in och grejat med min Facebook när jag var 22 år gammal hade jag också dragit utan att säga nåt...

Ja det ligger mycket sanning i det du säger ,mina vuxna ungar talade om för mig att om jag ens tänkte tanken att skaffa ett facebookkonto skulle de blocka mig på stört .
Citera
2017-07-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Vi har ju blivit rejält matade med, att P "har dåligt lokalsinne och är förvirrad!" Varför skulle han då gå åt rätt håll?????

Hahaha,ja det har du f**banne mig rätt i.
Citera
2017-07-18, 00:55
Medlem
Citat : spunkankan : Att inte få vara tillsammans med sina klasskompisar mer kan ju orsaka deppighet, ja att slitas upp från det i Falun ..//

Ja du har så rätt, ofta i konstnärliga utbildningar som konst musik och dans, där uttrycksätt är en kraft med massor av känslor.
Dessa elever brukar ofta bygga upp en fin kollektiv närvaro med varandra, som de sen minns med litet brustet hjärta.
Patrik kanske led ut av separationsångest den sista tiden.
Saknaden utav skapandet de pysslat med i ett antal år.
Plus saknaden utav sina känslomässigt lojala skolkamrater.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-18 kl. 00:58.
Citera
2017-07-18, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Han hade så mycket positiva saker runtomkring sig - denna vinst, stipendium, han kom in i Malmö. Allt gick åt rätt håll. Utom något som gjorde honom så deppig. Men vad? (Eller så är deppigheten kraftigt överdriven).
Att han skulle bli tvungen att vara i Malmö igen ?
Han kanske helt enkelt inte stod ut m tanken att behöva vara i föräldrarnas hem?
Det kanske han insåg just då o där...
Senast redigerad av Piavik 2017-07-18 kl. 01:25.
Citera
2017-07-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Kärleksproblem är mycket vanligt hos unga människor. Kanske det allra vanligaste. När man är ung och upplever sin första kärlekssorg så tror man att smärtan ska vara för evigt.

Ja absolut
Citera
2017-07-18, 03:48
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Med samma logik, Ormhult ligger inte ens en halvmil söder om Hallsberg. Det kan ju vara så att han har gått söderut mot Ormhult efter att han klev av tåget i Hallsberg.

Vi vet inte i vilken ordning väskorna har lämnats på de platser de hittades, inte heller vem som har placerat väskorna där, det går inte att fästa sig vid en riktning eftersom att vi inte vet vem, när, hur och varför väskorna hamnade där de hittades.

Dessutom så kan P ha bytt riktning. Väskorna säger absolut ingenting om åt vilket håll P har färdats.

Angående att P mådde dåligt. Det är anhöriga som har berättat det, och någon eller några kursmakrater har antytt det om jag har förstått saken rätt. Vi känner i stort sett inte till några detaljer kring det här. Det kan vara så att anhöriga och vänner har övertolkat P:s sinnesstämning i efterhand när de fick veta att han var försvunnen. Psykos, förvirrad och allt vad det har varit är en bra förklaring till att P har försvunnit, dock så är det inte säkerställt att P mådde så dåligt så att han tappade allt vett och sans, det är en efterhandskonstruktion.

Ponera att P faktiskt ville hem, men att någon annan ville att han skulle stanna kvar i Falun. P är inte förvirrad, endast beslutsam och står fast vid sin vilja, en bra förutsättning för en konflikt.

Det kan mycket väl vara så som de anhöriga har berättat, dock så finns det ingenting som styrker det. Det finns all anledning att ta information med en nypa salt då inblandade är partiska.

Det där första var ju ett förtydligande svar till en som inte verkar hängt med i tråden (iofs ganska förståeligt vid det här laget). Dvs Kumlahållet är rimligt att tänka sig.

P. kan ju ha gått i vilken riktning som helst. Ingen vet. Kanske slängde han ifrån sig ryggsäcken och sedan vände 180 grader. Det är också märkligt att det plötsligt kommer uppgifter om en lämnad rullväska på perrongen. Någon har antingen fel om perrongen, eller också har en massa folk blivit rejält felinformerade i snart två månader att den väskan skulle ha hittats en bit norrut.

Hälsotillståndet är enligt vad andra människor upplevt och berättat. Jag tycker att det är lite konstigt att han kunde låna en mobil på tåget och framstå som normal (?) och kort därefter fly hela scenen så att säga. Vad hände egentligen?
Citera
2017-07-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Det där första var ju ett förtydligande svar till en som inte verkar hängt med i tråden (iofs ganska förståeligt vid det här laget). Dvs Kumlahållet är rimligt att tänka sig.

P. kan ju ha gått i vilken riktning som helst. Ingen vet. Kanske slängde han ifrån sig ryggsäcken och sedan vände 180 grader. Det är också märkligt att det plötsligt kommer uppgifter om en lämnad rullväska på perrongen. Någon har antingen fel om perrongen, eller också har en massa folk blivit rejält felinformerade i snart två månader att den väskan skulle ha hittats en bit norrut.

Hälsotillståndet är enligt vad andra människor upplevt och berättat. Jag tycker att det är lite konstigt att han kunde låna en mobil på tåget och framstå som normal (?) och kort därefter fly hela scenen så att säga. Vad hände egentligen?

Enligt samtal med polis (som jag själv haft) ska väskan inte hittats på perrongen.
Citera
2017-07-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peela
Enligt samtal med polis (som jag själv haft) ska väskan inte hittats på perrongen.

Var hittades den då?
Citera
2017-07-18, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus

Patrik kanske blev förvirrad i vad han verkligen vill ? !
Citera
2017-07-18, 08:52
Medlem
Vid 22 års ålder är det inte så lätt och veta vad man vill bli när man är stor eller vart man vill bo, är man dessutom utarbetad i att plugga, alltså utbränd, så blir det än mer skönt och få vara ifred. Vad är det som säger att Patrik inte endast vill vara ifred och tågluffar på egen hand fast i Sverige och bara vill vara ? Stress, press och så kanske eget krav på sig själv kan få vem som helst och balla ur ett tag.
Patrik älskar musik och allt som har med trummor och trummande och göra men så finns en självkänsla och ett självförtroende som ska ta hänsyn till. Självförtroendet säger: jag älska att ingå i en grupp med musiker men självkänslan kanske säger: törs jag bli berömd och vill ha så mycket ljus på mig ? självkänslan kanske också säger: vart vill jag bo ? självkänslan kanske säger: inte på en psykavdelning eller behandlingshem.
Får Patrik bestämma själv vad han vill bli när han blir stor ?
En snäll, trevlig och härlig ung man i sina bästa dagar, 22 år och vill leva lite fritt.
Patrik går på perrongen i lugn och ro, med en rullväska och en ryggsäck och så något han håller i handen, vad är det ?
Vad händer sedan, tror han verkligen att han är i Mjölby eller säger han så endast till sin mamma för han vet att han är i Hallsberg och ljuger för att få vara ifred ?
Citera
2017-07-18, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Var hittades den då?

Om jag inte minns helt fel ska det ha varit norr om stationen.
Därav att de har letat nordöst.

De hade hoppats på fler övervakningsfilmer för att veta åt vilket håll Patrik gick. Visade sig att övervakningskameran vid gångbron bara filmar vissa tider, typ kväll. Det vill säga var den inte på när Patrik i så fall skulle ha gått över bron.
Citera
2017-07-18, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Citat : spunkankan : Att inte få vara tillsammans med sina klasskompisar mer kan ju orsaka deppighet, ja att slitas upp från det i Falun ..//

Ja du har så rätt, ofta i konstnärliga utbildningar som konst musik och dans, där uttrycksätt är en kraft med massor av känslor.
Dessa elever brukar ofta bygga upp en fin kollektiv närvaro med varandra, som de sen minns med litet brustet hjärta.
Patrik kanske led ut av separationsångest den sista tiden.
Saknaden utav skapandet de pysslat med i ett antal år.
Plus saknaden utav sina känslomässigt lojala skolkamrater.

Jaaa, så är det ofta, vem vill hem då ? Men samtidigt är Patrik utbränd, en förvirrad kille som vill vara kvar och gå på sin avslutning men orkar inte heller, han hamnar i ångest och flyr i stället för att stanna kvar och avslutar sina studier och får stipendiet. Överrumplad av att få ett stipendium och få uppmärksamhet och ljus över sig + att säga adjö till alla kan bli för mycket.
Inget konstigt då om en människa vill vara ifred. Psykos ? kanske snarare PTSD=
Posttraumatiskt stressyndrom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in