2017-07-17, 23:34
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Filmsekvensen visar ju inte mer än en minuts promenad, sedan försvinner han ur bild. Och han kan ju ha gått åt vilket håll som helst...

Vi har ju blivit rejält matade med, att P "har dåligt lokalsinne och är förvirrad!" Varför skulle han då gå åt rätt håll?????
Citera
2017-07-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Och när det kommer in på perrongen slutar dess spår med en stoppkloss,rakt av.
Håll med om att man gärna tror att om man skall vidare, så vill man ju helst att tåget åker vidare framåt på spåret , och inte helt plötsligt tar slut. Det klart att tittar man ut då, så är det lätt att tro att man kommit till ändstation.

Så just där kan sinnet bli lurat och att Patrik gick med raska steg var nog mycket för att han trodde sig vandra vidare söderut...letandes efter något av de andra tågen som stod beredda på färd i den riktning som han farit sen Falun.

Inte ville han åka åt det håll han kom ifrån,han ville vidare hemåt,neråt.
Tyvärr. gick han med raska steg norrut,
Hur skulle han kunna veta det.

Patrik kan omöjligt sett stoppklossen från tåget han satt på, mao kan känslan att det var ändhållplatsen inte kommit pga spåret tar slut.
Han måste ju vetat vilken tid han skulle vara framme i mjölby. Han har ju även åkt där tidigare samt att han är från malmö, då borde han vara van vid kollektivtrafik, innan citytunneln i malmö gjorde tågen samma runda där, att när man skulle vidare började de att backa.

Hade han trott att han var i mjölby, varför satt han kvar?
Citera
2017-07-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ja, han känner sina föräldrar. Och om han inte hittar "rätt" ställe, då är polisen ute och letar snabbt som en virvelvind och hindrar honom. Fast det låter ju mer som han köper sig tid för att hinna komma långt från Hallsberg innan de anar vad han gjort 😉

Är helt enig, någonting måste han tagit sikte på, men vad vet han om hallsberg förrutom det han sett från tågresorna? Känns som det finns en del intressanta saker i hans internethistorik, och föräldrarna borde ju ha hans dator, annars sitter polisen på den men den bör ju vara genomgången.
Citera
2017-07-17, 23:41
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Vi har ju blivit rejält matade med, att P "har dåligt lokalsinne och är förvirrad!" Varför skulle han då gå åt rätt håll?????
Jag skrev att han kan ha gått åt vilket håll som helst. Läser du inte vad som skrivs?

Jag har dåligt lokalsinne men går eller kör trots allt oftast rätt.
Citera
2017-07-17, 23:42
Medlem
Citat:

men eller hur ? tänk som om en människa inte var förvirrad eller inte visste vart han eller hon är.
Citera
2017-07-17, 23:43
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Lite svensk vemodig jazz. Kom att tänka på Jan Johanssons "Jazz På Svenska" med bl.a. "Visa från Utanmyra". Får mig att tänka på en ödslig by i ett vintrigt Norrland.

Men ungdomarna kan sin "Jazz-läxa"...

Hoppas bara att Patrik sätter sig bakom trummorna igen...

Om vi bortser ifrån, att Utanmyra ligger i Dalarna.
Citera
2017-07-17, 23:46
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jag skrev att han kan ha gått åt vilket håll som helst. Läser du inte vad som skrivs?

Jag har dåligt lokalsinne men går eller kör trots allt oftast rätt.

Jo, jag läser!
Jag bara förtydligade, att vi ju blivit matade med hur förvirrad han är och hut dåligt lokalsinne han har!
Läs om! Läs rätt!
Citera
2017-07-17, 23:49
Medlem
Rätt lugnt i HP gruppen idag. Någon mer än jag som tycker att så fort det varit några dagar med det vanliga, dvs dagens tråd och planerade FUKK sök, alltså trådar som inte är så aktiva. Så slänger de ut en "brainstorm" tråd (spekulationstråden, kojtråden, locka folk till sök tråden mfl). Sen när folk gör som vad de ber om i Topicen blir folket bara emotsagda och idiotförklarade av den innersta kretsen. Hen som skrev att det var Facebooks underligaste grupp hade så rätt.
Citera
2017-07-17, 23:56
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Om vi bortser ifrån, att Utanmyra ligger i Dalarna.

Ja, det är jag väl medveten om, men det fick mig ändå att tänka på en ödslig by i ett vintrigt Norrland. Men det var tydligen fel att tänka så. Jag ber om ursäkt..
Senast redigerad av Pajosv 2017-07-18 kl. 00:04.
Citera
2017-07-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Han hade så mycket positiva saker runtomkring sig - denna vinst, stipendium, han kom in i Malmö. Allt gick åt rätt håll. Utom något som gjorde honom så deppig. Men vad? (Eller så är deppigheten kraftigt överdriven).

Att inte få vara tillsammans med sina klasskompisar mer kan ju orsaka deppighet, ja att slitas upp från det i Falun ..
Citera
2017-07-18, 00:01
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Jo, jag läser!
Jag bara förtydligade, att vi ju blivit matade med hur förvirrad han är och hut dåligt lokalsinne han har!
Läs om! Läs rätt!

Och av anledning av sitt dåliga lokalsinne kan han ha gått fel, men vi vet inte det eftersom han försvann ur bild och vi ser inte vart han tar vägen.

Kan vi släppa detta nu eller ska vi ta det ett varv till?
Citera
2017-07-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Något som bara de vet som varit på Hallsbergs station är.att det enda tåg som stannar till där på änden på den centralaste delen utav bangården, är just detta Bergslagståg.

Alla andra tåg som ger sig vidare iväg är man tvungen att ta en rulltrappa upp till en tunnel högt upp i luften, för att nå.Då för att nå dessa tåg är det en brant trappa eller en hiss för dem med mycket packning,så det är en del krångel....

Det dumma i det hela är att tåget han åkte med,som han enligt det normala tänket,skulle ha suttit kvar på- backar ut samma väg det kom in, så känslan är att man åker tillbaka till Örebro
.Inte kul för många som är tvungna att höra med konduktören varför tåget åker tillbaka samma väg det kom...

Och när det kommer in på perrongen slutar dess spår med en stoppkloss,rakt av.
Håll med om att man gärna tror att om man skall vidare, så vill man ju helst att tåget åker vidare framåt på spåret , och inte helt plötsligt tar slut. Det klart att tittar man ut då, så är det lätt att tro att man kommit till ändstation.

Så just där kan sinnet bli lurat och att Patrik gick med raska steg var nog mycket för att han trodde sig vandra vidare söderut...letandes efter något av de andra tågen som stod beredda på färd i den riktning som han farit sen Falun.

Inte ville han åka åt det håll han kom ifrån,han ville vidare hemåt,neråt.
Tyvärr. gick han med raska steg norrut,
Hur skulle han kunna veta det.

Om jag inte missminner mig helt så har vi fått information tidigare om att han åkt sträckan många gånger tidigare vilket borde betyda att han vet mycket väl att det är så det går till vid pausen i Hallsberg. Det är det som gör att jag tycker det känns väldigt märkligt att han skulle tro helt plötsligt att han är i Mjölby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in