2017-07-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Vart skulle tåget han gick av ?

Det skulle till Mjölby,där är det tågets ändhållplats.
Därifrån skulle han bytt till ett tåg som gick vidare ner mot Malmö.
j
Citera
2017-07-17, 22:04
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det finns ju övervakningskameror där. Om han skulle gått på tåget skulle polisen ju ha upptäckt det.

Citat:
men det är klart det skulle setts på filmen i så fall ... sedan tänker jag på hur filmen på Patrik på perrongen ser ut och jämför med kartan, så åt vilket håll går han egentligen, söderut ? Men rutnätet som las ut var väl norrut ? Vem säger att Patrik inte slängdes sig på tåget igen då ? är filmen kollad noggrannare eller nöjde man sig endast med att: okej, där är han och han gick av.

Det har ju varit minst sagt många skriverier om Patrik på perrongen, väskor här och där, lånad mobiltelefon, samtal med mamman med mera.

Är det ställt utom allt rimligt tvivel att det är Patrik som går på perrongen? Är det bekräftat till 100 %?
Enligt filmen som jag sett (och försökt förbättra) så kan det vara nästan vem som helst som går där. Och det låter lite suspekt när några hävdar att Patrik går målmedvetet. Jag tycker han går "godan ro" som vilken annan tågresenär som helst.
Citera
2017-07-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det skulle till Mjölby,där är det tågets ändhållplats.
Därifrån skulle han bytt till ett tåg som gick vidare ner mot Malmö.
j

okej
Citera
2017-07-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det har ju varit minst sagt många skriverier om Patrik på perrongen, väskor här och där, lånad mobiltelefon, samtal med mamman med mera.

Är det ställt utom allt rimligt tvivel att det är Patrik som går på perrongen? Är det bekräftat till 100 %?
Enligt filmen som jag sett (och försökt förbättra) så kan det vara nästan vem som helst som går där. Och det låter lite suspekt när några hävdar att Patrik går målmedvetet. Jag tycker han går "godan ro" som vilken annan tågresenär som helst.

Tycker också han går i godan ro därav undrar jag om han fick panik och slängde sig på tåget igen då det började rulla och struntade i sina grejer ?
Citera
2017-07-17, 22:09
Medlem
Citat:

Den tanken har slagit mig också. Är det verkligen ställt utom allt tvivel att det är han? Eftersom kläderna inte stämmer heller... Och om det inte är helt säkert han har de kollat kameror från stationen i Mjölby?
Citera
2017-07-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin
Den tanken har slagit mig också. Är det verkligen ställt utom allt tvivel att det är han? Eftersom kläderna inte stämmer heller... Och om det inte är helt säkert han har de kollat kameror från stationen i Mjölby?

Vet ej om det har kollats några filmer i Mjölby men vart går tåget därifrån sedan ? Mot Göteborg ?
Citera
2017-07-17, 22:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Kan det vara kvinnan som lånade ut sin telefon som berättat att han gick av då. Kan ju inte vara så många personer som går av tåget efter att det stått åtta-tio minuter på perrongen.

Citat:
Patriks mamma har svarat i "Hitta Patrikgruppen:"
" Jag har pratat med den kvinna som lånade ut sin mobil till Patrik på tåget när pengarna tog slut på Patriks kontantkort. Denna vänliga kvinna är vittne till att Patrik steg av i Hallsberg. Inget konstigare än så."
https://www.flashback.org/sp60999365

Dessutom går det nog att se det på benen! Gångstilen och hjulbenheten.
https://www.youtube.com/watch?v=Z1poQD_B64Y&feature=youtu.be

Även vilka passagerare som var bokade på tåget kanske man har kunnat identifiera via biljettköp.
Citera
2017-07-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeslin

100 % vet endast föräldrarna
Citera
2017-07-17, 22:20
Medlem
Citat:
beror på vilka tåg som gick just då förutom det tåg han gick av och om det kom in fler tåg ?

Något som bara de vet som varit på Hallsbergs station är.att det enda tåg som stannar till där på änden på den centralaste delen utav bangården, är just detta Bergslagståg.

Alla andra tåg som ger sig vidare iväg är man tvungen att ta en rulltrappa upp till en tunnel högt upp i luften, för att nå.Då för att nå dessa tåg är det en brant trappa eller en hiss för dem med mycket packning,så det är en del krångel....

Det dumma i det hela är att tåget han åkte med,som han enligt det normala tänket,skulle ha suttit kvar på- backar ut samma väg det kom in, så känslan är att man åker tillbaka till Örebro
.Inte kul för många som är tvungna att höra med konduktören varför tåget åker tillbaka samma väg det kom...

Och när det kommer in på perrongen slutar dess spår med en stoppkloss,rakt av.
Håll med om att man gärna tror att om man skall vidare, så vill man ju helst att tåget åker vidare framåt på spåret , och inte helt plötsligt tar slut. Det klart att tittar man ut då, så är det lätt att tro att man kommit till ändstation.

Så just där kan sinnet bli lurat och att Patrik gick med raska steg var nog mycket för att han trodde sig vandra vidare söderut...letandes efter något av de andra tågen som stod beredda på färd i den riktning som han farit sen Falun.

Inte ville han åka åt det håll han kom ifrån,han ville vidare hemåt,neråt.
Tyvärr. gick han med raska steg norrut,
Hur skulle han kunna veta det.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-17 kl. 22:25.
Citera
2017-07-17, 22:23
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Patriks mamma har svarat i "Hitta Patrikgruppen:"
" Jag har pratat med den kvinna som lånade ut sin mobil till Patrik på tåget när pengarna tog slut på Patriks kontantkort. Denna vänliga kvinna är vittne till att Patrik steg av i Hallsberg. Inget konstigare än så."
Ja, att han klev i Hallsberg är väl möjligt, men han kanske klev på snabbt igen...
Citera
2017-07-17, 22:26
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan det vara kvinnan som lånade ut sin telefon som berättat att han gick av då. Kan ju inte vara så många personer som går av tåget efter att det stått åtta-tio minuter på perrongen.

https://www.flashback.org/sp60999365

Dessutom går det nog att se det på benen! Gångstilen och hjulbenheten.
https://www.youtube.com/watch?v=Z1poQD_B64Y&feature=youtu.be

Även vilka passagerare som var bokade på tåget kanske man har kunnat identifiera via biljettköp.

När jag nu kollade på filmen så ser personen faktiskt lite hjulbent ut.
Citera
2017-07-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ja, att han klev i Hallsberg är väl möjligt, men han kanske klev på snabbt igen...

Men Pajosv , hade det inte synts på övervakningskameran då tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in