2017-07-17, 22:28
Medlem
Pajosvs avatar
Men hade inte Patrik två väskor med sig. Eller minns jag fel??? I filmen drar han väska med hjul efter sig.
Citera
2017-07-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan det vara kvinnan som lånade ut sin telefon som berättat att han gick av då. Kan ju inte vara så många personer som går av tåget efter att det stått åtta-tio minuter på perrongen.

https://www.flashback.org/sp60999365

Dessutom går det nog att se det på benen! Gångstilen och hjulbenheten.
https://www.youtube.com/watch?v=Z1poQD_B64Y&feature=youtu.be

Även vilka passagerare som var bokade på tåget kanske man har kunnat identifiera via biljettköp.

https://www.facebook.com/jorgen.linfeldt/videos/1408594409222170/
Citera
2017-07-17, 22:29
Medlem
notknapparens avatar
Hittade en film på YouTube som Patrik lagt upp 2012.
"Kitchen slaughter":
https://www.youtube.com/watch?v=oStkKfM06Ng

Men även en som Annika Torstensson (Ni känner igen henne! Från facebook-gruppen!)lagt upp 23/6-17, alltså efter hans försvinnande. Filmen är från mars-17. Patrik på trummor:
"Jazzensemble från Musikkonservatoriet 2017"
https://www.youtube.com/watch?v=Fz6D1ITAh4s
Citera
2017-07-17, 22:30
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men Pajosv , hade det inte synts på övervakningskameran då tror du?

Filmsekvensen visar ju inte mer än en minuts promenad, sedan försvinner han ur bild. Och han kan ju ha gått åt vilket håll som helst...
Citera
2017-07-17, 22:33
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/f%C3%B6r%C3%A4ldrarnas-desperata-jakt-efter-f%C3%B6rsvunna-patrik-22-1.4400286
Citera
2017-07-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Tycker också han går i godan ro därav undrar jag om han fick panik och slängde sig på tåget igen då det började rulla och struntade i sina grejer ?

Vet att inte en enda konduktör,öppnar någon tågdörr när han väl visslat i visselpipan och gått på tåget,
Fråga mig som vet,när jag sprungit utmed tåget med konduktören bara en dörr emellan och denne resolut skakar allvarligt på huvudet och tittar bort.

Tror faktiskt de är medvetna om att i den hastighet som tåget snabbt kommer upp i så är det nära på livsfarligt att hoppa på i farten.
Det är därför ko.duktörerna står snällt en sista stund på perrongen for att se om någon kommer springande, men när visslan ljuder, kör lokföraren ,

Det är synd de inte visade 2 minuter till på kamerans inspelning, då hade vi sett honom traska vidare medans hans tåg började köra sin "bakåt-rutt", hade varit intressant och sett hans uttryck då..

Men vem vet, han kanske tänkte att, Aja, nu kör de det tåget åt sidan ,för vila,eftersom det slutat sin tågrutt.

Han ville ju vidare, inte åka bakåt.....(tala om att vi människor är beroende utav så enkla saker som "riktning", hade han lyssnat noga på rösten i högtalaren så hade han gjort som de säger till resenärerna att göra för att komma rätt
Kan vara DÄRFÖR det finns ständiga uttrop på tågen,allt för att inte göra folk med dåligt lokalsinne forvirrade.
De enda som lätt missar sådana viktiga uttrop, är. de som sover,de som har hög musik i lurarna,och de som pratar med mamma vid tågbyten.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-17 kl. 22:45.
Citera
2017-07-17, 22:40
Medlem
Citat:
Vet att inte en enda konduktör,öppnar någon tågdörr när han väl visslat i visselpipan och gått på tåget,
Fråga mig som vet,när jag sprungit utmed tåget med konduktören bara en dörr emellan och denne resolut skakar allvarligt på huvudet och tittar bort.

Tror faktiskt de är medvetna om att i den hastighet som tåget snabbt kommer upp i så är det nära på livsfarligt att hoppa på i farten.
Det är därför ko.duktörerna står snällt en sista stund på perrongen for att se om någon kommer springande, men när visslan ljuder, kör lokföraren ,

Det är synd de inte visade 2 minuter till på kamerans inspelning, då hade vi sett honom traska vidare medans hans tåg började köra sin "bakåt-rutt", hade varit intressant och sett hans uttryck då..

Men vem vet, han kanske tänkte att, Aja, nu kör de det tåget åt sidan ,för vila,eftersom det slutat sin tågtur,

men Patrik kan ha hunnit gå en bit och sedan sprungit tillbaka och hoppat på tåget och bara struntade i grejerna och konduktören kanske inte kommer ihåg ?
Citera
2017-07-17, 22:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Men hade inte Patrik två väskor med sig. Eller minns jag fel??? I filmen drar han väska med hjul efter sig.

Ja, men den ena ska ha varit en ryggsäck. Men det kan man ju inte se på kamerabilden.

Är så irriterande att filmens kvalitet är så dålig. Man kan ju faktiskt inte riktigt identifiera personen genom ansiktsdrag eller knappt se vilka kläder och skor han har. Men antar att kameran är av äldre kvalitet och kanske är uppsatt av säkerhetsskäl som vid t ex olyckor och liknande och inte för att identifiera försvunna personer .
Citera
2017-07-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ja, men den ena ska ha varit en ryggsäck. Men det kan man ju inte se på kamerabilden.

Är så irriterande att filmens kvalitet är så dålig. Man kan ju faktiskt inte riktigt identifiera personen genom ansiktsdrag eller knappt se vilka kläder och skor han har. Men antar att kameran är av äldre kvalitet och kanske är uppsatt av säkerhetsskäl som vid t ex olyckor och liknande och inte för att identifiera försvunna personer .

Skorna är mörka på undersidan, lika som på färjan och en flärp som fladdrar, samma som på filmen vid perrongen
Citera
2017-07-17, 22:50
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Hittade en film på YouTube som Patrik lagt upp 2012.
"Kitchen slaughter":
https://www.youtube.com/watch?v=oStkKfM06Ng

Men även en som Annika Torstensson (Ni känner igen henne! Från facebook-gruppen!)lagt upp 23/6-17, alltså efter hans försvinnande. Filmen är från mars-17. Patrik på trummor:
"Jazzensemble från Musikkonservatoriet 2017"
https://www.youtube.com/watch?v=Fz6D1ITAh4s

Lite svensk vemodig jazz. Kom att tänka på Jan Johanssons "Jazz På Svenska" med bl.a. "Visa från Utanmyra". Får mig att tänka på en ödslig by i ett vintrigt Norrland.

Men ungdomarna kan sin "Jazz-läxa"...

Hoppas bara att Patrik sätter sig bakom trummorna igen...
Citera
2017-07-17, 22:52
Medlem
Citat:

Men vem vet, han kanske tänkte att, Aja, nu kör de det tåget åt sidan ,för vila,eftersom det slutat sin tågrutt.

Han ville ju vidare, inte åka bakåt.....(tala om att vi människor är beroende utav så enkla saker som "riktning", hade han lyssnat noga på rösten i högtalaren så hade han gjort som de säger till resenärerna att göra för att komma rätt
Kan vara DÄRFÖR det finns ständiga uttrop på tågen,allt för att inte göra folk med dåligt lokalsinne forvirrade.
De enda som lätt missar sådana viktiga uttrop, är. de som sover,de som har hög musik i lurarna,och de som pratar med mamma vid tågbyten.
Eller så ville han inte alls vidare hemåt... Han är en vuxen man och vad föräldrarna tycker kanske inte alls stämmer. Hade mina föräldrar gått in och grejat med min Facebook när jag var 22 år gammal hade jag också dragit utan att säga nåt...
Citera
2017-07-17, 22:52
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Okej, det var alltså en ryggsäck också, anade nästan det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in