Citat:
Ursprungligen postat av
spunkankan
Tycker också han går i godan ro därav undrar jag om han fick panik och slängde sig på tåget igen då det började rulla och struntade i sina grejer ?
Vet att inte en enda konduktör,öppnar någon tågdörr när han väl visslat i visselpipan och gått på tåget,
Fråga mig som vet,när jag sprungit utmed tåget med konduktören bara en dörr emellan och denne resolut skakar allvarligt på huvudet och tittar bort.
Tror faktiskt de är medvetna om att i den hastighet som tåget snabbt kommer upp i så är det nära på livsfarligt att hoppa på i farten.
Det är därför ko.duktörerna står snällt en sista stund på perrongen for att se om någon kommer springande, men när visslan ljuder, kör lokföraren ,
Det är synd de inte visade 2 minuter till på kamerans inspelning, då hade vi sett honom traska vidare medans hans tåg började köra sin "bakåt-rutt", hade varit intressant och sett hans uttryck då..
Men vem vet, han kanske tänkte att, Aja, nu kör de det tåget åt sidan ,för vila,eftersom det slutat sin tågrutt.
Han ville ju vidare, inte åka bakåt.....(tala om att vi människor är beroende utav så enkla saker som "riktning", hade han lyssnat noga på rösten i högtalaren så hade han gjort som de säger till resenärerna att göra för att komma rätt
Kan vara DÄRFÖR det finns ständiga uttrop på tågen,allt för att inte göra folk med dåligt lokalsinne forvirrade.
De enda som lätt missar sådana viktiga uttrop, är. de som sover,de som har hög musik i lurarna,och de som pratar med mamma vid tågbyten.