Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Instämmer till fullo och tycker definitivt frågorna är relevanta. Tänk om hon inte blivit våldtagen och tvingas växa upp och leva ett liv där vuxenvärlden felaktigt stämplat henne som våldtäktsoffer? För mig är det i så fall ett ofantligt mycket större övergrepp av rättsamhället mot flickan än det samhället anklagar de unga pojkarna för.
Jo men nu har ju Solna Tingsrätt konstaterat att det var en våldtäkt. Hur skulle det se ut om man dömde folk på känn? Frågor på det?
Citera
2017-07-17, 21:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Instämmer till fullo och tycker definitivt frågorna är relevanta. Tänk om hon inte blivit våldtagen och tvingas växa upp och leva ett liv där vuxenvärlden felaktigt stämplat henne som våldtäktsoffer? För mig är det i så fall ett ofantligt mycket större övergrepp av rättsamhället mot flickan än det samhället anklagar de unga pojkarna för.

Citat:
Ursprungligen postat av P944
Jo men nu har ju Solna Tingsrätt konstaterat att det var en våldtäkt. Hur skulle det se ut om man dömde folk på känn? Frågor på det?

Jo men sanningen är ju att det i domen nästan står skrivet att rätten "känner" att EmAns första vittnesmål är mest trovärdigt och att det "känns" (mitt ordval) som om det hon sett var oralsex mellan 13-åringen och ATB.
Som det står formulerat i domen där EmAns är det enda vittnesmål som anges, så framstår det hela som väldigt tunnt för fällande dom. Samtidigt framstår underlaget för att fälla RN som mycket starkare ex att han visste hennes ålder - men där friar man.

Dåligt skriven och motiverad dom?
Citera
2017-07-17, 22:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo men sanningen är ju att det i domen nästan står skrivet att rätten "känner" att EmAns första vittnesmål är mest trovärdigt och att det "känns" (mitt ordval) som om det hon sett var oralsex mellan 13-åringen och ATB.
Som det står formulerat i domen där EmAns är det enda vittnesmål som anges, så framstår det hela som väldigt tunnt för fällande dom. Samtidigt framstår underlaget för att fälla RN som mycket starkare ex att han visste hennes ålder - men där friar man.

Vem påstår att det är för tunt för en fällande dom? Du eller? Och i så fall är det inte mycket som rent juridiskt biter på domslutet. Det är precis vad det brukar att vara gällande typen av mål, så du kanske inte är insatt bara?
Citera
2017-07-17, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Naturligtvis går dom på vittnets första lämnade vittnesmål, före hon/han hunnit bli påverkade av andra "vittnen". Och hur tycker du man ska tolka 13 åringens huvudrörelser i skrevet på Atb? Och vem vet, kanske rätten läst fup.
Och när det gäller ungdomar så vill nog inte åklagaren kalla fler vittnen än nödvändigt.
Tycker inte alls att domen var varken dåligt skriven eller motiverad, men du kan va säker på att både Atb och RN kommer att få sina varma korvar heta i hovrätten.
Edit. Troligtvis har dom låtit RN slippa lindrigt undan pga att flickan uttalat ville ha med sex med han medans Atb helt klart tvingat sig på henne. Dom kan ha läst fup. Ingen av oss vet det.
Senast redigerad av P944 2017-07-17 kl. 22:30.
Citera
2017-07-17, 22:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Åter igen så tycker vi rätt olika:-) Jag är myggexpert och hör att du inte är det. Man får inte skvättar i trosorna av myggor. Kan vara en finne men inte så troligt under omständigheterna. Lite löjliga exempel eller?:-) BO är 13-år och det är därmed våldtäkt mot barn. Spräckte hon mödomen den kvällen är det våldtäkt mot barn.

Jag tycker det är betydligt värre att 13-åringen var i stort sett medvetslös och hade akut alkoholförgiftning när grabbarna stoppade kuken i munnen på henne. Och handen där nere. Hon var enligt FUP "okontaktbar", "helt tom" och "helt borta". BO kunde inte stå, gå eller ens prata. Min subjektiva åsikt är att man då inte gör något sexuellt med den personen oavsett ålder eller hur kåt man är. Vad är det för fel på dessa jävla apor? De agerar som en vidrig Afghan eller Somalier och värre än så blir det inte.

Utnyttjar man en minderårig som är medvetslös på detta sätt så tycker jag man inte förtjänar larvig ungdomstjänst utan verkligt dödsstraff. Gärna att man tar bort föräldrarna också eftersom det är deras totalt felaktiga och värdelösa uppfostran som är grunden till problemen. Ett Sverige utan familjen Toledano Book skulle inte vara fy skam. Eller? Men det är en annan och mycket lång diskussion:-)
Du hittar på som en gammal sjörövare och verkar inte minnas din första fylla. 13 är ingen ovanlig ålder att bli av med mödomen, men nu för tiden ska det inte få vara en ett par år äldre kille längre.
Fint. All evolution ut genom rutan, för nu har genusexperterna bestämt när ungarna ska få debutera och med vem.
Fy fan säger jag.

Och för er som förväntar er ett vuxet och ansvarstagande beteende från killarna, men betraktar tjejerna som delikata blommor, ni har en del kvar innan vi är jämställda hör jag.

Jag är klar här. Den här domen är fel och jag hoppas att den överklagas. Även om det skulle kosta pengar. Jag tror grabbarna har en stor chans att frias i en rättvis och inte genuskvoterad domstol.
Citera
2017-07-17, 22:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Naturligtvis går dom på vittnets första lämnade vittnesmål, före hon/han hunnit bli påverkade av andra "vittnen". Och hur tycker du man ska tolka 13 åringens huvudrörelser i skrevet på Atb? Och vem vet, kanske rätten läst fup.
Och när det gäller ungdomar så vill nog inte åklagaren kalla fler vittnen än nödvändigt.
Tycker inte alls att domen var varken dåligt skriven eller motiverad, men du kan va säker på att både Atb och RN kommer att få sina varma korvar heta i hovrätten.

Dom har visat upp video med förhör med flera vittnen i den här domstolsförhandlingen.
Domen är inte alls dåligt skriven utan tvärtom man har utförligt klargjort sitt resonemang med både förarbete och vägledande domslut. Det är snömos från typer som måste hacka på barn av kvinnligt kön.
Enfaldiga tyckare har ingenting att delge då det kommer till faktadelen.
Citera
2017-07-17, 22:31
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Det andra vittnet har velat skydda och/eller varit rädd för Antonio, Robin och familjen Toledano Book. Kanske inte konstigt eftersom fettot Anna tidigare enligt FUP hotat en tjej som Antonio sagts ha misshandlat och våldtagit när de ville gå vidare och anmäla.

Det andra vittnet tycker jag ger ett bra intryck och vederbörande var inte full. Han vill först inte berätta allt men vill sedan ändra sin historia och berätta mer. Det är möjligt att Tingsrätten tyckte att ett vittne till Antonios barnvåldtäkt räckte gott och väl. Och det gjorde det eftersom Solna Tingsrätt dömde Antonio Toledano Book till våldtäkt mot barn.

Det är möjligt att man tar fram detta vittne till HR. Eller så är det så att Tingsrätten tyckte att vittnet inte var pålitligt. Efter att ha läst vad vittnet säger så ser jag ingen anledning till att vederbörande skulle ljuga.

Vittne säger i förhör att han ville skydda Antonio och Robin. Från FUP, sidan 95

Efteråt har både Robin Nordlund och Antonio sagt till ZZZ att dom inte gjort någonting fel och Robin Nordlund har sagt till ZZZ att ZZZ ska säga till polisen att Robin inte har gjort någonting mot XXX . När förhörsledaren frågar ZZZ om varför han inte berättade som det var från första början svarar ZZZ att det var för att han villa skydda Antonio och Robin Nordlund. ZZZ förstod efter ett tag att det var det dummaste som han kunde göra och att han inte vill skydda dom för det som dom gjorde var fel, dom utnyttjade XXX.

ZZZ berättar att han inte längre har kontakt med Robin Nordlund eller Antonio och han inte heller vill ha det. ZZZ åker inte ens till Frösunda längre. XXX berättar att han tycker att hela händelsen känns jobbig och konstig eftersom XXX var så full och att alla som var där inklusive Robin Nordlund och Antonio visste att XXX bara var 13 år.

En klart försvårande omständighet det. Snubben har alltså våldtagit någon annan flicka tidigare?
Då kan det finns ännu fler fall, det kan med andra ord röra sig om en serievåldtäktsman? Pikant så det förslår.

Verkar vara en riktigt riktigt vidrig familj det här, en familj där överstekuckun Anna verkar tro att för att hon är c-kändis har någon sorts makt och någon sorts privilegium, en satans gycklare till sugga är allt hon är.
Citera
2017-07-17, 22:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så din uppmaning till andra att hålla sig borta från kvinnor handlar bara om att minimera konkurrensen menar du?

Eller är du masochist och gillar att omge dig med folk som är falska och vill skada dig?

Antonio och Robin bör hur som helst hålla sig borta från kvinnor/flickor givet vad som framkommit i citaten från FUP ....
Unga killar har inte en chans. Inte ens om tjejen skriker efter dig att du ska knulla henne går du fri från en våldtäktsdom.
Jag kan tala för mig och självklart har jag valt bort massor av kvinnor i mitt liv. Jag är ganska rak och tydlig i mina åsikter, så det blir lite självsanering, kan man säga.
Citera
2017-07-17, 22:35
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Fast lagen är dock skriven på det viset att ett barn under 15 inte kan samtycka till sex. Har du inte fattat det än? Så jo det är våldtäkt hur du än vrider och vänder på det. Rättssamhället har sett till så lagen är tydlig då det gäller barn och sexuellt utnyttjande och våldtäkt.
Citera
2017-07-17, 22:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Unga killar har inte en chans. Inte ens om tjejen skriker efter dig att du ska knulla henne går du fri från en våldtäktsdom.
Jag kan tala för mig och självklart har jag valt bort massor av kvinnor i mitt liv. Jag är ganska rak och tydlig i mina åsikter, så det blir lite självsanering, kan man säga.

Precis allt under 15 är fridlyst, så kan man inte hålla picken i styr kanske man ska se över sin egen hjärna? Kemisk kastrering finns ju också om det är så att man inte kan låta bli.
Citera
2017-07-17, 22:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Dom har visat upp video med förhör med flera vittnen i den här domstolsförhandlingen.
Domen är inte alls dåligt skriven utan tvärtom man har utförligt klargjort sitt resonemang med både förarbete och vägledande domslut. Det är snömos från typer som måste hacka på barn av kvinnligt kön.
Enfaldiga tyckare har ingenting att delge då det kommer till faktadelen.
Jag anser att domen är uselt skriven och dessutom är beslutet gjort på oerhört lösa boliner. Jag har klargjort åtminstone fyra-fem punkter som sammantaget ger rimligt tvivel.
Ditt argument är alltså att synpunkten är snömos?

Okej, då blir det inte så svårt att välja tror jag, för den genomsnittlige läsaren.
Citera
2017-07-17, 22:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Precis allt under 15 är fridlyst, så kan man inte hålla picken i styr kanske man ska se över sin egen hjärna? Kemisk kastrering finns ju också om det är så att man inte kan låta bli.
Nej, det är det faktiskt inte. Läs på, gör om, gör rätt.
För att förtydliga lite då, för dig och alla andra speciella snöflingor här. Sveriges yngsta pappa var tretton när den sextonåriga kvinnan våldtog honom. Hon valde att behålla barnet, vilket innebar att denne unge man inte fick någon ungdom i sitt liv överhuvudtaget. Gick det till domstol? Blev det ett ramaskri om våldtäkt? Nej, det blev mysgulliga artiklar i våra mainstreammedier, så ta nu en titt i spegeln och fråga er om vi har en jämställd rättvisa i det här jävla pisslandet.

https://www.google.se/search?q=sverigesa+yngsta+pappa&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=SiFtWajDGdOq8wf36pvIDQ#q=sveriges+ yngsta+pappa
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-07-17 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in