För några år sedan satt det ett bögpar från Mark i TV och grät ut om hur angripna de var. Det hela slutade när polisen gick ut och sa att de inte trodde att det skett någon attack över huvud taget.
För bara nåt år turnerade moderaten Alexander Bengtsson runt i TV och blev intervjuad om alla mordhot han hade fått. Det hela slutade när polisen kallade in honom till förhör misstänkt för att ha falskligen polisanmält händelser han hade begått själv. Han blev så full av skam att han tog livet av sig.
Nu turnerar Linnea Claesson runt i TV-sofforna och blir intervjuad om hur trakasserad och mordhotad hon blir.
Och media älskar tydligen offer-teatern, eftersom de gång efter gång bjuder in lögnarna.
Min fråga blir då: Har något av detta polisanmälts från hennes sida? För det verkar som att polisanmälningarna är det som slutligen sätter stopp för offer-teatern.
Bra inlägg, tack! Jag tror nog att det kan vara så här: damen ifråga har helt enkelt upptäckt att det enda sättet att generera så pass mycket uppmärksamhet är att fortsätta på den inslagna vägen och kräma på tills folk tröttnar totalt för det finns alltid ett bäst före datum för alla fixstjärnor på mediahimlen oavsett vad dom än pysslar med. Hon har sin tid i rampljuset just nu men snart inom en förhoppningsvis rimlig tid är hon passe och förbrukad som självutnämnd "superfeminist"
Jag gillar faktiskt Linnéa Claesson, hon vet hur man ska tas med fullblodsidioter som skickar en massa oönskade kukbilder och meningslöst ragg-dravel, ofta i nedsättande, förminskande ordalag, till henne och många andra unga tjejer. Ibland kan jag dock tycka att LC går lite väl långt i motangreppen.
Nu har hon alltså hamnat i synnerligen gott (dåligt?) sällskap bland Aftonbladets skribenter, såsom tokstollen nr 1 Anders Lindberg, hycklaren nr 1 Fredrik Virtanen, stjärnskottet och nya tokstollen Jonna Sima, Eva Franchell, bara för att nämna några.
Jag tycker faktiskt att du är värd bättre än så, Linnéa Claesson, och jag tvivlar på att du kommer att finna dig tillrätta bland dina nya totalt verklighetsfrämmande kollegor från Södermalm.
Jag gillar faktiskt Linnéa Claesson, hon vet hur man ska tas med fullblodsidioter som skickar en massa oönskade kukbilder och meningslöst ragg-dravel, ofta i nedsättande, förminskande ordalag, till henne och många andra unga tjejer. Ibland kan jag dock tycka att LC går lite väl långt i motangreppen.
Nu har hon alltså hamnat i synnerligen gott (dåligt?) sällskap bland Aftonbladets skribenter, såsom tokstollen nr 1 Anders Lindberg, hycklaren nr 1 Fredrik Virtanen, stjärnskottet och nya tokstollen Jonna Sima, Eva Franchell, bara för att nämna några.
Jag tycker faktiskt att du är värd bättre än så, Linnéa Claesson, och jag tvivlar på att du kommer att finna dig tillrätta bland dina nya totalt verklighetsfrämmande kollegor från Södermalm.
Tips i framtiden till alla som skriver till svenska tjejer på nätet är väl att allt du skriver kommer sparas och möjligtvis skickas till och läsas av dina föräldrar, släktingar och ja samtliga på dina sociala medier o.s.v. också. Kan ju vara värt att tänka på så man inte skriver något personligt eller pinsamt till någon som man inte vill att mamma eller nån faster eller arbetskollegorna ska få reda på också. Ha det så roligt.
Jag tror att du missuppfattade ironin i mitt förra inlägg, flickebarnet på 25 bast tror ju på fullt allvar (eller försöker lura i folk) att hon fått en pris av självaste FN vilket inte alls är sant. Svenska FN-förbundet är mycket riktigt nåt helt annat och det finns faktiskt folk som påpekat detta på hennes facebooksida i kommentarsfältet men utan större gehör från damen ifråga, antingen måste hon lida av storhetsvansinne eller så försöker hon inbilla "fansen" att hon faktiskt fått ett pris av "FN"
Det är sant och visst det du skriver, jag tror att jag åtminstone delvis missuppfattade ironin i ditt inlägg. Vi har helt samma uppfattning du och jag.
Det där med "pris från FN" är det många som missuppfattat genom åren när "FN-förbundet" fått hålla på och tramsa.
Linnéa var i dag Sommarvärd i P 1. Hörde det i dag på bilradion. Hon berättade om sin fajt med näthatare och en del av sex sms som hon fått. Hon läste också upp exempel som hon tagit emot och de svar hon gett, ofta med dräpande humor.
Jag tyckte hon var jättebra. De som missade sommarprogrammet kan ju höra det i repris.
Linnéa var i dag Sommarvärd i P 1. Hörde det i dag på bilradion. Hon berättade om sin fajt med näthatare och en del av sex sms som hon fått. Hon läste också upp exempel som hon tagit emot och de svar hon gett, ofta med dräpande humor.
Jag tyckte hon var jättebra. De som missade sommarprogrammet kan ju höra det i repris.
Mja. Eller så kan man lyssna på Barnradion - de har också programledare som läser innantill utav påhittade historier och drar skämt som någon annan skrivit.
De personer som missade Adolf Hitlers tal för rätt många år sedan kan ju också höra dessa i "repris" på youtube men det gör dom knappast bättre. Ge oss ett enda skäl till varför vi ska lyssna på en ultrafeminists påstådda vedermödor?
Man får ibland intrycket att den där bruttan nästan gillar alla sms och nätmeddelanden som bokstavligen öses över henne för utan dom så skulle hon inte få en promille av all uppmärksamhet hon får nu, inte sant? Av ont kommer helt uppenbart även en hel del gott
Näthatare är förresten ett modeord som verkar syfta till att tysta kritiker i rätt många fall eller folk som har avvikande åsikter om saker och ting. Skönt ändå att debatterna här på FB utvecklas i en rätt sund riktning, det är väldigt sällan någon skribent beskylls för att vara näthatare här.
Tyckte inte alls hon var något stackars idiot. Det får stå för dej. Jag tyckte hon var mycket balanserad och saklig och samtidigt spännande att lyssna på.
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Mja. Eller så kan man lyssna på Barnradion - de har också programledare som läser innantill utav påhittade historier och drar skämt som någon annan skrivit.
Då tycker jag du även i fortsättningen skall hålla dej till Barnradion som du tycks vara "välinformerad om". Är det inte 18 års gräns här på Flashback?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De personer som missade Adolf Hitlers tal för rätt många år sedan kan ju också höra dessa i "repris" på youtube men det gör dom knappast bättre. Ge oss ett enda skäl till varför vi ska lyssna på en ultrafeminists påstådda vedermödor?
Man får ibland intrycket att den där bruttan nästan gillar alla sms och nätmeddelanden som bokstavligen öses över henne för utan dom så skulle hon inte få en promille av all uppmärksamhet hon får nu, inte sant? Av ont kommer helt uppenbart även en hel del gott
Näthatare är förresten ett modeord som verkar syfta till att tysta kritiker i rätt många fall eller folk som har avvikande åsikter om saker och ting. Skönt ändå att debatterna här på FB utvecklas i en rätt sund riktning, det är väldigt sällan någon skribent beskylls för att vara näthatare här.
Om du inte lyssnar till personer eller åsikter som du ogillar kan du heller inte sakligt bemöta dessa eller hur?
Du jämför alltså en kvinna som driver med de män som skickar dic-picks och är oförskämda mot henne på vanliga sociala medier med Adolf Hitler. Du tar inte i en smula eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De personer som missade Adolf Hitlers tal för rätt många år sedan kan ju också höra dessa i "repris" på youtube men det gör dom knappast bättre. Ge oss ett enda skäl till varför vi ska lyssna på en ultrafeminists påstådda vedermödor?..