2017-06-16, 15:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
den egna erfarenheten jag har av det är när man pedofilbusta folk och när jag ville se vad killar skrev till tjejer på t.ex tinder.

Jag är varken kvinna eller "pk-hen".
jag vet bara vad folk får stå ut med då tjejer jag känner faktiskt pratar med mig om saker och ting. "Skit dras till skit", ja men minns du inte ens här om månaden med friidrottaren som lacka ur över att få meddelanden över "hur jävla snygg och sexig hon var i sina tights" med diverse kukbilder.

det finns en gräns mellan komplimang och trackaseri. Sen också i vilken situation och vem det är så är det nu ok med en kommentar eller kukbild.

Ja du har frågat dom som är snyggare och dom känner inte igen det? Ja jävligt konstigt enligt mig för varje tjej jag har känt sen barnsben har råkat ut från det, blandat i blandade ekonomiska uppväxter och socialstatus.

men jag säger såhär! skapa ett random tjejkonto och se själv. inte så jävla svårt att göra det och testa på sanningen själv!
Du missar också pudelns kärna i vår kritik. Det är inte att det händer henne utan i vilken utsträckning det handlar om. Det känns liksom som att det är konstigt att hon hinner spela handboll så ofta som hon blir trakasserad på ett sätt eller annat.

Sen å andra sidan så finns det faktiskt vissa kvinnor som faktiskt drar till sig trakasserier på löpande band. Den gemensamma nämnaren där brukar vara att dom ofrivilligt eller inte ha en air av sex on legs runt sig. Linnea är en handbollstjej med regnbågshår.
Citera
2017-06-16, 15:51
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag har läst hennes instagramkonto "assholesonline" och om hon förfalskat alltihop så har hon i så fall gjort det väldigt skickligt. För egen del kan jag tänka mig att det faktiskt är sannolikt att hon blir mer utsatt för sextrakasserier än genomsnittet, dels därför att hon faktiskt ser bra ut, dels för att hennes politiska agenda provocerar.

Bara för att klargöra en grundläggande sak: Jag är själv allt annat än radikalfeminist och bekämpar allt som denna Linnéa står för politiskt på alla sätt jag kan. Men bortsett från det, så går det inte att komma ifrån att hon skriver väldigt roligt och att de som postat kukbilder och annat får rejält svar på tal.

"Assholesonline" är helt enkelt väldigt rolig läsning. Att någon idiot som skickar kukbilder oombedd till kvinnor på nätet får sig en rejäl känga är ingenting som stör mig, även om kängan delas ut av en radikalfeminist med två hårfärger.
Citera
2017-06-17, 01:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag har läst hennes instagramkonto "assholesonline" och om hon förfalskat alltihop så har hon i så fall gjort det väldigt skickligt. För egen del kan jag tänka mig att det faktiskt är sannolikt att hon blir mer utsatt för sextrakasserier än genomsnittet, dels därför att hon faktiskt ser bra ut, dels för att hennes politiska agenda provocerar.

Det är inte så skickligt gjort som du inbillar dig, det finns vakande skarpa ögon på nätet som ser direkt om nåt är fejk eller väldigt överdrivet och den här tråden tex är bara en reaktion på att nåt inte stämmer. Så bra ser hon inte heller ut så att män blir helt till sig i trasorna. Hade hon sett ut så här så kan man tänka sig att många män mer eller mindre hade svimmat av kåtslag efter att dom skickat kukbilder och annat trams till henne men så är inte fallet, långt därifrån

Citat:
Bara för att klargöra en grundläggande sak: Jag är själv allt annat än radikalfeminist och bekämpar allt som denna Linnéa står för politiskt på alla sätt jag kan. Men bortsett från det, så går det inte att komma ifrån att hon skriver väldigt roligt och att de som postat kukbilder och annat får rejält svar på tal.

Man kan nästan tänka sig att de påstådda kukbilderna och raggningsförsöken som aldrig tycks ta slut blivit lite av en vinstlott för henne för hon får en väldans massa uppmärksamhet på nätet och i media tack vare dom där kukbilderna och de enligt henne vanligt förekommande dagliga sexuella trakasserierna som kan räknas i tiotal bara under några få ynka timmar, det går bara att spekulera i vad som händer om ingen bryr sig längre trots att hon nyligen fått ett pris av självaste FN
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-06-17 kl. 01:35.
Citera
2017-06-26, 23:27
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
, det går bara att spekulera i vad som händer om ingen bryr sig längre trots att hon nyligen fått ett pris av självaste FN

Nix: hon har inte fått något pris av FN. Hon har fått ett pris av Svenska FN-förbundet, som är en helt vanlig svensk ideell förening för folk som rent allmänt tycker att de stödjer FN och som generellt driver en vänsteragenda. Svenska FN-förbundet har inga formella band till FN, men det är en vanlig missuppfattning att de skulle vara något slags FN-organ. I själva verket är det bara fråga om renommésnyltning.
Citera
2017-06-26, 23:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nix: hon har inte fått något pris av FN. Hon har fått ett pris av Svenska FN-förbundet, som är en helt vanlig svensk ideell förening för folk som rent allmänt tycker att de stödjer FN och som generellt driver en vänsteragenda. Svenska FN-förbundet har inga formella band till FN, men det är en vanlig missuppfattning att de skulle vara något slags FN-organ. I själva verket är det bara fråga om renommésnyltning.
Med FNs goda minne då dom får använda deras logga.
Citera
2017-06-27, 01:38
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Med FNs goda minne då dom får använda deras logga.

Jo - men fortfarande är de ju ena djävla skojare som gång på gång lyfts fram som Förenta Nationerna "Linnea får pris utav FN!!!!!111", vilka de ju inte är. Dessutom har de ju en klar politisk inriktning (ta hit alla från tredje världen osv), vilken det riktiga FN knappast kan sägas ha?

De skulle ju faktiskt lika gärna kunna heta "Jultomtens mångkulturella godisförbund" eller vad fan som helst, utan att det skulle säga mindre än vad deras nuvarande namn gör, angående vad de sysslar med...
Citera
2017-06-27, 01:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jag tror att du missuppfattade ironin i mitt förra inlägg, flickebarnet på 25 bast tror ju på fullt allvar (eller försöker lura i folk) att hon fått en pris av självaste FN vilket inte alls är sant. Svenska FN-förbundet är mycket riktigt nåt helt annat och det finns faktiskt folk som påpekat detta på hennes facebooksida i kommentarsfältet men utan större gehör från damen ifråga, antingen måste hon lida av storhetsvansinne eller så försöker hon inbilla "fansen" att hon faktiskt fått ett pris av "FN"
Citera
2017-06-27, 01:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jo - men fortfarande är de ju ena djävla skojare som gång på gång lyfts fram som Förenta Nationerna "Linnea får pris utav FN!!!!!111", vilka de ju inte är. Dessutom har de ju en klar politisk inriktning (ta hit alla från tredje världen osv), vilken det riktiga FN knappast kan sägas ha?

De skulle ju faktiskt lika gärna kunna heta "Jultomtens mångkulturella godisförbund" eller vad fan som helst, utan att det skulle säga mindre än vad deras nuvarande namn gör, angående vad de sysslar med...
Det var bara ett konstaterande, in med taggarna igen.
Citera
2017-06-27, 15:59
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Jaha, nu skall fjanten börja skriva för Aftonblaskan:
Citat:
Linnéa Claeson blir ny kolumnist i Aftonbladet . – Mina hjärtefrågor är civilkurage, medmänsklighet och jämlikhet, säger hon. Ämnen som på olika sätt kommer att speglas i hennes texter
https://unvis.it/inifran.aftonbladet.se/2017/06/linnea-claeson-ny-kolumnist-i-aftonbladet

Uppenbarligen gav hennes PR-kampanj resultat och hon har en väg in i PK-etablissemanget på allvar. Går hon säker för Virtanen?
Citera
2017-06-27, 16:15
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL

https://unvis.it/inifran.aftonbladet.se/2017/06/linnea-claeson-ny-kolumnist-i-aftonbladet

Uppenbarligen gav hennes PR-kampanj resultat och hon har en väg in i PK-etablissemanget på allvar. Går hon säker för Virtanen?

Inkvoterad så det skriker om det!
Citera
2017-06-27, 16:44
Medlem
Citat:

Sorgligt. Om man har de rätta åsikterna så får man allt det goda i livet..

"Linnéa Claeson gör skillnad. Hon slåss engagerat för kvinnors rättigheter och människors rätt att få vara som de är, och hon gör det med en smart mix av allvar och humor" - Aftonbladets publisher Sofia Olsson Olsén.
Allt hon gör är att lägga upp lögner på nätet om att män raggar på henne hela tiden. Och det betyder enligt PK att man då slåss för kvinnors rättigheter.
Kan ju tillägga att det inte finns någon humor. Tyckte de två första var roliga men sen var det tydligt att hon bara ljuger om allt.

//Siegestor
Citera
2017-06-27, 17:19
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:

Var ska sleven vara om inte i grytan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in